Restaurare M72
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Restaurare M72
In mod clar este o conspiratie a strungarilor, am dus luni axele spate la un atelier de strungarie in Baneasa ( http://www.strungarieauto.ro/wp/ ), am trecut ieri pe la ei cu gandul ca sunt gata deja avand in vedere ca au spus ca cel tarziu miercuri sunt gata. Le-am gasit in acelasi loc pe acelasi banc unde le-am lasat.
Repar, deci exist!
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Restaurare M72
Pana la urma am invins conspiratiile strungarilor si am izbandit, atelierul de strungarie din Baneasa a reusit sa-mi faca axele dupa 9 zile, macar sunt facute foarte bine si sunt multumit de rezultat. Mentionez inca o data ca suprafata de lucru a fost rectificata "la piatra", adica la fel cum sunt rectificati arborii cotiti. Suprafata este foarte fina iar axele merg usor pe bucsi si fara joc:
Telescoapele si bucsile superioare pentru furca fata le-am facut la un alt strungar care s-a dovedit a fi de nota 10, mai lucrasem cu el in trecut dar ii pierdusem urma. Si telescoapele au fost rectificate "la piatra" iar bucsile superioare refacute (din duramid), rezultatul este remarcabil, practic sunt ca noi:
Telecoape in V, de la victorie :lol: , bucsile sunt facute perfect, merg usor dar nu coboara singure:
Bucsile si semeringurile SKF pentru furca:
Telescoapele si bucsile superioare pentru furca fata le-am facut la un alt strungar care s-a dovedit a fi de nota 10, mai lucrasem cu el in trecut dar ii pierdusem urma. Si telescoapele au fost rectificate "la piatra" iar bucsile superioare refacute (din duramid), rezultatul este remarcabil, practic sunt ca noi:
Telecoape in V, de la victorie :lol: , bucsile sunt facute perfect, merg usor dar nu coboara singure:
Bucsile si semeringurile SKF pentru furca:
Repar, deci exist!
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Restaurare M72
Si am rezolvat si pedala de schimbator de viteze, am gasit alta pedala cu axul foarte bun si am facut o bucsa la cota:
Repar, deci exist!
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Restaurare M72
Azi am montat furca, totul a decurs normal, fara probleme:
O poza cu lumina mai buna, mi-e lene sa car aparatul foto si sa-i port de grija asa ca majoritatea pozelor le fac cu telefonul:
O poza cu lumina mai buna, mi-e lene sa car aparatul foto si sa-i port de grija asa ca majoritatea pozelor le fac cu telefonul:
Repar, deci exist!
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Restaurare M72
Noutati, am alezat cilindrii, am rectificat supapele si am schimbat si un scaun de supapa deoarece avea fisuri. Este impropriu spus schimbat deoarece camasile de M72 nu au scaune de supape care se pot schimba, scaunul este una cu camasa. Astfel s-a facut un lacas pentru scaunul de supapa si s-a montat un scaun nou.
Deocamdata doar o poza, voi reveni cu alte poze:
Deocamdata doar o poza, voi reveni cu alte poze:
Repar, deci exist!
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Restaurare M72
Supapele au fost rectificate, mai jos imagini cu supapele uzate iar pe urma rectificate si slefuite:
Repar, deci exist!
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Restaurare M72
Am rectificat si capetele supapelor pt a nu avea probleme cu reglajele:
Repar, deci exist!
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Restaurare M72
Pot spune ca motorul e ca nou, ambielajul este foarte bun (nu are gram de joc) si i-am pus rulmenti si tavi centrifugale de ulei noi, camasile alezate au avantajul ca au fonta veche cu mii de cicluri de incalzire si racire facute, pistoanele turnate la Slatina sunt de calitate foarte buna similara celor auto, segmenti Goetze (voi pune poze si cu segmentii), axul cu came a fost modificat pentru a pune aprindere cu avans centrifugal.
Va trebui sa fiu foarte atent la rodaj.
Va trebui sa fiu foarte atent la rodaj.
Repar, deci exist!
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Restaurare M72
Ce intelegi prin honuire?
PS: Pozele au fost facute cu blitz, nu te lasa pacalit de reflexiile de lumina.
PS: Pozele au fost facute cu blitz, nu te lasa pacalit de reflexiile de lumina.
Repar, deci exist!
Restaurare M72
Uite aici
Daca fac un motor pt mine vreau sa vad niste canale un pic mai adanci si mai rare.. un fel de romburi... dar trebuie sa gasesti un masinist destept cu ceva scule speciale.
Daca fac un motor pt mine vreau sa vad niste canale un pic mai adanci si mai rare.. un fel de romburi... dar trebuie sa gasesti un masinist destept cu ceva scule speciale.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Restaurare M72
Sunt honuite, in poze nu se vede din cauza reflexiilor de la blitz si erau si camasile murdare de ulei. Pun o poza ceva mai buna in care se poate vedea honuirea. Totusi, din cauza reflexiilor de lumina de la blitz suprafata pare un pic rugoasa dar de fapt este foarte bine finisata.Superbec » 17 Jul 2013, 14:40 wrote:daca fac un motor pt mine vreau sa vad niste canale un pic mai adanci si mai rare.. un fel de romburi... dar trebuie sa gasesti un masinist destept cu ceva scule speciale.
Repar, deci exist!
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Restaurare M72
Am schimbat bucsile de bolt, se schimba doar cu presa, fara ciocan:
Presa pentru bucsile de bolt:
Buscile schimbate si presate tot cu presa:
Presa pentru bucsile de bolt:
Buscile schimbate si presate tot cu presa:
Repar, deci exist!
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Restaurare M72
La cutie de viteze nu am mai prezentat nimic pentru ca nu am mai facut nimic la ea pana ieri cand am si terminat de reparat si asamblat cutia. A iesit foarte bine, am schimbat rulmentii, am eliminat jocurile, am reparat racul de la pedala de pornire. Imi mai trebuie doar semeringul de la priza si semeringul de la flansa din spate.
Dupa cum am mai spus cutia era intr-o stare foarte buna pentru anii ei. Totusi am gasit niste defecte care o facusera inutilizabila, cel mai probabil nu mai reusea sa schimbe treptele (chestie rezolvata prin reglaj) iar racul de la pedala de pornire nu mai decupla din cauza unor uzuri, am aliminat uzurile si merge perfect.
Dupa cum am mai spus cutia era intr-o stare foarte buna pentru anii ei. Totusi am gasit niste defecte care o facusera inutilizabila, cel mai probabil nu mai reusea sa schimbe treptele (chestie rezolvata prin reglaj) iar racul de la pedala de pornire nu mai decupla din cauza unor uzuri, am aliminat uzurile si merge perfect.
Repar, deci exist!
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Restaurare M72
Imagini de la montare:
Harta schimbator de viteze, stare foarte buna, aproape noua:
Simering ax schimbator de mana:
Simering ax pornire:
Cutia de viteze montata, au mai ramas mici chitibusuri (pana pedala pornire, simering priza si flansa):
Am pus suruburi noi dar le-am pastrat si pe cele originale.
Harta schimbator de viteze, stare foarte buna, aproape noua:
Simering ax schimbator de mana:
Simering ax pornire:
Cutia de viteze montata, au mai ramas mici chitibusuri (pana pedala pornire, simering priza si flansa):
Am pus suruburi noi dar le-am pastrat si pe cele originale.
Repar, deci exist!