Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#81

Unread post by luca.stere »

Emblemele de pe rezervor:

Image

Tratate cu Feruginol:

Image

Filler:

Image

Si mai departe e opera vopsitorului:

Image

Image

Image

Image

Abia astept sa le vad montate pe rezervor!
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#82

Unread post by luca.stere »

Am ramas dator cu niste poze despre ceea ce am mai lucrat inainte de concediu, din pacate lipsa de timp nu mi-a dat voie sa sortez imaginile si sa le postez. Dupa ce am testat etanseitatea rezervorului am facut cateva reparatii cu cositor si am lipit si cutia de scule pe care am luat-o de pe celalalt rezervor. Mai inatai am pregatit cu cositor suprafata de contact a cutiei:

Image

Dupa ce am marcat pozitia cu un marker am asezat cutia:

Image

Image

Image

Dupa aceea am cositorit:

Image

Ceea ce vedeti cu maro nu este rugina, decapantul folosit se transforma in aceasta culoare dupa incalzire:

Image

Am eliminat surplusul prin slefuire:

Image

Image

Image

Am dat filete de 3mm pentru prinderea emblemelor, original erau niste nituri subtiri de bronz care se bateau direct in material, nu mi-a placut solutia:

Image

Primul strat de filler:

Image

Image

Image

Image

Dupa diverse prelucrari, mici chituri, fonduri, slefuiri, samd am ajuns la ultimul filler, cel dinaintea vopsirii:

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#83

Unread post by luca.stere »

Mai am niste lucruri facute inainte de concediu. Ceva electrica, fire noi, totul cositorit:

Image

Image

Probarea garniturilor de cauciuc, le-am comandat la Ural Zentrale si cand au venit mi s-au parut prea mici, din fericire s-au potrivit perfect:

Image

Acesta este schimbatorul de faze al farului, este actionat prin cablu. Este original ( chiar si surubul de prindere) si in perfecta stare, a trebuit sa schomb doar firele:

Image

Image

Organizarea firelor, garniturile de cauciuc si schimbatorul de faze montate:

Image

Contactul cu becurile montate, am gasit becuri de 12V care se potrivesc perfect:

Image

Cheia de contact Hella, modelul original pt aceasta motocicleta, scumpa dupa spusele proprietarului... Designul art deco este magnific:

Image

Primele probe electrice:

Image

Image

Farul montat:

Image

Image

Image

Image

Image

Lampile spate, nu am inteles de ce sunt doua in conditiile in care aceasta motocicleta nu este prevazuta cu stop pe frana. Singura explicatie logica ar fi ca sunt redundante, adica daca se arde un bec pe spate mai ramane celalalt dar asa ceva nu era o chestie obisnuita in acei ani. Lampile sunt Bosch amandoua, una dintre ele am mai prezentat-o mai in urma:

Image

Image

Image

Image

Image

Lampile au fost sablate, tratate cu Feruginol, cositorit unde a fost nevoie, asigurat zonele de contact tot cu puncte de cositor si vopsite:

Image

Geamul pt iluminarea numarulkui de inmatriculare este original, nu stiu cum a scapat vremurilor pt ca acestea de regula dispar primele:

Image

Image

Lampile spate montate:

Image

Image

La ceas de seara:

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#84

Unread post by luca.stere »

Lampile spate aprinse, au o lumna difuza, de vechi:

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#85

Unread post by luca.stere »

Saua motocicletei, piesele care o compun au mai fost prezentate dar acum aratam montajul:

Image

Image

Image

Image

Image

Cateva cuvinte despre sa si aici ma refer la guma Pagusa. Este incredibil de confortabila, chiar voiam sa cumpar una pentru M72-ul meu dar am zis sa mai astept pt ca mai am pana ajung sa am nevoie de sa. Dupa ce am testat-o si a intrecut toate asteptarile nu mai am nici o indoiala ca pe M72 voi punea sa Pagusa. Pe nici o ruseasca nu am stat asa de bine cum stau pe Pagusa.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#86

Unread post by luca.stere »

Claxonul Noris model HN6V, a fost prezentat mai in urma in starea in care a fost cumparat. Dupa sablare si curatare la interior l-am vopsit negru, culoarea originala:

Image

Vopsirea la interior a fost un pic dificila pt ca nu am putut sa demontez unele elemente ale claxonului acestea fiind ambutisate:

Image

Image

Sigla originala Noris pe care este scris marca si modelul: Noris Zund-Licht AG, Nurnberg, Typ - HN6V.

Image

Image

Image

Pozitia lui pe motocicleta:

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#87

Unread post by luca.stere »

Acesta este blocul de comenzi pt claxon si schimbatorul de faza lunga care este actionat prin cablu. Am avut norocul sa fie complet si functional, a trebuit doar curatat si vopsit.

Image

Image

Image

Cele trei poze de mai jos sunt facute cu blitz, practic le-a anulat culoarea. Piese blocului de comenzi vopsite:

Image

Image

Comanda de soc vopsita:

Image

Mansoane noi:

Image

Comanda de acceleratie:

Image

Si montajele:

Image

Image

Image

Image

Image

Butonul claxonului este din alama:

Image

Image

Image

Aveam niste dileme legate de comenzile de ghidon, am fi vrut sa le zincam aceasta fiind in principiu cea mai buna solutie. Am ales pana la urma sa vopsim... si nu-mi pare rau chiar daca aceasta solutie nu rezista in timp asa cum rezista zincul. Vopsirea comenzilor a accentuat enorm imaginea retro a motocicletei, nu stim cum erau din fabrica cele militare dar arata asa de bine incat am putea crede ca le vopseau.

Cu aceasta ocazie am montat definitiv si comutatorul de faza lunga caruia a trebuit sa-i facem o piesa din teflon care sa izoleze cablul fata de lamela comutatorului care are curent pe ea (plus) in timp ce cablul are minusul.

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#88

Unread post by luca.stere »

Suportul portbagaj, nu este de seria 1 ci de seria 2 si a trebuit sa-i fac prinderile din spate conform cu originalul, adica din teava presata la capete:

Image

Tratament cu Feruginol:

Image

Image

Vopsit in filler:

Image

Vopsit:

Image

Si montat:

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#89

Unread post by luca.stere »

Pana la urma am reusit sa gasim vitezometrul original, marca Veigel. Acest tip de vitezometru cu iesire in diagonala pentru cablul de kilometraj este foarte rar si se pare ca s-a montat doar pe modelele militare pt ca apare in lista de accesorii pentru Wehrmacht pe care am postat-o la inceputul topicului:

Image

Aici se vede foarte clar iesirea pt cablul de kilometraj care este la 45 de grade fata de gaurile de prindere in timp ce Veigel-ul pt BMW R71 de exemplu care este identic ca forma si mecanism are iesirea verticala pozitionata la 90 de grade fata de gaurile de prindere:

Image

Image

Vitezometrul este functional, are toate piesele mecanismului intregi si fara uzura. Singura problema gasita pe care fostii proprietari nu au binevoit sa o rezolve a fost faptul ca o piesa din interior, un fel de tambur/cilindru era sarita si freca in anumite momente pe piesa pe care actioneaza acul de kilometraj.

Image

Image

Image

Image

Image

Si partea cu mecanismul:

Image

Image

Image

Image

Image

Acele rotite mici din plastic pe care le vedeti exista si la kilometrajele rusesti dar sunt din antimoniu, calitatea pieselor din plastic (tamburii cu numere) si celelalte piese din metal sunt net superioare calitativ fata de vitezometrele rusesti care sunt copie in proportie de peste 90%. Nu am putut sa demontez axul cu magnet dar pt ca l-am gasit gresat am zis ca nu are rost sa insist si sa risc sa stric ceva.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#90

Unread post by luca.stere »

Rezervorul vopsit:

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#91

Unread post by luca.stere »

Coturile de esapament sablate:

Image

Restul esapamentului a fost sablat si vopsit, ceea ce vedeti cu maro nu este rugina ci materialul si-a schimbat culoarea din cauza substantelor din esapament, nu stiu ce reactie s-a produs acolo:

Image

Capacele fishtail au suportat si niste reparatii cu cositor:

Image

Probarea esapamentului:

Image

Cricul spate care e si suport de aripa spate. Urmele de uzura au rams din dorinta proprietarului:

Image

Image

Cricul spate montat:

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#92

Unread post by luca.stere »

Sistemul de franare format din pedala care a fost sablata si vopsita:

Image

Image

Tija de franare este facuta de mine din bara de otel si am copiat imaginile din brosura, tija veche nu era originala si nici nu mai respecta traseul corect care trebuia sa ocoleasca scarita spate.

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#93

Unread post by luca.stere »

Capacul lateral al motorului si capacul filtrului de aer, ambele erau lipsa si au fost cumprarate de pe ebay, bine ca se mai gasesc ocazional. Dupa ce am facut prezonul de prindere al capacului am testat montarea:

Image

Image

Capacul filtrului de aer l-am sablat, dupa sablare mi-am dat seama ca vopsitoria aplicata anterior (pregatire, chit, vopsire) era de calitate foarte buna si ca nu am facut decat sa le dau jos pt a aplica altele pt ca acest capac avea mici deformari:

Image

Image

Astfel ca nu am mai sablat capacul motorului si doar am curatat si refacut etansarea cu cositor a traseului de admisie spre carburator:

Image

Image

Image

Capacele imbracate in filler:

Image

Capacele vopsite:

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#94

Unread post by luca.stere »

Capacele pe interior:

Image

O proba in care am montat si capacul transmisiei si scaritele:

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#95

Unread post by luca.stere »

O veste buna, am gasit portbagaj spate de TWN BD250 original pentru modelul nostru, cel pe care il montasem era pentru a doua serie de TWN BD250 care s-a fabricat din 1941 daca imi aduc bine aminte. Portbagajul din imagine este intr-o stare foarte foarte buna:

Image

Image

Portbagajul sablat:

Image

Image

Portbagajul imbracat in filler:

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#96

Unread post by luca.stere »

Scutul motorului, este o piesa specifica numai modelelor militare, apare si in lista de accesorii pentru Wehrmacht. Din ce am inteles de la proprietarul motocicletei este o piesa foarte rara si ravnita chiar si de nemti. Culoarea gri inchis provine de la tratamentul cu Feruginol:

Image

Image

Scutul vopsit:

Image

Image

Scarite pasager, sunt originale si au pe ele inscriptia GEFRAG DRGM, probabil un producator al acelor timpuri:

Image

Image

Image

Le-am demontat:

Image

Image

Sablate:

Image

Tratate cu Feruginol:

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#97

Unread post by luca.stere »

Coturile de esapament vopsite cu vopsea termica:

Image

Colierele de esapament tratate cu feruginol si vopsea termica:

Image

Image

Elementele sistemului de franare: pedala, tija, ax cu piulita, gresor.

Image

Gresorul este original si este singurul care nu are filet ci se preseaza intr-o gaura din pedala care corespunde in zona axului de la pedala de frana. Banuiesc ca au apelat la aceasta solutie pt ca pedala pare a fi dintr-un otel destul de dur iar filetarea ar fi fost ceva mai dificila:

Image

Axul de angrenare al schimbatorului de mana:

Image

Image

Image

Image

Maneta schimbatorului la mana:

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#98

Unread post by luca.stere »

Suporturile laterale pentru cutiile de munitie/scule, accesoriu prezent numai pe varianta militara:

Image

Si acum piesele montate:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#99

Unread post by luca.stere »

Aminteam mai sus ca am gasit portbagajul original pe care l-am sablat si in cele din urma l-am vopsit si montat pe mototcicleta:

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#100

Unread post by luca.stere »

Bridele de prindere ale bateriei, acestea sunt facute dintr-o banda de tabla dublata. Brida dublata avea tabla corodata de acid in doua locuri si a trebuie sa lipesc cu cositor bucata lipsa. Totodata am lipit tablele intre ele pt o mai buna rezistenta:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Tratament cu Feruginol:

Image

Image

Image

Vopsite in filler:

Image

Bridele vopsite:

Image
Post Reply