Page 1 of 1

Motor BMW R100RT (1983)

Posted: 07 Oct 2018, 09:15
by luca.stere
La rugamintea unui prieten pe care nu puteam sa-l refuz (lipsa de timp) incep reconditionarea unui motor de BMW R100RT din 1983. Motorul a avut o problema care a necesitat schimbarea carterului si a unui cilindru, in rest totul este bun la acest motor. Cu ocazia asamblarii pieselor dintr-un carter in celalalt se vor remedia si alte probleme daca acestea exista. Noul carter cumparat de pe ebay este in stare perfecta, va trebui doar sa-l spal din nou pt a ma asigura ca nici un canal de ungere nu este obturat:

Image

Image

Image\

Image

Re: Motor BMW R100RT (1983)

Posted: 13 Oct 2018, 20:02
by luca.stere
Carterul spalat, totodata am verificat si canalele de ungere cu ulei:

Image

Introducerea cuzinetului de palier spate al arborelui cotit, o operatie care trebuie facuta cu grija deoarece nu detin un SDV cu care sa efectuez presarea cuzinetului in carter. La aceasta operatie m-a ajutat foarte mult presa hidraulica cu ajutorul careia am scos si am introdus in noul carter cuzinetul fara sa-l deformez:

Image

Image

Image

Re: Motor BMW R100RT (1983)

Posted: 13 Oct 2018, 20:21
by luca.stere
Arborele cotit, este in stare perfecta la cota standard, nu are uzura nici macar o sutime de milimetru:

Image

Cuzinetii de joc axial:

Image

Image

Palierul fata ce contine si cuzinetul:

Image

Image

Arborele montat:

Image

Image

Image

Re: Motor BMW R100RT (1983)

Posted: 17 Oct 2018, 05:58
by luca.stere
Acest motor are are la exterior doua dopuri care astupa canalele principale de ungere, sunt foarte utile pentru verificare si curatare cand faci o reparatie ampla:

Image

Image

Image

Image

Re: Motor BMW R100RT (1983)

Posted: 04 Nov 2018, 16:23
by luca.stere
Am trecut la montarea distributiei, piesele se afla intr-o stare perfecta si nu au nici un pic de uzura:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Re: Motor BMW R100RT (1983)

Posted: 24 Mar 2019, 16:06
by luca.stere
Montarea capacului de distributie, pe exterior a fost sablat cu sticla:

Image

Rulmentul de pe arbore pt sustinerea rotorului de alternator:

Image

Image

Garnitura capac distributie:

Image

Simering distributie marca Corteco:

Image

Image

Rotorul alternatorului si aprinderea electronica:

Image

Simering volanta marca Corteco:

Image

Image

Image

Flansa intermediara a volantei, pe aceasta etanseaza simeringul iar in interior are un oring pt a etansa pe arbore:

Image

Montarea volantei, desi se poate monta in mai multe pozitii aceasta treabuie asezata in pozitia in care semnul OT corespunde cu pozitia pistoanelor in punctul mort superior:

Image

Image

Image

Image

Re: Motor BMW R100RT (1983)

Posted: 05 Sep 2019, 04:58
by AdrianS
 ! Message from: AdrianS
A existat aici o discuţie despre o problemă de scânteie la motorul unui BMW R100RT Classic din 1995. Toate acele postări au fost mutate în topic-ul BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă. Mulţumesc!

Re: Motor BMW R100RT (1983)

Posted: 13 Jun 2020, 06:16
by luca.stere
Pana la urma reusim sa terminam si acest motor, set motor nou Siebenrock si segmenti Goetze:
bmw-r100rt (1).jpg
bmw-r100rt (2).jpg
bmw-r100rt (3).jpg
bmw-r100rt (4).jpg
bmw-r100rt (5).jpg
bmw-r100rt (6).jpg
bmw-r100rt (7).jpg
Mai astept o biela care e pe drum si pot sa incep montajul.