Na că-mi făcu Marius una bucată mare vizită surpriză aseară, pe când începusem a mă pregăti să plec la slujbă. Cică ia să vedeţi yoghinul cum se pregăteşte spiritual pentru o tură cu basculanta:
Şi ia să vedeţi ce anvelopă miştocuţă i-a trântit pe botul kardanicosului în absenţa subsemnatului! Donaţie de la Florin Radu din Ploieşti, adusă de
moi pe Alioşa lui Cicloburu împreună cu alte trei anvelope, azvârlite colac peste şaua pasagerului.
Şi, în sfârşit, ia priviţi-l cum pleacă maiestuos fără să pună piciorul jos... prea mult!
" onclick="window.open(this.href);return false;
Aşadar de ceva vreme-ncoace i-am refăcut motocicletei instalaţia de la zero, cu releu regulator de Dacie (şi diode adăugate în circuit pentru buna funcţionare a martorului de încărcare), priză de brichetă şi bloc de siguranţe. Am recondiţionat alternatorul, care era plin de jeg şi avea cărbunii obosiţi. Unul din cărbuni nu se potrivea deloc în locaşul său şi astfel călca tare prost pe inelul colectorului, la un unghi zăpăcit şi numai cu vreo 30% din suprafaţă. Am luat din târg nişte cărbuni de... ceva şi i-am pilit cu grijă până când au intrat superb la locurile lor. Adăugând diodele necesare martorului de încărcare în combinaţie cu releul de Dacie, am înlocuit şi cele trei şuruburi de pe blocul de textolit, cele pe care se leagă papucii firelor care duc ulterior curentul prin restul instalaţiei - erau ruginite rău şi aveau filetele terminate.
E ciudăţel şi incomod să lucrez în spatele blocului, mai ales când m-am obişnuit cu atât de convenabila Comană. Dar astea-au fost condiţiile, cu ele am defilat!
Başca mi-au ţinut companie câţiva amici care - pe durata acelor zile şi nopţi - şi-au mutat ieşirile-n oraş la mine-n spatele blocului!
Bordul ăla de Hondă a avut un milion de fire şi beculeţe, însă l-am înduplecat pân' la urmă şi - ca să-l dau gata definitiv - i-am mai şi adaptat un turometru electronic de Lada 1500 (cel de Honda era acţionat prin cablu, de unde atâta la Nipru?!...), reutilizând totuşi carcasa şi cadranul de Honda, ca să păstrăm aspectul unitar.
Am refăcut şi sticluţa martorului de semnalizare de pe partea stângă, adăugând totodată socluri şi becuri pentru ambii martori, că lipseau.
Am revizuit aranjamentul ciorciobutelor prin cutia de electrice de sub şa, preferând de data asta să scot toate cele pe exteriorul ei ca să uşurez accesul. Am schimbat blocul de siguranţe, cele de tip "baionetă" fiind mai ţapene şi mai puţin predispuse la bube datorate oxidării.
Merge, încarcă, dă flash, claxonează, semnalizează, başca mai şi arată-n bord că face toate astea! Mai rămâne să-i trântim Keihin-urile-n locul sovieticelor păguboase şi pe urmă chiar c-o zbârnâi!
Tu bi continiud.