Page 2 of 2

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Posted: 16 Nov 2014, 18:46
by luca.stere
Inainte de a inchide motorul am facut o proba de montaj, am montat pistonul si cilindrul fara segmenti dupa care am pus si chiulasa impreuna cu tijele de culbutori. Ideea era de a verifica daca atinge vreo supapa in piston, era putin probabil sa atinga avand in vedere ca modificarea pistoanelor s-a facut avand ca model un piston original dar am zis sa verific:
verificare-piston-supapa-dnepr-nipru.jpg
Comparatie intre pistonul de Oltcit si pistonul de Dnepr, dupa cum se vede pistonul de Oltcit iese o idee mai in afara si compenseaza piederea de raport de compresie pe care o avea din cauza formei pistonului, raportul de compresie nu a scazut sub 7:1, poate chiar a crescut la un 7:2 sau chiar 7:3.
piston-oltcit.jpg
piston-dnepr.jpg
Dupa care am spalat bine cilindrii si am inceput montajul:
segmenti-goetze-citroen.jpg
fanta-segment-dnepr-nipru.jpg
segmenti-piston.jpg
montaj-piston-segmenti-dnepr.jpg
cilindru-montat-dnepr-nipru.jpg
cilindri-chiulase-montate-dnepr.jpg
garnitura-capac-culbutori-dnepr.jpg
motor-asamblat-dnepr-nipru.jpg

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Posted: 16 Nov 2014, 19:01
by luca.stere
Dupa care l-am aruncat pe mobra, i-am bagat ulei si l-am pornit. Avand o problema la instalatia electrica, probabil bec ars la martorul pentru presiunea de ulei am pus o lampa de control pentru a vedea presiunea de ulei:

https://www.youtube.com/watch?v=msvkByY ... e=youtu.be

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Posted: 16 Nov 2014, 20:31
by luca.stere
Am lasat motorul sa mearga si am constatat o pipa defecta care scapa scanteia catre chiulasa:

https://www.youtube.com/watch?v=J7bBw9W ... e=youtu.be

Astfel ca am legat-o momentan intr-o pozitie in care nu mai scapa scanteia pana o sa schimb fisele si pipele:

https://www.youtube.com/watch?v=J7bBw9W ... e=youtu.be

Iar acum nu mai da fum din cauza consumului de ulei:

https://www.youtube.com/watch?v=iSpDtiv ... e=youtu.be

Si ne-a prins seara cu ea mergand:

https://www.youtube.com/watch?v=-no11w4 ... e=youtu.be

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Posted: 16 Nov 2014, 21:19
by ursu gunoier
Se aude excelent! Sa speram intr o exploatare corespunzatoare.

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Posted: 16 Nov 2014, 21:26
by darkwolf
are un relanti mare,prea turat motorasul

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Posted: 16 Nov 2014, 21:34
by luca.stere
Dupa ce se mai rodeaza un pic mai coboram si turatia.

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Posted: 17 Nov 2014, 22:36
by AdrianS
Ce mi se pare că are - un ralanti foarte stabil. :) Atipic pentru lumea Niprelor. Felicitaţiuni! Sunt curios să-l văd ulterior cum se turează. Am senzaţia că Alioşa lui Cicloburu are în turele joase spre medii (indiferent ce i-aş face lui Arkadi) mult mai mult zvâc.

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Posted: 18 Nov 2014, 15:41
by luca.stere
AdrianS wrote:Ce mi se pare că are - un ralanti foarte stabil. :) Atipic pentru lumea Niprelor. Felicitaţiuni! Sunt curios să-l văd ulterior cum se turează.
Conteaza mult si aprinderea electronica pt ca la relanti in afara de reglajul carburatoarelor conteaza foarte mult si aprinderea, ori cea electronica este mult mai exacta fata de cea cu platina. Problema e ca aprinderile electronice rusesti cam cedeaza.
AdrianS wrote: Am senzaţia că Alioşa lui Cicloburu are în turele joase spre medii (indiferent ce i-aş face lui Arkadi) mult mai mult zvâc.
E posibil, inca nu am mers cu un Nipru ca sa fac o comparatie dar banuiesc ca diferenta vine de la greutatea volantului de Ural care este mai greu decat cel de Nipru.

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Posted: 19 Nov 2014, 12:46
by AdrianS
Dimpotrivă, am senzaţia că Uralul se turează mai repede, semn că piesele-n mişcare sunt mai uşoare. Oricum, rămâne să-ţi dai cu părerea după ce-i faci o probă călare! ;)

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Posted: 20 Nov 2014, 23:46
by luca.stere
Pipa de bujie de pe stanga a cedat, asa ca am schimbat fisele cu totul (fisa bosch si pipe NGK):
pipa-defecta-dnepr.jpg
fisa-bosch-pipa-ngk-dnepr-2.jpg
Capete cositorite:
fise-cositorite.jpg
fisa-bosch-pipa-ngk-dnepr.jpg

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Posted: 22 Nov 2014, 20:46
by luca.stere
Astazi am continuat la Nipra dar am pierdut timp cu electrica, a trebuit sa trag alt fir pentru martorul de presiune de ulei, contactul a cedat nervos (ce-i drept sunt si foarte proaste) si a trebuit sa pun altul (modelul de 6V care e mai bun) cu modificarile de rigoare. Totodata farul nu mergea deloc iar asta ma deranja pt ca nu puteam sa ies cu ea seara fara lumini pentru a face probe si rodaj:
contact-dnepr.jpg
contact-montat-dnepr.jpg
contact-montat-dnepr-2.jpg
Dupa ce am rezolvat electrica am iesit cu ea pe strada, am bagat benzina dupa care am mers cca 30km fara oprire iar motorul nu avut nici o tentativa de gripare. Mai am sa-i schimb un furtun de la filtrul de aer pe stanga si e cam gata.
dnepr-nipru-garaj.jpg

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Posted: 22 Nov 2014, 20:48
by luca.stere
AdrianS wrote:Dimpotrivă, am senzaţia că Uralul se turează mai repede, semn că piesele-n mişcare sunt mai uşoare. Oricum, rămâne să-ţi dai cu părerea după ce-i faci o probă călare! ;)
Dnepr trage mai bine.

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Posted: 23 Nov 2014, 17:47
by luca.stere
Am schimbat si furtunul de admisie:
furtun-nou-admisie-dnepr.jpg
Cel rupt:
furtun-admisie-rupt-dnepr.jpg
Am mai strans o data chiulasele si am reglat inca o data culbutorii. Mobra e gata, o mai plimb un pic pentru rodaj dupa care se va intoarce la proprietar.

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Posted: 25 Jul 2015, 19:42
by luca.stere
Alternator hibrid Dnepr-Tico pentru Nipra lui Alex:
20150724_223051.jpg
Dupa cum se vede s-a facut o flansa intermediara pentru a potrivi capacul fata de Dnepr pe statorul de Tico iar rotorul a fost prelungit. Astfel problemele de incarcare tipice motoarelor rusesti vor disparea complet.

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Posted: 16 Aug 2015, 17:29
by luca.stere
Cateva detalii despre modificarea alternatorului de Tico pentru a fi montat pe Niprele si Uralurile cu motoare pe 12V. Dupa cum se vede mai jos in imagini se elimina palierul fata al aternatorului si se pastreaza palierul fata de la alternatorul (de regula defect) de Nipru/Ural. In afara de flansa dintre carcase mai trebuie facut un ax de prelungire al rotorului care se fileteaza si pentru mai multa siguranta se da o gaura in axe si se pune un stift de blocare. De modificarea alternatorului s-a ocupat Urse:
20150808_113600.jpg
20150808_113605.jpg
Dupa ce se fac probele de rigoare (montaj, centrare, invartire) se taie flansa pentru a permite montarea pe carterul motorului, se da semn cu creion sau marker, se demonteaza flansa si se taie conform semnului:
20150808_125435.jpg
Montajul:
20150809_120322.jpg
20150815_190947.jpg
20150815_190954.jpg
Partea electrica este foarte simpla, se pune borna de plus dintre alternator si baterie, un fir pentru becul martor si un fir pentru plusul pe contact.

Incarca perfect: 14.35 volti. O sa revin cu un film pentru a arata valorile de incarcare in relanti, cu far aprins, samd. Cine doreste o astfel de modificare poate lua legatura cu Urse Emilian 0721 888 403.

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Posted: 19 Aug 2015, 13:37
by cicloburu
Io voi apela sigur, că mi-a dispărut alternatorul pe care l-am avut pe Alioșa.

Re: Motorul de Dnepr al lui Alex

Posted: 30 Aug 2015, 20:57
by luca.stere
Dupa cum spuneam revin cu filmul, uitasem de el: https://www.youtube.com/watch?v=LnFGtf0 ... e=youtu.be