La rugamintea unui prieten pe care nu puteam sa-l refuz (lipsa de timp) incep reconditionarea unui motor de BMW R100RT din 1983. Motorul a avut o problema care a necesitat schimbarea carterului si a unui cilindru, in rest totul este bun la acest motor. Cu ocazia asamblarii pieselor dintr-un carter in celalalt se vor remedia si alte probleme daca acestea exista. Noul carter cumparat de pe ebay este in stare perfecta, va trebui doar sa-l spal din nou pt a ma asigura ca nici un canal de ungere nu este obturat:
Carterul spalat, totodata am verificat si canalele de ungere cu ulei:
Introducerea cuzinetului de palier spate al arborelui cotit, o operatie care trebuie facuta cu grija deoarece nu detin un SDV cu care sa efectuez presarea cuzinetului in carter. La aceasta operatie m-a ajutat foarte mult presa hidraulica cu ajutorul careia am scos si am introdus in noul carter cuzinetul fara sa-l deformez:
Acest motor are are la exterior doua dopuri care astupa canalele principale de ungere, sunt foarte utile pentru verificare si curatare cand faci o reparatie ampla: