Motorul de Dnepr al lui Alex

Te supără vreun piston? Vreo roată? Vreo bujie? Doar n-or fi de capul lor! Postează aici şi ceata-ţi va sări în ajutor! Sau în cap...
Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1055
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 16 Noi 2014, 18:46

Inainte de a inchide motorul am facut o proba de montaj, am montat pistonul si cilindrul fara segmenti dupa care am pus si chiulasa impreuna cu tijele de culbutori. Ideea era de a verifica daca atinge vreo supapa in piston, era putin probabil sa atinga avand in vedere ca modificarea pistoanelor s-a facut avand ca model un piston original dar am zis sa verific:

verificare-piston-supapa-dnepr-nipru.jpg


Comparatie intre pistonul de Oltcit si pistonul de Dnepr, dupa cum se vede pistonul de Oltcit iese o idee mai in afara si compenseaza piederea de raport de compresie pe care o avea din cauza formei pistonului, raportul de compresie nu a scazut sub 7:1, poate chiar a crescut la un 7:2 sau chiar 7:3.

piston-oltcit.jpg


piston-dnepr.jpg


Dupa care am spalat bine cilindrii si am inceput montajul:

segmenti-goetze-citroen.jpg


fanta-segment-dnepr-nipru.jpg


segmenti-piston.jpg


montaj-piston-segmenti-dnepr.jpg


cilindru-montat-dnepr-nipru.jpg


cilindri-chiulase-montate-dnepr.jpg


garnitura-capac-culbutori-dnepr.jpg


motor-asamblat-dnepr-nipru.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1055
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 16 Noi 2014, 19:01

Dupa care l-am aruncat pe mobra, i-am bagat ulei si l-am pornit. Avand o problema la instalatia electrica, probabil bec ars la martorul pentru presiunea de ulei am pus o lampa de control pentru a vedea presiunea de ulei:

https://www.youtube.com/watch?v=msvkByY ... e=youtu.be

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1055
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 16 Noi 2014, 20:31

Am lasat motorul sa mearga si am constatat o pipa defecta care scapa scanteia catre chiulasa:

https://www.youtube.com/watch?v=J7bBw9W ... e=youtu.be

Astfel ca am legat-o momentan intr-o pozitie in care nu mai scapa scanteia pana o sa schimb fisele si pipele:

https://www.youtube.com/watch?v=J7bBw9W ... e=youtu.be

Iar acum nu mai da fum din cauza consumului de ulei:

https://www.youtube.com/watch?v=iSpDtiv ... e=youtu.be

Si ne-a prins seara cu ea mergand:

https://www.youtube.com/watch?v=-no11w4 ... e=youtu.be

Avatar utilizator

ursu gunoier
Postac
Postac
Mesaje: 64
Membru din: 18 Mar 2013, 18:02
Vehicule deţinute: Minimobra. Mobra super 50, CZ 125, Jawa 350 TS, Simson Sport, Planeta V, CBR 600 FII, Iupiter IV, GS 500E, Ural 650. K800, Opel Kadett C.
Localitate: Mogosoaia Ilfov
Contact:

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde ursu gunoier » 16 Noi 2014, 21:19

Se aude excelent! Sa speram intr o exploatare corespunzatoare.

Avatar utilizator

darkwolf
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 10
Membru din: 28 Dec 2013, 00:32
Vârsta: 33

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde darkwolf » 16 Noi 2014, 21:26

are un relanti mare,prea turat motorasul

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1055
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 16 Noi 2014, 21:34

Dupa ce se mai rodeaza un pic mai coboram si turatia.

Avatar utilizator

AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde AdrianS » 17 Noi 2014, 22:36

Ce mi se pare că are - un ralanti foarte stabil. :) Atipic pentru lumea Niprelor. Felicitaţiuni! Sunt curios să-l văd ulterior cum se turează. Am senzaţia că Alioşa lui Cicloburu are în turele joase spre medii (indiferent ce i-aş face lui Arkadi) mult mai mult zvâc.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1055
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 18 Noi 2014, 15:41

AdrianS scrie:Ce mi se pare că are - un ralanti foarte stabil. :) Atipic pentru lumea Niprelor. Felicitaţiuni! Sunt curios să-l văd ulterior cum se turează.


Conteaza mult si aprinderea electronica pt ca la relanti in afara de reglajul carburatoarelor conteaza foarte mult si aprinderea, ori cea electronica este mult mai exacta fata de cea cu platina. Problema e ca aprinderile electronice rusesti cam cedeaza.

AdrianS scrie:Am senzaţia că Alioşa lui Cicloburu are în turele joase spre medii (indiferent ce i-aş face lui Arkadi) mult mai mult zvâc.


E posibil, inca nu am mers cu un Nipru ca sa fac o comparatie dar banuiesc ca diferenta vine de la greutatea volantului de Ural care este mai greu decat cel de Nipru.

Avatar utilizator

AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde AdrianS » 19 Noi 2014, 12:46

Dimpotrivă, am senzaţia că Uralul se turează mai repede, semn că piesele-n mişcare sunt mai uşoare. Oricum, rămâne să-ţi dai cu părerea după ce-i faci o probă călare! ;)

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1055
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 20 Noi 2014, 23:46

Pipa de bujie de pe stanga a cedat, asa ca am schimbat fisele cu totul (fisa bosch si pipe NGK):

pipa-defecta-dnepr.jpg


fisa-bosch-pipa-ngk-dnepr-2.jpg


Capete cositorite:

fise-cositorite.jpg


fisa-bosch-pipa-ngk-dnepr.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1055
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 22 Noi 2014, 20:46

Astazi am continuat la Nipra dar am pierdut timp cu electrica, a trebuit sa trag alt fir pentru martorul de presiune de ulei, contactul a cedat nervos (ce-i drept sunt si foarte proaste) si a trebuit sa pun altul (modelul de 6V care e mai bun) cu modificarile de rigoare. Totodata farul nu mergea deloc iar asta ma deranja pt ca nu puteam sa ies cu ea seara fara lumini pentru a face probe si rodaj:

contact-dnepr.jpg


contact-montat-dnepr.jpg


contact-montat-dnepr-2.jpg


Dupa ce am rezolvat electrica am iesit cu ea pe strada, am bagat benzina dupa care am mers cca 30km fara oprire iar motorul nu avut nici o tentativa de gripare. Mai am sa-i schimb un furtun de la filtrul de aer pe stanga si e cam gata.

dnepr-nipru-garaj.jpg
Ultima oară modificat 22 Noi 2014, 20:49 de către luca.stere, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1055
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 22 Noi 2014, 20:48

AdrianS scrie:Dimpotrivă, am senzaţia că Uralul se turează mai repede, semn că piesele-n mişcare sunt mai uşoare. Oricum, rămâne să-ţi dai cu părerea după ce-i faci o probă călare! ;)


Dnepr trage mai bine.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1055
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 23 Noi 2014, 17:47

Am schimbat si furtunul de admisie:

furtun-nou-admisie-dnepr.jpg


Cel rupt:

furtun-admisie-rupt-dnepr.jpg


Am mai strans o data chiulasele si am reglat inca o data culbutorii. Mobra e gata, o mai plimb un pic pentru rodaj dupa care se va intoarce la proprietar.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1055
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 25 Iul 2015, 19:42

Alternator hibrid Dnepr-Tico pentru Nipra lui Alex:

20150724_223051.jpg


Dupa cum se vede s-a facut o flansa intermediara pentru a potrivi capacul fata de Dnepr pe statorul de Tico iar rotorul a fost prelungit. Astfel problemele de incarcare tipice motoarelor rusesti vor disparea complet.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1055
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 16 Aug 2015, 17:29

Cateva detalii despre modificarea alternatorului de Tico pentru a fi montat pe Niprele si Uralurile cu motoare pe 12V. Dupa cum se vede mai jos in imagini se elimina palierul fata al aternatorului si se pastreaza palierul fata de la alternatorul (de regula defect) de Nipru/Ural. In afara de flansa dintre carcase mai trebuie facut un ax de prelungire al rotorului care se fileteaza si pentru mai multa siguranta se da o gaura in axe si se pune un stift de blocare. De modificarea alternatorului s-a ocupat Urse:

20150808_113600.jpg


20150808_113605.jpg


Dupa ce se fac probele de rigoare (montaj, centrare, invartire) se taie flansa pentru a permite montarea pe carterul motorului, se da semn cu creion sau marker, se demonteaza flansa si se taie conform semnului:

20150808_125435.jpg


Montajul:

20150809_120322.jpg


20150815_190947.jpg


20150815_190954.jpg


Partea electrica este foarte simpla, se pune borna de plus dintre alternator si baterie, un fir pentru becul martor si un fir pentru plusul pe contact.

Incarca perfect: 14.35 volti. O sa revin cu un film pentru a arata valorile de incarcare in relanti, cu far aprins, samd. Cine doreste o astfel de modificare poate lua legatura cu Urse Emilian 0721 888 403.

Avatar utilizator

cicloburu
Moderator general
Moderator general
Mesaje: 196
Membru din: 28 Ian 2013, 12:09
Localitate: București
Vârsta: 45
Contact:

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde cicloburu » 19 Aug 2015, 13:37

Io voi apela sigur, că mi-a dispărut alternatorul pe care l-am avut pe Alioșa.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1055
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Mesaj necititde luca.stere » 30 Aug 2015, 20:57

Dupa cum spuneam revin cu filmul, uitasem de el: https://www.youtube.com/watch?v=LnFGtf0 ... e=youtu.be


Înapoi la “Poiana lu' Ciocan”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator