Page 9 of 18

Re: Restaurare M72

Posted: 22 Sep 2013, 00:30
by luca.stere
Rotile, cauciucuri 3,75/19 rusesti marca Petrosina:
cauciucuri-ural-m72.jpg

Re: Restaurare M72

Posted: 22 Sep 2013, 01:32
by AdrianS
Nicu, am nevoie de o nouă anvelopă pe spate. Pare că Arkadi al meu a fost încălţat şi până acum cu acelaşi soi de anvelope. Spune-mi, te rog, tu de unde le iei şi cu câţi arginţi?

Re: Restaurare M72

Posted: 22 Sep 2013, 09:42
by luca.stere
AdrianS » 21 Sep 2013, 23:32 wrote:Nicu, am nevoie de o nouă anvelopă pe spate. Pare că Arkadi al meu a fost încălţat şi până acum cu acelaşi soi de anvelope. Spune-mi, te rog, tu de unde le iei şi cu câţi arginţi?
Le-am luat de la Gaspar, 250 lei bucata cu tot cu camera. Trebuie sa-i spui din start ca vrei rusesti (are si chinezesti), mie mi-a trimis doua cauciucuri diferite, unul era Petrosina iar celalalt era aproape identic dar nu era Petrosina, de fapt nu avea nici o marca. L-am sunat pe Gaspar si mi l-a schimbat cu altul tot Petrosina. Poate ca si celalalt era tot rusesc (scria pe el Made in Rusia) dar am insistat sa am cauciucuri identice. Astfel m-au costat cauciucurile cu camerele 540 lei cu tot cu transport Posta Romana. Gaspar mai trimite si pe autocarele care vin la autogara IDM (langa Basarab) si e mai ieftin.

Din ce am discutat eu cu el are cauciucuri rusesti 3.75/19 si 4.00/19 rusesti la 250 lei cu tot cu camera si altele chinezesti la 150 lei cu tot cu camera. Sustine ca cele chinezesti ar fi bunicele dar ca au camere proaste.

Re: Restaurare M72

Posted: 22 Sep 2013, 20:32
by luca.stere
Un link interesant despre BMW R71 si copiile lui rusesti Ural M72 si cchinezesti ChangJiang:

http://histor.ws/bmwr71/eng/01.php

Re: Restaurare M72

Posted: 22 Sep 2013, 21:17
by luca.stere
Am montat rotile ca sa-mi fac o idee cum arata M-ul cu ele montate cu cauciucuri noi, problema e ca arata mult mai bine in realitate decat in poze:
roti-montate-ural-m72.jpg
roti-montate-ural-m72-2.jpg


Initial am dorit sa fac M-ul cu tamburi civili, imi plac mai mult si nici nu as fi avut batai de cap (aveam si tamburi si spite) dar la sfatul lui Urse am mers pe modelul militar. Daca pana astazi aveam ceva indoieli pot spune ca toate s-au risipit in clipa in care am montat rotile. Practic am simtit ca m-am intors in timp in clipa in care am montat rotile, aspectul retro este mult mai puternic fata de varianta cu tamburi civili.

Mai jos este o imagine in care arat montarea bobinei de inductie in capacul aprinderii. Eu am modificat aprinderea renuntand la delcoul original (l-am pus deoparte "just in case") si voi monta sistemul cu avans centrifugal dar fara capac de delco iar in loc de condensator voi pune Gotronic. Urse foloseste acest sistem de ani de zile si practic nu are moarte, Gotronicul se mai folosea si pe Dacii cu rezultate foarte bune.

Avantajul bobinei in capacul aprinderii este faptul ca sta ascunsa iar dezavantajul este ca sta in caldura si vibratii dar oricum intentionez montarea unei bobine auto care se monteaza direct pe motor si lucreaza in aceleasi conditii fara probleme (Ex: Mercedes C180, motor 1800cmc - 16V).
bobina-capac-ural.jpg

Re: Restaurare M72

Posted: 28 Sep 2013, 20:24
by luca.stere
Aproape gata:
Ural M72
Ural M72
fata.jpg
spate 2.jpg
eu pe m72.jpg

Re: Restaurare M72

Posted: 29 Sep 2013, 02:34
by AdrianS
Ce bine arată! Robinetul de benzină nu te-ncurcă fiind răsucit cu "mânerul" sub rezervor?

Apoi care-i ideea semicadrului din spate, cel care ţine partea cu balama a aripii spate? Îi găsesc rol în rigidizarea aripii, iar partea de mâner mă gândesc că-i concepută să-l poţi trage / ridica apucând de-acolo. Are şi alte roluri? Şi ca să scoţi roata spate cum procedezi cu semicadrul respectiv?

Filmuleţ cu motocicleta-n mers! :P

Re: Restaurare M72

Posted: 29 Sep 2013, 09:17
by luca.stere
AdrianS » 29 Sep 2013, 00:34 wrote:Ce bine arată! Robinetul de benzină nu te-ncurcă fiind răsucit cu "mânerul" sub rezervor?
Incurca putin dar nu am avut alta solutie, alternatorul este mai mare si nu lasa loc pentru pozitia corecta a robinetului. O sa mai analizez problema, inca nu mi-am batut capul foarte mult cu treaba asta.
AdrianS » 29 Sep 2013, 00:34 wrote:Apoi care-i ideea semicadrului din spate, cel care ţine partea cu balama a aripii spate? Îi găsesc rol în rigidizarea aripii, iar partea de mâner mă gândesc că-i concepută să-l poţi trage / ridica apucând de-acolo. Are şi alte roluri? Şi ca să scoţi roata spate cum procedezi cu semicadrul respectiv?
Are rol de rigidizare si probabil serveste si ca maner pt a manevra mobra. Ca sa scoti roata trebuie sa desfaci piulitele de prindere si basculezi partea scurta a aripii. Voi pune si o poza.
AdrianS » 29 Sep 2013, 00:34 wrote:Filmuleţ cu motocicleta-n mers! :P
Va fi si un filmulet la momentul potrivit.

PS: Astept niste indicatii in privinta pozelor, nu apar in chenar nici dupa resize.

Re: Restaurare M72

Posted: 29 Sep 2013, 09:35
by luca.stere
Ce am gasit intr-un manual de Ural M72:

If the motorcycle is driven in particularly dusty conditions, the air cleaner must be washed (without disassembly) every 150 - 200 km. Under normal conditions it should be washed every 500 km.

Deci unul din motivele pt care un motor se poate uza rapid este lipsa de intretinere, nu stiu cati spala filtrul la fiecare 500km.

Re: Restaurare M72

Posted: 29 Sep 2013, 10:17
by AdrianS
luca.stere » 29 Sep 2013, 10:17 wrote:[...] PS: Astept niste indicatii in privinta pozelor, nu apar in chenar nici dupa resize.
Mie îmi apar toate. Le văd pe cele din urmă postate, în ultima eşti tu călare pe motocicletă. Dă-ţi un clear cache din browser, eventual reporneşte browser-ul. Dă-mi de veste dacă rezolvi!

Re: Restaurare M72

Posted: 29 Sep 2013, 10:41
by luca.stere
AdrianS » 29 Sep 2013, 08:17 wrote:
luca.stere » 29 Sep 2013, 10:17 wrote:[...] PS: Astept niste indicatii in privinta pozelor, nu apar in chenar nici dupa resize.
Mie îmi apar toate. Le văd pe cele din urmă postate, în ultima eşti tu călare pe motocicletă. Dă-ţi un clear cache din browser, eventual reporneşte browser-ul. Dă-mi de veste dacă rezolvi!
Ma refeream la pozele din urma, a doua pagina de exemplu.

Cateva poze, fire noi, furtun de benzina panzat, fisa Bosch, scaritele cu cauciucurile noi cumparate de la polonez, proba electrica contact:
scarite-ural-m72.jpg

scarite-ural-m72.jpg
fisa-bosch.jpg
probe-contact-ural-m72.jpg

fire noi.jpg
furtun panzat.jpg

Re: Restaurare M72

Posted: 29 Sep 2013, 21:30
by luca.stere
Astazi am muncit la electrica, in sensul ca am avansat si am stabilit traseul firelor iar la sfarsit am pornit mobra pt a verifica incarcarea. Alternatorul incarca, mai am sa-i leg releul, va fi un releu auto electronic ce va fi "ascuns" in cutia releului de 6V si de la care am garantia ca va incarca 14,1V-14,4V. Desi nu pare mare lucru toata operatia a durat aproape o zi de munca, probe, masuratori, verificari, samd si inca mai am niste nelamuriri legate de becul martor dar le voi rezolva pana la urma:
ural-m72-electrica.jpg
ural-m72-electrica-2.jpg
ural-m72-electrica-3.jpg
ural-m72-electrica-4.jpg
ural-m72-electrica-5.jpg
Urmeaza sa finalizez partea de electrica si sa incep sa o scot pe strada.

Re: Restaurare M72

Posted: 05 Oct 2013, 21:09
by luca.stere
Aproape am terminat cu electrica, mai am sa leg releul de incarcare si claxonul (pe care inca nu-l am). Am muncit foarte mult la instalatie per total, mai mult decat ma asteptam dar macar am instalatie nou-nouta. Din pacate nu am gasit varnes negru la dimensiunea dorita si am fost nevoit sa matisez toata instalatia. Pentru instalatia aprinderii am folosit un varnes rezistent la temperatura si frecari.
cablaj-matisat-ural-m72.jpg
cablaj-matisat-ural-m72-2.jpg
cablaj-matisat-ural-m72-3.jpg
cablaj-matisat-ural-m72-4.jpg
cablaj ural-m72-aripa-spate.jpg
electrica-ural-m72.jpg

Ca tot intreba AdrianS care e treaba cu aripa rabatabila:
aripa-rabatabila-ural-m72.jpg

Re: Restaurare M72

Posted: 06 Oct 2013, 19:46
by AdrianS
Aş fi matisat-o cu bandă izolatoare din pânză impermeabilizată, foarte ţapănă, desfăcubilă lesne chiar şi după multe vreme dacă-i cazul şi îi dă şi un aspect fain, mătuit. Îmi place la aripa rabatabilă că balamaua este mult mai sus decât capătul aripii la Nipru; astfel, scosul roţii pare să fie mult mai facil.

[thumbnail=center]https://lh5.googleusercontent.com/-ltra ... G_0751.JPG[/thumbnail]

Hai, zor, că vine frigul, vin cutremurele!... :P

Re: Restaurare M72

Posted: 06 Oct 2013, 20:57
by luca.stere
AdrianS » 06 Oct 2013, 17:46 wrote:Aş fi matisat-o cu bandă izolatoare din pânză impermeabilizată, foarte ţapănă, desfăcubilă lesne chiar şi după multe vreme dacă-i cazul şi îi dă şi un aspect fain, mătuit.
Mie nu-mi place banda din panza, nici ca aspect si nici ca rezistenta. Cablajul adevarat se face cu varnes, din pacate nu am gasit varnes la dimensiunea dorita si a trebuit sa apelez la aceasta solutie. Mie ca aspect imi place mai mult banda din plastic dar are dezavantajul (in alte situatii este de fapt un avantaj) ca se desface greu daca ai nevoie sa umbli.

Astazi am mai pornit mobra, am reglat-o putin si i-am dat o proba prin curtea blocului, are un cuplu fantastic si un feeling deosebit. Cutia schimba vitezele (ca tot erau unii ingrijorati de ea) iar neutralul il gasesc foarte usor. Mai am sa rezolv cu esapamentul, sa leg releul de incarcare, sa fac sabotii pe spate dar in mare e gata si urmeaza testele si rodajul. Totodata o sa incep si lucrul la atas.
Ural-M72.jpg

Re: Restaurare M72

Posted: 06 Oct 2013, 20:59
by luca.stere
AdrianS » 06 Oct 2013, 17:46 wrote: Îmi place la aripa rabatabilă că balamaua este mult mai sus decât capătul aripii la Nipru; astfel, scosul roţii pare să fie mult mai facil.
Chiar este usor de demontat cu acest tip de aripa.

Re: Restaurare M72

Posted: 10 Oct 2013, 12:55
by luca.stere
Un catalog de piese de Ural M72: http://www.dnepr-kiev.com/catalogue-m-72

Re: Restaurare M72

Posted: 13 Oct 2013, 20:17
by luca.stere
Dupa ce m-am chinuit cu un carburator naravas care nu voia sub nici o forma sa raspunda la reglaje (s-a rezolvat prins schimbarea corpului) si cu legarea releului de incarcare (chestie nerezolvata si inca in dezbateri aprinse cu Urse pe aceasta tema) a venit si timpul sa desfac atasul si sa ma apuc de reconditionarea lui. Din fericire atasul este in stare foarte buna, practic trebuie doar sa verific bara de torsiune care vad ca lucreaza, sa-l curat si sa-l vopsesc:
atas-ural-m72-fata.jpg
atas-ural-m72-lateral.jpg
atas-ural-m72-lateral-stanga.jpg
atas-ural-m72-spate.jpg
interior-atas.jpg
interior-atas-2.jpg
suspensie-atas.jpg

Re: Restaurare M72

Posted: 13 Oct 2013, 20:20
by luca.stere
Ce a rezultat dupa demontare:
atas-desfacut-fata.jpg
atas-desfacut-spate.jpg
suspensie-atas-ural-m72.jpg
piese-atas-ural-m72.jpg
cadru-atas-ural-m72.jpg
Urmeaza sa-i demontez bara de torsiune pentru a verifica daca exista uzuri, la prima vedere pare sa fie totul in regula. Cu ocazia demontarii atasului am descoperit ca roata de pe el este noua sau aproape noua, numai buna pentru urmatorul proiect.

Re: Restaurare M72

Posted: 14 Oct 2013, 02:49
by AdrianS
Eu încă aştept filmuleţul cu motocicleta mergând şi invitaţia la test-drive! :P Evident în variantă solo!