Motorul de Dnepr al lui Alex
-
Autorul subiectului - Postăcioi
- Mesaje: 1029
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- Vârsta: 39
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Inainte de a inchide motorul am facut o proba de montaj, am montat pistonul si cilindrul fara segmenti dupa care am pus si chiulasa impreuna cu tijele de culbutori. Ideea era de a verifica daca atinge vreo supapa in piston, era putin probabil sa atinga avand in vedere ca modificarea pistoanelor s-a facut avand ca model un piston original dar am zis sa verific:
Comparatie intre pistonul de Oltcit si pistonul de Dnepr, dupa cum se vede pistonul de Oltcit iese o idee mai in afara si compenseaza piederea de raport de compresie pe care o avea din cauza formei pistonului, raportul de compresie nu a scazut sub 7:1, poate chiar a crescut la un 7:2 sau chiar 7:3.
Dupa care am spalat bine cilindrii si am inceput montajul:
Comparatie intre pistonul de Oltcit si pistonul de Dnepr, dupa cum se vede pistonul de Oltcit iese o idee mai in afara si compenseaza piederea de raport de compresie pe care o avea din cauza formei pistonului, raportul de compresie nu a scazut sub 7:1, poate chiar a crescut la un 7:2 sau chiar 7:3.
Dupa care am spalat bine cilindrii si am inceput montajul:
-
Autorul subiectului - Postăcioi
- Mesaje: 1029
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- Vârsta: 39
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Dupa care l-am aruncat pe mobra, i-am bagat ulei si l-am pornit. Avand o problema la instalatia electrica, probabil bec ars la martorul pentru presiunea de ulei am pus o lampa de control pentru a vedea presiunea de ulei:
https://www.youtube.com/watch?v=msvkByY ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=msvkByY ... e=youtu.be
-
Autorul subiectului - Postăcioi
- Mesaje: 1029
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- Vârsta: 39
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Am lasat motorul sa mearga si am constatat o pipa defecta care scapa scanteia catre chiulasa:
https://www.youtube.com/watch?v=J7bBw9W ... e=youtu.be
Astfel ca am legat-o momentan intr-o pozitie in care nu mai scapa scanteia pana o sa schimb fisele si pipele:
https://www.youtube.com/watch?v=J7bBw9W ... e=youtu.be
Iar acum nu mai da fum din cauza consumului de ulei:
https://www.youtube.com/watch?v=iSpDtiv ... e=youtu.be
Si ne-a prins seara cu ea mergand:
https://www.youtube.com/watch?v=-no11w4 ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=J7bBw9W ... e=youtu.be
Astfel ca am legat-o momentan intr-o pozitie in care nu mai scapa scanteia pana o sa schimb fisele si pipele:
https://www.youtube.com/watch?v=J7bBw9W ... e=youtu.be
Iar acum nu mai da fum din cauza consumului de ulei:
https://www.youtube.com/watch?v=iSpDtiv ... e=youtu.be
Si ne-a prins seara cu ea mergand:
https://www.youtube.com/watch?v=-no11w4 ... e=youtu.be
-
- Postac
- Mesaje: 64
- Membru din: 18 Mar 2013, 18:02
- Vehicule deţinute: Minimobra. Mobra super 50, CZ 125, Jawa 350 TS, Simson Sport, Planeta V, CBR 600 FII, Iupiter IV, GS 500E, Ural 650. K800, Opel Kadett C.
- Localitate: Mogosoaia Ilfov
- Contact:
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Se aude excelent! Sa speram intr o exploatare corespunzatoare.
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
are un relanti mare,prea turat motorasul
-
Autorul subiectului - Postăcioi
- Mesaje: 1029
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- Vârsta: 39
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Dupa ce se mai rodeaza un pic mai coboram si turatia.
-
- Administrator
- Mesaje: 450
- Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
- Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
- Localitate: Bucureşti
- Vârsta: 28
- Contact:
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Ce mi se pare că are - un ralanti foarte stabil.
Atipic pentru lumea Niprelor. Felicitaţiuni! Sunt curios să-l văd ulterior cum se turează. Am senzaţia că Alioşa lui Cicloburu are în turele joase spre medii (indiferent ce i-aş face lui Arkadi) mult mai mult zvâc.

-
Autorul subiectului - Postăcioi
- Mesaje: 1029
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- Vârsta: 39
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
AdrianS scrie:Ce mi se pare că are - un ralanti foarte stabil.Atipic pentru lumea Niprelor. Felicitaţiuni! Sunt curios să-l văd ulterior cum se turează.
Conteaza mult si aprinderea electronica pt ca la relanti in afara de reglajul carburatoarelor conteaza foarte mult si aprinderea, ori cea electronica este mult mai exacta fata de cea cu platina. Problema e ca aprinderile electronice rusesti cam cedeaza.
AdrianS scrie:Am senzaţia că Alioşa lui Cicloburu are în turele joase spre medii (indiferent ce i-aş face lui Arkadi) mult mai mult zvâc.
E posibil, inca nu am mers cu un Nipru ca sa fac o comparatie dar banuiesc ca diferenta vine de la greutatea volantului de Ural care este mai greu decat cel de Nipru.
-
- Administrator
- Mesaje: 450
- Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
- Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
- Localitate: Bucureşti
- Vârsta: 28
- Contact:
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Dimpotrivă, am senzaţia că Uralul se turează mai repede, semn că piesele-n mişcare sunt mai uşoare. Oricum, rămâne să-ţi dai cu părerea după ce-i faci o probă călare! 

-
Autorul subiectului - Postăcioi
- Mesaje: 1029
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- Vârsta: 39
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Pipa de bujie de pe stanga a cedat, asa ca am schimbat fisele cu totul (fisa bosch si pipe NGK):
Capete cositorite:
Capete cositorite:
-
Autorul subiectului - Postăcioi
- Mesaje: 1029
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- Vârsta: 39
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Astazi am continuat la Nipra dar am pierdut timp cu electrica, a trebuit sa trag alt fir pentru martorul de presiune de ulei, contactul a cedat nervos (ce-i drept sunt si foarte proaste) si a trebuit sa pun altul (modelul de 6V care e mai bun) cu modificarile de rigoare. Totodata farul nu mergea deloc iar asta ma deranja pt ca nu puteam sa ies cu ea seara fara lumini pentru a face probe si rodaj:
Dupa ce am rezolvat electrica am iesit cu ea pe strada, am bagat benzina dupa care am mers cca 30km fara oprire iar motorul nu avut nici o tentativa de gripare. Mai am sa-i schimb un furtun de la filtrul de aer pe stanga si e cam gata.
Dupa ce am rezolvat electrica am iesit cu ea pe strada, am bagat benzina dupa care am mers cca 30km fara oprire iar motorul nu avut nici o tentativa de gripare. Mai am sa-i schimb un furtun de la filtrul de aer pe stanga si e cam gata.
Ultima oară modificat 22 Noi 2014, 20:49 de către luca.stere, modificat 1 dată în total.
-
Autorul subiectului - Postăcioi
- Mesaje: 1029
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- Vârsta: 39
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
AdrianS scrie:Dimpotrivă, am senzaţia că Uralul se turează mai repede, semn că piesele-n mişcare sunt mai uşoare. Oricum, rămâne să-ţi dai cu părerea după ce-i faci o probă călare!
Dnepr trage mai bine.
-
Autorul subiectului - Postăcioi
- Mesaje: 1029
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- Vârsta: 39
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Am schimbat si furtunul de admisie:
Cel rupt:
Am mai strans o data chiulasele si am reglat inca o data culbutorii. Mobra e gata, o mai plimb un pic pentru rodaj dupa care se va intoarce la proprietar.
Cel rupt:
Am mai strans o data chiulasele si am reglat inca o data culbutorii. Mobra e gata, o mai plimb un pic pentru rodaj dupa care se va intoarce la proprietar.
-
Autorul subiectului - Postăcioi
- Mesaje: 1029
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- Vârsta: 39
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Alternator hibrid Dnepr-Tico pentru Nipra lui Alex:
Dupa cum se vede s-a facut o flansa intermediara pentru a potrivi capacul fata de Dnepr pe statorul de Tico iar rotorul a fost prelungit. Astfel problemele de incarcare tipice motoarelor rusesti vor disparea complet.
Dupa cum se vede s-a facut o flansa intermediara pentru a potrivi capacul fata de Dnepr pe statorul de Tico iar rotorul a fost prelungit. Astfel problemele de incarcare tipice motoarelor rusesti vor disparea complet.
-
Autorul subiectului - Postăcioi
- Mesaje: 1029
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- Vârsta: 39
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Cateva detalii despre modificarea alternatorului de Tico pentru a fi montat pe Niprele si Uralurile cu motoare pe 12V. Dupa cum se vede mai jos in imagini se elimina palierul fata al aternatorului si se pastreaza palierul fata de la alternatorul (de regula defect) de Nipru/Ural. In afara de flansa dintre carcase mai trebuie facut un ax de prelungire al rotorului care se fileteaza si pentru mai multa siguranta se da o gaura in axe si se pune un stift de blocare. De modificarea alternatorului s-a ocupat Urse:
Dupa ce se fac probele de rigoare (montaj, centrare, invartire) se taie flansa pentru a permite montarea pe carterul motorului, se da semn cu creion sau marker, se demonteaza flansa si se taie conform semnului:
Montajul:
Partea electrica este foarte simpla, se pune borna de plus dintre alternator si baterie, un fir pentru becul martor si un fir pentru plusul pe contact.
Incarca perfect: 14.35 volti. O sa revin cu un film pentru a arata valorile de incarcare in relanti, cu far aprins, samd. Cine doreste o astfel de modificare poate lua legatura cu Urse Emilian 0721 888 403.
Dupa ce se fac probele de rigoare (montaj, centrare, invartire) se taie flansa pentru a permite montarea pe carterul motorului, se da semn cu creion sau marker, se demonteaza flansa si se taie conform semnului:
Montajul:
Partea electrica este foarte simpla, se pune borna de plus dintre alternator si baterie, un fir pentru becul martor si un fir pentru plusul pe contact.
Incarca perfect: 14.35 volti. O sa revin cu un film pentru a arata valorile de incarcare in relanti, cu far aprins, samd. Cine doreste o astfel de modificare poate lua legatura cu Urse Emilian 0721 888 403.
-
- Moderator general
- Mesaje: 196
- Membru din: 28 Ian 2013, 12:09
- Localitate: București
- Vârsta: 45
- Contact:
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Io voi apela sigur, că mi-a dispărut alternatorul pe care l-am avut pe Alioșa.
-
Autorul subiectului - Postăcioi
- Mesaje: 1029
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- Vârsta: 39
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Dupa cum spuneam revin cu filmul, uitasem de el: https://www.youtube.com/watch?v=LnFGtf0 ... e=youtu.be
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator