Asa o fii oare?, Cind aveam IJ pe 6v, mergeam cu baterie de 8v.
Atas... Pro sau contra!
Re: Atas... Pro sau contra!
sperii lumea. No bine, lasa electrica sa ramana woodoo, nimeni nu a vazut campul magnetic.
Re: Atas... Pro sau contra!
Aici nu te contrazic.owene » 08 Noi 2013, 07:42 wrote: nimeni nu a vazut campul magnetic.
-
- Administrator
- Posts: 508
- Joined: 26 Jan 2013, 20:16
- Location: Bucureşti
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 3 times
- Zodiac:
- Age: 34
- Contact:
Re: Atas... Pro sau contra!
Să vedeţi voi acuma cum vorbesc eu ca un cunoscător şi jumătate!
Dar mă rog, ce-am păţit până acum cu alternatorul şi bobina de Nipru... nici alea nu-s întregi la minte!
Vorbim de comuniste. Aşa că nu electricitatea-n sine-i fenomenul cu probleme de fiabilitate, ci execuţia sistemelor care lucrează cu dumneaei. S-a-ntâmplat ca perioada de "glorie" a dinamului să coincidă cu perioada de "maximă expansiune" a comunistelor şi a celor şase volţi ca standard în lumea auto-moto. Aparent fără legătură între ele cele trei elemente, dar uite-aşa nişte sisteme care din construcţie erau relativ slabe şi predispuse la multă muncă de întreţinere au ajuns să fie asociate comunistelor şi celor şase volţi. De unde mare concluzie mare din imaginarul şi mythosul popular: să te fereşti de dinamuri (pe şase volţi).owene » 08 Noi 2013, 10:42 wrote:[...] No bine, lasa electrica sa ramana woodoo [...]
Dar mă rog, ce-am păţit până acum cu alternatorul şi bobina de Nipru... nici alea nu-s întregi la minte!
Re: Atas... Pro sau contra!
Din offtopic electric inapoi la atas: Ce poate sa faca atasul si nu poate sa faca masina, ATV-ul, motocicleta solo? Sau daca poate face, atasul poate cel mai bine.
- sa intoarca capete pe strada si sa genereze intrebarea "asta-i de pe timpul razboiului?" Discutabil, si cu solo te intreaba, daca e vechi.
- sa mearga cu roata la atas in aer (ca numai atasul are roata de atas)
- ....
bagati cei cu atas, si apoi ne dam cu parerea si noi cei fara.
- sa intoarca capete pe strada si sa genereze intrebarea "asta-i de pe timpul razboiului?" Discutabil, si cu solo te intreaba, daca e vechi.
- sa mearga cu roata la atas in aer (ca numai atasul are roata de atas)
- ....
bagati cei cu atas, si apoi ne dam cu parerea si noi cei fara.
-
Topic author - LVL 7,5
- Posts: 64
- Joined: 18 Mar 2013, 18:02
- Location: Mogosoaia Ilfov
Re: Atas... Pro sau contra!
Trebuie sa simti ca vrei cu atas... Restul nu mai conteaza.
P.S. Pe mine cand ma intraba lumea de cand ie' le spun ca din 2000, ca sa se ma linisteasca cu intrebarile lor tampite si inoportune!
P.S. Pe mine cand ma intraba lumea de cand ie' le spun ca din 2000, ca sa se ma linisteasca cu intrebarile lor tampite si inoportune!
Re: Atas... Pro sau contra!
Pai te cam contrazici - mai sus e primul post din topicul deschis de tine ("pro sau contra" - adica o dezbatere)ursu gunoier » 04 Nov 2013, 13:54 wrote:Asadar... Uni l ar baga in pat langa ei iar altii l ar da direct la REMAT. Poate aflam si de ce?
Mie atasul imi place mult, mult de tot si nu prea se mai poate fara. Solo? hmm! Poate la drumuri foarte lungi si daca ma grabesc.
Daca alegerea ta este pur emotionala si iti place atasul ca asa simti indiferent daca atasul vine sau nu vine cu nimic superior, atunci e ca la credinta - nu ai ce dezbate la chestii neconditionate. Apoi atunci de ce ai deschis topic de dezbatere? Te rog nu te supara, eu respect alegerea fiecaruia, dar mi s-a parut o contradictie aici.
Bine, alti atasisti ar putea sa puna motive de superioritate deci lista e deschisa. Uite eu ca posibil viitor atasist care prospectez conceptul, nu o sa ma pot decide pe faptul ca altcuiva ii place ceva.
Vreau sa mai zic ca la mine nu merge raspunsul "daca trebuie sa-ti explic oricum nu intelegi". Ca si la pescuitul catch&release, inteleg ambele pareri "mai ieftin pestele daca-l cumperi de la pescarie" si "nu de-aia pescuiesc ca mor de foame si vreau sa mananc un peste, pescuiesc pentru ca..." deci se poate explica mai bine decat "de-aia"
-
Topic author - LVL 7,5
- Posts: 64
- Joined: 18 Mar 2013, 18:02
- Location: Mogosoaia Ilfov
Re: Atas... Pro sau contra!
Eu sunt ifocat atasist ( la varsta de trei ani am facut prima mea calatorie de 750 Km in atas ) si nu l as da pe nimc in lume, insa am deschis acest topic ca sa inteleg mai pe larg aversiunea pentru atas pe care o au doi preteni ai mei, motociclisti batrani. Este vorba de Marele El Corleone si de Cicloburu, insa vad ca o cam dau in suceala. Probabil ca, daca, m as numi ''Adrian S'' as putea motiva mult poetic aceasta alegere a mea cu atasul. Ce sa ti zic? Pot sa ma simt rau, sau sa fiu foarte bolnav sau suparat, in momentul in care m am urcat pe mobra dispar toate, ca si cum nu ar fi existat. Oricum. chestiile pe care le simti ''deep inside'' sunt destul de greu de expus.
Fiul meu dupa o cursa de teren care sa terminat tarziu in noapte Sau la o mica pimbare pe lacul inghetat Micutul ucrainean Deocamdata ii place foart mult. Sa vedem mai tarziu...
Fiul meu dupa o cursa de teren care sa terminat tarziu in noapte Sau la o mica pimbare pe lacul inghetat Micutul ucrainean Deocamdata ii place foart mult. Sa vedem mai tarziu...
Re: Atas... Pro sau contra!
Le place si pe solo, chiar si daca e doar in parcare :-)
Am inteles argumentatia, cred ca se bazeaza si pe dorinta de a imparti cumva senzatiile cu baiatul.
Am inteles argumentatia, cred ca se bazeaza si pe dorinta de a imparti cumva senzatiile cu baiatul.
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Atas... Pro sau contra!
Ti-am mai explicat, cand merg cu motocicleta am o senzatie de libertate, practic simt ca zbor iar aceasta senzatie dispare cand mergi cu atas. Sa merg cu atas este mai rau decat daca as merge cu masina, mai este problema ca eu sunt pasionat in mod egal si de masini si astfel nu vad atasul ca pe ceva util. Imi place cum arata o motocicleta cu atas dar nu as merge cu ea, nici macar daca ar fi vorba de Corda.ursu gunoier » 08 Noi 2013, 18:59 wrote: Este vorba de Marele El Corleone si de Cicloburu, insa vad ca o cam dau in suceala.
Cine vrea poate sa mearga si cu doua atase deodata, eu nu vreau sa-l folosesc deloc.
Re: Atas... Pro sau contra!
Motocicleta cu atas nu a fost conceputa pentru oameni comozi ce vor doar sa se plimbe pe 3 roti ci pentru a cara un al doilea pasager sau bagaje, constructia lui fiind infaptuita de oameni ce au vrut sa sporeasca utilitatea motocicletei ( asta se intampla inaintea primului razboi mondial, pe vremea cand oamenii nu se gandeau doar la plimbari). Este mai greu de manevrat , intr-adevar , dar , iarasi , ajungem la cuvantul utilitate.
Autovehiculul a fost construit pentru a fi util, indiferent de numarul de roti, senile, schiuri pe care rula.
Credeti ca Dacia 1307 a fost construita pentru confort ?
Revenind la motocicleta cu ataJ ce se vrea a fi calarita in zilele noastre.....va zic ca nu vad de ce nu ai avea o motocicleta cu atas in dotare.
Atasul, fiind o extensie a cadrului motocicletei, il poti desprinde oricand de moto deci poti avea 3 roti la "pret" de 2.
Cum fiecare dintre noi are pasarele sau stoluri de pasarele........unora le place sa mearga pe 3 roti, altora nu. E greu sa acceptam ceea ce altul considera frumos/util ?
Mie imi place sa merg pe 3 roti. Merg mai incet ... si de plec la un drum mai lung ... plec cu 1 ora mai devreme. In momentul in care mergi cu moto cu atas esti constient ca parcurgi aceeasi distanta intr-un timp mai mare dar asta o faci doar daca-ti place sau daca esti nevoit.
Anul asta , la intrunirea de la Siriu ( dupa aproape 2 ani de mers doar cu atas ), am observat ca nu-mi mai place sa calaresc IJ-ul doar pe 2 roti. Mi s-a parut motocicleta fiind nemanevrabila, la fel mi s-a intamplat si cand am calarit alte motociclete solo.
Motive pentru a circula cu atasul sunt destule, pe langa placerea nebuna a unora dintre noi de a merge pe 3 roti :
- poti circula cu motocicleta in orice anotimp, indiferent de starea vremii ( zapada, polei, ploaie torentiala );
- petele de ulei de pe asfalt, nisipul sau gropile nu-ti mai cauzeaza atat de multe probleme cand treci cu una din roti peste ele;
- poti transporta 2 pasageri in loc de 1 sau de 3 ori mai multe bagaje ca pe motocicleta solo;
- poti ocupa 1 banda intreaga pe sosea fara a sta cu frica-n san ca te inghesuie vreun conservar;
- poti frana in timp mai scurt ( doar daca ai frana si pe roata atasului ) - asta raportat la greutatea moto solo / cu atas , incarcatura s.a. ;
- poti urca un drum forestier fara a-ti face probleme din cauza noroiului sau a nisipului/pamantului;
- s.a.m.d.
Sunt multe de discutat pe marginea subiectului.
Dezavantaje apar cand mergi pe 3 roti ( consum de combustibil mai mare, viteza mai mica s.a. - compromisuri pe care trebuie sa le faci atunci cand vrei motocicleta cu atas ) dar placerea de a merge cu atas ( din punctul meu de vedere ) le depaseste usor.
Autovehiculul a fost construit pentru a fi util, indiferent de numarul de roti, senile, schiuri pe care rula.
Credeti ca Dacia 1307 a fost construita pentru confort ?
Revenind la motocicleta cu ataJ ce se vrea a fi calarita in zilele noastre.....va zic ca nu vad de ce nu ai avea o motocicleta cu atas in dotare.
Atasul, fiind o extensie a cadrului motocicletei, il poti desprinde oricand de moto deci poti avea 3 roti la "pret" de 2.
Cum fiecare dintre noi are pasarele sau stoluri de pasarele........unora le place sa mearga pe 3 roti, altora nu. E greu sa acceptam ceea ce altul considera frumos/util ?
Mie imi place sa merg pe 3 roti. Merg mai incet ... si de plec la un drum mai lung ... plec cu 1 ora mai devreme. In momentul in care mergi cu moto cu atas esti constient ca parcurgi aceeasi distanta intr-un timp mai mare dar asta o faci doar daca-ti place sau daca esti nevoit.
Anul asta , la intrunirea de la Siriu ( dupa aproape 2 ani de mers doar cu atas ), am observat ca nu-mi mai place sa calaresc IJ-ul doar pe 2 roti. Mi s-a parut motocicleta fiind nemanevrabila, la fel mi s-a intamplat si cand am calarit alte motociclete solo.
Motive pentru a circula cu atasul sunt destule, pe langa placerea nebuna a unora dintre noi de a merge pe 3 roti :
- poti circula cu motocicleta in orice anotimp, indiferent de starea vremii ( zapada, polei, ploaie torentiala );
- petele de ulei de pe asfalt, nisipul sau gropile nu-ti mai cauzeaza atat de multe probleme cand treci cu una din roti peste ele;
- poti transporta 2 pasageri in loc de 1 sau de 3 ori mai multe bagaje ca pe motocicleta solo;
- poti ocupa 1 banda intreaga pe sosea fara a sta cu frica-n san ca te inghesuie vreun conservar;
- poti frana in timp mai scurt ( doar daca ai frana si pe roata atasului ) - asta raportat la greutatea moto solo / cu atas , incarcatura s.a. ;
- poti urca un drum forestier fara a-ti face probleme din cauza noroiului sau a nisipului/pamantului;
- s.a.m.d.
Sunt multe de discutat pe marginea subiectului.
Dezavantaje apar cand mergi pe 3 roti ( consum de combustibil mai mare, viteza mai mica s.a. - compromisuri pe care trebuie sa le faci atunci cand vrei motocicleta cu atas ) dar placerea de a merge cu atas ( din punctul meu de vedere ) le depaseste usor.
Re: Atas... Pro sau contra!
Am avut norocul sa gasesc , pentru IJ 56 , dinam NOS, pe 6 volti, acum vreo 2 ani si ceva. De atunci nu am mai umblat la dinam, platina, condensator, bobina, fisa singurele probleme facandu-mi-le releul regulator ( cred ca nu a mai fost schimbat/curatat/reglat de zeci de ani ). Lumina este cu putin mai slaba decat la 12 volti insa nici oglinda farului nu-i noua iar becul este clasic, 32/32 W.AdrianS » 08 Noi 2013, 08:22 wrote:Să vedeţi voi acuma cum vorbesc eu ca un cunoscător şi jumătate!
Vorbim de comuniste. Aşa că nu electricitatea-n sine-i fenomenul cu probleme de fiabilitate, ci execuţia sistemelor care lucrează cu dumneaei. S-a-ntâmplat ca perioada de "glorie" a dinamului să coincidă cu perioada de "maximă expansiune" a comunistelor şi a celor şase volţi ca standard în lumea auto-moto. Aparent fără legătură între ele cele trei elemente, dar uite-aşa nişte sisteme care din construcţie erau relativ slabe şi predispuse la multă muncă de întreţinere au ajuns să fie asociate comunistelor şi celor şase volţi. De unde mare concluzie mare din imaginarul şi mythosul popular: să te fereşti de dinamuri (pe şase volţi).owene » 08 Noi 2013, 10:42 wrote:[...] No bine, lasa electrica sa ramana woodoo [...]
Dar mă rog, ce-am păţit până acum cu alternatorul şi bobina de Nipru... nici alea nu-s întregi la minte!
Vreau sa spun ca am suficienta lumina in fata si in spatele motocicletei pentru a rula in siguranta chiar si in conditii de ceata.
Re: Atas... Pro sau contra!
Motocicletele de cross folosesc transmisie pe lant. Vorbesc acum de viteza cu care raspunde roata spate la comanda cutiei de viteze, motocicleta fiind in sarcina.owene » 06 Noi 2013, 09:36 wrote:ma nu e Ju, ca nu e Junkers
E un Planeta3 cu atas la 2000 lei pe mercador, asa ma tenteaza dar nu am unde sa-l tin dar poate va intereseaza pe voi.
Ca sa fiu in continuare la subiect, 2 intrebari pentru atasisti
- cat consuma agregatul cu atas mai mult fata de solo-ul sau. Procentual sau cum vreti voi. Se simte diferenta mare la consum cu atasul intre drum de pamant si asfalt bun? Ca la solo e mult prea mica diferenta(la mine 3.9l/100 asfalt, 4.2l drum de munte, media totala a ultimilor ani 4.01l/100 deci nu contreaza)
- e vreo diferenta notabila intre moto cu atas, transmisie pe lant si moto cu atas, transmisie cardan? Nu povestim aici de tractiune si pe roata atasului, ci simplu. Este o transmisie mai stresata cea pe lant decat cea pe cardan? care crapa mai usor, care permite o incarcare mai mare sau ofera o siguranta mai mare in exploatare? Eu nu am termen de comparatie decat de la utilajele agricole, unde lantul e folosit doar la chestii de transmisie usoara(semanatoare sa dozeze samanta, combina sa miste niste site) iar transmisia cardanica la sarcini mari. Acum pana la urma atasul nu e tanc, cere totusi cardan?
Multumesc si dau o bere pentru raspuns la prima intalnire cand ne vedem
Daca vorbim de motocicleta comunista cu atas ( pe care vrei s-o folosesti off-road ) .... avantajele le ai in momentul in care motocicleta foloseste transmisie pe lant, intretinerea/repararea fiind mai putin costisitoare si realizabila in timp mai scurt decat cea cu transmisie cardanica.
-
- LVL 10,8
- Posts: 197
- Joined: 28 Jan 2013, 12:09
- Location: București
- Been thanked: 1 time
- Zodiac:
- Age: 51
- Contact:
Re: Atas... Pro sau contra!
Îmi place cum ți-ai argumentat punctele de vedere, dar pentru mine (și mai cunosc cîțiva) mersul cu motocicleta este o plăcere și nu o utilitate. Iar pentru mine, este o plăcere egoistă, așa cum spuneam. Adică nici pasager nu-mi place să duc, nici bagaje. Iar argumentul că nu pot merge pe vreme rea sau pe drumuri proaste, iarăși nu e valabil. Am mers și iarna, am mers și pe drumuri proaste și nu mi-aș fi dorit să am un ataș. În cel mai rău caz mi-aș fi dorit o conservă, dar nu ataș. Și e clar pentru mine, nu-mi face plăcere. Nu neg c-o fi util, dar e clar pentru mine că nu-mi e. În toate condițiile descrise de tine mai sus, nu văd utilitatea atașului pentru mine, ci a unei conserve. Așa văd eu, nu afirm că așa trebuie să vadă toți.Lolo_ID » 24 Noi 2013, 04:23 wrote:...dar, iarasi, ajungem la cuvantul utilitate...
Motive pentru a circula cu atasul sunt destule, pe langa placerea nebuna a unora dintre noi de a merge pe 3 roti :
- poti circula cu motocicleta in orice anotimp, indiferent de starea vremii ( zapada, polei, ploaie torentiala );
- petele de ulei de pe asfalt, nisipul sau gropile nu-ti mai cauzeaza atat de multe probleme cand treci cu una din roti peste ele;
- poti transporta 2 pasageri in loc de 1 sau de 3 ori mai multe bagaje ca pe motocicleta solo;
- poti ocupa 1 banda intreaga pe sosea fara a sta cu frica-n san ca te inghesuie vreun conservar;
- poti frana in timp mai scurt ( doar daca ai frana si pe roata atasului ) - asta raportat la greutatea moto solo / cu atas , incarcatura s.a. ;
- poti urca un drum forestier fara a-ti face probleme din cauza noroiului sau a nisipului/pamantului;
- s.a.m.d.
Sunt multe de discutat pe marginea subiectului.
Dezavantaje apar cand mergi pe 3 roti ( consum de combustibil mai mare, viteza mai mica s.a. - compromisuri pe care trebuie sa le faci atunci cand vrei motocicleta cu atas ) dar placerea de a merge cu atas ( din punctul meu de vedere ) le depaseste usor.
De fapt, discuția este despre ce ne dorim de la motocicletă. Eu îmi doresc să mă plimb, să fiu independent, să pot să mă strecor pe acolo pe unde n-are loc orice mașină, să-mi facă plăcere. Ultimul lucru e cel care mă face să nu merg cu motocicletă cu ataș, nu-mi face plăcere. Pentru mine, compromisurile de care spui tu, nici nu au relevanță, e îndeajuns faptul că nu-mi face plăcere.
Toate bune!
Re: Atas... Pro sau contra!
Atas, pro si contra...
Imi place sa merg cu o trotineta cu atas, doar de placere personala, si la drum lung, in oras e groaznic. Cand o sa termin si IZH-ul (cand oare? ) o sa-l tin doar pentru placerea mea, si eventual sa invat juniorul cu mersul pe 2/3 roti. In rest, daca nu ai curte sau un loc unde sa-l parchezi in siguranta, mai bine fara.
Imi place sa merg cu o trotineta cu atas, doar de placere personala, si la drum lung, in oras e groaznic. Cand o sa termin si IZH-ul (cand oare? ) o sa-l tin doar pentru placerea mea, si eventual sa invat juniorul cu mersul pe 2/3 roti. In rest, daca nu ai curte sau un loc unde sa-l parchezi in siguranta, mai bine fara.
Re: Atas... Pro sau contra!
Sa nu-mi zici ca nici macar al 2-lea si al 4-lea argument nu ti-ar fi de folos ca nu te cred.cicloburu » 24 Noi 2013, 09:24 wrote:Îmi place cum ți-ai argumentat punctele de vedere, dar pentru mine (și mai cunosc cîțiva) mersul cu motocicleta este o plăcere și nu o utilitate. Iar pentru mine, este o plăcere egoistă, așa cum spuneam. Adică nici pasager nu-mi place să duc, nici bagaje. Iar argumentul că nu pot merge pe vreme rea sau pe drumuri proaste, iarăși nu e valabil. Am mers și iarna, am mers și pe drumuri proaste și nu mi-aș fi dorit să am un ataș. În cel mai rău caz mi-aș fi dorit o conservă, dar nu ataș. Și e clar pentru mine, nu-mi face plăcere. Nu neg c-o fi util, dar e clar pentru mine că nu-mi e. În toate condițiile descrise de tine mai sus, nu văd utilitatea atașului pentru mine, ci a unei conserve. Așa văd eu, nu afirm că așa trebuie să vadă toți.Lolo_ID » 24 Noi 2013, 04:23 wrote:...dar, iarasi, ajungem la cuvantul utilitate...
Motive pentru a circula cu atasul sunt destule, pe langa placerea nebuna a unora dintre noi de a merge pe 3 roti :
- poti circula cu motocicleta in orice anotimp, indiferent de starea vremii ( zapada, polei, ploaie torentiala );
- petele de ulei de pe asfalt, nisipul sau gropile nu-ti mai cauzeaza atat de multe probleme cand treci cu una din roti peste ele;
- poti transporta 2 pasageri in loc de 1 sau de 3 ori mai multe bagaje ca pe motocicleta solo;
- poti ocupa 1 banda intreaga pe sosea fara a sta cu frica-n san ca te inghesuie vreun conservar;
- poti frana in timp mai scurt ( doar daca ai frana si pe roata atasului ) - asta raportat la greutatea moto solo / cu atas , incarcatura s.a. ;
- poti urca un drum forestier fara a-ti face probleme din cauza noroiului sau a nisipului/pamantului;
- s.a.m.d.
Sunt multe de discutat pe marginea subiectului.
Dezavantaje apar cand mergi pe 3 roti ( consum de combustibil mai mare, viteza mai mica s.a. - compromisuri pe care trebuie sa le faci atunci cand vrei motocicleta cu atas ) dar placerea de a merge cu atas ( din punctul meu de vedere ) le depaseste usor.
De fapt, discuția este despre ce ne dorim de la motocicletă. Eu îmi doresc să mă plimb, să fiu independent, să pot să mă strecor pe acolo pe unde n-are loc orice mașină, să-mi facă plăcere. Ultimul lucru e cel care mă face să nu merg cu motocicletă cu ataș, nu-mi face plăcere. Pentru mine, compromisurile de care spui tu, nici nu au relevanță, e îndeajuns faptul că nu-mi face plăcere.
Toate bune!
-
- LVL 10,8
- Posts: 197
- Joined: 28 Jan 2013, 12:09
- Location: București
- Been thanked: 1 time
- Zodiac:
- Age: 51
- Contact:
Re: Atas... Pro sau contra!
Dragă Lolo, nu, nu mi-ar fi de folos. De-a lungul timpului mi-am format un stil de condus motocicleta pe drumuri de toate felurile astfel încît nu mă prea las surprins de pete de ulei, nisip sau gropi. Chiar și cînd sînt grăbit sau merg „mai sportiv” (adică mereu, dacă-l întrebi pe Adrian ) sînt atent și anticipez traficul. Poate că în spate stau anii de condus diverse vehicule care n-au fost niciodată vîrful tehnologiei, chestie care mi-a ascuțit simțurile. Despre conservari (mamă, ce ușor am preluat termenul, fără să fiu de acord cu el, de fapt) numai de bine, sînt și eu unul dintre ei, gîndesc mereu și ca unul dintre ei. De fapt, pe drum mă pun mereu și-n pielea celorlalți participanți la trafic, fie ei pietoni, bicicliști, automobiliști, camionagii, taximetriști, motocicliști sau maidanezi. Am înșirat toate categoriile astea pentru că fiecare se comportă diferit în trafic, fiecare are impresia că șoseaua e numai a lui și conduce ca atare! Iar dacă întîlnesc vreun „nervos” care n-are loc de mine aplic regula cu ăla care cedează primul. Ăla mai deștept, știi și tu.
Petrică, pentru mine s-au inventat schiurile!
Petrică, pentru mine s-au inventat schiurile!