Motorul de K750 al tovarasului colonel
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Motorul de K750 al tovarasului colonel
Tovarasu' colonel a cumparat o Nipra cu tractiune pe atas pe care vrea sa puna un motor de K750 iar motorul trebuie reparat. Asa ca am inceput sa executam activitatea specifica :
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de K750 al tovarasului colonel
Si am demontat motorul:
Axul cu came este uzat, nu se vede bine din cauza reflexiilor de lumina:
Tachetii se prezinta bine, trebuie un pic rectificati pe surafata de lucru:
Motorul destul de curat in interior, are depuneri doar in baia de ulei dar este ceva comun la boxerele rusesti, plus ca in cazul acestui motor este posibil sa fie de la stat:
Ambielajul cred ca este nou, nu are gram de joc si nu are urme de depresare sau de imbatranire:
Rulmenti rusesti 6206C fara joc:
Volant nou:
Axul cu came este uzat, nu se vede bine din cauza reflexiilor de lumina:
Tachetii se prezinta bine, trebuie un pic rectificati pe surafata de lucru:
Motorul destul de curat in interior, are depuneri doar in baia de ulei dar este ceva comun la boxerele rusesti, plus ca in cazul acestui motor este posibil sa fie de la stat:
Ambielajul cred ca este nou, nu are gram de joc si nu are urme de depresare sau de imbatranire:
Rulmenti rusesti 6206C fara joc:
Volant nou:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de K750 al tovarasului colonel
Am dus ambielajul la constatare, in principiu era bun pt ca nu avea joc dar presarea bolturilor era slaba si vor trebui inlocuite bolturile.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de K750 al tovarasului colonel
Am spalat carterul, cilindrii, chiulasele si capacul de distributie pentru a le duce la sablat.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de K750 al tovarasului colonel
Ambielajul este gata, au fost inlocuite bolturile pt a asigura strangerea necesara, rolele si au fost facute bucsi de bolt de 22mm pt pistoane auto:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de K750 al tovarasului colonel
Cilindri si chiulase sablate:
Cilindrii vor fi adusi la alezat (cota 79,5mm cu pistoane auto noi) si pentru rectificare scaune supape, se vor pune si supape noi de auto.
Cilindrii vor fi adusi la alezat (cota 79,5mm cu pistoane auto noi) si pentru rectificare scaune supape, se vor pune si supape noi de auto.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de K750 al tovarasului colonel
Am inceput asamblarea, poze in zilele urmatoare si sper sa-l pornesc duminica viitoare.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de K750 al tovarasului colonel
Ambielajul de K750, dupa cum spuneam mai sus ambielajul a fost reparat iar bucsile de bolt au fost refacute pentru bolt de 22mm:
Suruburi noi (cu Loctite) pentru tavile de centrifugare pe care nu am reusit sa le curat decat dupa ce le-am incalzit bine:
Rulmenti SKF tip 6207 C3:
Suruburi noi (cu Loctite) pentru tavile de centrifugare pe care nu am reusit sa le curat decat dupa ce le-am incalzit bine:
Rulmenti SKF tip 6207 C3:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de K750 al tovarasului colonel
Am continuat asamblarea motorului:
Garnituri noi:
Ambielajul montat si simeringul SKF, pentru a monta simering de cauciuc a fost nevoie de o prelucrare in palierul spate al ambielajului:
Sarma de siguranta pentru suruburile de palier, suplimentar am aplicat Loctite pentru etansare:
Pompa de ulei montata:
Tachetii rectificati:
Un prezon de la sistemul de fixare al tachetilor era stricat si a trebuit sa-l schimb, solutia albastra este Loctite:
Tachetii montati:
Axul cu came, rulmentul SKF 6205 C3 si simering SKF. La partea de distributie am intampinat o problema cu pinioanele de distributie, cel de pe axul cu came este fisurat si nu am observat asta la demontare iar cel de pe arbore nu reusesc sa-l montez prin incalzire, ciocanul este exclus la aceasta operatie. Trebuie sa vad de niste pinioane.
Urmeaza montarea cilindrilor care au fost alezati, pistoane noi de Volkswagen cu segmenti Goetze (cota 79,5mm). Raportul de compresie nu va creste (ramane la 6:1) pentru ca ce se castiga prin marirea alezajului se pierde prin forma concava a pistonului. Oricum nu am urmarit cresterea performantelor ci montarea unor pistoane si segmenti de calitate care sa nu creeze probleme de gripare si/sau consum de ulei.
Garnituri noi:
Ambielajul montat si simeringul SKF, pentru a monta simering de cauciuc a fost nevoie de o prelucrare in palierul spate al ambielajului:
Sarma de siguranta pentru suruburile de palier, suplimentar am aplicat Loctite pentru etansare:
Pompa de ulei montata:
Tachetii rectificati:
Un prezon de la sistemul de fixare al tachetilor era stricat si a trebuit sa-l schimb, solutia albastra este Loctite:
Tachetii montati:
Axul cu came, rulmentul SKF 6205 C3 si simering SKF. La partea de distributie am intampinat o problema cu pinioanele de distributie, cel de pe axul cu came este fisurat si nu am observat asta la demontare iar cel de pe arbore nu reusesc sa-l montez prin incalzire, ciocanul este exclus la aceasta operatie. Trebuie sa vad de niste pinioane.
Urmeaza montarea cilindrilor care au fost alezati, pistoane noi de Volkswagen cu segmenti Goetze (cota 79,5mm). Raportul de compresie nu va creste (ramane la 6:1) pentru ca ce se castiga prin marirea alezajului se pierde prin forma concava a pistonului. Oricum nu am urmarit cresterea performantelor ci montarea unor pistoane si segmenti de calitate care sa nu creeze probleme de gripare si/sau consum de ulei.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de K750 al tovarasului colonel
Setul motor compus din cilindrii alezati la 79.5mm, pistoane noi de Volkswagen cu bolturi de 22mm, segmenti Goetze. Supapele si scaunele au fost rectificate.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de K750 al tovarasului colonel
Am continuat asamblarea:
Am marcat pozitia corecta a dinamului:
Am reglat tachetii:
Am montat si capacul de distributie dar acum vad ca am uitat sa-l pozez. Practic motorul e gata, mai trebuie sa iau suruburi pentru chiulase (clientul vrea suruburi inbus) si placile de ambreiaj.
Am marcat pozitia corecta a dinamului:
Am reglat tachetii:
Am montat si capacul de distributie dar acum vad ca am uitat sa-l pozez. Practic motorul e gata, mai trebuie sa iau suruburi pentru chiulase (clientul vrea suruburi inbus) si placile de ambreiaj.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de K750 al tovarasului colonel
Am vopsit baia de ulei:
Un pic de silicon pe garnitura:
Suruburi inbus pentru baie, am pus inbusuri la cererea clientului, in afara de estetica nu au nici un avantaj:
Chiulasele montate definitiv cu suruburi inbus, tot la cererea clientului din motive estetice. Cred ca voia inbusuri negre dar am gasit doar galvanizate, probabil ca le voi schimba cu unele negre (din cauza clientului) desi arata foarte bine cu cele galvanizate, dau o nota de eleganta:
Ambreiajul complet nou:
Suruburi noi:
Mai am sa-i pun carburatoarele noi si aprinderea, luni il pornesc.
Un pic de silicon pe garnitura:
Suruburi inbus pentru baie, am pus inbusuri la cererea clientului, in afara de estetica nu au nici un avantaj:
Chiulasele montate definitiv cu suruburi inbus, tot la cererea clientului din motive estetice. Cred ca voia inbusuri negre dar am gasit doar galvanizate, probabil ca le voi schimba cu unele negre (din cauza clientului) desi arata foarte bine cu cele galvanizate, dau o nota de eleganta:
Ambreiajul complet nou:
Suruburi noi:
Mai am sa-i pun carburatoarele noi si aprinderea, luni il pornesc.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de K750 al tovarasului colonel
Si pentru ca urma sa-l pornesc am montat carburatoare noi K302:
Am pus motorul pe bancul de pornire:
Aprinderea si capacul aprinderii:
Si pornirea, nu am facut poze dar am folosit un Gotronic pentru pornire si bobina dubla. La fel ca pana acum veti vedea prima pornire (very first start), nici macar nu am avut rabdare sa pun cablurile de acceleratie:
https://www.youtube.com/watch?v=Lj6Am0O ... e=youtu.be
Mai urmeaza sa pun cablurile de acceleratie si sa-l mai las sa mearga dar cu esapamentul si dinamul montate.
Am pus motorul pe bancul de pornire:
Aprinderea si capacul aprinderii:
Si pornirea, nu am facut poze dar am folosit un Gotronic pentru pornire si bobina dubla. La fel ca pana acum veti vedea prima pornire (very first start), nici macar nu am avut rabdare sa pun cablurile de acceleratie:
https://www.youtube.com/watch?v=Lj6Am0O ... e=youtu.be
Mai urmeaza sa pun cablurile de acceleratie si sa-l mai las sa mearga dar cu esapamentul si dinamul montate.