Ba da, ai cumva o astfel de carcasa?Lolo_ID » 25 Noi 2013, 02:12 wrote:Nu crezi ca s-ar potrivi, pe M72 militar, alta carcasa pentru releul regulator ( intrebare pe care ti-am adresat-o si pe alt site de profil moto ) ?luca.stere » 24 Noi 2013, 21:03 wrote:As fi dorit sa fac mai multe dar a trebuit sa repar masina unui prieten ceea ce m-a facut sa pierd ceva timp iar oboseala acumulata in timpul saptamanii (black friday-ul curului...) si-a spus cuvantul.
Restaurare M72
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare M72
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare M72
Pe site la polonez vad ca si modelul de carcasa pe care il am eu s-a montat pe M72 militar. Cred ca modelul aratat de tine mai sus este primul model de releu montat pe M72 militar.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare M72
Astazi nu am avansat, ba din contra, cand credeam ca o sa finalizez instalatia am descoperit ca am un consum de curent aiurea din cauza releului de incarcare. Prima oara am crezut ca am gresit ceva dar am verificat de mai multe ori si am constatat ca am legat corect releul. Cred ca o sa renunt la acest tip de releu si am sa pun releu electronic de Dacia.
Desi raman partizanul releului electronic de "masini straine" pur si simplu nu vreau sa mai pierd timp cu aceasta solutie urmand sa gasesc o solutie ulterior in cadrul urmatorului proiect. Daca maine, cel tarziu poimaine nu gasesc unde si daca este o problema o sa "crestinez" alternatorul cu releu electronic de Dacia.
Desi raman partizanul releului electronic de "masini straine" pur si simplu nu vreau sa mai pierd timp cu aceasta solutie urmand sa gasesc o solutie ulterior in cadrul urmatorului proiect. Daca maine, cel tarziu poimaine nu gasesc unde si daca este o problema o sa "crestinez" alternatorul cu releu electronic de Dacia.
-
- Administrator
- Posts: 508
- Joined: 26 Jan 2013, 20:16
- Location: Bucureşti
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 3 times
- Zodiac:
- Age: 34
- Contact:
Re: Restaurare M72
Na că tot la vorba mea ajungi! Îmi pare rău de ghinionul tău. Îmi reafirm însă încrederea în releul regulator electronic de Dacie: e fiabil până-n pânzele albe şi, la cinşpe lei bucata, e chiar chilipir!
Consumul ăsta de curent există şi fără să bagi cheia în contact sau cum?
Consumul ăsta de curent există şi fără să bagi cheia în contact sau cum?
Re: Restaurare M72
Increderea ta se bazeaza pe lipsa cunoasterii schemei interne a releului electronic de Dacie. Panzele albe sunt foarte departe de fiabilitatea releului de dacie. Cel mai corect este ca pentru 15 lei bucata ofera o fiabilitate corespunzatoare.
-
- Administrator
- Posts: 508
- Joined: 26 Jan 2013, 20:16
- Location: Bucureşti
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 3 times
- Zodiac:
- Age: 34
- Contact:
Re: Restaurare M72
Pentru mine, fiabilitatea înseamnă mai puţin ce este în el şi mai mult dacă se strică sau nu. Releul de Dacie este până acum cel mai fiabil releu pe 12 V cu care am avut de-a face. Superior celui de IJ, de Nipru, de Ural, de Virago, dacă vrei musai să-mi ştii standardele ...
Re: Restaurare M72
ca sa nu mai fac offtopic aici, standardul meu l-am publicat la sectiunea de download, nu stiu cum sa fac link direct, il gasesti tu.
Nu cunosc cele rusesti, cel de Virago e ok dar lucreaza fiebinte, si cel de dacie la fel, finalul e de 3A exact, si exact ca si cel de Virago sufera de imbatranire termica.
De exemplu, fiabilitate e si daca rezista si la alte conditii de stres. De exemplu, daca firul DF se atinge de masa, releul de dacie e pa. E vorba si de ce teste trece, nu doar functionalitatea normala cand totu e ok. Exista cazuri de test: se desprinde borna de la baterie in mers. Se rupe firul B de sonda. etc.
Nu cunosc cele rusesti, cel de Virago e ok dar lucreaza fiebinte, si cel de dacie la fel, finalul e de 3A exact, si exact ca si cel de Virago sufera de imbatranire termica.
De exemplu, fiabilitate e si daca rezista si la alte conditii de stres. De exemplu, daca firul DF se atinge de masa, releul de dacie e pa. E vorba si de ce teste trece, nu doar functionalitatea normala cand totu e ok. Exista cazuri de test: se desprinde borna de la baterie in mers. Se rupe firul B de sonda. etc.
-
- Administrator
- Posts: 508
- Joined: 26 Jan 2013, 20:16
- Location: Bucureşti
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 3 times
- Zodiac:
- Age: 34
- Contact:
Re: Restaurare M72
De-asta am zis că e solid. Feri, cunoştinţele mele de electrică şi electronică sunt de-a dreptul primitive în comparaţie cu ale tale, ştii bine. Astfel, nu ca să fiu Gică Contra, zic totuşi că-i relevant să exemplific cu ce-am păţit de-a lungul timpului.
Cazul Alioşa lui Ovidiu, care are alternator rusesc şi releu regulator de Dacie (adică anume ce vrea Luca să facă): a sărit borna de la baterie de sute de ori în mers, s-a mers cu baterie care avea ba 12,8 V, ba niciun volt (probabil plăci desprinse, voltajul pica brusc şi complet când înclinai un pic bateria), a fost uitată cheia în contact până la consumarea bateriei de trei ori, s-a dat accidental la masă cu DF-ul (tot în mers) şi cu celelalte ieşiri ale punţii redresoare, instalaţia nu are nicio siguranţă şi totuşi becurile proaste din far - prin torsionarea termică a filamentelor - au provocat adesea scurt-circuit etc.
Deocamdată încarcă impecabil. Vedem cât o mai rezista!
Cazul Alioşa lui Ovidiu, care are alternator rusesc şi releu regulator de Dacie (adică anume ce vrea Luca să facă): a sărit borna de la baterie de sute de ori în mers, s-a mers cu baterie care avea ba 12,8 V, ba niciun volt (probabil plăci desprinse, voltajul pica brusc şi complet când înclinai un pic bateria), a fost uitată cheia în contact până la consumarea bateriei de trei ori, s-a dat accidental la masă cu DF-ul (tot în mers) şi cu celelalte ieşiri ale punţii redresoare, instalaţia nu are nicio siguranţă şi totuşi becurile proaste din far - prin torsionarea termică a filamentelor - au provocat adesea scurt-circuit etc.
Deocamdată încarcă impecabil. Vedem cât o mai rezista!
Re: Restaurare M72
Cum se zice, eu mi-am spus parerea, sunt ale voastre, va puneti ce vreti. La mine releul de Dacia nu a trecut testele. nu mai offtopicez, ma opresc aici.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare M72
Necunoasterea nu este un ghinion, aceste probleme chiar m-au determinat sa invat in viitor tot ce se poate despre alternatoare. Eu nu mi-am batut niciodata capul cu ele, s-a mai intamplat sa schimb la ele rulmenti, punte de diode, relee sau carbuni dar niciodata nu am facut adaptari. Stiu cum functioneaza un alternator dar nu in detaliu. Vestea buna este ca deja cred ca am gasit unde e problema.AdrianS » 26 Noi 2013, 09:53 wrote:Na că tot la vorba mea ajungi! Îmi pare rău de ghinionul tău.
Da, cu cheia scoasa din contact el tot consuma curent.AdrianS » 26 Noi 2013, 09:53 wrote:Consumul ăsta de curent există şi fără să bagi cheia în contact sau cum?
Re: Restaurare M72
Nu am asa ceva.luca.stere » 25 Noi 2013, 05:18 wrote:Ba da, ai cumva o astfel de carcasa?Lolo_ID » 25 Noi 2013, 02:12 wrote:Nu crezi ca s-ar potrivi, pe M72 militar, alta carcasa pentru releul regulator ( intrebare pe care ti-am adresat-o si pe alt site de profil moto ) ?luca.stere » 24 Noi 2013, 21:03 wrote:As fi dorit sa fac mai multe dar a trebuit sa repar masina unui prieten ceea ce m-a facut sa pierd ceva timp iar oboseala acumulata in timpul saptamanii (black friday-ul curului...) si-a spus cuvantul.
Daca vrei sa folosesti releu de incarcare de Dacia, foloseste mecanic, nu electronic. Folosesc la conserva mea releu mecanic si , crede-ma ca , s-a umblat la reglajele lui doar in momentul in care am cumparat acumulator.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare M72
:Lolo_ID » 26 Noi 2013, 18:42 wrote: Daca vrei sa folosesti releu de incarcare de Dacia, foloseste mecanic, nu electronic. Folosesc la conserva mea releu mecanic si , crede-ma ca , s-a umblat la reglajele lui doar in momentul in care am cumparat acumulator.
Releul mecanic este foarte bun dar cu conditia sa nimeresti unul bine facut, mai este problema ca releul mecanic nu cred ca incape in cutia releului de 6V. O sa mai fac "sfortare" cu releul de Golf 2 iar daca nu iese trec pe cel electronic de Dacia, cum are mobra aia urata a lui Cicloburu .
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare M72
Domnilor, se pare ca am gasit solutia, un anumit fir il voi pune pe contact si ar trebui sa mearga. Va anunt maine ce am rezolvat.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare M72
Dupa cum spuneam am gasit solutia si am rezolvat problema consumatorului nedorit, am trecut un fir prin contact si acum nu mai am consumator fara sa pun contactul. Aceasta operatie a fost usoara si am facut-o repede dar modificarea unor trasee ale instalatiei nu a mai fost asa de usoara in sensul ca mi-a luat ceva timp, toata ziua. Raman uimit cat timp poate lua sa faci o instalatie de la zero sau doar sa o modifici o instalatie electrica, sa masori de 10 ori, sa verifici de 15 ori, sa cositoresti fiecare papuc si fiecare capat de cablu, samd. A mai ramas la electrica doar fixarea becului martor de incarcare si faza lunga care este actionata prin cablu.
Lumina pozitie atas:
Lumina pozitie atas:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare M72
Am uitat sa va spun ca la instalatia electrica a atasului (2 fire) am respectat traseul original:
Cablajul montat la vedere are un efect vizual care accentueaza caracterul utilitar al mobrei.
Cablajul montat la vedere are un efect vizual care accentueaza caracterul utilitar al mobrei.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare M72
In sfarsit am terminat cu electrica, functioneaza tot si am terminat cu cablajele. Mai am de montat doar contactul pe faza lunga cu actionare prin cablu dar aceasta operatie o consider o simpla formalitate si sa montez claxonul (acum am pe mobra un alt claxon).
Farul nou montat, are soclu pentru bec H4, lumina foarte buna:
Becul martor:
Farul nou montat, are soclu pentru bec H4, lumina foarte buna:
Becul martor:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare M72
Uitasem de claxon, din fericire in stare buna si functional. L-am curatat, vopsit si i-am montat grila in pozitia corecta:
Re: Restaurare M72
Modelul asta de claxon ( C37A ) nu a echipat niciodata motocicletele M72. Avand in vedere ca e fabricat ( claxonul ) in luna februarie a anului 1970 ... nu prea are ce cauta pe motocicleta.
In poza am incercuit poansonul cu modelul claxonului si am subliniat luna si anul fabricatiei.
In poza am incercuit poansonul cu modelul claxonului si am subliniat luna si anul fabricatiei.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare M72
Foarte probabil, Urse se jura ca e de M72 si zicea ca e fabricat in 1957. Momentan il montez pe acesta si o sa caut altul.Lolo_ID » 01 Dec 2013, 21:22 wrote:Modelul asta de claxon ( C37A ) nu a echipat niciodata motocicletele M72. Avand in vedere ca e fabricat ( claxonul ) in luna februarie a anului 1970 ... nu prea are ce cauta pe motocicleta.
In poza am incercuit poansonul cu modelul claxonului si am subliniat luna si anul fabricatiei.
Last edited by luca.stere on 01 Dec 2013, 23:45, edited 1 time in total.
Re: Restaurare M72
Deasupra lunii si a anului de fabricatie este STAS-ul, ultimile 2 cifre indicand anul STAS-ului, nicidecum anul fabricatiei