Page 4 of 4
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Posted: 03 May 2020, 16:29
by luca.stere
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Posted: 04 May 2020, 20:36
by luca.stere
La rezervor am avut un pic de lucru in zona suprafetelor unde se monteaza ornamentele laterale din cauciuc (knee pads), este o problema specifica rezervoarelor vechi cu astfel de ornamente care retin praf care la randul lui retine apa si astfel zona respectiva corodeaza. Cand am preluat eu rezervorul nu prezenta acele ornamente dar proprietarul anterior nu a reparat suprafata respectiva deoarece nu curgea. Astfel ca a trebuit sa extrag suruburile rupte, sa dau alte filete si sa repar toata zona cu cositor pe ambele fete ale rezervorului:
A trebuit sa elimin si o tabla alamita in lacasul prin care trece suportul de sa:
Cositorirea a mers mai greu fata de ce m-am lovit la alte rezervoare dar pana la urma am reusit, o sa va faceti o idee in clipul de mai jos:
[bbvideo]
https://youtu.be/n5ahsdleghU[/bbvideo]
Iar acesta este rezultatul:
Dupa ce am terminat partea de cositorire am aplicat din nou un strat de Feruginol iar acum rezervorul este gata de vopsire. La aceasta motocicleta nu voi aplica pe table chit si filler ci doar Feruginol si direct vopsea (nu explic acum de ce).
Rezervorul este intr-o stare foarte buna, nu prezinta nici o indoitura iar coroziuni au existat doar in locurile specifice. Fiind un rezervor original de M72 este un mister pentru mine cum s-a putut pastra intr-o stare atat de buna la exterior dar si in interior...
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Posted: 17 May 2020, 09:26
by luca.stere
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Posted: 30 May 2020, 07:16
by luca.stere
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Posted: 03 Jun 2020, 20:48
by drobu
undeva acolo la bucsa pe care etanseaza simeringul de la axul primar trebuie sa fie un "O" ring subtirel...in lipsa poate ajuge ulei pe discuri!
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Posted: 03 Jun 2020, 20:50
by drobu
...si capacul prin care iese axul schimbatorului , de regula este futut...Etansarea originala este cu pasla....merge si acolo bucsat si un "o"ring mic...se transforma intr-o cutie cu fix patru viteze....
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Posted: 04 Jun 2020, 10:20
by luca.stere
drobu wrote: ↑03 Jun 2020, 20:48
undeva acolo la bucsa pe care etanseaza simeringul de la axul primar trebuie sa fie un "O" ring subtirel...in lipsa poate ajuge ulei pe discuri!
L-am pus, inca nu am pus restul de poze dar cutia este gata.
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Posted: 04 Jun 2020, 10:21
by luca.stere
drobu wrote: ↑03 Jun 2020, 20:50
...si capacul prin care iese axul schimbatorului , de regula este futut...Etansarea originala este cu pasla....merge si acolo bucsat si un "o"ring mic...se transforma intr-o cutie cu fix patru viteze....
Acolo eu pun simering.
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Posted: 08 Jun 2020, 09:47
by luca.stere
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Posted: 17 Nov 2020, 20:43
by luca.stere
Asa arata roata cu anvelopa 3.5x19.
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Posted: 28 Nov 2020, 15:49
by luca.stere
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Posted: 05 Feb 2021, 09:19
by luca.stere
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Posted: 05 Feb 2021, 22:38
by darkwolf
spor la treaba!
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Posted: 12 Mar 2021, 21:36
by luca.stere
darkwolf wrote: ↑05 Feb 2021, 22:38spor la treaba!
Merci!
Un mic progres, adaptarea talerului de franare care este de M72 civil pentru tambur de Dnepr. Adaptarea a constat de fapt in strunjirea talerului la exterior pentru a intra in canalul de protectie fata de impuritati al tamburului de Dnepr:
Urmeaza proba pe motocicleta.
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Posted: 20 Mar 2021, 21:37
by luca.stere
Piesele de mai jos ar fi cam ultimele piese de care am nevoie pt a termina motocicleta, ma refer in sensul in care nu le aveam deloc dar si acestea au fost cumparate mai mult de proba pt ca sunt copiile chinezesti si nu stiam cum se prezinta.
1. Suportul superior de arc pt suspensia spate, aveam doua dar unul era sub cota si nu se fixa bine in cadru. Are mici imperfectiuni dar arata mult mai bine fata de cel care imi facea mie probleme, probabil voi fi nevoit sa lustruiesc suprafata unde se infileteaza arcul.
2. Bucsile axelor spate sunt din otel desi in imaginile de pe site-ul Ural Zentrale apareau ca fiind din alama. In principiu nu ar fi o problema dar la prima vedere am dubii ca se vor potrivi in lacasul carcaselor rusesti de M72 la care am bucsile uzate dar care totusi par mai groase in material.
3. Paharele de protectie si totodata ornamente ale suspensiei spate, calitate buna si par vopsite electrostatic.
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Posted: 27 Nov 2021, 17:53
by luca.stere
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Posted: 22 Dec 2021, 22:02
by luca.stere
Aripa fata vopsita:
Aripa spate vopsita:
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Posted: 25 Feb 2023, 21:02
by luca.stere
Uitasem sa adaug la ultima postare si ultimele piese vopsite:
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Posted: 25 Feb 2023, 21:28
by luca.stere
Nu am povestit ce am patit cu carburatoarele acestea fiind copii chinezesti ale carburatoarelor K37. Stiam de la prima pornire a motorului ca acestea curg, nu prea aveau relanti, etc. Desi nu intentionez sa las aceste carburatoare pe motor totusi am vrut sa le pun la punct deoarece vor fi totusi montate la un moment pe un alt proiect unde acestea vor avea rolul sa para "originale".
Carburatoarele au finisari destul de bune dar vin cu multe bube: materialul este slab, pot prezenta defecte de fabricatie din care unele pot fi reparabile, stuturile de benzina nu sunt la pozitia corecta si nici nu asigura etansarea aceste chiar miscandu-se in locas, jiglerul principal de benzina este prea mic desi difuzorul este mai mare decat la rusescul K37, butonul de inundare nu este reglat corect.
Ideea e ca am pierdut vreo doua zile ca sa le pun la punct si sa mearga acceptabil si m-a ajutat enorm faptul ca aveam carburator K37 original unde am putut verifica niste treburi, altfeal pierdeam mult mai mult timp pentru a le pune la punct si inca nu am terminat cu ele (voi explica de ce). Mai jos filmul despre aceste carburatoare, este in engleza dar veti intelege:
[bbvideo]
https://www.youtube.com/watch?v=EdDGWtQT100[/bbvideo]
Bun, daca va uitati cu atentie, in video cand pornesc motorul se aud niste pocnituri pe esapament si veti sesiza chiar faptul ca motorul se tureaza foarte repede si are si sunet ca de motor cu supape in cap. Acest lucru se datoreaza axului cu came care desi este nou nu are canalul de pana in pozitia corecta si astfel axul cu came era prea avansat. Mai jos video cu verificarea axului cu came si montarea lui in pozitia corecta prin metoda "center lobe" care era folosita cu multi ani in urma ca metoda standard de punere la punct a axelor cu came:
[bbvideo]
https://www.youtube.com/watch?v=QwU-Y_M7HQE&t=1s[/bbvideo]
Reglarea avansului de aprindere:
[bbvideo]
https://www.youtube.com/watch?v=T-zDFvt6HfM&t=127s[/bbvideo]
Spuneam de carburatoare, abia acum dupa ce voi porni din nou motorul cu axul cu came montat in pozitia corecta voi putea temina cu adevarat punerea la punct a carburatoarelor. Sunt convins ca deja sunt aproape de adevar deoarece cand am lucrat ultima oara la ele deja facusem progrese clare dar problema axului cu came nu ma lasa sa ajung la rezultatul dorit de mine si din acest motiv cand am avut timp am desfacut din nou motorul pentru a verifica punerea la punct a distributiei gasind aceasta problema a canalului de pana pentru pinionul axului cu came.
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Posted: 19 Nov 2023, 20:34
by luca.stere
Deja ma plimb cu ea, revin cu detalii mai tarziu: