Motorul de Dnepr al lui Alex

Te supără vreun piston? Vreo roată? Vreo bujie? Doar n-or fi de capul lor! Postează aici şi ceata-ţi va sări în ajutor! Sau în cap...
Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1061
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 04 Oct 2014, 21:26

Mi-a venit la reparat un motor de Dnepr, probleme cu setul motor in sensul ca manca ulei. Am desfacut motorul bucati pentru constatare si probleme am gasit doar la setul motor si la pompa de ulei. Astazi am spalat toate piesele urmand ca de luni sa incep sa cumpar cele de trebuinta.

Mai intai carterul spalat:

carter-dnepr-nipru.jpg


carter-dnepr-nipru-2.jpg


carter-dnepr-nipru-3.jpg


carter-dnepr-nipru-4.jpg


Carterul se prezinta bine, nu a mai fost umblat in el si e in regula la filete si la suprafete, nu are urme de lovituri pe el.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1061
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 20 Oct 2014, 20:10

Vesti bune, am reusit sa gasesc pistoane de Oltcit cu 79,4mm diametru.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1061
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 22 Oct 2014, 06:38

Strungarul mi-a facut pompa de ulei, a rectificat axul la fiecare pinion pt ca avea urme de uzura si a facut niste bucsi de alama in corpul pompei de ulei. Lucrarea a costat 60 lei iar o pompa costa 55 lei la Gaspar.

pompa-ulei-Dnepr-bucsi-alama.jpg


pompa-ulei-Dnepr-bucsi-alama-2.jpg


axe-pinioane-pompa-ulei-Dnepr-rectificate.jpg


Motorul oricum nu avea probleme cu presiunea de ulei (nu se aprindea becul la relanti) dar cu aceasta imbunatatire micsoram riscul de avea probleme in viitor.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1061
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 25 Oct 2014, 14:35

In sfarsit au venit pistoanele de Oltcit, am avut niste aventuri pana le-am gasit si pana au venit dar acum sunt depasite:

pistoane-noi-oltcit.jpg


comparatie-pistoane-Dnepr-Oltcit.jpg
pistonul din stanga este de Dnepr


comparatie-pistoane-Dnepr-Oltcit-2.jpg


comparatie-pistoane-Dnepr-Oltcit-2.jpg


Va urma frezarea pistoanelor pentru lacasul de supapa, alte bucsi pentru bolt (22mm in loc de 21mm), alezatul cilindrilor la 79.4mm si segmenti Goetze.

Solutia cu pistoanele de Oltcit a mai fost folosita: http://www.motociclism.ro/forum/index.p ... ternative/ . Cred ca este singura solutie viabila de a inlocuire a pistoanele de Nipra cu unele auto. Am obosit cate pistoane auto am cautat in catalog si la toate ma loveam de problema raportului de compresie care scadea sub 6:1, Dnepr are 7:1 dar s-ar fi miscat acceptabil si cu un 6:1.

Cu pistonul de Oltcit care are capul pistonului foarte apropiat ca forma cu cel de Dnepr nu se mai pierde asa de mult din raportul de compresie, iar ce se pierde este compensat prin marirea cilindreei. Voi reveni cu calcule exacte.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1061
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 07 Noi 2014, 08:17

Lucrul la motorul lui Alex a continuat dar forumul nefiind disponibil nu am mai prezentat nimic. Totusi am fost tinut pe loc de bucsile de bolt care ma impiedicau sa montez arborele, este mult mai usor sa montezi arborele "ambielat" decat sa montezi bielele dupa ce montezi arborele in carter. Bucsile pt bolt au fost facute din alama si in afara de prelucrarea bucsilor la cota boltului de Oltcit (22mm) s-a rectificat si alezajul in biela pt un mai bun sprijin al bucsilor in biela. Prelucrarea cotei din biela este cam grosiera iar bucsile vechi arata ca nu exista sprijin pe toata suprafata ceea ce duce la uzuri rapide.

biele-bolturi-noi-dnepr.jpg


bucsa-bolt-dnepr.jpg


Prelucrarea este impecabila iar boltul intra in bucsa "ca cutitu'n branza". Asa ca le-am montat pe arbore:

arbore-biele-montate-dnepr.jpg


Piesele noi inainte de montaj:

piese-motor-dnepr.jpg


piese-motor-dnepr-2.jpg


piese-motor-dnepr-3.jpg


Montarea arborelui (si a rulmentilor), sau al "vibrochenului" cum spun cei care nu cunosc. Corect este vilbrochen, vine din frantuzescul vilebrequin:

rulment-volanta-dnepr-nipru.jpg


rulment-arbore-fata-dnepr-nipru.jpg


Rumentul fata este 6209 (SKF) iar cel din spate este NJ209 (URB).

Montarea pompei de ulei si a palierului fata:

suruburi-pompa-ulei-loctite-dnepr.jpg


pompa-ulei-montata-dnepr-nipru.jpg


Palier fata:

suruburi-palier-loctite-dnepr-nipru.jpg


palier-arbore-montat-dnepr-nipru.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1061
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 07 Noi 2014, 08:38

Axul cu came, rulmenti noi Koyo 6205 in fata si 6204 in spate:

rulment-ax-came-dnepr.jpg


Pinionul l-am montat prin incalzire, intra mai usor si nu se slabeste presarea:

pinion-ax-came-incalzit-dnepr.jpg


ax-came-complet-dnepr-nipru.jpg


La fel am procedat si cu pinionul arborelui, la acesta chiar era necesara incalzirea pt ca altfel as fi fost nevoit sa bat ca "ciobanul" in el ca sa intre pana la capat. Incalzit a intrat foarte usor si e si foarte simplu de ghidat pe pana.

pinion-arbore-incalzit-dnepr-nipru.jpg


Distributia montata:

distributie-montata-dnepr-nipru.jpg


distributie-montata-dnepr-nipru-2.jpg


Si filtrul centrigugal de ulei montat:

filtru-centrifugal-montat-dnepr-nipru.jpg


drobu
Postac
Postac
Mesaje: 82
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde drobu » 07 Noi 2014, 19:13

...bielele nu sut simetrice! Trebuie avut grija la montare!
...si de regula nu reusesc nici sa le faca cu aceiasi masa .....

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1061
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 07 Noi 2014, 20:19

drobu scrie:...bielele nu sut simetrice! Trebuie avut grija la montare!


Am observat treaba asta si am tinut cont de ea.


drobu scrie:...si de regula nu reusesc nici sa le faca cu aceiasi masa .....


La asta nu m-am gandit, sper sa nu fie probleme. Ce diferenta de greutate ai gasit?

Totusi motorul mergea bine, problema lui era uzura setului motor, la fiecare 30km ancrasa o bujie plus fumul specific consumului de ulei.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1061
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 07 Noi 2014, 20:32

Nu am aratat pistoanele de Oltcit frezate:

comparatie-pistoane-oltcit-dnepr.jpg


Frezarea pistoanelor nu a fost chiar floare la ureche, pt a putea fi frezate corect strungarul a trebuit sa faca un dispozitiv pentru a pozitiona pistonul iar pretul manoperei a fost 125 lei pt doua pistoane.

Dupa care am dus cilindrii si pistoanele la alezat, mai trebuie sa rezolv si cu segmentii.

pistoane-oltcit-frezate-dnepr-nipu.jpg


viitorul-set-motor-dnepr.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1061
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 08 Noi 2014, 20:38

Am montat alternatorul si capacul de distributie:

alternator-montat-dnepr-nipru.jpg


Simering SKF 16x30x7 pt axul cu came:

simering-ax-came-dnepr-nipru.jpg


simering-ax-came-dnepr-nipru-2.jpg


Aprinderea electronica:

aprindere-electronica-dnepr-nipru.jpg


Capacul:

capac-aprindere-dnepr-nipru.jpg


Dnepr:

motor-dnepr-engine.jpg


Maine montez volanta cu discurile de ambreiaj si am terminat pe saptamana asta, trebuie sa astept dupa alezarea cilindrilor si dupa segmentii Goetze.


drobu
Postac
Postac
Mesaje: 82
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde drobu » 09 Noi 2014, 00:21

no, uite aici dispozitivul complicat de frezare....
Fişiere ataşate
calare piston in blocuri de lemn.jpg
calare piston in blocuri de lemn2.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1061
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 09 Noi 2014, 14:45

drobu scrie:no, uite aici dispozitivul complicat de frezare....


Ce piston este?

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1061
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 09 Noi 2014, 15:31

Simering SKF 60x85x10mm pentru volanta, original este 60x85x12mm dar nu este nici o problema:

simering-volanta-dnepr-nipru.jpg


simering-volanta-dnepr-nipru-2.jpg


simering-volanta-montat-dnepr-nipru.jpg


Sonda de presiune ulei noua:

sonda-presiune-ulei-dnepr.jpg


sonda-presiune-ulei-dnepr-2.jpg


Volanta este in stare foarte buna, zona unde etanseaza simeringul nu este uzata deloc:

volanta-dnepr-nipru.jpg


Surub volanta nou:

surub-nou-volanta-dnepr-nipru.jpg


surub-volanta-loctite-dnepr.jpg


piese-ambreiaj-dnepr-nipru.jpg


surub-ambreiaj-loctite-dnepr.jpg


Si volanta cu ambreiajul montate:

ambreiaj-montat-dnepr-nipru.jpg


Inainte de montarea ambreiajului am curatat filetul bolturilor cu un tarod:

curatare-filet-bolturi-ambreiaj-dnepr.jpg


curatare-filet-bolturi-ambreiaj-dnepr-2.jpg


curatare-filet-bolturi-ambreiaj-dnepr-3.jpg


Amu' e gata, astept alezarea cilindrilor si termin cu el, estimez ca sambata viitoare il pornesc.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1061
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 13 Noi 2014, 22:46

Segmentii au venit, am avut ceva emotii pt ca nu erau in stoc in Romania si nu stiam daca vor ajunge la timp, astazi am primit si confirmarea ca cilindrii vor fi gata maine. Asa ca sper ca duminica sa-l aud pornind.

segmenti-goetze-citroen-GS.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1061
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 14 Noi 2014, 20:28

Si cilindrii alezati:

cilindrii-alezati-dnepr-nipru.jpg


Acum am tot ce-mi trebuie pentru a termina motorul, duminica il pornesc.

Avatar utilizator

darkwolf
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 10
Membru din: 28 Dec 2013, 00:32
Vârsta: 33

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde darkwolf » 14 Noi 2014, 22:44

chiuloasele cum se prezinta?

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1061
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 15 Noi 2014, 08:20

Chiulasele sunt bune, au fost reconditionate recent. Una dintre ele are o problema la filetul piulitei care strange cotul de esapament.

Avatar utilizator

darkwolf
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 10
Membru din: 28 Dec 2013, 00:32
Vârsta: 33

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde darkwolf » 15 Noi 2014, 09:47

supapele sunt de nipru sau le ati schimbat cu ceva compatibil de auto?

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1061
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 15 Noi 2014, 15:01

Chiulasele nu le-am reconditionat eu si au supape de Nipru, au deja niste mii de km si se prezinta foarte bine. In mod sigur se poate pune ceva de auto dar ar fi bine sa se schimbe si ghidurile cu ceva auto, eu asa am facut la motorul meu de Ural M63.

Avatar utilizator

darkwolf
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 10
Membru din: 28 Dec 2013, 00:32
Vârsta: 33

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde darkwolf » 15 Noi 2014, 22:05

ok,am inteles ideea,spor la treaba in continuare


Înapoi la “Poiana lu' Ciocan”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator