Page 8 of 18

Restaurare M72

Posted: 06 Sep 2013, 10:14
by luca.stere
George Urdarescu » 05 Sep 2013, 10:56 wrote:La furca am vazut ca arcurile se vad libere, acolo stiu ca trebuie sa vina (nu stiu exact termenul in romana, in germana le spune vordergabel unetere) sunt ca un fel de protectii, de pahare interioare.
Acum am observat ca am postat deja o poza (postul 131) in care arcurile nu se mai vad si stau sub protectii.

Restaurare M72

Posted: 07 Sep 2013, 17:20
by luca.stere
Astazi am reconditionat kilometrajul, desi este construit destul de simplu trebuie lucrat cu multa atentie:
kilometraj-ural-m72.jpg
kilometraj-ural-m72-2.jpg
kilometraj-ural-m72-3.jpg
pinioane-kilometraj-ural-m72.jpg
vitezometru-ural-m72-demontat.jpg
Din fericire este in stare destul de buna, singura problema am avut-o la pinioanele care antreneaza discurile cu cifre, erau un pic gripate si mergeau greoi dar cu un pic de WD40 si niste ulei s-a rezolvat imediat. L-am spalat si am uns toate angrenajele si merge perfect:
pinioane-kilometraj-ural-m72.jpg

Restaurare M72

Posted: 07 Sep 2013, 17:30
by luca.stere
Am curat si vopsit carcasa kilometrajului. Daca are cineva o carcasa de kilometraj de M72 sau Ij 56 sunt interesat sa o cumpar, mai am un kilometraj bun pe care vreau sa-l reconditionez si imi lipseste carcasa si geamul, cu geamul o rezolv dar carcasa imi trebuie neaparat (exclus mihaita_prd).
carcasa-kilometraj-ural-m72.jpg
carcasa-vopsita-kilometraj-ural-m72.jpg
Dupa ce am curat tot si am uns angrenajele am montat kilometrajul, totodata am vopsit si acul kilometrajului, vopseaua de pe el era practic carbonizata:
kilometraj-montat-ural-m72.jpg
Si o proba ca sa se bucure si ochiul, imi place contrastul dintre negru si verdele militar:
proba-far-kilometarj-ural-m72.jpg

Restaurare M72

Posted: 07 Sep 2013, 18:18
by luca.stere
In coltul din dreapta sus este un cerc din plastic, aceste cerc se monteaza intre cadranul kilometrajului si geamul kilometrajului. In partea superioara acest plastic nu este vopsit pentru a permite iluminarea cadranului, am facut o proba sa vad daca ilumineaza bine si mi-a lasat impresia ca lumineaza slab, o sa mai fac o proba seara, pe intuneric, sa vada daca lumineaza bine pentru ca plasticul este imbatranit si a devenit cam opac. In cazul in care nu lumineaza bine voi face un alt cerc:
cerc-plastic-kilometraj-ural-m72.png
vitezometru-ural-m72-demontat_2013-09-07.jpg

Restaurare M72

Posted: 08 Sep 2013, 20:05
by luca.stere
Am reusit adaptarea elementului de far de Ural in farul de M72, am si far de M72 dar cum l-am facut pe 12V vreau sa am un far care lumineaza bine. Mai am sa pregatesc si sa vopsesc ochelarul de far:
stopmontatproba.jpg
Singurul impediment este faptul ca nu mai poate fi folosita mufa cablajului pt bec deoarece nu are loc din cauza kilometrajului si se pun doar papucii pe bec. M-am chinuit un pic si cu stopul spate dar am reusit sa-l fac:
000.734.JPG
stop-pe-frana.jpg
stop-spate-ural-m72.jpg
"Steaua" de la stopul pe frana am vopsit-o deoarece era complet decolorata, nu sunt multumit de rezultat asa ca cel mai probabil voi cumpara altele sau le voi face la un atelier specializat. Am vazut ca a facut cineva si a prezentat pe motociclism.ro si arata foarte bine, prefer sa dau bani unui roman decat unui polonez. Garnitura de cauciuc care vine intre aripa si stop e cumparata de la polonez: http://www.oldtimergarage.eu/catalog/pr ... ts_id=1370

Am folosit acest model de stop deoarece este mai vizibil si are pozitie si stop pe frana. Celalalt model ar fi fost chiar mai ieftin dar ar fi avut doar lumina de pozitie:
stop-spate-demontat-ural-m72.jpg
Stopul montat de proba:
adaptare-far-Ural.jpg

Restaurare M72

Posted: 14 Sep 2013, 11:04
by kraz-trial
luca,
sunt unul dintre cei care te invidiaza pentru munca ta,ba mai mult pentru rodul muncii tale. ma bucur ca avansezi,si vrei sa-l faci sa mearga,nu sa-l stergi cu carpa,sintagma 'las'ca merge si asa' n-am intalnit-o si la tine.mi-am notat unele procedee pe care le-ai parcurs tu,la unele inca sunt in ceata (o sa te bazai pe pm,daca nu-i cu suparare) si ramas mult in urma desi am inceput cu muult inaintea ta. nu mai amintesc prin cate si prin ce-am trecut cu el,e prea fain forumul asta,porcait-am destul dincolo..
in alta ordine de idei,luni pleaca roata aia batrana de m spre tine,am discutat adineauri cu emilien aspectul asta.

mult succes in continuare,abea astept sa ti-l vad finish.

bafta!

Restaurare M72

Posted: 14 Sep 2013, 17:40
by luca.stere
KpA3_trial » 14 Sep 2013, 11:04 wrote:luca,
sunt unul dintre cei care te invidiaza pentru munca ta,ba mai mult pentru rodul muncii tale. ma bucur ca avansezi,si vrei sa-l faci sa mearga,nu sa-l stergi cu carpa,sintagma las' ca merge si asa' n-am intalnit-o si la tine.mi-am notat unele procedee pe care le-ai parcurs tu,la unele inca sunt in ceata (o sa te bazai pe pm,daca nu-i cu suparare) si ramas mult in urma desi am inceput cu muult inaintea ta. nu mai amintesc prin cate si prin ce-am trecut cu el,e prea fain forumul asta,porcait-am destul dincolo..
in alta ordine de idei,luni pleaca roata aia batrana de m spre tine,am discutat adineauri cu emilien aspectul asta.

mult succes in continuare,abea astept sa ti-l vad finish.

bafta!
Iti multumesc pentru roata, sper sa-mi fie de folos. Asa este, probleme sunt multe si pot fi depasite dar asta implica bani si timp si nu de putine ori ambele sunt o problema, daca in privinta banilor m-am descurcat binisor timpul este o mare problema. In privinta informatiilor nu este nici o problema, poti sa ma intrebi oricand.

Restaurare M72

Posted: 14 Sep 2013, 19:31
by luca.stere
Cauciucuri noi 3.75/19 rusesti:
cardan-ural-m72-2.jpg
Am muncit ceva la cardan, nu stiam ca flansa cardanului este bagata prin presare (nu are nuturi) si am incercat sa o scot la presa dar nici macar nu s-a clintit, am reusit sa o scot "la cald" dar si-a pierdut stragerea. Dubios sistem, poate ceda oricand neavand nuturi:
cardan-uralm72-2.jpg
cardan-ural-m72.jpg
cauciucuri-ural-m721.jpg
Asa ca i-am sudat flansa dar va trebui sa o mai dau o data jos dupa probele de rigoare. Am o problema la piulita grupului conic si anume faptul ca filetul pe care se infileteaza aparatoarea este sub cota filetului aparatorii. Pana lamuresc problema (banuiesc ca pentru grupul "militar" este o alta aparatoare) il voi monta provizoriu. Crucea avea joc dar am schimbat-o, noroc ca mai aveam o cruce in stare foarte buna.

Restaurare M72

Posted: 14 Sep 2013, 21:47
by luca.stere
KpA3_trial » 14 Sep 2013, 11:04 wrote:luca,
si vrei sa-l faci sa mearga,nu sa-l stergi cu carpa,

bafta!
Nu am inteles niciodata persoanele care fac o mobra sau o masina doar pentru a o sterge cu carpa sau pentru a pune cactusi pe ele. Evident ca exista modele de mobre si de masini care nu se mai preteaza utilizarii zilnice si sunt pentru muzeu dar daca nu ma pot bucura de un obiect nu-i vad rostul. Sa am eu o masina Facel Vega II cum am vazut in muzeul auto din Monaco si sa nu ma plimb cu ea? Mai bine as muri...

Restaurare M72

Posted: 15 Sep 2013, 08:30
by kraz-trial
luca.stere » 14 Sep 2013, 21:47 wrote:
KpA3_trial » 14 Sep 2013, 11:04 wrote:luca,
si vrei sa-l faci sa mearga,nu sa-l stergi cu carpa,

bafta!
Nu am inteles niciodata persoanele care fac o mobra sau o masina doar pentru a o sterge cu carpa sau pentru a pune cactusi pe ele. Evident ca exista modele de mobre si de masini care nu se mai preteaza utilizarii zilnice si sunt pentru muzeu dar daca nu ma pot bucura de un obiect nu-i vad rostul. Sa am eu o masina Facel Vega II cum am vazut in muzeul auto din Monaco si sa nu ma plimb cu ea? Mai bine as muri...
ei nu.. tu ai impresia ca italianu stie ce cumpara? sa fim seriosi..

revenind la ale noastre,alternator + flansa + rectificare bloc ala bun = 700 ron. pana luna viitoare iara nu mai facem nimic la m,d'aia sta in cutii de carton cu anii..
DSCN2003.JPG
DSCN2002.JPG
DSCN2001.JPG
DSCN2000.JPG
DSCN2004.JPG
DSCN2005.JPG
aici trebuie luat in vedere zdarnicele incercari de flansuire a fostului proprieter,a se observa gaurile ca fi-uri nu le putem numi,date la mare arta pe unde l-a taiat capu.acum va trebui sa rectific blocu ala bun,evident - dupa ce sudez toate toate - citez las' ca merge si asa.mai am de rectificat toate cotele interioare,defapt bavurile ramase dupa cotele actuale.se rup marginile mai de peste tot,plin de span.io nu pot sa-mi inchipui cum o mers motoru asta..
DSCN2006.JPG
pinionul altrenatorului apuca inttreaga dantura a pinionului axei cu came.acum iese cateva zecimi in afara,exact 0,5-ul clingheritului,adica garnitura care-si are locul intre flansa si bloc.
DSCN2008.JPG
DSCN2010.JPG
99% gata treaba,dupa suduiala,dam alte gauri fi8 in bloc,si confectionam niste prezoane 8/6 sau 7.dupa cum ne permit excentricitatile,atat flansa cat si alternator,doar toate astea poate luna viitoare,ajunge deocamdata.mai trebuie rectificate supapele si scaunele lor,mai am nevoie de o centrifuga,si.. aa.. da rulmentii,aici nu mai dezvolt,am io niste fixuri cu rulmentii astia,dar toate astea,cand.. nu stiu :S

......................................................................................................

luca,
scuza-ma c-am indaznit sa scriu in topicul tau,dar la cum avansez io,n-as vrea sa incep un topic si sa scriu in el odata la 2 ani.

hai,mai baga poze,filmulete,ce mai ai. iti urmaresc cu drag evolutia proiectului tau.

Restaurare M72

Posted: 15 Sep 2013, 08:44
by luca.stere
Nu ma deranjeaza, oricum la sfarsit voi face o recapitulare pe capitole (motor, cutie, cadru, sistem de franare, samd).

Restaurare M72

Posted: 15 Sep 2013, 08:46
by luca.stere
KpA3_trial » 15 Sep 2013, 08:30 wrote:,mai am nevoie de o centrifuga,si.. aa.. da rulmentii,aici nu mai dezvolt,am io niste fixuri cu rulmentii astia,dar toate astea,cand.. nu stiu :S
Ce centrifuga iti mai trebuie si ce fixuri ai cu rulmentii?

Restaurare M72

Posted: 15 Sep 2013, 09:20
by kraz-trial
luca.stere » 15 Sep 2013, 08:46 wrote:
KpA3_trial » 15 Sep 2013, 08:30 wrote:,mai am nevoie de o centrifuga,si.. aa.. da rulmentii,aici nu mai dezvolt,am io niste fixuri cu rulmentii astia,dar toate astea,cand.. nu stiu :S
Ce centrifuga iti mai trebuie si ce fixuri ai cu rulmentii?
:cheer: centrifuga aia de tabla,de pe ambielaj,iar rulmentii.. delicatese. am un rulment care a fost pe ambielaj,(am avut 2,dar unul am fost nevoit sa-l sparg - nu l-am putut scoatede pe ambielaj,iar brenerul il tin la distanta de ambielajul meu - ca sa verific ambielajul pe banc,si... 0.00 eroare,ca la africa twin B),pun si filmulet daca-i cazul)URB republica poulara romania! nu stiu cati kilometri are,dar ani are cat avem noi 2 la un loc. am fost cu el in mana la toate magazinele de profil din timisoara.mi-au venit cu skf-uri pe aia i-am fugarit instant,iar cu aialalti,aia care mai aveau si ceva habar pe langa targetul de vanzari,cu aia am mai putat sta la discutii. "l-am scos dintr-un motor din anii 50,nu stiu cati km are,dar ani.. - faceti un calcul scurt va rog,so.. vreau unul cel putin care se aproprie de aceste standarde,nu conteaza pretul,sunt dispus sa platesc pana la 100 e pe bucata.' ala brusc a ridicat pentru o secunda privirea la mine,apoi il pipaia in continuare,cauta prin registre,apoi prin calculator ca mai pe urma - "ne pare rau,nu va putem ajuta,noi vindem ce se fabrica acum,sunt alte standardre,nu cred ca o sa mai gasiti asa rulmenti.."
acest raspuns l-am gasit peste tot in timisoara. am un prieten care lucreaza la rolling (un mare magazin de profil din tm) ala mi-a spus frank pe fata, ba.. tu nu poti sa pricepi ca tot ce-i aici in magazin ii china si taiwan? ce dreq,inca te mai uiti pe etichete? mno.. ce sa mai zic?!?!
am gasit in schimb (am luat pentru cineva pentru un dkw) la szeged rulmenti nemtesti din stocuri vechi. iti vine sa-i pui in vitrina,nu in motor,si cred ca de acoloo sa-mi iau,desigur - daca renunt la aia din japonia,care-mi ajung in 3 saptamani - o luna,undeva la 180 ron bucata fara transport si alte taxe.
pe urma,m-am clantanit cu strungarul ieri ca vreau bucse de bronz grafitat pentru biele si pentru axa cu came. mi-a spus ca el are ceva bronz grafitat,mi l-a aratat,dar nu mi-l da,in schimb are ceva bronz de calitate.
- nu,va rog nu,daca nu-miputeti face rost din alta parte de bronz grafitat nu vreau.o sa mai stea in cutii ani de zile motoru asta si nu il inchei pana nu gasesc tot ce trebuie pentru el.

am stat si ne-am intins cu el la taclale pana pe la ora 1 azi noapte,am ajuns acasa pe la 2.

pe urma mai am derectificat scaunele supapelor,si vad io ce supape-i pun,apoi garnituri,si cam asta e.. pe urma restul.

seturile le-am rezolvat,daca-ti spun ca am ajuns pe la 20 de milioane cu ele ai sa razi :lol:,am primt vreo 6 cilindrii de aia buni,evident pe bani,din care doar 1 a iesit de la cota 0 la cota 3,(eu am sarit direct la cota 3,pistoanele mele fiind de asa natura..)desigur am plaitit fiecare alezare in parte.noroc cu al 7-lea de la emilian,care a iesit din prima de la 2 la 3,ca deja o luasem razna..

ca sa nu mai amintesc ca io i-am donat pe ai mei,ba am mai luat inca 2 seturi din germania cica bune,mi-au ajuns la usa pe la 780 ron - mai rai decat aia ce i-am dat jos - i-am donat si pe aia..
mno.. daca mai adun si suma asta pe langa aialalta... te rog,nu fa niciun calcul,ca iar' m-apuca..

si mai am cateva exemple de genu care pot continua,dar mai ho.. importantt e ca am mai toate reperele sblate si vopsite electrostatic,sunt in tratative acum pentru cadrul atasului si gata.piesele de tabla le vopsesc cu pistolul.aprp - imi place nuanta aia de verde pe care o ai tu la nebunie,de unde o ai,si cat a costat?
aa si vreau si io o acceleratie d'aia,ca a mea ii terci..

Restaurare M72

Posted: 15 Sep 2013, 10:18
by luca.stere
KpA3_trial » 15 Sep 2013, 09:20 wrote:
luca.stere » 15 Sep 2013, 08:46 wrote:
KpA3_trial » 15 Sep 2013, 08:30 wrote:,mai am nevoie de o centrifuga,si.. aa.. da rulmentii,aici nu mai dezvolt,am io niste fixuri cu rulmentii astia,dar toate astea,cand.. nu stiu :S
Ce centrifuga iti mai trebuie si ce fixuri ai cu rulmentii?
:cheer: centrifuga aia de tabla,de pe ambielaj,iar rulmentii.. delicatese. am un rulment care a fost pe ambielaj,(am avut 2,dar unul am fost nevoit sa-l sparg - nu l-am putut scoatede pe ambielaj,iar brenerul il tin la distanta de ambielajul meu - ca sa verific ambielajul pe banc,si... 0.00 eroare,ca la africa twin B),pun si filmulet daca-i cazul)URB republica poulara romania! nu stiu cati kilometri are,dar ani are cat avem noi 2 la un loc. am fost cu el in mana la toate magazinele de profil din timisoara.mi-au venit cu skf-uri pe aia i-am fugarit instant,iar cu aialalti,aia care mai aveau si ceva habar pe langa targetul de vanzari,cu aia am mai putat sta la discutii. "l-am scos dintr-un motor din anii 50,nu stiu cati km are,dar ani.. - faceti un calcul scurt va rog,so.. vreau unul cel putin care se aproprie de aceste standarde,nu conteaza pretul,sunt dispus sa platesc pana la 100 e pe bucata.' ala brusc a ridicat pentru o secunda privirea la mine,apoi il pipaia in continuare,cauta prin registre,apoi prin calculator ca mai pe urma - "ne pare rau,nu va putem ajuta,noi vindem ce se fabrica acum,sunt alte standardre,nu cred ca o sa mai gasiti asa rulmenti.."
acest raspuns l-am gasit peste tot in timisoara. am un prieten care lucreaza la rolling (un mare magazin de profil din tm) ala mi-a spus frank pe fata, ba.. tu nu poti sa pricepi ca tot ce-i aici in magazin ii china si taiwan? ce dreq,inca te mai uiti pe etichete? mno.. ce sa mai zic?!?!
am gasit in schimb (am luat pentru cineva pentru un dkw) la szeged rulmenti nemtesti din stocuri vechi. iti vine sa-i pui in vitrina,nu in motor,si cred ca de acoloo sa-mi iau,desigur - daca renunt la aia din japonia,care-mi ajung in 3 saptamani - o luna,undeva la 180 ron bucata fara transport si alte taxe.
pe urma,m-am clantanit cu strungarul ieri ca vreau bucse de bronz grafitat pentru biele si pentru axa cu came. mi-a spus ca el are ceva bronz grafitat,mi l-a aratat,dar nu mi-l da,in schimb are ceva bronz de calitate.
- nu,va rog nu,daca nu-miputeti face rost din alta parte de bronz grafitat nu vreau.o sa mai stea in cutii ani de zile motoru asta si nu il inchei pana nu gasesc tot ce trebuie pentru el.

am stat si ne-am intins cu el la taclale pana pe la ora 1 azi noapte,am ajuns acasa pe la 2.

pe urma mai am derectificat scaunele supapelor,si vad io ce supape-i pun,apoi garnituri,si cam asta e.. pe urma restul.

seturile le-am rezolvat,daca-ti spun ca am ajuns pe la 20 de milioane cu ele ai sa razi :lol:,am primt vreo 6 cilindrii de aia buni,evident pe bani,din care doar 1 a iesit de la cota 0 la cota 3,(eu am sarit direct la cota 3,pistoanele mele fiind de asa natura..)desigur am plaitit fiecare alezare in parte.noroc cu al 7-lea de la emilian,care a iesit din prima de la 2 la 3,ca deja o luasem razna..

ca sa nu mai amintesc ca io i-am donat pe ai mei,ba am mai luat inca 2 seturi din germania cica bune,mi-au ajuns la usa pe la 780 ron - mai rai decat aia ce i-am dat jos - i-am donat si pe aia..
mno.. daca mai adun si suma asta pe langa aialalta... te rog,nu fa niciun calcul,ca iar' m-apuca..

si mai am cateva exemple de genu care pot continua,dar mai ho.. importantt e ca am mai toate reperele sblate si vopsite electrostatic,sunt in tratative acum pentru cadrul atasului si gata.piesele de tabla le vopsesc cu pistolul.aprp - imi place nuanta aia de verde pe care o ai tu la nebunie,de unde o ai,si cat a costat?
aa si vreau si io o acceleratie d'aia,ca a mea ii terci..

Vopseaua este luata de la oldtimergarage.eu ( http://www.oldtimergarage.eu/catalog/pr ... ts_id=3613 ), costa 45 euro trei litri. Mi se pare destul de buna dar nu stiu cat de rezistenta este, asta ramane de vazut.

Acceleratia am luat-o de la Aleko, o cumparase pentru el dar nu era ce trebuia si mi-a vandut-o mie. Tot la oldtimer gasesti kit de reparatie pentru acceleratie, nu stiu daca este o solutie buna dar ceva trebuie sa faci. Parerea mea este sa iei o acceleratie noua, am preferat sa dau acceleratia veche la schimb (era uzata dar reparabila) pe alte piese si am cumparat acceleratia asta de la Alecu.

Cu rulmentii pt ambielaj cred ca exagerezi, eu am luat rulmenti Koyo, i-am spus vanzatorului la ce-i folosesc si mi-a dat ceva care sa reziste. E bine ca vrei sa bagi ceva de calitate dar nu cred ca exista rulmenti speciali pt asa ceva. Motorul nu are turatie mare iar rulmentii merg in ulei, sansele sa se uzeze prematur sunt practic nule, mai repede ar ceda din cauza unui viciu de fabricatie.

Problema cu camasile este ca cei care ti le-au vandut nu le-au masurat, poate nici nu aveau cu ce. Inainte sa-ti trimita camasa Emilian a venit la mine sa o masuram (eu am comparator), uzura camasilor se masoara in zona de lucru a segmentilor si se fac cel putin doua masuratori decalate la 90 de grade. Cu 10 milioane cred ca-ti faceam set nou (camasi alezate la 79mm si pistoane de VW cu bolt de 22mm), parca asa imi iesise o socoteala cu Emilian dar nu am mai pus-o in practica pt ca am luat pistoanele de la mos Petrica.

Restaurare M72

Posted: 15 Sep 2013, 12:01
by kraz-trial
luca.stere » 15 Sep 2013, 10:18 wrote:Vopseaua este luata de la oldtimergarage.eu ( http://www.oldtimergarage.eu/catalog/pr ... ts_id=3613 ), costa 45 euro trei litri. Mi se pare destul de buna dar nu stiu cat de rezistenta este, asta ramane de vazut.

Acceleratia am luat-o de la Aleko, o cumparase pentru el dar nu era ce trebuia si mi-a vandut-o mie. Tot la oldtimer gasesti kit de reparatie pentru acceleratie, nu stiu daca este o solutie buna dar ceva trebuie sa faci. Parerea mea este sa iei o acceleratie noua, am preferat sa dau acceleratia veche la schimb (era uzata dar reparabila) pe alte piese si am cumparat acceleratia asta de la Alecu.

Cu rulmentii pt ambielaj cred ca exagerezi, eu am luat rulmenti Koyo, i-am spus vanzatorului la ce-i folosesc si mi-a dat ceva care sa reziste. E bine ca vrei sa bagi ceva de calitate dar nu cred ca exista rulmenti speciali pt asa ceva. Motorul nu are turatie mare iar rulmentii merg in ulei, sansele sa se uzeze prematur sunt practic nule, mai repede ar ceda din cauza unui viciu de fabricatie.

Problema cu camasile este ca cei care ti le-au vandut nu le-au masurat, poate nici nu aveau cu ce. Inainte sa-ti trimita camasa Emilian a venit la mine sa o masuram (eu am comparator), uzura camasilor se masoara in zona de lucru a segmentilor si se fac cel putin doua masuratori decalate la 90 de grade. Cu 10 milioane cred ca-ti faceam set nou (camasi alezate la 79mm si pistoane de VW cu bolt de 22mm), parca asa imi iesise o socoteala cu Emilian dar nu am mai pus-o in practica pt ca am luat pistoanele de la mos Petrica.
luca,
camasile alezate intr-o parte,adica au copiat uzura cu freza oscilanta,ca altfel nu ieseau.. seturi noi la cota 2.cand am vazut pistoanele alea noi din ele la cota 2 era sa dau in colaps. am comandat 2 pistoane noi de la MAHLE,m-au costat aproximativ 300 euro.asadar 2 seturi noi la cota 2,care cica is perfecte,sa nu umblii la ele.. si cand am umblat si am vazut ce abateri au de la plan am explodat! pai cica n-are nimic ca merge si asa,io am facut o gramada asa si n-am avut probleme..
ptiu!! pai ii asa greu sa pricepi ca motoru asta ramane la mine,nu pleaca la broscari? la mine nu merge asa!!! evident am luat cilindrii aia proaspeti alezati si i-am dus la alezat - la 79,dupa cota pistoanelor mahle.si dupa cum ne asteptam n-a iesit nici unul cu freza fixa la plan,cu oscilanta ar fi iesit.. dar mai bine nu.. dupaun mic taraboi am mai 'primit' 2 seturi folosite cota 1,la fel - mumu.. nici unul nu a iesit la 79.alti nervi,alti dumniezai alte seturi folosite cota 0,din care doar unul a isit la limita la 79.am cedat nervos,noroc cu ala al vostru,a iesit de la 78 la 79 la marele fix! nu vreau sa imi imaginez cum au mers motoarele alea cu pistoanele culisand stramb in camasa.pe viitor intentionez si achizitionarea unor camesi mahle pentru doi din aia 5 sau 6 cilindrii deja compromisi.
uite pistoanele pe care le-am comandat,respectiv ce are de zis neamtu cu privire la asta..

http://www.metriccustom.de/?session=4d3 ... id=0&rkey=
http://catalog.mahle-aftermarket.com/pr ... 967574&d=t
si camasile
http://catalog.mahle-aftermarket.com/pr ... 974082&d=t
initial,voiam sa-mi fac pistoane in ungaria,am cumparat de acolo si arata splendid,pe langa ce din tuci via ucraina.. diferenta de pret era prea mica fata de mahle,si am ales,evident - mahle.
si cele pe care le ai tu sunt faine,imi plac cum arata.stiu ca si ale cumatrului cicloburu,din ural,sunt tot la slatina facute,si merge de ani de zile.am si avut ocazia sa-i abuzez umpic uralulpe centura bucurestilor,si da.. numai de bine! merge,trage,suna foarte frumos.pe cat e de uratel (scuze ovidiu) pe atat e de elegant in functionalitate,tind io sa cred ca datorita pistoanelor.pistonul e inima motorului,pe urma aprinderea si carburatia.poti tu sa ai mama aprinderii si carburatia carburatiei,daca ai pistoane de rahat tot o duda.. trebuie sa simti pistoanele alunecand in motor,nu tabarand miscandu-se. am experimentat asta cu pistoanele de nenumarate ori,in relanti se observa imediat.cele cu pistoane decalitate,fie ele si vechi,au un mers elegant 'alunecos' daca intelegi unde bat.. alealalte cu pistoane din comert au un mers galopat,relanti stresat se incalzesc,iar in cele din urma caland inevitabil.
so.. daca am izbutit macar sa incep cum trebuie,ma silesc sa continui pe cat posibil fara sa retrogradez.nu mai conteaza acum timpul,ci doar partea financiara,care-mi da mereu cate una peste bot. o fi el gata candva.. si pe urma actele,ca n-am nici o hartie la el :S

Restaurare M72

Posted: 15 Sep 2013, 12:24
by kraz-trial
luca.stere » 15 Sep 2013, 10:18 wrote:Cu rulmentii pt ambielaj cred ca exagerezi, eu am luat rulmenti Koyo, i-am spus vanzatorului la ce-i folosesc si mi-a dat ceva care sa reziste. E bine ca vrei sa bagi ceva de calitate dar nu cred ca exista rulmenti speciali pt asa ceva. Motorul nu are turatie mare iar rulmentii merg in ulei, sansele sa se uzeze prematur sunt practic nule, mai repede ar ceda din cauza unui viciu de fabricatie.
posibil ca exagerez,insa nu concep sa bag in el altii mai prosti decat aia pe care i-am scos.daca as mai avea unul identic as inchide motorul,da' n-am.. desi ma mai colectionat inca vreo 10 bucati - nici unul nu se preteaza.am observat ca merg la fix rulmentii de la fuzeta de dacie,dar eeee.. cum sa bag io in motor asa ceva? asta pana cand am luat de la masoyama un motor de m 61 (cred) pentru piese si ghici - avea in el rulmenti de fuzeta de dacie :cheer: ,degeaba am facut io rost si de vreo 4 din aia anterior ca tot nu ma induplec s-o fac. am luat din motoru ala pompa de ulei,volanta,ambreajul,pinionul de distributie,in cele din urma ce-a mai ramas din el in mare parte ajungand la emilian.
in ceea ce priveste rulmentii,raman asadar la deutschland sau japan,japan din japonia nu de la noi.din cate imi amintesc,parca de honda crf 250 sau 400 au exact aceleasi cote pentru ambielaj.kimko agility are deasemenea tot 6207.am scos dintr-unul 2 rulmenti de aia,arata ok,dar scrie koreea pe ei si na.. inca mai am tulburari de personalitate.. :woohoo:

mno ... dar pana acolo mai e..

Restaurare M72

Posted: 15 Sep 2013, 17:34
by luca.stere
KpA3_trial » 15 Sep 2013, 12:24 wrote:am observat ca merg la fix rulmentii de la fuzeta de dacie,dar eeee.. cum sa bag io in motor asa ceva? asta pana cand am luat de la masoyama un motor de m 61 (cred) pentru piese si ghici - avea in el rulmenti de fuzeta de dacie :cheer: .
Rulmentii de roata de Dacie sunt o clasa rezistenta, mai incercau unii sa bage rulmenti de motopompe ca erau identici la cote si mult mai ieftini dar erau din alta clasa de rezistenta si nu rezistau decat 2-3 saptamani. Poti sa bagi linistit rulmenti "de Dacie" dar incearca sa gasesti originali, in ambalaj de Renault (piese de origine) pentru ca astia sunt testati. Fortele de la roata unei masini sunt mai mari decat fortele dintr-un motor de M72.

Restaurare M72

Posted: 16 Sep 2013, 20:29
by luca.stere
Am uitat sa postez poza cadanului vopsit:
cardan-ural-m72-vopsit.jpg
Comanda electrica far/claxon si de avans aprindere:
comanda-lumini-ural-m72-2.jpg
comanda-lumini-ural-m72-3.jpg
comanda-lumini-ural-m72-2-demontat.jpg
comenzi-montate-ural-m72.jpg
Am pus si cablajul la far, trebuie indoiti un pic papucii becului pentru a nu atinge in kilometraj:
far-ural.jpg
cablaj-ural.jpg

Re: Restaurare M72

Posted: 20 Sep 2013, 00:17
by AdrianS
Claxonează? Se aprind becurile-n far? Se-nvârte cardanul? :)

Re: Restaurare M72

Posted: 20 Sep 2013, 06:44
by luca.stere
AdrianS » 19 Sep 2013, 22:17 wrote:Claxonează? Se aprind becurile-n far? Se-nvârte cardanul? :)
Cardanul se invarte, becurile se aprind dar inca nu claxoneaza, trebuie sa iau un claxon de Nipru pe 12 V care are un aspect retro. O sa mai avansez zilele astea, cel putin asa sper mai ales ca am avut niste probleme care m-au tinut pe loc.