Restaurare KMZ K750

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1044
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Restaurare KMZ K750

Mesaj necititde luca.stere » 05 Iun 2016, 09:21

Avand in vedere ca Uralul M63 e cam gata (mai trebuie sa fac roata de rezerva si scaunul pt atas) am inceput sa pregatesc noul proiect: KMZ K750. De aceasta data mobra nu a mai fost cumparata intreaga ci pe bucati, motorul dintr-o parte, cadrul din altul parte, samd pana a rezultat o mobra intreaga. Este modelul cu cadru scurt si aripa rabatabila pe spate si il voi face cu aspect militar, probabil ca nu va fi original 100% pt ca doresc si buna functionare a agregatului dar la exterior va fi la fel ca originalul.

Am inceput treaba cu inspectarea carterului (filete, eventuale fisuri) iar la acest motor am deja un ambielaj reconditionat, cilindri alezati cu pistoane de auto BMW la cota de 80mm, segmenti Goetze.

Carterul:

carter-kmz-k750-5.jpg


carter-kmz-k750-4.jpg


carter-kmz-k750-3.jpg


carter-kmz-k750-2.jpg


carter-kmz-k750.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1044
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare KMZ K750

Mesaj necititde luca.stere » 29 Oct 2016, 18:22

De saptamana viitoare incep treaba, trebuie sa sablez carterul ca sa pot incepe montajul. Am luat rulmenti SKF pentru ambielaj si axul cu came:

rulmenti-skf.jpg
rulmenti motor K750

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1044
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare KMZ K750

Mesaj necititde luca.stere » 21 Noi 2016, 22:47

Am sablat carterul si capacul de distributie, dupa ce spal motorul de nisip o sa montez ambielajul si trebuie sa comand axul cu came:

carter-K750-sablat.jpg


capac-distributie-K750-sablat.jpg


drobu
Postac
Postac
Mesaje: 79
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Restaurare KMZ K750

Mesaj necititde drobu » 23 Noi 2016, 10:38

...sablarea curata elegant kakaturile si oxidul depus in secole de zacut prin cotete de gaini, dar si deschide foarte tare textura suprafetei , mai ales la auminiu...in consecinta , ulterior va oxida foarte tare , circuland pe drumurile patriei( stiu din experinta pe propriile ciorsuri)
Ar trebui pasivizate dupa sablare....anodizare...

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1044
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare KMZ K750

Mesaj necititde luca.stere » 23 Noi 2016, 19:29

drobu scrie:...sablarea curata elegant kakaturile si oxidul depus in secole de zacut prin cotete de gaini, dar si deschide foarte tare textura suprafetei , mai ales la auminiu...in consecinta , ulterior va oxida foarte tare , circuland pe drumurile patriei( stiu din experinta pe propriile ciorsuri)
Ar trebui pasivizate dupa sablare....anodizare...


Asa este dar imi place foarte mult cum arata sablat, pur si simplu lasa impresia de "nou-nout". La Uralul M63 nu am sablat blocul si cutia de viteze si mi-a parut rau, aratau foarte bine pt ca nu erau oxidate dar nu avea aspectul de nou.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1044
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare KMZ K750

Mesaj necititde luca.stere » 02 Dec 2016, 16:15

Ieri de 1 Decembrie am zis sa sarbatoresc ziua nationala asa cum stiu eu, adica muncind. Am creat mai intai conditiile propice:

20161201_152225.jpg


20161201_152232.jpg


Dupa care am scos de la cutie un ambielaj reconditionat de Adrian Ursuleac (bolturi, role noi, bucsi bolt 22mm):

ambielaj-k750.jpg


ambielaj-k750-2.jpg


ambielaj-k750-3.jpg


bucsa-bolt-biela-22mm-k750.jpg


biela-kmz-k750.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1044
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare KMZ K750

Mesaj necititde luca.stere » 03 Dec 2016, 22:57

Am curatat doua tavi de centrifugare a uleiului, erau pline de mizerie. Desi am mai spus mentionez ca este foarte important ca aceste tavi de centrifugare sa fie curate si in stare buna (fara fisuri, gauri).

Ungerea motoarelor de K750, Ural M72, M61, M62, M63, M66, M67 este asigurata de doua parti esentiale:

1. Pompa de ulei care asigura pomparea uleiului catre rulmentii ambielajului cu tavile de centrifugare si pinioanele de distributie

2. Tavile de centrifugare care impreuna cu rotatia ambielajului asigura ungerea celorlalte piese in miscare (pistoane, ax cu came, pinion pompa ulei, lagare ax cu came si pinion pompa ulei. Cum se intampla? Pompa de ulei pompeaza uleiul prin doua fante aflate sub cei doi rulmenti de la ambielaj, uleiul ajunge in tavile de centrifugare care la randul lor imping uleiul in bolturile ambielajului care la randul lor au cate doua gauri mici prin care uleiul ajunge la rolele bielelor pentru a le unge. Dupa aceea uleiul scapa pe langa biele asigurand ungerea celorlalte piese din motor mentionate mai sus.

Din acest motiv este foarte important ca la aceste motoare uleiul sa fie schimbat des, nu necesita uleiuri scumpe asa ca nu exista o problema de costuri, ci de vointa si de constientizare a problemei.

Iata mai jos in ce stare de colmatare erau tavile de centrifugare:

tavi-centrifugare-k750.jpg


tavi-centrifugare-colmatate-k750.jpg


Dupa ce le-am curatat (prin ardere) au devenit impecabile, mai jos o imagine si cu o parte din mizeria scoasa din tavi:

mizerie-tavi-centrifugare-k750.jpg


tavi-centrifugare-curatate-k750.jpg


tavi-centrifugare-curatate-2-k750.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1044
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare KMZ K750

Mesaj necititde luca.stere » 08 Dec 2016, 21:49

A sosit si axul cu came cumparat de la Ural Zentrale:

ax-cu-came-uralm72k750 (1).jpg


ax-cu-came-uralm72k750 (2).jpg


Si un set de arcuri de supape cu sigurante:

set-arcuri-supape-ural-m72-k750.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1044
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare KMZ K750

Mesaj necititde luca.stere » 21 Dec 2016, 07:17

Analizand o tija de actionare a pompei de ulei care a fost lovita de ambielaj in motorul in care a functionat candva am ajuns la concluzia ca trebuie sa iau in considerare "faurirea" altei tije desi mai am una in stare foarte buna:

tija-pompa-ulei-k750.jpg


tija-pompa-ulei-k750-2.jpg


Astfel ca am cumparat o bara de otel cu profil patrat de 7mm, ramane sa stabilesc daca materialul este la fel de rezistent ca cel folosit de fabrica.

bara-otel-patrata.jpg


bara-otel-patrata (2).jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1044
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare KMZ K750

Mesaj necititde luca.stere » 12 Feb 2017, 10:27

Si am inceput si lucrul la cilindri... Acesti cilindri au fost alezati la cota de 80mm si voi folosi pistoane auto de BMW cu segmenti Goetze la fel cum am folosit si la motorul lui Urse. Nu sunt pistoane noi dar sunt in stare foarte buna iar ca model de pistoane sunt foarte rezistente, au fusta groasa si insertie de otel pe umerii boltului.

Totodata, la acesti cilindri nu am avut decat doua supape si a trebuit sa fac doua supape. Astfel am doua supape noi si doua supape care au fost folosite dar nu sunt uzate. Initial am vrut sa pun toate supapele noi dar cel care s-a ocupat de lucrare (modificare supape, frezare, etc) s-a uitat la supapele originale de K750 si m-a asigurat ca au material foarte bun si ca nu are rost sa le schimb. Asa ca am mers pe mana lui mai ales ca astfel s-au redus si costurile cu 200 lei.

Din pacate sunt niste probleme cu atasamentele, nu le pot atasa desi le-am redus dimensiunea. :locked:
Fişiere ataşate
supape-k750.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1044
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare KMZ K750

Mesaj necititde luca.stere » 31 Mar 2017, 19:50

Am cumparat rulmenti SKF pentru ambielaj, tipil de rulment este 6207 C3:

Imagine

Imi lipseau doua arcuri de supapa, sigurante si talere. Le-am cumparat de la Ural-Zentrale:

Imagine

Am montat tavile de centrifugare pe ambielaj:

Imagine

Imagine

Imagine

Suruburile lke-am asigurat cu Loctite si chernere. Mai jos, montarea palierului fata al ambielajului. Inainte de presarea lui e bine sa incalziti un pic carterul pentru dilatare si sa se puna patru suruburi mai lungi pentru ghidarea corecta a palierului pe gauri:

Imagine

Imagine

Am montat si dopul de pe rampa de presiune de ulei. Acest dop este foarte util pentru curatarea canalelor de ulei deoarece asigura o eliminare mai usoara a impuritatilor la spalare. este important sa fie montat cu Loctite ca sa nu se desfaca la vibratii.

Imagine


PS: Nu am mai postat pt ca sunt niste probleme cu atasarea pozelor pe forum (probleme spatiu server?!). Asa ca am decis sa postez in continuare dar imaginile sunt atasate pe alt site, aici se pot doar vizualiza. Ceea ce este si important de fapt.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1044
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare KMZ K750

Mesaj necititde luca.stere » 01 Apr 2017, 07:38

Montarea rulmentilor SKF 6207 C3de la ambielaj:

Imagine

La rulmentul spate se pune si saiba de protectie a simeringului impotriva suflului generat de miscare pistoanelor in carter:

Imagine

Simeringul din pasla pentru volantul motor:

Imagine

Unora li se pare dificil de introdus simeringul in locasul lui dar intra destul de usor daca se baga cu grija si comprimare la fiecare portiune introdusa in canal. Sub nici o forma nu trebuie taiat pt ca astfel nu va mai etansa:

Imagine

Si saiba de presare pentru protectia simeringului, cumparata de la Ural-Zentrale:

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1044
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare KMZ K750

Mesaj necititde luca.stere » 02 Apr 2017, 08:05

Si iata si ambielajul montat in carter, bineinteles ca suruburile le asiguram cu Loctite. Alta solutie pe care am mai vazut-o sunt suruburile cu gaura pentru sarma:

Imagine

Imagine

Imagine

La palierul spate am fost nevoit sa inlatur garnitura si am folosit doar pasta de etansare Elring. Motivul pt care am renuntat la garnitura este legat de centrarea ambielajului in carter:

Imagine

Imagine

Imagine

In imagine se vad urme de vopsea verde, am intalnit adesea motoare etansate cu vopsea si pot sa spun ca nu pierdeau nici o picatura de ulei acolo unde era folosita. Problema e ca atunci cand vrei sa desfaci motorul gasesti piesele lipite, practic nu ies fara sa le incalzesti.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1044
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare KMZ K750

Mesaj necititde luca.stere » 02 Apr 2017, 20:38

Axul cu came era acoperit cu o vaselina de conservare, asa ca l-am spalat in vederea montarii:

Imagine

Imagine

Imagine

Pinioane distributie noi:

Imagine

Rulment nou SKF 6205 C3 pentru axul cu came:

Imagine

Montarea pinoanelor de distributie se face prin incalzire si introducere la cald, astfel nu sunt afectate cotele de strangere:

Imagine

Pinionul de la arbore:

Imagine

Imagine

Imagine

Loctite pentru surubul de securizare a pinionului:

Imagine

Distributia montata:

Imagine

Culoarea pinioanelor difera dupa incalzirea pinioanelor pentru montare.

Added in 1 hour 1 minute 4 seconds:
Pentru cilindri imi lipseau doua supape, practic am avut supape doar pe un cilindru. Asa ca am cautat niste supape auto pentru a confectiona supapele lipsa. Bineinteles ca exista si varianta de cumparat supape din China (pe ebay 32$ cu transport inclus) de CJ750 care are acelasi motor ca Uralul M72 sau K750. Dar am zis sa vad si ce gasesc la noi in Romania si am gasit supape de evecuare de camion Daf.

Supapele de Ural M72/K750 au diametru de 38mm, lungime totala de 138mm si tija supapei de 9mm. Cele de camion sunt mai lungi si au diametrul supapei mai mare dar le-am dus la un atelier specializar si mi le-a modificat:

Imagine

Supapa originala cea din stanga si cea noua in dreapta:

Imagine

Cilindri alezati cu supape si scaune de se supape rectificate:

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1044
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare KMZ K750

Mesaj necititde luca.stere » 04 Apr 2017, 06:04

Pentru cilindri imi lipseau doua supape, practic am avut supape doar pe un cilindru. Asa ca am cautat niste supape auto pentru a confectiona supapele lipsa. Bineinteles ca exista si varianta de cumparat supape din China (pe ebay 32$ cu transport inclus) de CJ750 care are acelasi motor ca Uralul M72 sau K750. Dar am zis sa vad si ce gasesc la noi in Romania si am gasit supape de evecuare de camion Daf.

Supapele de Ural M72/K750 au diametru de 38mm, lungime totala de 138mm si tija supapei de 9mm. Cele de camion sunt mai lungi si au diametrul supapei mai mare dar le-am dus la un atelier specializat si mi le-a modificat:

Imagine

Supapa originala cea din stanga si cea noua in dreapta:

Imagine

Cilindri alezati cu supape si scaune de se supape rectificate:

Imagine

Imagine

Dupa cum se vede in imagini pistoanele nu sunt noi, ele provin de la un motor de BMW si sunt un model foarte rezistent care a rezistat in productie cca 15 ani, poate chiar mai bine. Au diametrul de 80mm iar capul pistonului trebuie micsorat pentru a se potrivi la inaltimea de compresie cu cele de K750.

Am optat pentru pistoane folosite pentru ca sunt foarte stabile termic din cauza ciclurilor de folosire din trecut iar motorul de K750 se incinge repede daca este cald afara sau mergi in trafic bara la bara. Nu ascund faptul ca astfel am micsorat si cheltuielile dar nu acesta a fost motivul pt care am optat pt aceasta solutie. Cilindri au fost alezati pentru aceste pistoane cu o toleranta de 0.06mm.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1044
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare KMZ K750

Mesaj necititde luca.stere » 08 Apr 2017, 08:48

Am montate supapele in cilindri:

Imagine

Saibele de etansare:

Imagine

Talerele de sub arcurile de supapa:

Imagine

Supapele:

Imagine

Imagine



Setul motor cu psitoane BMW si segmenti Goetze:

Imagine

Dupa cum se vede in imagine capul pistonul a fost scurtat pentru a a oferi inaltimea de compresie corecta (41mm). Segmentii Goetze:

Imagine

Pistoanele sunt insemnate cu rosu pentru a tine cont de asimetria lor. Aceste pistoane pe langa calitatea lor mult mai mare decat cele facute de rusi/chinezi/ucrainieni au avantajul ca au o parte mai mare si una mai mica pentru a tine biela inclinata cu cateva grade in momentul exploziei. Astfel se reduc substantial fortele asupra ansamblului piston/ambielaj.

Setul de garnituri:

Imagine

Montarea cilindrilor:

Imagine

Etansam cu solutie Curil pentru garnituri, aceasta solutie opreste permeabilitatea garniturii si face o priza buna. Totodata nu astupa canalele de ulei cum face siliconul:

Imagine

Cilindrii montati:

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1044
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare KMZ K750

Mesaj necititde luca.stere » 09 Apr 2017, 15:37

Am continuat lucrul cu volantul motor, este modelul vechi de volant care etanseaza prin garnitura de pasla si are un melc inainte de zona de etansare pt a intoarce uleiul inapoi in motor:

Imagine

Imagine

Schimbarea bolturilor de ambreiaj care erau foarte uzate a fost destul de dificila pt ca erau foarte presate, pana nu le-am incalzit bine nu au iesit nici macar la presa de 20 de tone:

Imagine

Bolturile vechi versus cele noi:

Imagine

Imagine

Surubul la volant l-am pus cu Loctite:

Imagine

Volantul motor montat:

Imagine

Ambreiajul nou:

Imagine

Imagine

Imagine

Montarea ambreiajului:

Imagine

Imagine

Suruburi ambreiaj cu Loctite, bineinteles ca pe urma am dat si chernere pt un plus de siguranta:

Imagine

Ambreiajul nou montat:

Imagine


drobu
Postac
Postac
Mesaje: 79
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Restaurare KMZ K750

Mesaj necititde drobu » 12 Apr 2017, 09:23

...era interesant de verificat echilibrarea volantei dupa montarea bolturilor. In vastul folclor sovietic din domeniu exista si povesti cu volante atat de prost echilibrate incat se desfaceau toate suruburile din motor din cauza vibratiilor....

Added in 11 minutes 53 seconds:
...mergea si un semering siliconic in locul paslei (care nu prea face mare lucru acolo, cu tot cu saiba deflectoare de ulei).....in timp va aparea ulei pe volanta, si incet incet pe ambreiaj....

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1044
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare KMZ K750

Mesaj necititde luca.stere » 12 Apr 2017, 09:59

drobu scrie:...era interesant de verificat echilibrarea volantei dupa montarea bolturilor. In vastul folclor sovietic din domeniu exista si povesti cu volante atat de prost echilibrate incat se desfaceau toate suruburile din motor din cauza vibratiilor....


Eu nu am avut probleme cu volantele, chiar m-am gandit la problema echilibrarii dar am vazut ca au gauri de echilibrare, deci teoretic sunt echilibrate. Cred ca probleme au fost cu volantele rebut dar vandute ca fiind bune.

Added in 11 minutes 53 seconds:
drobu scrie:...mergea si un semering siliconic in locul paslei (care nu prea face mare lucru acolo, cu tot cu saiba deflectoare de ulei).....in timp va aparea ulei pe volanta, si incet incet pe ambreiaj....


La M72 am modificat palierul si am pus simering dar dupa ce am desfacut cateva motoare care aveau pasla (si le-am gasit curate la volanta) m-am gandit sa incerc si pasla. La motoarele auto varianta cu pasla era mai buna decat varianta cu simering dar este mai pretentioasa la montaj si mult mai greu de schimbat in cazul unor probleme. Din acest motiv s-a renuntat la acest tip de etansare (pasla, sfoara de azbest grafitat).

Daca nu va functiona voi trece pe simering normal.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1044
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare KMZ K750

Mesaj necititde luca.stere » 13 Apr 2017, 05:50

Facui o proba sa vad cum stau fiarele pe ea:

Imagine


Înapoi la “Fierul meu”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori