Tocmai din cauza asta propun să le explicăm și altora, dacă știm și vrem să îi luminăm. Dacă nu, forumul ăsta își cam neglijează scopul.Lolo_ID wrote:sunt destui care nu stiu de ce
Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
-
- Administrator
- Posts: 508
- Joined: 26 Jan 2013, 20:16
- Location: Bucureşti
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 3 times
- Zodiac:
- Age: 34
- Contact:
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
-
- LVL 9,2
- Posts: 109
- Joined: 28 Jan 2013, 23:33
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
pai totusi,chiar asa - cum a amintit si Adrian,cu rusinile de rigoare eu sunt unul dintre cei care sunt destui care nu stiu de ce trebuie sa refaci ambielajul la M72 ( si nu numai modelul asta - rusesti/nemtesti ) foarte des asa ca ... n-ai vrea sa ne mai luminezi si pe unii dintre noi?Lolo_ID wrote:Cine stie ce inseamna "cota de presare" la ambielaj nu are nevoie de mai multe detalii......totusi.....sunt destui care nu stiu de ce trebuie sa refaci ambielajul la M72 ( si nu numai modelul asta - rusesti/nemtesti ) foarte des asa ca......
am spus-o fara ironii,crede-ma
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Prea multe nu sunt de spus, ambielajele sunt in principiu niste piese destul de simple dar problema e ca nu prea permit abateri. Fortele si vibratiile care-l solicita sunt destul de mari si oriunde ai o hiba la un moment dat va ceda.
Problema cu presarea e simpla, ambielajele fiind vechi automat au mai fost reparate candva (poate chiar si de cateva ori) iar cota unde se preseaza boltul se slabeste aparand riscul destul de mare ca "suncile" sa se deplaseze una fata de cealalta. Mai e problema centrajului care este una destul de spinoasa, manualul permite o bataie de o sutime iar in practica s-a constat ca merge pana la 5 sutimi.
Am avut un ambielaj nou de Ural 650 care avea bataie 5 zecimi, a trebuit depresat si centrat. Daca nu l-as fi dus la verificat gandindu-ma ca este nou as fi avut probleme. Un ambielaj de K750 nu avea joc dar presarea era slaba, asa ca va fi refacut. Cand o sa am timp o sa fac un rezumat cu poze.
Problema cu presarea e simpla, ambielajele fiind vechi automat au mai fost reparate candva (poate chiar si de cateva ori) iar cota unde se preseaza boltul se slabeste aparand riscul destul de mare ca "suncile" sa se deplaseze una fata de cealalta. Mai e problema centrajului care este una destul de spinoasa, manualul permite o bataie de o sutime iar in practica s-a constat ca merge pana la 5 sutimi.
Am avut un ambielaj nou de Ural 650 care avea bataie 5 zecimi, a trebuit depresat si centrat. Daca nu l-as fi dus la verificat gandindu-ma ca este nou as fi avut probleme. Un ambielaj de K750 nu avea joc dar presarea era slaba, asa ca va fi refacut. Cand o sa am timp o sa fac un rezumat cu poze.
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Stie cineva sa desluseasca acest montaj? Este un releu de incarcare pentru dinamuri de 6V.
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
daca il desfaci un pic sa vad si saptele cablajului. Dar e o chestie f.f. simpluta, si treaba o face oarecum superficial
Finalul 3055 se ocupa de varierea curentului de excitatie DF, dar cred ca asta care se vede e doar driver-comparator, finalul este cel de sub textolitul maro.
Chestia mare cu radiator este o dioda de curent mare, pe post de conjunctor-disjunctor(la alea mecanice). Cand motorul e oprit, dioda nu permite sa se descarce bateria pe rotor, forteaza corentul doar dinspre dinam spre baterie. Practic dioada aia e singura diferenta majora intre regulatorul de alternator si regulatorul de dinam.
Dioda aia e bie sa fie Shottky , ca sa pice doar 0.2V pe ea, in loc de 0.6V la dioda clasica de Siliciu. "Pe vremuri" diodele erau cu germaniu, tot 0.2-0.3V dar duceau curent mai mic.
Finalul 3055 se ocupa de varierea curentului de excitatie DF, dar cred ca asta care se vede e doar driver-comparator, finalul este cel de sub textolitul maro.
Chestia mare cu radiator este o dioda de curent mare, pe post de conjunctor-disjunctor(la alea mecanice). Cand motorul e oprit, dioda nu permite sa se descarce bateria pe rotor, forteaza corentul doar dinspre dinam spre baterie. Practic dioada aia e singura diferenta majora intre regulatorul de alternator si regulatorul de dinam.
Dioda aia e bie sa fie Shottky , ca sa pice doar 0.2V pe ea, in loc de 0.6V la dioda clasica de Siliciu. "Pe vremuri" diodele erau cu germaniu, tot 0.2-0.3V dar duceau curent mai mic.
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Nu am cum sa-l desfac pt ca nu-l am, poza am luat-o de pe net.owene wrote:daca il desfaci un pic sa vad si saptele cablajului. Dar e o chestie f.f. simpluta, si treaba o face oarecum superficial
Sper ca-ti dai seama ca nu ma pricep la electrica/electronica, pot sa fac multe chestii legate de electrica (la m72 mi-am facut singur toata instalatia) dar mai sunt si chestiuni pe care nu le-am aprofundat si ma uit la ele ca curca'n lemne.owene wrote:dFinalul 3055 se ocupa de varierea curentului de excitatie DF, dar cred ca asta care se vede e doar driver-comparator, finalul este cel de sub textolitul maro.
Crezi ca pot gasi piesele in Romania? Am un prieten care se pricepe la electronica dar nu am apucat sa vorbesc cu el, in seara asta mi-a venit ideea cu acest releu.owene wrote:Chestia mare cu radiator este o dioda de curent mare, pe post de conjunctor-disjunctor(la alea mecanice). Cand motorul e oprit, dioda nu permite sa se descarce bateria pe rotor, forteaza corentul doar dinspre dinam spre baterie. Practic dioada aia e singura diferenta majora intre regulatorul de alternator si regulatorul de dinam.
Dioda aia e bie sa fie Shottky , ca sa pice doar 0.2V pe ea, in loc de 0.6V la dioda clasica de Siliciu. "Pe vremuri" diodele erau cu germaniu, tot 0.2-0.3V dar duceau curent mai mic.
-
Topic author - LVL 7,5
- Posts: 64
- Joined: 18 Mar 2013, 18:02
- Location: Mogosoaia Ilfov
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
cauta un electronist de langa tine, ca ti-l face. Piesele elctronice sunt pe la 30 de lei sa zicem, manopera cum te intelegi cu el iar ceea ce va trebui sa faci tu neaparat este ce tine de mecanica adica cutia. La cutii electronistii nu se prea pricep :-)
Eu am deja 2 proiecte din care unul tocmai un regulator dinasta dar pe 12V dar mult mai performant si cum nu prea am timp, ma misc f. lent, nu ma bag sa promit si sa te incurc.
Eu am deja 2 proiecte din care unul tocmai un regulator dinasta dar pe 12V dar mult mai performant si cum nu prea am timp, ma misc f. lent, nu ma bag sa promit si sa te incurc.
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Da, se gasesc, 2N3055 e 5-6 lei bucata, dioda aia mare Shottky o sa o cauti un pic dar nu mai mult de 2 zile, sa-i gasesti si un radiator un profil de Al sa se potriveasca.
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Uite o schema care explica foarte pe intelesul unui electronist
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
ceva functional pentru 6 volti...
....schottky cum spunea Owene mai susRe: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
741 nu va functiona la 7 volti...trebuie+/-5 diferential sau minim 10-12 unipolar...
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
eu nu am spus ca schema e de facut, ci ca ea e f. buna pentru explicatii, avand toate elementele legate, nu doar o schema. Nu trebuie 741, pentru comparator merge si BE al primului tranzistor, asa cum e cel mai probabil in montajul din poza.
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
erata:drobu wrote:ceva functional pentru 6 volti.......schottky cum spunea Owene mai sus
D2 trebuie inversata si atunci sigur va functiona.....
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Va multumesc pentru informatii, voi aprofunda problema.
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Mai bagam o cutie de M72 in lucru pentru un prieten:
Cutia arata rau la prima vedere, dar in interior se prezinta destul de bine pentru anii sai daca nu tinem cont de defectiunea constatata: s-a rupt selectorul (furca) de la treptele 1-2 si cand a cazut bucata rupta a nimerit in angrenajul de pornire deteriorand crichetul si mansonul de cuplare pt treptele 1-2:
Capacul din fata era macelarit si va trebui schimbat, din fericire piesele nu sunt o problema:
Am spalat piesele, am schimbat angrenajul de pornire, mansonul de cuplare si selectorul pt treptele 1-2, am luat simeringuri si rulmenti noi:
Cutia arata rau la prima vedere, dar in interior se prezinta destul de bine pentru anii sai daca nu tinem cont de defectiunea constatata: s-a rupt selectorul (furca) de la treptele 1-2 si cand a cazut bucata rupta a nimerit in angrenajul de pornire deteriorand crichetul si mansonul de cuplare pt treptele 1-2:
Capacul din fata era macelarit si va trebui schimbat, din fericire piesele nu sunt o problema:
Am spalat piesele, am schimbat angrenajul de pornire, mansonul de cuplare si selectorul pt treptele 1-2, am luat simeringuri si rulmenti noi:
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Am rectificat si flansa cardanului in zona unde etanseaza simeringul cutiei de viteze. La toate cutiile de M72 am gasit flansa uzata in zona de etansare:
Axul pedalei de schimbator rectificat si bucsa la cota plus etansare din seibi de teflon:
Am incarcat cu sudura pargia schimbatorului de viteze pt a elimina jocul dintre pedala si parghie:
Am rectificat-o cu pila si a iesit foarte bine, jocul este minim:
Simeringuri noi:
Si e gata:
Axul pedalei de schimbator rectificat si bucsa la cota plus etansare din seibi de teflon:
Am incarcat cu sudura pargia schimbatorului de viteze pt a elimina jocul dintre pedala si parghie:
Am rectificat-o cu pila si a iesit foarte bine, jocul este minim:
Simeringuri noi:
Si e gata:
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
roate refacute de MT...un dezastru pe drumuri...spaima potarnichilor...
spitele au fost curatate galvanic si rezincate...ce se poate cumpara acum de la singurul super-dealer de pe piata , sunt inutilizabile...
spitele au fost curatate galvanic si rezincate...ce se poate cumpara acum de la singurul super-dealer de pe piata , sunt inutilizabile...
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Ce ai prelucrat aici?
Ai pus alte piulite de reglaj (o varianta mai buna?) sau ai avut probleme cu filetul?
Ai pus alte piulite de reglaj (o varianta mai buna?) sau ai avut probleme cu filetul?