Reconditionare Dnepr 650

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1108
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 24 Iun 2018, 13:36

N-am mai scris nimic pentru ca sunt in probe, adica ma plimb cu Nipra. Am ajuns la 500km care poate nu par prea multi dar sunt facuti numai in zona, prin Bucuresti si partial pe soseau de centura. Singurele probleme pana acum au fost un cui pontou la care s-a dezintegrat garnitura de cauciuc (se pare ca se deterioreaza cu odata cu trecerea timpului) pe care l-am schimbat cu unul nou si un cablu de acceleratie la care s-a smuls un capat (cablu nou) exact cand eram in rond la Universitate . In rest merge perfect iar testele si plimbarile continua :D .

cui-pontou-k65.jpg


drobu
Postac
Postac
Mesaje: 84
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde drobu » 01 Iul 2018, 20:27

[quote="luca.stere"] lampa de pozitie de K750 si si lampa spate FP230.
calling all stations...
Caut guma pe care se monteaza lampa...
Am cumparat o lampa si guma nu potriveste(probail este de mobra)..
Daca are cineva in plus ...contra ceva pesetas...
Scuze daca e posta gresit....
Fişiere ataşate
iunie2018 087.jpg
iunie2018 088.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1108
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 01 Iul 2018, 22:02

Salut!

Din pacate nu am, am avut si eu una pe care am avut sansa sa o cumpar o data cu lampa iar cealalta am cumparat-o de la Ural Zentrale.


drobu
Postac
Postac
Mesaje: 84
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde drobu » 03 Iul 2018, 08:40

luca.stere scrie:N-am mai scris nimic pentru ca sunt in probe, adica ma plimb cu Nipra. Am ajuns la 500km care poate nu par prea multi dar sunt facuti numai in zona, prin Bucuresti si partial pe soseau de centura. Singurele probleme pana acum au fost un cui pontou la care s-a dezintegrat garnitura de cauciuc (se pare ca se deterioreaza cu odata cu trecerea timpului) pe care l-am schimbat cu unul nou si un cablu de acceleratie la care s-a smuls un capat (cablu nou) exact cand eram in rond la Universitate . In rest merge perfect iar testele si plimbarile continua :D .

cui-pontou-k65.jpg

...doua preducele 2,5mm/0,6mm , si o bucata de membrana de cauciuc de la un carburator vacuumatic.Preduceaua mica se face dintr-un ac de seringa mai gros(perfuzie)...Membrana de carburator are spre periferie o zona mai groasa , aia potriveste....

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1108
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 03 Iul 2018, 21:33

cui-pontou-k65.jpg
[/quote]
...doua preducele 2,5mm/0,6mm , si o bucata de membrana de cauciuc de la un carburator vacuumatic.Preduceaua mica se face dintr-un ac de seringa mai gros(perfuzie)...Membrana de carburator are spre periferie o zona mai groasa , aia potriveste....[/quote]

Da, buna treaba, multumesc!


drobu
Postac
Postac
Mesaje: 84
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde drobu » 14 Aug 2018, 10:20

...donbas...
Fişiere ataşate
mai2018 041.jpg
mai2018 040.jpg
mai2018 039.jpg
mai2018 038.jpg
iulie2018 022.jpg
iulie2018 021.jpg
iulie2018 020.jpg
iulie2018 019.jpg
iulie2018 018.jpg
iulie2018 017.jpg
iulie2018 015.jpg
iulie2018 013.jpg
iulie2018 010.jpg
iulie2018 009.jpg
iulie2018 008.jpg
iulie2018 007.jpg
iulie2018 006.jpg
iulie2018 005.jpg
iulie2018 004.jpg
DSC_0000072.jpg
DSC_0000073.jpg
DSC_0000069.jpg
DSC_0000070.jpg
DSC_0000071.jpg
DSC_0000067.jpg
DSC_0000068.jpg
DSC_0000064.jpg
DSC_0000065.jpg
DSC_0000066.jpg
DSC_0000061.jpg
DSC_0000062.jpg
DSC_0000063.jpg
DSC_0000057.jpg
DSC_0000058.jpg
DSC_0000059.jpg
august2018 006.jpg
DSC_0000055.jpg
DSC_0000056.jpg
august2018 005.jpg
august2018 004.jpg
august2018 003.jpg
august2018 002.jpg
august2018 001.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1108
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 15 Aug 2018, 11:50

drobu scrie:...donbas...


Ai schimbat locatia? Nu-ti mai place Clujul? :D

Vad ca ai lucrat ceva la ea, motorul cum se prezinta?

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1108
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 29 Sep 2018, 22:11

A venit vremea si pt roata de rezerva, nu am facut-o pana acum din lipsa de timp pt ca lucrez si la alte proiecte si nici nu era vreo graba cu ea. Am demontat un tambur bun de pe o roata, e in stare foarte buna dar era vopsit cu argintiu:

Imagine

Imagine

Ca sa curat vopseaua am folosit Decanol, la Nitrodiluant nu a avut nici o reactie:

Imagine

Imagine

Dupa spalare:

Imagine

Imagine

Spite noi, spitarea si centrarea rotii:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1108
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 07 Oct 2018, 17:38

Anvelopa noua Mitas, camera si banda spite VeeRubber:

Imagine

Imagine

Imagine

Saiba noua protectie/ornament rulmenti roata:

Imagine

Roata de rezerva montata:

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1108
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 23 Oct 2018, 21:19

Vad ca am uitat sa postez confectionarea presului de atas. Am gasit la Hornbach un pres de cauciuc (60 lei) tocmai bun pt a confectiona un pres de atas:

Imagine

Imagine

Asa ca l-am croit pe forma atasului:

Imagine

Lemnul de fixare al presului care are rol si de proptea pt picioare, l-am copiat dupa unul original de K750:

Imagine

I-am dat un bait:

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1108
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 25 Noi 2018, 21:51

Vara aceasta dupa numai 200km de plimbari tamponul de sa a cedat, era nou-nout dar probabil foarte slab calitativ:

Imagine

Asa ca am cumparat alt tampon nou de la Gaspar dar inainte de asta am gasit o solutie pt ca tamponul sa nu mai cedeze, i-am facut o ranforsare din tabla care nu anuleaza caracteristicile tamponului si este si facuta discret:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Acum saua in ansamblu este mai ferma si nu mai trage asta tare in tampon pt ca acesta a devenit mai ferm dar tot si-a pastrat si o doza de elasticitate. Dpdv estetic nici nu se vede aceasta intaritura fiind bine ascunsa sub sa. Dupa ce am montat tamponul am mai parcurs 300km (local) si tamponul nu a mai cedat.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1108
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 15 Ian 2019, 22:57

Un detaliu mic dar important, capacul de contact:

20190114_175917.jpg


L-am gasit in Romania, pret 92 lei cu tot cu transport.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1108
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 20 Ian 2019, 22:46

Pregatesc un alt motor si un cadru, este vorba de cele care provin din motocicleta pe care am cumparat-o de la Oradea cu an de fabricatie 1976 iar motorul si cadrul sunt matching numbers. Cadrul a fost deja sablat si vopsit de Urse, motorul il repar:

Arborele cotit avea mizerie depusa in fusuri, ceva tipic pentru Dnepr:

dnepr 650 (1).jpg


dnepr 650 (2).jpg


Arborele curatat:

dnepr 650 (4).jpg


Arborele rectificat la reparatia a doua:

dnepr 650 (3).jpg


dnepr 650 (8).jpg


Cuzineti reparatia a doua (NOS), adusi de Urse de la Chisinau:

dnepr 650 (5).jpg


dnepr 650 (27).jpg


dnepr 650 (26).jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1108
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 24 Ian 2019, 22:42

Am montat bielele pe arbore:
dnepr 650 (12).jpg


dnepr 650 (16).jpg


Added in 4 minutes 21 seconds:
Carterul spalat:

dnepr 650 (18).jpg


dnepr 650 (17).jpg


dnepr 650 (19).jpg


dnepr 650 (20).jpg


dnepr 650 (21).jpg


Nu inteleg ce se intampla cu pozele, sunt rotite la 90 de grade dar daca dai click pe poza o afiseaza corect...

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1108
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 27 Ian 2019, 20:31

Rulment SKF 6209 C3 in fata si rulment cu role NJ209 marca URB:

dnepr 650 (22).jpg


dnepr 650 (24).jpg


dnepr 650 (25).jpg


Daca dati click pe poza se deschide in pozitia corecta.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1108
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 07 Feb 2019, 07:29

Continuam cu continuarea... Pompa de ulei imbunatatita, pinionul secundar al pompei de ulei de Dnepr are un viciu de proiectare combinat cu problema materialelor relativ slabe, pinionul secundar are sprijin pe ax doar pe o singura parte si din cauza fortelor combinate cu slaba calitate a materialelor duce la o uzura prematura a axului pinionului si a lagarului din corpul pompei. Astfel ca am dus pompa de ulei la un strungar care mi-a mai facut candva aceeasi lucrare si anume recificarea axului pinionului secundar si bucsarea lagarului cu o bucsa de bronz. Am mai facut la un motor o astfel de imbunatatire si si-a dovedit eficienta, motocicleta respectiva este folosita si nu are probleme cu presiunea de ulei nici macar vara prin oras cand e foarte cald:

Imagine

Imagine

Pt o amorsare rapida la pornire pinioanele se ung cu vaselina:

Imagine

Asamblarea pompei si a palierului fata pentru arbore:

Imagine

Imagine

Pentru montare e bine sa pui suruburi care sa conduca palierul spre pozitia corecta:

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1108
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 07 Feb 2019, 22:19

Pinioane distributie noi:

Imagine

Pinionul arborelui montat, schimbarea de culoare s-a produs de la incalzirea necesara pt o montare usoare si care asigura strangere pe arbore dupa racire (exclusa montarea prin bataie cu ciocanul).

Imagine

Pinionul pompei de ulei montat, nu este nou dar acesta de regula nu se uzeaza pt ca este solid iar fortele la care este supus sunt minore.

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1108
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 09 Feb 2019, 15:46

Axul cu came si rulmentii noi Koyo:

Imagine

Imagine

Pinionul nou introdus la cald pt a asigura o strangere buna pe ax. Diferenta de cota intre axul cu came si pinion este de o zecime de milimetru, sub aceasta cota exista riscul ca pinionul sa nu aiba strangere pe ax si in timp va bate in pana. Urmarile pot insemna fisurarea pinionului, distrugerea lacasului de pana, samd. Pinionul trebuie incalzit bine si introdus lejer pe axul cu came tinut cu un patent, nu cu ciocanul. Astfel dupa racire pinionul va avea strangerea corecta pe axul cu came.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1108
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 09 Feb 2019, 19:20

Setul acesta de garnituri nu mai stiu de unde il am, ori l-am primit odata cu un motor pe care l-am cumparat candva de la un cetatean ori... de la Gaspar nu e, materialul garniturilor de la Gaspar nu este la aceasta calitate:

Imagine

Imagine

Filtrul de ulei centrifugal:

Imagine

Imagine

Imagine

Pentru o etansare suplimentara am folosit solutie Curil de la Elring:

Imagine

Imagine

Pentru baia de ulei am pregatit niste platnice facute dintr-o platbanda groasa de 5mm pentru o mai buna apasare pe suprafata baii de ulei, 11 bucati sunt necesare. Baia de ulei era deformata in zona suruburilor de cei care au lucrat inainte, probabil disperati de faptul ca nu le iesea etansarea.

Imagine

Imagine

Imagine

Etansare fina cu silicon Elring si un magnet pt retinerea particulelor metalice:

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1108
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 15 Feb 2019, 06:48

Simering Corteco pentru axul cu came:

Imagine

Imagine

Imagine


Înapoi la “Fierul meu”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator