Vin cu o veste bună şi anume că în sfârşit am reuşit şi eu să-mi iau un BMW F650 GS, o motocicletă muuult visată şi planificată, fabricată în 2001, dar din păcate nu mă pot bucura pe deplin de ea!
Am adus-o din Tg.Mureş pe roţile ei, şi după cum se vede cu număr roşu. A mers ireproşabil de bine, am parcat-o lângă Voshod şi a stat 2 zile. Când să dau să plec cu ea, problem grav. Nu stă la relanti sub niciun fel! Am desfăcut şi curăţat tot ce-am putut.
Problema suna cam asa:
- il pornesc, si nu de fiecare data, dar de multe ori, sta putin la relanti si se opreste brusc; am patit-o si in mers la semafor;
- stand la relanti are din cand in cand un impuls ca o impiedicare, iar acul turometrului are o mica bataie in jos, dupa care revine;
- de cateva ori, stand la relanti merge, dar cand vreau sa accelerez fie catusi de putin, iar se opreste brusc.
- ulei pe la furtunasul cu dop, nu curge jos cand scot dopul, mai are un furtunas subtire care vine din baza cutiei "AirBox" care duce undeva jos la cricul central, si p-acolo picura mereu ulei prin el.
- nivelul uleiului este cam mare, nu am facut eu schimbul de ulei; il voi scoate, masura, si il voi turna iar in motor atat cat trebuie.
Am desfacut astazi si am curatat AirBox-ul, ca era mizerie si ulei in el, am schimbat bujia, am curatat tot blocul de admisie cu clapeta de acceleratie, am suflat injectorul si l-am inspectat vizual, (nu are urme ciudate sau uzura); am scos mufa cea lunga de sub sa de pe cutia de aluminium (cdi sau ceva de genu) si am asteptat 2 ore dupa care i-am am pus-o la loc, dar am gasit 2-3 pini oxidati, i-am curatat; am resetat acceleratia, (tragand de acceleratie cu contactul pus de trei ori); am verificat bateria, am completat-o cu apa distilata si am curatat si strans bornele bine. Mai am sa schimb si fisa, ca era cam ruginita pe interiorul pipei!
Astăzi am luat de pe motocicleta lui Ovidiu aka ow3x3xpr3ss tot ce se putea schimba. Am inlocuit pe rand fisa, bujia, toti senzorii de pe traseu (aer,relanti si acceleratie) calculatorul, si nimic. Ba din contra, parca face mai des asa. Am resetat si TPS tragand si de 3x si de 4x pana la maxim cu contactul pus, si nicio schimbare. Mai am sa-i schimb filtrul de benzina si bobina de inductie! Nu stiu ce sa ii mai fac, asa de suparat sunt! Nici nu am apucat sa o inscriu si deja lucrez la ea de cateva zile fara rezultat!
Vreo idee de ce aş mai putea face până să chem asistenţa şi diagnoză BMW din Bucureşti?!?