Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Te supără vreun piston? Vreo roată? Vreo bujie? Doar n-or fi de capul lor! Postează aici şi ceata-ţi va sări în ajutor! Sau în cap...
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#121

Unread post by luca.stere »

Pentru ca nu am rezolvat inca cu bobina de inductie mi-am facut o aprindere provizorie realizata dintr-un Gotronic de 6V (sa-i dea Dumnezeu sanatate lu' nenea care INCA le mai face) si o bobina noua (12Volti) de Honda GL1000 si merge foarte bine, pornire excelenta si la rece si la cald.
Attachments
20160618_111821.jpg
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#122

Unread post by luca.stere »

Astazi am mai lucrat la bobina de inductie, am refacut infasurarea primara dublandu-i numarul de infasurari si am ajuns la o rezistivitate de 4.4 ohmi care este foarte buna pentru a lucra impreuna cu un Gotronic. Ramane de vazut, adica sa sap dupa informatii si sa calculez ce se intampla in infasurarea secundara avand acum aceste valori.

Dupa ce am stat stramb si am judecat drept am ajuns la concluzia ca bobinele de 6V de la Gaspar aveau rezistivitate de 2,1 ohmi. Cel putin asa imi daduse la o masuratoare dar am crezut ca nu-mi arata bine aparatul de masura. Asa s-ar explica faptul ca se incingea bobina pt ca la aprinderile cu platina bobina sta alimentata cu curent mai mult timp decat la bobinele care lucreaza cu aprinderi electronice.
20160626_214610[1].jpg
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#123

Unread post by luca.stere »

Astazi am avut sesiune de sablare la Urse care si-a cumparat un compresor puternic la 380V pentru a se apuca de sablare. Deocamdata poate sa faca doar lucrari mici (cartere, capace, rezervoare, aripi) dar in curand isi va face si o cabina pentru sablat cadre, barci de atas, etc. :D

Eu la butoane:
20161120_134258.jpg
20161120_153627.jpg
Si Ionel:
20161120_120217.jpg
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#124

Unread post by luca.stere »

Dupa cum spuneam mai sus lucrez la o bobina de inductie, am ajuns in faza de teste iar rezultatele sunt promitatoare. Am testat bobina cu o baterie moto de 6V si da scanteie puternica, alb-albastruie:

https://www.youtube.com/watch?v=c1TGPuf ... e=youtu.be
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#125

Unread post by luca.stere »

M-am lovit de cateva ori de urmatoarea problema: nevoia de a verifica sau a repara un ambielaj. Desi e o chestiune care ma "roade" de ceva timp abia acum m-am hotarat sa fac primul pas spre a rezolva aceasta problema prin construirea unui banc de verificat bataia unui ambielaj. Asa ca m-am pus pe treaba si am pus mana pe cateva materiale pe care le aveam la dispozitie si iata ce a rezultat:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Acum urmeaza sa fac suportul pentru ceasul comparator si sa cumpar niste rulmenti noi. Pentru rulmentii noi voi face niste bucsi filetate pe care la voi presa in rulmenti ca sa-i pot prinde pe placi fara sa-mi mai ramana capetele de surub inafara pt ca incomodeaza la asezarea ambielajului.

Al doilea pas va fi executarea unor placi din otel de minim 10mm grosime pentru depresarea si demontarea in bucati a ambielajelor de Ural si K750.

drobu
LVL 9
LVL 9
Posts: 97
Joined: 20 May 2013, 08:01
Been thanked: 2 times

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#126

Unread post by drobu »

Da!
...merge si la echilibrat static...
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#127

Unread post by luca.stere »

drobu wrote:Da!
...merge si la echilibrat static...
Asa este, chiar am probat un arbore de Dnepr si nu pare echlibrat dar suspectez ca mizeria din fusuri il dezechilibreaza. O sa-l curat si mai probez o data.
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#128

Unread post by luca.stere »

Asa cum spuneam in postul anterior am realizat niste placi de depresare a ambielajelor de Ural si K750, desenul placilor a fost realizat in Autocad dupa masuratorile facute de mine iar piesele au fost executate de un atelier ( https://laser-rmc.ro/ ) care spre norocul meu are sediul in Mogosoaia unde locuiesc eu. Aceasta firma debiteaza materiale cu laser cu o precizie de 0,2mm (doua zecimi de milimetru). Placile au o grosime de 15mm si sunt facute din otel OL37.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#129

Unread post by luca.stere »

Bineinteles ca nu m-am lasat si astazi mi-am facut de lucru, aveam un ambielaj de Ural care era descentrat dar nu avea nici un pic de joc in biele si nici nu parea sa fi fost rulat prea mult. Asa ca l-am desfacut, am verificat bolturile, bielele, bucsile de bolt si rolele si l-am asamblat la loc:

https://www.youtube.com/watch?v=Qrh2QgSW7e4&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=xqYsbX9iOyQ&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=fMcK2uhDcAU&feature=youtu.be

La verificarea cu ceasul comparator am iesit foarte bine, doar o sutime bataie ceea ce se incadreaza in normele tehnice. In film se vede pe ceas cum acul sare brusc intr-un anumit punct, acest lucru se intampla din cauza unor prelucrari ale materialului pe zona de control. Daca ambielajul nu ar fi fost centrat corect acul ar fi urcat si coborat progresiv, nu brusc doar intr-un anumit punct.

https://www.youtube.com/watch?v=9sf-031Nrmg&feature=youtu.be
Attachments
20181103_161501.jpg
20181103_160541.jpg
20181103_160115.jpg
20181103_160100.jpg
Post Reply