Reconditionare Dnepr 650

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#41

Unread post by luca.stere »

Incepem lucrul la rezervor cu niste chit de fibra, este foarte bun pt acoperirea deformarilor mai pronuntate dupa care voi aplica chit normal pentru finisari:

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#42

Unread post by luca.stere »

Slefuirea chitului de fibra care a fost dat de umplutura, are avantajul ca nu se deformeaza in timp de la caldura:

Image

Dupa care i-am dat spritchit si l-am imbracat pe alocuri intr-un strat subtire de chit:

Image

Image

Aripile au primit si ele cateva flecuri de chit:

Image

Image

Image

Oala de far de K750:

Image

Image

Dupa slefuiri de chit si rectificari cu chit rapid Body am ajuns aici:

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#43

Unread post by luca.stere »

Dupa n retusuri la diferite piese am ajuns in cele din urma la ultimele doua piese, usita de la rezervor si cozorocul de la far. Usita avea niste indoituri mici, ca niste lovituri dar nu inteleg cum au fost facute avand in vedere ca tabla este groasa si rezistenta. A trebuit sa imbrac suprafata in chit si usor-usor sa uiformizez suprafata.

Image

Cozorocul de far avea o lovitura in partea superioara, nu grava dar indeajuns ca sa fie o problema pt ca nu reuseam sa o indrept. Am apelat la ajutorul unui prieten tinichigiu auto care cu experienta si talentul lui l-a indreptat imediat. Dupa ce am indepartat cromul am ramas cu ceva zgarieturi care au fost nivelate cu chit rapid dupa care i-am dat chit normal pentru a-i da forma dorita.

Image

Image

Image

PS: Nu am poze dar in acest moment toate piesele sunt gata de vopsit. Incepand de maine trebuie sa ma pregatesc de vopsit, motocicleta va fi vopsita verde (mat), este si culoarea din talon din fericire.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#44

Unread post by luca.stere »

Si s-a intamplat si minunea, piesele au fost vopsite astazi. Desi a fost doar o "formalitate" pt ca piesele erau pregatite imi statea pe creier vopsirea lor pt ca nu puteam continua cu restul operatiunilor (instalatia electrica si montajele definitive).

Prin vopsirea cu teroson Body am sigilat si zonele cu tabla dubla de unde pleaca rugina de obicei:

Image

Image

Image

Image

Si piesele vopsite cu verde militar mat:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#45

Unread post by luca.stere »

Ziceam astazi ca mai las piesele sa se usuce, mai exact sa las vopseaua "sa lucreze" dar nu am mai avut rabdare si dupa ce am constatat ca vopseaua este uscata bina m-am apucat apucat de lucru cu maxima grija pt elementele vopsite. Mai intai am dat telescoapele jos ca sa pot monta aripa, pantalonii de far si oala de far:

Image

Image

Si am inceput montajul:

Image

Image

Image

Image

Image

La oala de far aveam un filet distrus, dupa cum stiti filetul de 8x1mm este dat intr-o tabla ambutisata si cedeaza repede daca cineva strange ca ghiolbanul. Asa ca am sudat doua piulite lungi de 8mm cu filet normal (1,25mm) ca sa nu mai cedeze si ca sa am posibilitate pe interior de a mai prinde si altceva (cablu de masa).

Image

Am montat si sistemul de franare fata cu aceasta ocazie:

Image

Image

Image

Image

Si cam aici am ajuns pana acum:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar

Kristian K
LVL 9,4
LVL 9,4
Posts: 112
Joined: 15 Apr 2015, 17:10
Location: CLUJ-NAPOCA
Has thanked: 11 times
Been thanked: 20 times
Zodiac:
Age: 54
Contact:

Re: Reconditionare Dnepr 650

#46

Unread post by Kristian K »

Cu telescoapele spate ce vei face,le lasi asa,cu cromul cojit sau le aplici vreo acoperire?
Ne incleștăm cu disperare,
Intr-o supremă confruntare
In fiecare zi:viață sau moarte...
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#47

Unread post by luca.stere »

Cristian 1 wrote:Cu telescoapele spate ce vei face,le lasi asa,cu cromul cojit sau le aplici vreo acoperire?
Ala e pus doar ca sa stea mobra pe roti cat lucrez la ea, voi pune alte amortizoare.

drobu
LVL 9
LVL 9
Posts: 97
Joined: 20 May 2013, 08:01
Been thanked: 2 times

Re: Reconditionare Dnepr 650

#48

Unread post by drobu »

...si 'PET'-ul de 5 litri ? :)
Cate urme va lasa utilajul pe drum , asa cu 2 roate?
Dar cu 3?
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#49

Unread post by luca.stere »

drobu wrote:...si 'PET'-ul de 5 litri ? :)
Cate urme va lasa utilajul pe drum , asa cu 2 roate?
Dar cu 3?
PET-ul este de 1L si mai are fo' doua sute de grame de ulei in el ramase de cand am bagat ulei la cutie si la grup, e doar un ulei de proba. Dupa ce fac cateva teste ii bag alt ulei mai gros, valvolina e sfanta la utilajele astea. Pierderi de ulei sper sa nu am...
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#50

Unread post by luca.stere »

Sa noua si tampon nou de sa de la Gaspar, suportul a fost curatat si revopsit:

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#51

Unread post by luca.stere »

Contact nou modelul 6 volti, i-am cositorit niste conexiuni ca sa fiu sigur ca rezista in timp:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#52

Unread post by luca.stere »

Am continuat cu instalatia electrica, si de aceasta data am inceput cu instalatia electrica a lampii spate.

Image

Image

Image

Image

Bun, e functionala dar voi mai avea de facut cateva chestiuni; sa cositoresc un papuc pt firul negru care este masa (minusul) si sa gandesc o mufa. Spre deosbire de celelalte instalatii electrice faute de mine pana acum foarte apropiate de original de aceasta data vreau pe langa simplitate si deconectarea cu usurinta a instalatiei electrice in caz de nevoie.

La far am pus o garnitura de cauciuc (gromet) pentru instalatia elecrica a farului:

Image

Comanda lumini cumparata de la oldtimergarage: http://www.oldtimergarage.eu/catalog/pr ... ts_id=1503

Image

Image

Image

Mansoane noi pentru ghidon:

Image

Image

Image

Comanda acceleratie noua:

Image

Pres nou pentru aripa spate:

Image

Si stopul cu presul montate de proba, nu mai aveam rabadare :D:

Image
User avatar

Kristian K
LVL 9,4
LVL 9,4
Posts: 112
Joined: 15 Apr 2015, 17:10
Location: CLUJ-NAPOCA
Has thanked: 11 times
Been thanked: 20 times
Zodiac:
Age: 54
Contact:

Re: Reconditionare Dnepr 650

#53

Unread post by Kristian K »

Foarte faina comanda aia de lumini!!!
Ne incleștăm cu disperare,
Intr-o supremă confruntare
In fiecare zi:viață sau moarte...
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#54

Unread post by luca.stere »

Am vopsit scheletul seilor si am cumparat sei noi de la Gaspar:

Image

Image

Montat opritorul de cablu de frana pentru roata atasului:

Image

Acumulator nou:

Image

Dupa care am inceput lucrul la instalatia electrica care de fapt inseamna construirea de la zero a cablajului. Am luat fire noi de 1,5mm dupa care am inceput sa le "intind" pe motocicleta conform schemei si necesitatilor (mici modificari):

Image

Fiecare papuc in parte este cositorit pe fir si izolat cu varnes:

Image

Image

Image

Dupa ce am stabilit traseul am trecut cablurile print varnes:

Image

Image

Mai am sa finalizez instalatia din far (lumini) si traseul cablurilor la partea de aprindere. Dupa ce am verificat functionalitatea instalatiei am pornit din nou motorul cu aprinderea electronica pe care m-am hotarat sa o las pe acest motor (initial voiam sa-i pun platina cu Gotronic). Motorul a fost nepornit de doua luni: https://youtu.be/HrupDSYBAsI

Cu aceasta ocazie am verificat si daca alternatorul incarca bine cu releul electronic si incarca perfect.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#55

Unread post by luca.stere »

Astazi am avut de lucru cu cablurile de acceleratie si cu cel de la frana fata. Cablurile le-am cumparat de la Gaspar, nu se potriveste niciunul dar nu e vina lui. Capetele de la cablurile de acceleratie erau prea mari si a trebuit sa le polizez cu mare atentie ca sa le potrivesc in carburatoare si in comanda de acceleratie.

Image

La cablul de frana a fost si mai bine, opritorul de cablu de pe platoul de franare are filet de 8 x 1.25mm in timp ce opritorul de pe cablu are filet de 8 x 1mm. Asa ca trebuit sa scot opritorul de pe cablu care nu avea nici gaura data pe centru si fac altul cu filet de 8 x 1.25mm:

Image

Image

A trebuit sa mai tai si din camasa pt ca era prea lunga:

Image

Dupa care i-am cositorit la loc capatul si acum am frana functionala:

Image

Cam aceeasi poveste ma asteapta la cablul de ambreiaj, nici acela nu se potriveste...
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#56

Unread post by luca.stere »

Am mai lucrat cateva chestii: esapamentul, modificarea cablului de ambreiaj si scaritele. Toba de esapament avea doua gauri in plus care o faceau destul de zgomotoasa, asa ca le-am astupat cu sudura.

Image

Dupa care am curatat sistemul de esapament de vopseaua veche:

Image

Image

Am cumparat vopsea termica Den Braven, la Uralul M72 s-a dovedit a fi foarte buna:

Image

Si am vopsit elementele esapamentului:

Image

La montare am etansat cu sfoara de azbest:

Image

Am vopsit scaritele:

Image

Cauciucuri noi pt scarite de la Gaspar:

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#57

Unread post by luca.stere »

Am lucrat intens in ultima perioada pt a termina "Nipra", ca de obicei diavolul se ascunde in detalii si nu te lasa sa termini in termenul propus. Dar pana la urma cu rabdare am reusit. A trebuit sa termin electrica din fa, butonul de comutare faze, montat heblu, claxonul a murit si a trebuit sa dau jos rezervorul pt a-l schimba cu unul nou, am faurit o brida pt fixarea bateriei pt ca cea cumparata noua era prea scurta pt bateria mea, strans toate suruburile la tablaraie, vopsit ghidon si risere, strans telescoape furca si pus ulei Motul 15W medium heavy in ele, fixat usita rezervor, montat oglinda, montat sei, pus benzina, etc.

Iar pana la urma am reusit si sa ma plimb cu ea... motorul trage foarte bine dar am constatat ca peste noapte s-a marit avansul la aprindere, trebuie sa vad despre ce este vorba. Ciclistica este foarte buna, nici o bataie si nici o vibratie, este foarte legata.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#58

Unread post by luca.stere »

Incepe si lucurul la atas, operatiile de sablare, reparatii tinichigerie, vopsire le-am externalizat. Am un prieten care se va ocupa de aceste lucruri (Urse Emilian 0721 888 403) eu urmand sa ma ocup dupa aceea de roti, partea electrica si montarea pe motocicleta a atasului.

Image

Image

Image

La barca atasului am de facut cateva mici reparatii pe marginile de jos unde a ruginit la imbinari, a fost sablat inainte pt a se vedea clar unde mai are probleme. Voi reveni cu poze.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#59

Unread post by luca.stere »

Am vopsit scaritele de pasager si le-am pus mansoane noi:

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#60

Unread post by luca.stere »

Montarea provizorie a atasului pentru probe:

Tiranti curatati si vopsiti, unul dintre ei are niste lovituri (nu-mi dau seama ce a patit) dar se prezinta foarte bine, nu are rugina in interior. Prinderile au fost zincate.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Cadrul s-a montat fara probleme, acum pot sa montez aripa pentru pregatiri inaintea sablarii respectiv vopsirii, am de astupat niste gauri si de dat alte gauri pentru lampa de pozitie fata si lampa spate.Dupa aceea urmeaza montarea definitiva cu reglarea unghiului si completarea suruburilor lipsa.

Barca de atas dupa ce a fost sablata a avut parte de niste reparatii de tinichigerie in partea inferioara:

Image

Image

Image

Image
Post Reply