Atas... Pro sau contra!
-
Topic author - LVL 7,5
- Posts: 64
- Joined: 18 Mar 2013, 18:02
- Location: Mogosoaia Ilfov
Atas... Pro sau contra!
Asadar... Uni l ar baga in pat langa ei iar altii l ar da direct la REMAT. Poate aflam si de ce?
Mie atasul imi place mult, mult de tot si nu prea se mai poate fara. Solo? hmm! Poate la drumuri foarte lungi si daca ma grabesc.
Mie atasul imi place mult, mult de tot si nu prea se mai poate fara. Solo? hmm! Poate la drumuri foarte lungi si daca ma grabesc.
Re: Atas... Pro sau contra!
Mie mi-ar placea tare mult si un agregat cu atas. Cu grup de atas eventual chiar supradimensionat o idee, sa bag in atas echipament radio, cort si ce mai trebuie pentru o iesire "pe deal" si facut niste radio-activitate. Deocamdata sunt la nivel de planuri distante si nu trag cu dintii, ca prea multe hobby-uri = prea mult timp care nu exista; Loc in garaj nu mai este iar motocicleta solo m-a invatat "less is more" iar asta nu pot decat sa-i multumesc.
Re: Atas... Pro sau contra!
Eu unul, nu concep o moto fie ea socialista sau comunista echipata fara atas.
Acum vrea 5 ani facusem ceva masuratori sa pun atas la o jafoneza, dar o sa continui la iarna.
Acum vrea 5 ani facusem ceva masuratori sa pun atas la o jafoneza, dar o sa continui la iarna.
-
Topic author - LVL 7,5
- Posts: 64
- Joined: 18 Mar 2013, 18:02
- Location: Mogosoaia Ilfov
Re: Atas... Pro sau contra!
Care esti ma?ursu gunoier » 05 Noi 2013, 08:17 wrote:Le facem aici si le inmatriculam in Bulgaria Petrica!
-
- LVL 10,8
- Posts: 197
- Joined: 28 Jan 2013, 12:09
- Location: București
- Been thanked: 1 time
- Zodiac:
- Age: 51
- Contact:
Re: Atas... Pro sau contra!
E unu de prin Chitila, are un Ural cu ataJ (ataJu l-a paradit recent, tre să și-l pună p-ăla „nou”). Umblă vorba că se pricepe la grătare, că are vinu bun, chestii...
Re: Atas... Pro sau contra!
ma nu e Ju, ca nu e Junkers
E un Planeta3 cu atas la 2000 lei pe mercador, asa ma tenteaza dar nu am unde sa-l tin dar poate va intereseaza pe voi.
Ca sa fiu in continuare la subiect, 2 intrebari pentru atasisti
- cat consuma agregatul cu atas mai mult fata de solo-ul sau. Procentual sau cum vreti voi. Se simte diferenta mare la consum cu atasul intre drum de pamant si asfalt bun? Ca la solo e mult prea mica diferenta(la mine 3.9l/100 asfalt, 4.2l drum de munte, media totala a ultimilor ani 4.01l/100 deci nu contreaza)
- e vreo diferenta notabila intre moto cu atas, transmisie pe lant si moto cu atas, transmisie cardan? Nu povestim aici de tractiune si pe roata atasului, ci simplu. Este o transmisie mai stresata cea pe lant decat cea pe cardan? care crapa mai usor, care permite o incarcare mai mare sau ofera o siguranta mai mare in exploatare? Eu nu am termen de comparatie decat de la utilajele agricole, unde lantul e folosit doar la chestii de transmisie usoara(semanatoare sa dozeze samanta, combina sa miste niste site) iar transmisia cardanica la sarcini mari. Acum pana la urma atasul nu e tanc, cere totusi cardan?
Multumesc si dau o bere pentru raspuns la prima intalnire cand ne vedem
E un Planeta3 cu atas la 2000 lei pe mercador, asa ma tenteaza dar nu am unde sa-l tin dar poate va intereseaza pe voi.
Ca sa fiu in continuare la subiect, 2 intrebari pentru atasisti
- cat consuma agregatul cu atas mai mult fata de solo-ul sau. Procentual sau cum vreti voi. Se simte diferenta mare la consum cu atasul intre drum de pamant si asfalt bun? Ca la solo e mult prea mica diferenta(la mine 3.9l/100 asfalt, 4.2l drum de munte, media totala a ultimilor ani 4.01l/100 deci nu contreaza)
- e vreo diferenta notabila intre moto cu atas, transmisie pe lant si moto cu atas, transmisie cardan? Nu povestim aici de tractiune si pe roata atasului, ci simplu. Este o transmisie mai stresata cea pe lant decat cea pe cardan? care crapa mai usor, care permite o incarcare mai mare sau ofera o siguranta mai mare in exploatare? Eu nu am termen de comparatie decat de la utilajele agricole, unde lantul e folosit doar la chestii de transmisie usoara(semanatoare sa dozeze samanta, combina sa miste niste site) iar transmisia cardanica la sarcini mari. Acum pana la urma atasul nu e tanc, cere totusi cardan?
Multumesc si dau o bere pentru raspuns la prima intalnire cand ne vedem
-
- LVL 10,8
- Posts: 197
- Joined: 28 Jan 2013, 12:09
- Location: București
- Been thanked: 1 time
- Zodiac:
- Age: 51
- Contact:
Re: Atas... Pro sau contra!
Evident că știu că nu-i „J”, d-aia l-am scris și cu majusculă.
Cît despre ataș, mie nu-mi place din mai multe puncte de vedere, o să-ncerc să le explic. Stilul meu de mers este sportiv, îmi place să profit de suplețea motocicletei. Cu ataș mi se pare că-s mai lat decît cu mașina. Pe motocicletă nu-mi place să duc bagaje în exces, pasageri (sau pasagere) - o fac numai la nevoie și de gura lor . Dacă trebuie să duc bagaje, prefer mașina. Ca să-mi plimb familia, iau mașina. Mie, motocicleta-mi dă exact acea libertate egoistă pe care n-o regăsesc la ataș. Nu mi se potrivește. Așa cum ziceam și altădată, eu aș scoate și șaua pasagerului (nu mă lasă Adrian ).
În schimb, îmi place să fiu plimbat în ataș, dar nu aș pleca la drum lung. În general nu-mi prea place să conducă altcineva orice utilaj în/pe care mă aflu.
Cît despre ataș, mie nu-mi place din mai multe puncte de vedere, o să-ncerc să le explic. Stilul meu de mers este sportiv, îmi place să profit de suplețea motocicletei. Cu ataș mi se pare că-s mai lat decît cu mașina. Pe motocicletă nu-mi place să duc bagaje în exces, pasageri (sau pasagere) - o fac numai la nevoie și de gura lor . Dacă trebuie să duc bagaje, prefer mașina. Ca să-mi plimb familia, iau mașina. Mie, motocicleta-mi dă exact acea libertate egoistă pe care n-o regăsesc la ataș. Nu mi se potrivește. Așa cum ziceam și altădată, eu aș scoate și șaua pasagerului (nu mă lasă Adrian ).
În schimb, îmi place să fiu plimbat în ataș, dar nu aș pleca la drum lung. În general nu-mi prea place să conducă altcineva orice utilaj în/pe care mă aflu.
Re: Atas... Pro sau contra!
Hai sa o luam pe rind.Vorbesc de IJ-ul meu cu "etaj". ca vad ca-ti sta pe creier.owene » 06 Noi 2013, 09:36 wrote:ma nu e Ju, ca nu e Junkers
E un Planeta3 cu atas la 2000 lei pe mercador, asa ma tenteaza dar nu am unde sa-l tin dar poate va intereseaza pe voi.
Ca sa fiu in continuare la subiect, 2 intrebari pentru atasisti
- cat consuma agregatul cu atas mai mult fata de solo-ul sau. Procentual sau cum vreti voi. Se simte diferenta mare la consum cu atasul intre drum de pamant si asfalt bun? Ca la solo e mult prea mica diferenta(la mine 3.9l/100 asfalt, 4.2l drum de munte, media totala a ultimilor ani 4.01l/100 deci nu contreaza)
- e vreo diferenta notabila intre moto cu atas, transmisie pe lant si moto cu atas, transmisie cardan? Nu povestim aici de tractiune si pe roata atasului, ci simplu. Este o transmisie mai stresata cea pe lant decat cea pe cardan? care crapa mai usor, care permite o incarcare mai mare sau ofera o siguranta mai mare in exploatare? Eu nu am termen de comparatie decat de la utilajele agricole, unde lantul e folosit doar la chestii de transmisie usoara(semanatoare sa dozeze samanta, combina sa miste niste site) iar transmisia cardanica la sarcini mari. Acum pana la urma atasul nu e tanc, cere totusi cardan?
Multumesc si dau o bere pentru raspuns la prima intalnire cand ne vedem
Mizil 4-6 oct ac.2 Persoane+bagaj cca40kg, pinion de atac 15 dinti (la ij doar asta se schimba infunctie de situatie, cu sau fara atas), consum 4,8%, zi 5 . cu carburator K68.
Solo, mai mult de 3,5%, n-are voie sa ia.
Din testele de pe net, reiese ca articulatiile cu Cardan sunt mai predispuse la socuri, de aceea cursa amortizorului spate va fii intodeauna mai mica ca ceea pe lant.
Re: Atas... Pro sau contra!
Tocmai de aceea am zis si o sa mai zic ATASUL NU E PENTRU ORICINE, ci doar pentru cei ce il iubesc cu adevarat.cicloburu » 06 Noi 2013, 12:14 wrote:Evident că știu că nu-i „J”, d-aia l-am scris și cu majusculă.
Cît despre ataș, mie nu-mi place din mai multe puncte de vedere, o să-ncerc să le explic. Stilul meu de mers este sportiv, îmi place să profit de suplețea motocicletei. Cu ataș mi se pare că-s mai lat decît cu mașina. Pe motocicletă nu-mi place să duc bagaje în exces, pasageri (sau pasagere) - o fac numai la nevoie și de gura lor . Dacă trebuie să duc bagaje, prefer mașina. Ca să-mi plimb familia, iau mașina. Mie, motocicleta-mi dă exact acea libertate egoistă pe care n-o regăsesc la ataș. Nu mi se potrivește. Așa cum ziceam și altădată, eu aș scoate și șaua pasagerului (nu mă lasă Adrian ).
În schimb, îmi place să fiu plimbat în ataș, dar nu aș pleca la drum lung. În general nu-mi prea place să conducă altcineva orice utilaj în/pe care mă aflu.
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Atas... Pro sau contra!
Subscriu, atasul l-as folosi la iesiri relativ apropiate, pe post de jeep ieftin. Nu cred ca as gasi un jeep cat de cat functional si inmatriculabil la 2500 de lei.cicloburu » 06 Nov 2013, 13:14 wrote: Mie, motocicleta-mi dă exact acea libertate egoistă
-
- LVL 10,8
- Posts: 197
- Joined: 28 Jan 2013, 12:09
- Location: București
- Been thanked: 1 time
- Zodiac:
- Age: 51
- Contact:
-
Topic author - LVL 7,5
- Posts: 64
- Joined: 18 Mar 2013, 18:02
- Location: Mogosoaia Ilfov
Re: Atas... Pro sau contra!
Am mai spus o si in partea ailalta si o repet. Intodeauna vei avea ceva de carat si vei fi obligat sa folosesti masina. De ce sa fiu fortat sa fac ceva ce nu mi place?
-
- LVL 10,8
- Posts: 197
- Joined: 28 Jan 2013, 12:09
- Location: București
- Been thanked: 1 time
- Zodiac:
- Age: 51
- Contact:
Re: Atas... Pro sau contra!
Da, bre, așa-i! Din punctul tău de vedere, a merge cu căruța e forțat, la mine (și la alții) nu e. Unora ne place și covrigu. Mie-mi place mult mai mult covrigu decît să am a cincea roată la căruță (sau treia roată la motocicletă), dacă vrei.
-
- Administrator
- Posts: 508
- Joined: 26 Jan 2013, 20:16
- Location: Bucureşti
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 3 times
- Zodiac:
- Age: 34
- Contact:
Re: Atas... Pro sau contra!
Precizez din capul locului că scurta mea experienţă în ale mersului cu ataş a fost presărată cu probleme mecanice. Abia îl pusesem pe Arkadi cât de cât la punct astă-primăvară, doar că un piston s-a gândit să cedeze, sistemul de acţionare al ambreiajului se topea aproape zilnic, roţile ovale făceau întregul ansamblu să danseze pe drum, arcurile obosite ale motocicletei se căzneau să ţină piept ţăpănoşeniei de amortizor de pe roata ataşului (acesta stătea întotdeauna prea sus şi imediat se ridica întreaga barcă dacă nu compensam serios) şi aşa mai departe. După care i-am scos ataşul şi m-am apucat să-i rezolv multe din aceste probleme, aşa că 'a mai mare parte a kilometrilor parcurşi pe anul ăsta i-am făcut solo.
Incontestabil este că primeam muuult mai multe priviri şi zâmbete în trafic când aveam ataşul. Practic ţipă a "retro". Întregul ansamblu devine foarte confortabil pentru ms-dos, suspensia este înmuiată de atâta fier. Fotoliul bărcii e lux. În şa se stă bine, deşi cred că faci scolioză după nişte ani de mers aşa, niţel strâmb. Pe testate şi probate cu pasageri (şi -e), se adoarme în ataş! Virează cam ca un bombardier. Sovietic. Mişto pentru plimbat lume şi dus bagajele fără pic de bătaie de cap. Ciclistică net inferioară Muravey-ului . Dar cam atât. Prefer pare-se motocicleta solo (aşa cum a fost inventată şi proiectată să funcţioneze), mult mai zveltă şi mai tinerească, cu înclinatul pe curbe şi celelalte avantaje ale ei, precum agilitatea în traficul infernal al capitalei. Nu mai zic de parcare.
Are însă farmec ataşul? După umila mea părere, are! Şi chiar destul!
Punctele slabe ale transmisiei pe cardan par să existe numai din pricina metalurgiei şi cauciucologiei de calitate îndoielnică, chestie care se-ntâmplă în special la piesele "noi". Predispusă la măcinare este mai ales cupla elastică (un puc din cauciuc gros, strâns într-un inel de fier) dintre "gheara" cutiei de viteze şi cea a cardanului. Reglezi la început din şaibe jocul la pinioanele din grupul final, pui o cruce cardanică nouă între grup şi cardan dacă vezi că aia veche-i ponosită şi cam asta-i. Solid. Uiţi de întins lanţul.
Incontestabil este că primeam muuult mai multe priviri şi zâmbete în trafic când aveam ataşul. Practic ţipă a "retro". Întregul ansamblu devine foarte confortabil pentru ms-dos, suspensia este înmuiată de atâta fier. Fotoliul bărcii e lux. În şa se stă bine, deşi cred că faci scolioză după nişte ani de mers aşa, niţel strâmb. Pe testate şi probate cu pasageri (şi -e), se adoarme în ataş! Virează cam ca un bombardier. Sovietic. Mişto pentru plimbat lume şi dus bagajele fără pic de bătaie de cap. Ciclistică net inferioară Muravey-ului . Dar cam atât. Prefer pare-se motocicleta solo (aşa cum a fost inventată şi proiectată să funcţioneze), mult mai zveltă şi mai tinerească, cu înclinatul pe curbe şi celelalte avantaje ale ei, precum agilitatea în traficul infernal al capitalei. Nu mai zic de parcare.
Are însă farmec ataşul? După umila mea părere, are! Şi chiar destul!
Eu zic să nu te-ncurci cu şase volţi, Feri. Alternatorul pe doişpe e mult mai fiabil, spuse cel căruia dinamul de Jawă i-a scos cândva sufletul. Şi-n plus, dacă spui că vrei să te mai şi-nfigi cu motocicleta-n dealuri având ataşul plin de radioaparatură (tu fiind un fulguleţ ), mă-ntreb dacă n-ar fi mai potrivit un fier ceva mai puternic. Gen un boxer de-ăsta fiabil rău şi amator de ulei, cu grup de ataş pe spate. Ale dracului ce bine merg totuşi dacă le-ai pus la punct!owene » 06 Noi 2013, 12:36 wrote:E un Planeta3 cu atas la 2000 lei pe mercador, asa ma tenteaza dar nu am unde sa-l tin dar poate va intereseaza pe voi.
Punctele slabe ale transmisiei pe cardan par să existe numai din pricina metalurgiei şi cauciucologiei de calitate îndoielnică, chestie care se-ntâmplă în special la piesele "noi". Predispusă la măcinare este mai ales cupla elastică (un puc din cauciuc gros, strâns într-un inel de fier) dintre "gheara" cutiei de viteze şi cea a cardanului. Reglezi la început din şaibe jocul la pinioanele din grupul final, pui o cruce cardanică nouă între grup şi cardan dacă vezi că aia veche-i ponosită şi cam asta-i. Solid. Uiţi de întins lanţul.
Re: Atas... Pro sau contra!
Stai linistit, 6V nu-s diferiti de 12V. Orice se poate converti sa functioneze la 24V. Nici nu sunt lovit de curentul retro. Atasul mai are un competitor destul de potent din toate punctele de vedere cand ma gandesc la un "jeep ieftin", ma gandesc la ATV, care performeaza la capitolul forta, incarcare(portbagaj bun si pui baloti), fiabilitate, e si mono- si bi-cilindru, lant/cardan dupa pofta. In fine, nu mai bag strambe, mi-am exprimat doar parerea si dilemele, si multumesc pentru raspunsuri
@cicloburu: tot eu am facut si poza de la Siriu 2011 cu atasul acela aburind prin apa. Pur si simplu am fost in locul excelent si am tras 5 cadre printre care al bun. Noroc chior.
@cicloburu: tot eu am facut si poza de la Siriu 2011 cu atasul acela aburind prin apa. Pur si simplu am fost in locul excelent si am tras 5 cadre printre care al bun. Noroc chior.