* pozele pot fi văzute la rezoluţie mult mai mare aici (click)
După lupte seculare - ce au durat câteva luni de zile - am primit în sfârşit kit-ul de aprindere electronică pentru Nipru. Având preţul undeva pe la 150 lei, kit-ul cuprinde modulul de aprindere, rotorul (în cazul meu, din bloc de aluminiu cu două inserţii metalice înfipte şi lipite în rotor), bobina de inducţie, accesorii de montaj şi un mic manual de instrucţiuni, scris în ucraineană.
Bobina de inducţie este deşteaptă, construită special să poţi regla carburatoarele prin scoaterea unei fişe fără să te curentezi. Are pentru asta două bride metalice suplimentare, câte una în apropierea fiecăreia dintre cele două borne (tip regletă) de prindere a fişelor, care preiau arcul electric în momentul în care circuitul nu se mai închide prin bujie.
Nedumerirea mea este că atât manualul, cât şi cel de la care am cumpărat aprinderea (Dani din Siret) aduc vorba de o şaibă ⌀11mm care ar trebui să vină sub rotor. Şaiba are pasămite rol de distanţier, ea înălţând rotorul din aluminiu pe conul motorului pentru ca senzorul să "citească" aşa cum trebuie. Ei bine, mie îmi lipseşte acea şaibă din pachet şi îmi dau seama că nu-i un capăt de ţară, fiindcă găsesc eu o şaibă să o pun sub rotor ca să-l înalţ corespunzător, dacă va fi cazul.
- în afară de bobină şi aprindere, asta e tot ce am primit; aici, rotorul este fotografiat pe partea dinspre blocul motor -
În timp ce bag la cap lămuririle primite de la Dani şi încerc să descifrez atât instrucţiunile din manual, cât şi cele postate de alţii pe forumuri anglo-saxone, aştept sfaturile voastre în legătură cu măsurile pe care ar trebui să le iau pentru un montaj corespunzător şi pentru protejarea aprinderii la cine ştie ce scurturi sau alte catastrofe.