mi s-a forfecat un surub. Nu-i primul, doar ca primul care s-a forfecat nu-i acelasi. ambele au fost imbusuri de 10.9 Sunt prea cementate cele de 10.9 fata de 8.8?
primul strangea declu de aluminiu si se infileta in aluminiu, i-a zburat capatana la a 2-a strangere(strans, mers o vreme, desfacut, strans, poc). Strangere normala, ca doar stiu ca e filet in Al, nu vreau sa-l barbieresc. L-am scos usor, am dat vina pe defect de fabricatie, l-am schimbat, totul ok.
Al doilea e tot imbus de 10.9, primit de la un sarb, scos din ETZ-ul lui de competitie. Eu imi pierdusem surubul pe drum. A mai mers la mine inca 3 ani, de-al naibii il tineam, de amintire.
Asta e unul din cele 2 suruburi transversale, care tine motorul in cadru, si forfecarea s-a intamplat la filet in capatul catre cea mai stresata zona a lui, cand l-am strans normal. Sunt vibratii transversale acolo, chiar urechea suportului de motor se rupe la multi exact acolo, din 4 urechi tot timpul aia e prima ce cedeaza, oboseste metalul si "se sparge". Pe mine surubul ma doare acum.
M-am uitat la surubul original, este ESKA de 8.8, e afectat si el, dar fiind mai moale , in timp suportul a sapat un sant transversal in el.
Intrebarea mea e: nu tin astea de 10.8, obosesc mai repede sau tot pe defect de fabricatie sa dau vina?
ma supara un fier
-
- LVL 7,5
- Posts: 64
- Joined: 18 Mar 2013, 18:02
- Location: Mogosoaia Ilfov
Re: ma supara un fier
Asa cum ai prevazut, acolo ai un viciu de fabricatie iar ca sa tina trebuie sa gasesti o solutie sa surubul sa ramana strans tot timpul. Parerea mea este ca un susub cu o duritate mai mare sigur va tine mai mult timp si nu se va sparge insa rezolvarea totala a problemei ar trebuii sa o faca un surub ma mare in diametru ( care probabil nu se poate monta ). Eu as incerca varianta unui surub cu filet x 1 si cu o piulita dubla. Apoi verificata periodic strangerea care este secretul orcarui surub. Ar trebuii sa existe 1 sau mai multe solutii impotriva slabirii surubului.
Re: ma supara un fier
Ce e moale se indoaie , ce e tare se rupe....femeile ' e moale', barbatii 'se rupe'...
Foloseste niste suruburi cu partea nefiletata mai lunga , sa nu existe filet in zona supusa forfecarii, si pune ceva distantier sub piulite..
..mai exista ceva solutii de blocare , unii le lauda , se numesc saibe nordlock...
Era elegant acolo o bucsa elastica....
Foloseste niste suruburi cu partea nefiletata mai lunga , sa nu existe filet in zona supusa forfecarii, si pune ceva distantier sub piulite..
..mai exista ceva solutii de blocare , unii le lauda , se numesc saibe nordlock...
Era elegant acolo o bucsa elastica....