Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1042
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 39

Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Mesaj necititde luca.stere » 01 Mai 2018, 09:09

Incep acest topic pentru a prezenta restaurarea unei motociclete Triumph BD250 model militar produs pentru armata germana (Wermacht). Numarul total de bucati fabricate intre 1939-1943 a fost de 13.000 bucati din care 12.000 au fost pentru armata germana vopsite in culorile armatei germane iar 1000 de bucati au fost pentru uz civil vopsite numai in rosu. Dupa terminarea razboiului au mai fost fabricate un numar de 500 bucati doar pentru anumite oficialitati vopsite in negru.

Un scurt istoric al companiei Triumph Werke Nurnberg AG:

Comerciantul german Siegfried Bettmann emigreaza in Anglia in anul 1884 unde infiinteaza o fabrica de biciclete cu denumirea TRIUMPH. Mai tarziu aceasta fabrica avea sa devina "TRIUMPH Motorcycles".
In anul 1896 fondeaza o filiala cu acelasi nume si in Germania, in orasul sau natal Nürnberg, unde incepe de asemenea productia de biciclete. Aici incepe in anul 1903 si productia de motociclete (cu motoare importate de la alti producatori), dar in 1907 este oprita din cauza cererii scazute din Reichul German.
In anul 1911 Compania germana isi schimba numele in "Triumph Werke Nürnberg AG" (T.W.N.), iar in 1913 se separa complet de Compania din Anglia.
In 1919 productia de motociclete se reia, aceasta rezumandu-se doar la modele cu motoare 2T derivate de la englezescul Triumph Junior. Folosirea motoarelor 4T incepe din perioada anului 1924, in 1938 acestea incetand a mai fi montate.
Fabrica TRIUMPH din Germania a inclinat mereu spre modelele 2T, care aveau un cost de productie mai redus si erau mai puternice. Decisiva in completarea acestor idealuri a fost si venirea lui Otto Reitz de la NSU.


Exemplarul la care lucrez a fost fabricat in 1939 fiind din primul an de fabricatie. A fost inmatriculata in Romania inca din anii '50 ceea ce ar putea indica faptul ca motocicleta er fi fost folosita de armata germana in Romania, dar asta este doar o ipoteza. Vopseaua originala a acestui exemplar este culoarea Stahlblau (albastru otel) si era caracteristica corpului Luftschutz care ar insemna Aparare Civila Antiaeriana. Pe furca are prinsa o placuta pe care scrie Enstort Nach Gruppe 3 care indica grupa de ecranare impotriva sistemelor de detectare, pe aceeasi placa se afla si vulturul cu svastica Waffenamt.

Cateva imagini cu modelul respectiv:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Date tehnice:

Imagine


FiareVechi
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 3
Membru din: 01 Mai 2018, 09:46

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Mesaj necititde FiareVechi » 01 Mai 2018, 10:53

Salutare!
Frumos topic ati deschis, domnule. Sunt sigur ca va fi urmarit cu foarte mare interes.
Si daca tot l-ati deschis si am banuiala ca este singurul topic despre aceasta motocicleta deschis pe un Forum din Romania, o sa imi permit sa mai vin si eu cu ceva detalii despre acest model.

Modelul civil a fost construit intre 1937-1939, in numar de aproximativ 1000 de bucati, fiind toate vopsite in culoarea rosu bordeaux.
Modelul Wehrmacht a fost construit intre 1939-1943, in numar de aproximativ 13.000 bucati, fiind vopsite in culorile Armatei Germane.
Dupa Razboi au fost construite intre 1946-1949 inca 449 de motociclete Triumph BD250 model Wehrmacht, care au mers catre anumite oficialitati. Toate au fost vopsite in culoarea negru.

Spor la treaba si numai bine!

(Poze/Brosuri cu modelul civil)
Fişiere ataşate
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1042
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 39

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Mesaj necititde luca.stere » 02 Mai 2018, 11:26

Orice informatie e binevenita, eu le-am luat de pe net si am incercat sa le perii un pic pt a le alege pe cele pe care le-am considerat mai apropiate de adevar.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1042
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 39

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Mesaj necititde luca.stere » 02 Mai 2018, 18:19

Ambielajul motorului, dupa cum se vede are doua biele foarte putin defazate. Acest motor are doi cilindri dar in realitate functioneaza ca un singur cilindru, au o singura camera de ardere care este comuna si o singura bujie. Defazarea are rolul de a atenua detonatiile si banuiesc ca solutia cu doi cilindri in loc de unul au adoptat-o pentru o racire mai buna.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Ambielajul se prezinta intr-o stare foarte buna (nu a fost batut, polizat, taiat, samd), va trebui verificat la comparator pt a vedea daca prezinta abateri.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1042
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 39

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Mesaj necititde luca.stere » 05 Mai 2018, 07:28

O curatare preliminara a carterului motor pentru a verrifica mai usor daca prezinta defecte (fisuri, filete stricate, samd):

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Palierul din dreapta al carterului, pe acesta se monteaza aprinderea si dinamul:

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1042
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 39

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Mesaj necititde luca.stere » 05 Mai 2018, 07:29

Dupa spalare:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine


FiareVechi
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 3
Membru din: 01 Mai 2018, 09:46

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Mesaj necititde FiareVechi » 10 Mai 2018, 12:21

...
Fişiere ataşate
02.jpg
01.jpg
O4.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1042
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 39

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Mesaj necititde luca.stere » 16 Mai 2018, 20:43

Am verificat ambielajul de la Triumph cu ajutorul bancului de proba pe care l-am facut la care am adaugat si ceasul comparator:

20180513_123202.jpg


Si iata filmarea de la verificarea ambielajului la care am constatat o bataie de 5 sutimi, pentru a fi sigur ca verificarea e corecta am testat si un arbore de Dnepr la care am gasit o abatere de maxim o sutime ceea ce mi-a certificat ca bancul de probe facut de mine este bun.

https://www.youtube.com/watch?v=54EA3hT0xvw


FiareVechi
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 3
Membru din: 01 Mai 2018, 09:46

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Mesaj necititde FiareVechi » 17 Mai 2018, 21:13

POZELE NU IMI APARTIN!
Sursa: INTERNET

Added in 2 minutes 5 seconds:
POZELE NU IMI APARTIN!
Sursa: INTERNET

Added in 5 minutes 6 seconds:
Pozele nu imi apartin.
Sursa: INTERNET

Added in 10 minutes 28 seconds:
Pozele se repeta si polueaza Topicul. Rog un moderator sa faca putina curatenie (eventual sa stearga intreaga postare). Sunt nou pe Forum si inca nu m-am deprins cu functionarea lui.
Fişiere ataşate
20.jpg
19.jpg
18.jpeg
17.jpg
16.jpg
16.jpg (9.47 KiB) Vizualizat de 86 ori
15.jpg
14.jpg
13.jpg
12.jpg
11.jpg
20.jpg
19.jpg
18.jpeg
17.jpg
16.jpg
16.jpg (9.47 KiB) Vizualizat de 88 ori
15.jpg
14.jpg
13.jpg
12.jpg
11.jpg
10.jpg
9.jpg
8.jpg
7.jpg
6.jpg
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1042
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 39

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Mesaj necititde luca.stere » 20 Mai 2018, 18:22

Am dus ambielajul la reparat la Adrian Ursuleac pentru constatare si reparatie. Dansul mi-a spus ca bataia de 5 sutimi nu ar fi fost foarte mare sustinand ca in acei ani era comuna o astfel de bataie dar mi-a confirmat ca bielele nu erau in regula. Am uitat sa mentionez ca la rotire bielele aveau puncte unde "tineau". La demontare am aflat si motivul, desi fusese reparat a fost reparat prost. Au fost gasite role de trei dimensiuni ceea ce facea ca biela sa nu se invarta uniform:

[imghttps://images.flowers.ro/IPuploads/monthly_2018_05/5b0171247a860_demontare-ambielaj-twn-bd250w(2).thumb.jpg.99fc9fe2bcdb90bf96d5d07b1259434b.jpg][/img]

Imagine

Imagine

O bucsa de bolt de piston a fost prost facuta, presata prost si fara taietura specifica bucsilor de bolt de la motoarele in doi timpi. Asa arata bucsa cu pricina:

Imagine

Dupa inspectarea cotelor care s-au dovedit a fi in perfecta stare a inceput preparea pentru montaj care a constat in alezarea camasilor de rulment a bielelor pt a se potrivi cu rolele noi si inlocuirea unei bucsi de bolt si alezarea ambelor bucsi de bolt pt a se potrivi cu bolturile noi deoarece sunt cu cateva zecimi mai groase:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Si astfel a rezultat un ambielaj in stare foarte buna cu bataie aproape zero pe partea dreapta si aproape doua sutimi pe partea stanga:

https://youtu.be/91z_hMM0Y_A


Înapoi la “Fierul meu”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori