Frâna rece blochează uşor roata
Posted: 17 Oct 2013, 12:26
De când i-am schimbat lui Arkadi (Nipru MT-10.36) saboţii pe spate, la cea mai uşoară ciupire a frânei îmi blochează roata. Se întâmplă mai ales pe vreme rece şi ploioasă, însă o păţesc întotdeauna când abia am pornit motocicleta. Fenomenul dispare după ce mi se-ncălzesc saboţii, cel mai mult prin căldura radiată de grup. Sunt saboţi cumpăraţi de la Gaşpar acum câteva luni de zile.
Am crezut iniţial că-s prost executaţi şi că mi se-nfig aiurea-n oala roţii. Le-am tot reglat poziţia "zero" în ideea că o fi de vină unghiul în care ferodourile "muşcă" din oală. Grupul Niprului are un reglaj pentru înălţimea "la liber" a saboţilor, este un şurub (înfiletat în corpul grupului) pe al cărui cap conic stau saboţii cu câte-un călcâi fiecare. Le-am tot studiat poziţia şi direcţia de acţionare, dar pân' la urmă nu par să fie nereguli la partea mecanică a lucrurilor. Am ajuns aşadar să suspectez materialul din care sunt făcute "pingelele" saboţilor.
M-am hotărât să mă duc la un nene "sabotor" imediat cum fac rost de fonduri, să-l rog să-mi confecţioneze ferodouri dintr-un material mai normal la cap.
Sunt curios să aflu dacă aţi păţit-o şi voi, indiferent de motocicletă. Dacă da, cum aţi rezolvat? M-am obişnuit să ţin ambreiajul tras când încerc frâna pe spate, de frică să nu-mi rupă ceva. Mi-e că dacă nu rezolv curând, pân' la urmă distrug şi cuplajul dinţat dintre roată şi grup, şi crucea cardanică, şi cupla elastică, rup cardanul şi alte belele.
Am crezut iniţial că-s prost executaţi şi că mi se-nfig aiurea-n oala roţii. Le-am tot reglat poziţia "zero" în ideea că o fi de vină unghiul în care ferodourile "muşcă" din oală. Grupul Niprului are un reglaj pentru înălţimea "la liber" a saboţilor, este un şurub (înfiletat în corpul grupului) pe al cărui cap conic stau saboţii cu câte-un călcâi fiecare. Le-am tot studiat poziţia şi direcţia de acţionare, dar pân' la urmă nu par să fie nereguli la partea mecanică a lucrurilor. Am ajuns aşadar să suspectez materialul din care sunt făcute "pingelele" saboţilor.
M-am hotărât să mă duc la un nene "sabotor" imediat cum fac rost de fonduri, să-l rog să-mi confecţioneze ferodouri dintr-un material mai normal la cap.
Sunt curios să aflu dacă aţi păţit-o şi voi, indiferent de motocicletă. Dacă da, cum aţi rezolvat? M-am obişnuit să ţin ambreiajul tras când încerc frâna pe spate, de frică să nu-mi rupă ceva. Mi-e că dacă nu rezolv curând, pân' la urmă distrug şi cuplajul dinţat dintre roată şi grup, şi crucea cardanică, şi cupla elastică, rup cardanul şi alte belele.