Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#61

Mesaj necitit de luca.stere » 04 Iun 2019, 21:35

Aripa de spate, am dat cu zinc in zonele de contact a platnicelor dupa care am probat din nou piesele:

Imagine

Imagine

Imagine

Nituirea:

Imagine

Imagine

Si o scurta proba pentru a vedea cum mai vin si celelalte elemente care se monteaza pe aripa de spate:

Imagine

Lampa de pozitie este Hella sau Noris, inca nu am stabilit exact iar ochiul de pisica este Bosch, facut in fabrica de la Eisenach:

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#62

Mesaj necitit de luca.stere » 08 Iun 2019, 07:52

Pregatirea capacului de transimisiei secundare, acesta era in perfecta stare, trebuia doar spalat bine si probat:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

I-am vopsit durca de ambreiaj:

Imagine

Imagine

Imagine

Contactul de neutral:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Suruburile originale ale capacului:

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#63

Mesaj necitit de luca.stere » 09 Iun 2019, 09:54

Am montat suportii de far:

Imagine

Sistemul de prindere:

Imagine

Imagine

Pregatirea oalei de far si a aripilor pentru vopsit. Dupa cum am aratat mai inainte acestea au fost date cu Feruginol dupa sablare, nu a trebuit decat sa indepartez surplus cu smirghel si le-am imbracat in filler:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Aripile fata si spate:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#64

Mesaj necitit de luca.stere » 15 Iun 2019, 08:32

Elementele de ce compun saua, piesele cadrului si perna noua Pagusa:

Imagine

Imagine

Cadrul principal avea o fisura a unei suduri si am sudat-o:

Imagine

Teava de gresare a bucsei pe care oscileaza saua inca avea vaselina in ea:

Imagine

Bucsa este in stare foarte buna si este facuta dintr-un otel foarte dur, canalele sunt pentru gresare:

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#65

Mesaj necitit de luca.stere » 16 Iun 2019, 21:21

Azi am lucrat la aprindere, am construit suportul pentru senzor si totodata pentru bobina de inductie. Am taiat o tabla pe dimensiunile dorite pentru acest si i-am facut prinderea pe inelul de prindere al statorului cu doua suruburi de 6mm:

Imagine

Dupa aceea am pozitionat senzorul:

Imagine

Dupa ce am finalizat pozitionarea senzorului am facut suportul pentru bobina de inductie, adica o platbanda indoita la 90 de grade si nituita pe placa de prindere cu un nit de otel de 4mm, pentru un plus de securitate si rigiditate am cositorit suprafetele iar la sfarsit le-am lipit intre ele:

Imagine

ImagineImagine

Asa arata aprinderea si incarcarea, dupa ce pronesc motorul si fac probele necesare toate piesele vor fi vopsite:

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#66

Mesaj necitit de luca.stere » 28 Iun 2019, 06:04

Capacul transmisiei primare, avea niste vopsea pe el si a trebuit sa ma chinui sa-l curat fara sablare si fara sa-l zgarii cu perii de sarma. Dupa multiple spalari am reusit sa-l curat si sa-l aduc la aceeasi culaore cu carterul motorului:

Imagine

Facem o garnitura noua:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Ornament nou:

Imagine

Acesta se prinde cu trei nituri din aluminiu cu cap mare si miez de 1.5mm, a trebuit sa le fabric dintr-o sarma de aluminiu:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#67

Mesaj necitit de luca.stere » 07 Iul 2019, 09:06

Cu rezervorul de benzina am avut niste aventuri neplacute, desi motocicleta avea rezervorul original proprietarul a cumparat un alt rezervor deoarece celui original al motocicletei ii lipsea cutia de scule iar aceasta (impeuna cu alte accesorii) era definitorie pentru modelele militare. In imaginea de mai jos care a fost postata si la inceputul topicului este o prezentare a accesoriile care s-au montat doar pe motociclete produse pentru armata germana unde apare si rezervorul:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Acest rezervor are niste gauri de glont sau schija care a intrat prin partea din spate iar din cauza impactului s-a spart in mai multe bucati provocand mai multe gauri in diferite locuri. In prima poza de mai jos se vede gaura de intrare:

Imagine

Gaurile de iesire ale fragmentelor:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Sistemul de prindere al placilor laterale pe care se monteaza genunchierele:

Imagine

Demontarea emblemelor, pe aceste placi era pictata emblema TWN (un leu si scrisul Triumph). Ce vedeti in imagine nu este pamant sau rugina, pare sa fi avut un fel de carton anti vibratii care in timp s-a dezintegrat:

Imagine

Problema majora a aparut dupa sablarea rezervorului desi la prima vedere parea in stare destul de buna pentru anii lui. In realitate acest rezervor a fost destul de afectat, faptul ca a fost gaurit de glont/schija certifica faptul ca din 1940-1945 nu a mai avut benzina in el si astfel acesta s-a degradat constant odata cu trecerea timpului. La sablare au aparut in jur de 15 gauri din care cateva in zone aproape imposibil de lucrat (sudat sau cositorit) si ne-am dat seama ca daca incepeam sa lucram la el ar fi aparut si alte probleme.

Astfel ca am fost nevoiti sa ne intoarcem la rezervorul original al motocicletei care la randul lui a avut cutia de scule dar care a fost data jos, probabil din motive estetice cutia fiind destul de mare. Rezervorul original este intr-o stare foarte buna si la interior si la exterior, voi reveni cu alte poze.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#68

Mesaj necitit de luca.stere » 10 Iul 2019, 21:23

Si iata rezervorul original, este intr-o stare foarte buna, dupa sablare si tratare cu Feruginol l-am testat cu benzina si nu are nici o pierdere. Rezervorul prezinta niste lipituri cu cositor dar m-am uitat prin interior iar lipiturile au fost facute pt niste indoituri (lovituri) si nicidecum pt gauri cum am crezut initial. Dupa cum se vede acesta nu are cutia de scule aceasta fiind demontata din motive pe care nu avem de unde sa le stim, mai ales avand in vedere starea buna a rezervorului. Banuiesc totusi ca a fost data jos din ratiuni estetice:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Rugina din rezervor este superficiala, am eliminat-o cu Feruginol:

Imagine

Sablarea:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Rezervorul dat cu Feruginol:

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#69

Mesaj necitit de luca.stere » 11 Iul 2019, 18:36

Aceasta este cutia de scule dupa sablare:

Imagine

Imagine

Imagine

Desi rugina a creat multe cratere nu a reusit sa faca decat doua gauri mici. Piesa deja a fost tratata cu Feruginol si am prins-o pe rezervor prin cositorire, in felul acesta asiguram si o sigilare a cutiei de scule care banuiesc ca inainte nu exista iar apa se putea infiltra daca mergeai pe ploaie. Oricum aceasta motocicleta nu cred ca va mai cunoaste ploaia vreodata.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#70

Mesaj necitit de luca.stere » 14 Iul 2019, 20:53

Aripa fata vopsita:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Aripa spate:

Imagine

Imagine

Imagine

Aripile montate:

Imagine

PS: Nu-mi dau seama ce s-a intamplat dar nu mai am pozele cu semiaripa de spate dupa vopsire, cea care se prinde cu trei piulite fluture si care apare in poza cu aripile montate. O sa faca altele cand o demontez si o sa o adaug aici.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#71

Mesaj necitit de luca.stere » 15 Iul 2019, 21:21

Oala de far vopsita:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Am probat si martorii luminosi:

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#72

Mesaj necitit de luca.stere » 21 Iul 2019, 13:37

Am montat si lantul transmisiei secundare, mai trebuie sa-l ung dar asta mai poate astepta pana termin alte aspecte in zona transmisiei (firul pentru neutral, lungime cablu ambreiaj, samd). Lantul era plin de vaselina, se invechise si era semi uscata dar a pastrat lantul intact:

Imagine

Imagine

Garnituri pentru tubulatura lantului, au un sistem de etansare cu o buza care imbraca carterele, nu intra nici un fir de praf:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#73

Mesaj necitit de luca.stere » 21 Iul 2019, 13:49

Contactul:

Imagine

Cheie originala:

Imagine

Firele:

Imagine

Imagine

Vitezometrul este o replica Veigel, pana cand proprietarul va reusi sa gaseasca un vitezometru original care este greu de gasit si foarte scump vom merge pe aceasta replica careia ii voi inlocui ornamentul cromat cu unul vopsit, am l-am montat doar de proba (si nerabdare):

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#74

Mesaj necitit de luca.stere » 25 Iul 2019, 05:54

Lantul de transmisie primara si kickstarterul. Lantul este in stare foarte buna, nu stiu daca este original dar are o inscriptie pe el:

Imagine

Imagine

Imagine

Axul a fost rectificat, s-a introdus o bucsa subtire din otel care a fost rectificata la cota din carter:

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#75

Mesaj necitit de luca.stere » 28 Iul 2019, 18:45

Suportul pentru aripa fata vopsit, acesta are si rol de cric pentru a face reparatii la roata fata:

Imagine

Imagine

Imagine

Daca va uitati in imaginea de mai jos veti vedea ca acest suport era stramb dar de asa natura incat parea ca avand forma corecta:

Imagine

Nu mi-am dat seama de acest lucru pana nu am vazut undeva o imagine in care se arata ca acest suport este de fapt si cric pentru roata fata iar acolo am remarcat ca suportul este drept. Pe urma am observat acest lucru si in brosurile originale pe care desi le mai studiasem nu observasem acest detaliu:

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#76

Mesaj necitit de luca.stere » 30 Iul 2019, 06:01

Am vopsit piesele de la aprindere/incarcare si le-am montat definitiv:

Imagine

Imagine

Imagine

Mai am sa fac un suport pentru releul de incarcare care va fi montat intr-o zona discreta dar care sa-i asigure racirea iar CDI-ul va fi montat sub suportul de baterie, astfel aceste modificari nu vor fi vizibile din exterior.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#77

Mesaj necitit de luca.stere » 02 Aug 2019, 20:37

Elementele farului, oglinda de far si geamul cu inscriptia Noris sunt piese noi iar fasungul de bec de far este piesa folosita dar originala si in stare foarte buna. Toate piesele sunt conforme cu cele originale, geamul de far "cu anchior" s-a montat pe mai multe marci si modele si este o tema care a fost reluata si pe strutzo-camila de prototip nereusit al celor de la BMW, mult trambitatul BMW R18.

Imagine

Imagine

Acesta este ochelarul de far nou Hella, este varianta cromata iar aici am avut o discutie cu proprietarul caruia i-am recomandat sa pastreze cromul si sa vopsim peste el. Este un crom de calitate iar acesta va oferi o protectie mult mai buna in timp in comparatie cu vopseaua. Vom lua o hotarare dupa ce com face niste teste de aderenta pt ca aici este o intreaga discutie, peste crom nu se vopseste dar in acelasi timp am vazut piese cromate vopsite accidentale pe care vopseaua a rezistat cu anii si se curata greu:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#78

Mesaj necitit de luca.stere » 04 Aug 2019, 20:33

Releul de incarcare, acesta va fi montat intr-un loc discret pentru a nu fi vizibil si in acest sens i-am facut un suport de prindere:

Imagine

Imagine

Imagine

Eliminarea mufei si adaptarea firelor nevoilor noastre:

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#79

Mesaj necitit de luca.stere » 06 Aug 2019, 18:30

Dupa cum am mentionat anterior am schimbat ochelarul de kilometraj care era cromat cu unul nceromat. Acesta provine de un M72 care la baza are tot kilometraj copiat dupa Veigel identic cu replica noastra:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#80

Mesaj necitit de luca.stere » 09 Aug 2019, 06:14

Amortizorul de ghidon, rozeta de reglaj se prezenta in general in stare buna dar avea niste urme de lovituri pe ea. Am incercat sa scot acele urme prin selfuire dar din pacate nu am reusit, textura plasticului nu a permis acest lucru.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Scrie răspuns