Ural M72

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1067
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Ural M72

Mesaj necititde luca.stere » 15 Feb 2014, 22:59

Despre Ural M72: informatii, explicatii, ponturi, samd.

Pe site-ul http://www.oldtimergarage.eu/uk/galeria/4.html este prezentat un Ural M72 care are toate piesele originale, imaginile sunt folositoare pentru identificarea pieselor. Chiar daca intre Uralurile M72 au mai existat diferente in functie de anii de fabricatie/versiuni majoritatea pieselor sunt identice. Un catalog destul de bun mai gasiti aici: http://www.dnepr-kiev.com/catalogue-m-72

M72__7.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1067
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Ural M72

Mesaj necititde luca.stere » 16 Feb 2014, 22:45

Rotile sunt de doua tipuri, cele "militare" copiate dupa BMW R71 si rotile "civile" care sunt si cele mai cunoscute si folosite la noi.

Roata copiata dupa BMW R71 este cea cu tambur simplu (popular tambur militar) si are capacitate mai mica de franare fata de tamburii civili avand sabotii mai ingusti. Jantele se diferentiaza si ele prin niste indoituri specfice, le voi arata in imaginile de mai jos. Tamburii militari sunt "vanati" pentru valoarea lor fiind greu de gasit ca piese second hand si nicidecum pentru faptul ca ar fi mai buni. Totodata un M72 facut cu tamburi militari arata mai bine ca un M72 cu tamburi civili, dar ca functionalitate si costuri sunt mai buni tamburii civili.

Tambur militar:

tambur-militar-m72.jpg


tambur-militar-m72-2.jpg


Tambur civil:

tambur-civil.JPG


tambur-civil-2.jpg


Janta militara, identica cu cea de BMW R71. Am incercuit cu rosu cateva dintre indoiturile specifice jantelor militare:

janta-militara.jpg


Janta M72 civil, janta se potriveste pe toate boxerele rusesti: Ural M72, M61, M62, M63, M66, M67, K750, Dnepr.

janta-civil.jpg


Spitele difera de la un model la celalalt, si ca lungime si ca forma in cazul spitelor scurte. In total sunt 40 de spite din care 20 scurte si 20 lungi:

Spite model militar:

000.891.jpg


000.890.jpg


Spite model civil (popular "spite de Ural"):

spite-ural.jpg


spite-ural-lungi.JPG


Roata completa model militar:

roata-militar.jpg


Roata completa model civil:

roata-completa-civil.jpg


Anvelopele sunt de regula 3.75/19 dar se mai pot folosi 3.50/19 si 4.00/19. Pentru drumurile noastre sunt mai bune 3.75/19 si 4.00/19 dar pentru mai multa eleganta in cazul modelelor civile se poate folosi si 3.50/19.


retromotor
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 174
Membru din: 02 Feb 2013, 16:15

Re: Ural M72

Mesaj necititde retromotor » 17 Feb 2014, 09:48

Tamburii militari de la M72 [highlight=#ffbf00]NU sunt copiaţi[/highlight] după cei de la BMW. Un tambur de la M nu se potriveşte la BMW.

Jantele cu "îndoituri specifice", militare, nu sunt identice cu cele de la BMW. "Nemţoaicele" au elemente de identificare distincte.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1067
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Ural M72

Mesaj necititde luca.stere » 17 Feb 2014, 12:13

Sa continuam cu grupul spate si platoul de franare fata. Aici aspectul important este ca tamburii militari se potrivesc numai pe grup de spate militar si si platou de frana fata militar, la fel si tamburii civili se potrivesc numai pe grup civil si platou de franare civil. Grupul si platoul fata de M72 civil prezinta un canal in care intra parte din tambur pentru a asigura o protectie a sistemului de franare in timp ce grupul si platoul militar au doar o buza care asigura protectia doar dinspre interior. Mai jos sunt niste poze facute de dany_oldmoto in care se vad foarte clar diferentele:

3.JPG


4.JPG


5.JPG


6.JPG


7.JPG


8.JPG

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1067
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Ural M72

Mesaj necititde luca.stere » 28 Feb 2014, 22:56

Cardanul de M72 este cel din poza de mai jos, flansa pe care se monteaza elementul elastic nu este pe nuturi, este bagata la cald pe axul cardanului si asigura fixarea prin strangerea materialului, sistemul este dubios si sigur au existat probleme. Drept dovada flansa cardanului de Ural M63, M67 (probabil si M61 si M62) este fixata prin nuturi dupa cum se vede in a doua imagine.

Cardan M72:

cardan-ural-m72.JPG


Cardan Ural M63, M67:

cardan-ural.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1067
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Ural M72

Mesaj necititde luca.stere » 05 Mar 2014, 23:29

Imagini incredibile facute de un profesionist: http://www.russianiron.com/forums/index ... =15290&hl=

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1067
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Ural M72

Mesaj necititde luca.stere » 16 Mar 2014, 20:52

Cutia de viteze de Ural M72:

cutie-viteze-ural-m72.jpg


cutie-viteze-ural-m72-2.jpg


cutie-viteze-ural-m72-3.jpg


cutie-viteze-ural-m72-4.jpg


Dupa cum se vede pe cutia de viteze se monteaza si filtrul de aer, exista doua tipuri de fitru de aer:

Filtru de aer "militar", copiat dupa cel de BMW R71:

003.669.jpg


Filtru de aer "civil", un model mai eficient din cauza suprafetei de filtrare mai mari:

002.750.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1067
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Ural M72

Mesaj necititde luca.stere » 04 Apr 2014, 09:55

Cutia de viteze in 3D:

gallery_19816_212_90258.jpg


gallery_19816_212_71320.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1067
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Ural M72

Mesaj necititde luca.stere » 31 Mai 2014, 21:53

Cadrul de Ural M72 este practic inconfundabil, nu-l poti confunda decat cu cadrul de Ural M61 la care singura diferenta notabila este inaltimea suoprtului de la suspensia spate. Din acest motiv arcurile spate si protectiile suspensiei spate de M72 sunt mai scurte decat cele de M61.

Cadru Ural M72:

cadru-ural-m72.JPG


ural-m72-cadru-electrostatic.jpg


In imaginea de mai jos este un cadru de Ural M61 si am incercuit cu rosu zona unde este diferenta:

cadru-ural-m61.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1067
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Ural M72

Mesaj necititde luca.stere » 31 Mai 2014, 22:03

Furca fata:

furca-ural-m72-2.jpg


furca-ural-m72.jpg


furca-ural-m72-3.jpg


Aripa fata a fost de doua feluri, aripa "pe roata" care era mobila si se misca o data cu roata si cea fixa care era mai buna pentru coclauri.

Aripa fixa, BMW style:

maxresdefault.jpg


Aripa ruseasca:

m72_1.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1067
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Ural M72

Mesaj necititde luca.stere » 21 Iun 2014, 21:57

Esapament Ural M72.

Coturi:

coturi-esapament-ural-m72.JPG


Tobe:

tobe-esapament-ural-m72.jpg


retromotor
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 174
Membru din: 02 Feb 2013, 16:15

Re: Ural M72

Mesaj necititde retromotor » 08 Oct 2014, 09:08

In fapt, aripa la M72 este cunoscuta in cinci variante de constructie. Iar furca fata este construita in doua variante, din care o varianta cunoaste o subvarianta a constructiei jugului inferior.


fierar
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 4
Membru din: 10 Oct 2014, 05:18

Re: Ural M72

Mesaj necititde fierar » 10 Oct 2014, 05:30

Imi poti spune si mie pana la cat te pot duce pretul tamburilor? Multumesc in avans

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1067
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Ural M72

Mesaj necititde luca.stere » 10 Oct 2014, 07:42



Înapoi la “Fierul meu”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori