Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1115
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Mesaj necititde luca.stere » 04 Dec 2018, 22:29

Acesta este capacul transmisiei primare, am reusit sa gasesc unul in stare foarte buna. Cred ca cineva a incercat sa-l poliseze dar nu a reusit, ca sa-l scot "la fata" a trebuit sa-l sablez cu sticla (apelati la Urse), costa ceva bani dar merita. Efectul sablarii cu sticla este ca aluminiul capata o finisare ca de fabrica, zici ca acum a fost turnat:

capac-transmisie-primara-twn-bd250w (2).jpg


capac-transmisie-primara-twn-bd250w (1).jpg


Mai jos puteti vedea pompa de ulei de amestec. Da, acest motor avea pompa de ulei de amestec pe care il pompa direct in motor si care prin turbionarea provocata de ambielaj si pistoane se amesteca cu combustibilul. Designul pompei e un pic complex dar principiul de functionare este simplu, asigura pomparea uleiului prin centrifugare si are si reglaj de debit.

pompa-ulei-twn-bd250w (2).jpg


pompa-ulei-twn-bd250w (5).jpg


pompa-ulei-twn-bd250w (4).jpg


pompa-ulei-twn-bd250w (10).jpg


La montare o sa detaliez functionarea pompei de ulei.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1115
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Mesaj necititde luca.stere » 08 Dec 2018, 22:18

luca.stere scrie:Si am adus si "carcasa" la garaj:

Imagine


Vad ca am uitat sa postez demontarea:

Imagine

Asta e toata motocicleta fara motor si roti.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1115
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Mesaj necititde luca.stere » 10 Dec 2018, 07:26

Contactul, am reusit sa-l desfac relativ usor de pe carcasa de far, la acest lucru a ajutat calitatea suruburilor (un otel negru care nu a oxidat). Singura problema a fost faptul ca cheia era rupta in el si nu o puteam scoate desi i-am dat cu WD40 timp de trei saptamani. Pana la urma am hotarat sa-l desfac pt a scoate cheia si mai ales ca nu stiam in ce stare se afla in interior. Aveam o reticenta in a-l desface pt ca trebuia decapsulat si imi era frica sa nu cumva sa sparg platoul de ebonita. Contactul este original si banuiesc ca destul de scump.

Am reusit sa-l desfac iar la interior se prezinta impecabil, am reusit sa scot si cheia care s-a dovedit a fi singura piesa oxidata (penultima poza):

contact-twn-bd-250w (1).jpg


contact-twn-bd-250w (5).jpg


contact-twn-bd-250w (6).jpg


contact-twn-bd-250w (7).jpg


contact-twn-bd-250w (20).jpg


contact-twn-bd-250w (22).jpg


contact-twn-bd-250w (21).jpg


contact-twn-bd-250w (24).jpg


contact-twn-bd-250w (25).jpg


contact-twn-bd-250w (26).jpg


contact-twn-bd-250w (28).jpg


contact-twn-bd-250w (27).jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1115
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Mesaj necititde luca.stere » 02 Ian 2019, 11:24

Dupa sablarea jantelor am gasit pe ele niste inscriptii, dimenisunea jantei care corespunde cu cea din catalog:

janta-twn-bd250.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1115
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Mesaj necititde luca.stere » 27 Ian 2019, 08:03

Elementele cadrului sablate de Urse, pe piesa principala a aparut dupa sablare vulturul nazist si mai sunt niste coduri acolo:

twn-bd250.jpg


twn-bd-250w (1).jpg


twn-bd-250w (5).jpg


twn-bd-250w (3).jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1115
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Mesaj necititde luca.stere » 30 Ian 2019, 20:49

Am inceput sa pregatesc aripile pentru sablare, grunduire, samd. Am inceput cu demontarea suporturilor de prindere si de numar, toate acestea erau prinse cu nituri si de regula intre aceste piese si aripi se formeaza rugina. Pentru o conservare buna pe termen lung este necesara demontarea lor si pregatirea suprafetelor. La demontare am constatat ca exista rugina intre aceste piese dar mult mai putina decat ma asteptam, credeam ca o sa gasesc niste gauri. Din fericire nu este cazul de asa ceva piesele fiind chiar in stare foarte buna.

Aripa fata:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1115
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Mesaj necititde luca.stere » 02 Feb 2019, 08:42

Aceeasi lucrare am facut si la aripa spate, demontare bridelor din nituri. Demontarea niturilor a fost un pic dificila in sensul ca nu reuseam sa le scot desi am folosit sculele si metodele potrivite. Ca sa le pot scoate a trebuit sa dau gaura prin mijlocul fiecarui nit ca sa se slabeasca strangera si dupa aceea am putut sa le scot.

Polizarea la fata a niturilor:

Imagine

Gaurirea niturilor:

Imagine

Imagini cu aripa spate si demontarea bridelor:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1115
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Mesaj necititde luca.stere » 09 Feb 2019, 21:48

Am inceput lucrul si la spite, e mult mai greu decat pare si decat am intalnit pana acum la alte roti. Spitele trebuiesc zincate, originale din fabrica aveau un crom negru care se curata foarte greu chiar si cu smirghel si motorina. Dupa cum se vede in poze erau vopsite, spitele de fata (cele vopsite argintiu) sunt de 3mm iar cele de spate (albastre) sunt de 3.5mm, adica conform catalogului postat la inceputul topicului. Vreau sa iasa o zincare fina si astfel trebuie sa pregatesc toate spitele sa fie curate chiar daca cei care zincheaza au un procedeu de curatare si decapare.

Nu am terminat spitele de curatat dar sa ne facem o idee despre ce e vorba:

Imagine

In imaginea de mai jos se vad doua nipluri (de alama) slefuite la perie, au prins o patina frumoasa:

Imagine

Spitele si niplurile au o stanta pe ele, litera U si un semn care aduce cu o pasare:

Imagine

Niplurile rotii spate slefuite:

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1115
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Mesaj necititde luca.stere » 17 Feb 2019, 10:30

Pentru aprindere si incarcare am optat pt aprindere electronica si generator de scuter. Exista si platoul original de aprindere si dinam dar pt moment restaurarea lui ar implica costuri si pierderi de timp destul de mari. Pana la restaurarea electricii originale de pe motor (este un platou care contine dinamul, releul de incarcare, platina si bobina de inductie) vom merge pe solutia mentionata anterior fara a face modificari ireversibile.

Generatorul este de scuter Aprilia dar fabricat de Mitsuba, este de pe un scuter de capacitate mare, 250cmc. A fost ales datorita faptului ca este compact (diametru de 100mm), rotorul se potriveste perfect pe conul ambielajului si genereaza si ceva putere in comparatie cu generatoarele de pe scuterele de 49cmc.

Pentru adaptare a fost conceput un socul care intra in cavitatea din zona ambielajului si care este suportul statorului:

Imagine

Imagine

Imagine

Pentru fixare s-a facut un inel de presare care are la randul o buza de centrare:

Imagine

Imagine

Imagine

Si presa pentru depresarea rotorului atunci cand este nevoie:

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1115
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Mesaj necititde luca.stere » 09 Mar 2019, 22:23

Am curatat suruburile de rugina inainte sa le dau la zincat. Fiind suruburi de calitate (Verbus, Ribe) s-au curatat destul de bine la perie si cred ca vor iesi ca noi dupa zincare. Calitatea materialului este incredibila, asta imi confirma ce-mi spunea cineva si anume faptul ca motivul principal pt care nu se mai fac astfel de suruburi sunt costurile mari legate de energie care este necesara pentru tratamente.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

[img]https://images.flowers.ro/IPuploads/monthly_2019_03/5c841ec8ccecb_twn-bd250w(7).thumb.jpg.f3351bb412faca81e94fd65ef73a3a1c.jpg[/img

Imagine]

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1115
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Mesaj necititde luca.stere » 11 Mar 2019, 07:16

Am ajuns si la partea de vopsitorie: elementele cadrului si rotile. Pun doar cateva poze de edificare, voi reveni cu altele in care pozele sa fie facute toate in aceeasi lumina. Dupa sablare toate piesele au fost vopsite in spritchit si au stat ceva timp nefinisate:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Culoarea este RAL 7043 si este culoarea originala a motocicletei.


Înapoi la “Fierul meu”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori