Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Acesta este capacul transmisiei primare, am reusit sa gasesc unul in stare foarte buna. Cred ca cineva a incercat sa-l poliseze dar nu a reusit, ca sa-l scot "la fata" a trebuit sa-l sablez cu sticla (apelati la Urse), costa ceva bani dar merita. Efectul sablarii cu sticla este ca aluminiul capata o finisare ca de fabrica, zici ca acum a fost turnat:
Mai jos puteti vedea pompa de ulei de amestec. Da, acest motor avea pompa de ulei de amestec pe care il pompa direct in motor si care prin turbionarea provocata de ambielaj si pistoane se amesteca cu combustibilul. Designul pompei e un pic complex dar principiul de functionare este simplu, asigura pomparea uleiului prin centrifugare si are si reglaj de debit.
La montare o sa detaliez functionarea pompei de ulei.
Mai jos puteti vedea pompa de ulei de amestec. Da, acest motor avea pompa de ulei de amestec pe care il pompa direct in motor si care prin turbionarea provocata de ambielaj si pistoane se amesteca cu combustibilul. Designul pompei e un pic complex dar principiul de functionare este simplu, asigura pomparea uleiului prin centrifugare si are si reglaj de debit.
La montare o sa detaliez functionarea pompei de ulei.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Vad ca am uitat sa postez demontarea:luca.stere wrote:Si am adus si "carcasa" la garaj:
Asta e toata motocicleta fara motor si roti.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Contactul, am reusit sa-l desfac relativ usor de pe carcasa de far, la acest lucru a ajutat calitatea suruburilor (un otel negru care nu a oxidat). Singura problema a fost faptul ca cheia era rupta in el si nu o puteam scoate desi i-am dat cu WD40 timp de trei saptamani. Pana la urma am hotarat sa-l desfac pt a scoate cheia si mai ales ca nu stiam in ce stare se afla in interior. Aveam o reticenta in a-l desface pt ca trebuia decapsulat si imi era frica sa nu cumva sa sparg platoul de ebonita. Contactul este original si banuiesc ca destul de scump.
Am reusit sa-l desfac iar la interior se prezinta impecabil, am reusit sa scot si cheia care s-a dovedit a fi singura piesa oxidata (penultima poza):
Am reusit sa-l desfac iar la interior se prezinta impecabil, am reusit sa scot si cheia care s-a dovedit a fi singura piesa oxidata (penultima poza):
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Dupa sablarea jantelor am gasit pe ele niste inscriptii, dimenisunea jantei care corespunde cu cea din catalog:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Elementele cadrului sablate de Urse, pe piesa principala a aparut dupa sablare vulturul nazist si mai sunt niste coduri acolo:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Am inceput sa pregatesc aripile pentru sablare, grunduire, samd. Am inceput cu demontarea suporturilor de prindere si de numar, toate acestea erau prinse cu nituri si de regula intre aceste piese si aripi se formeaza rugina. Pentru o conservare buna pe termen lung este necesara demontarea lor si pregatirea suprafetelor. La demontare am constatat ca exista rugina intre aceste piese dar mult mai putina decat ma asteptam, credeam ca o sa gasesc niste gauri. Din fericire nu este cazul de asa ceva piesele fiind chiar in stare foarte buna.
Aripa fata:
Aripa fata:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Aceeasi lucrare am facut si la aripa spate, demontare bridelor din nituri. Demontarea niturilor a fost un pic dificila in sensul ca nu reuseam sa le scot desi am folosit sculele si metodele potrivite. Ca sa le pot scoate a trebuit sa dau gaura prin mijlocul fiecarui nit ca sa se slabeasca strangera si dupa aceea am putut sa le scot.
Polizarea la fata a niturilor:
Gaurirea niturilor:
Imagini cu aripa spate si demontarea bridelor:
Polizarea la fata a niturilor:
Gaurirea niturilor:
Imagini cu aripa spate si demontarea bridelor:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Am inceput lucrul si la spite, e mult mai greu decat pare si decat am intalnit pana acum la alte roti. Spitele trebuiesc zincate, originale din fabrica aveau un crom negru care se curata foarte greu chiar si cu smirghel si motorina. Dupa cum se vede in poze erau vopsite, spitele de fata (cele vopsite argintiu) sunt de 3mm iar cele de spate (albastre) sunt de 3.5mm, adica conform catalogului postat la inceputul topicului. Vreau sa iasa o zincare fina si astfel trebuie sa pregatesc toate spitele sa fie curate chiar daca cei care zincheaza au un procedeu de curatare si decapare.
Nu am terminat spitele de curatat dar sa ne facem o idee despre ce e vorba:
In imaginea de mai jos se vad doua nipluri (de alama) slefuite la perie, au prins o patina frumoasa:
Spitele si niplurile au o stanta pe ele, litera U si un semn care aduce cu o pasare:
Niplurile rotii spate slefuite:
Nu am terminat spitele de curatat dar sa ne facem o idee despre ce e vorba:
In imaginea de mai jos se vad doua nipluri (de alama) slefuite la perie, au prins o patina frumoasa:
Spitele si niplurile au o stanta pe ele, litera U si un semn care aduce cu o pasare:
Niplurile rotii spate slefuite:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Pentru aprindere si incarcare am optat pt aprindere electronica si generator de scuter. Exista si platoul original de aprindere si dinam dar pt moment restaurarea lui ar implica costuri si pierderi de timp destul de mari. Pana la restaurarea electricii originale de pe motor (este un platou care contine dinamul, releul de incarcare, platina si bobina de inductie) vom merge pe solutia mentionata anterior fara a face modificari ireversibile.
Generatorul este de scuter Aprilia dar fabricat de Mitsuba, este de pe un scuter de capacitate mare, 250cmc. A fost ales datorita faptului ca este compact (diametru de 100mm), rotorul se potriveste perfect pe conul ambielajului si genereaza si ceva putere in comparatie cu generatoarele de pe scuterele de 49cmc.
Pentru adaptare a fost conceput un socul care intra in cavitatea din zona ambielajului si care este suportul statorului:
Pentru fixare s-a facut un inel de presare care are la randul o buza de centrare:
Si presa pentru depresarea rotorului atunci cand este nevoie:
Generatorul este de scuter Aprilia dar fabricat de Mitsuba, este de pe un scuter de capacitate mare, 250cmc. A fost ales datorita faptului ca este compact (diametru de 100mm), rotorul se potriveste perfect pe conul ambielajului si genereaza si ceva putere in comparatie cu generatoarele de pe scuterele de 49cmc.
Pentru adaptare a fost conceput un socul care intra in cavitatea din zona ambielajului si care este suportul statorului:
Pentru fixare s-a facut un inel de presare care are la randul o buza de centrare:
Si presa pentru depresarea rotorului atunci cand este nevoie:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Am curatat suruburile de rugina inainte sa le dau la zincat. Fiind suruburi de calitate (Verbus, Ribe) s-au curatat destul de bine la perie si cred ca vor iesi ca noi dupa zincare. Calitatea materialului este incredibila, asta imi confirma ce-mi spunea cineva si anume faptul ca motivul principal pt care nu se mai fac astfel de suruburi sunt costurile mari legate de energie care este necesara pentru tratamente.
]
]
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Am ajuns si la partea de vopsitorie: elementele cadrului si rotile. Pun doar cateva poze de edificare, voi reveni cu altele in care pozele sa fie facute toate in aceeasi lumina. Dupa sablare toate piesele au fost vopsite in spritchit si au stat ceva timp nefinisate:
Culoarea este RAL 7043 si este culoarea originala a motocicletei.
Culoarea este RAL 7043 si este culoarea originala a motocicletei.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Ultima "sesiune" de curatat piese pentru zincat:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Furca fata este intr-o stare excelenta, nu are lovituri, nu are rugina, nu are uzuri si toate piesele sunt originale:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Spuneam ca revin cu niste poze mai bune pentru piesele vopsite:
Codul de culoare este RAL7043 si este culoarea originala din fabrica. Am fost la un pas sa alegem alta culoare (stahlblau) dar dupa analizarea unor piese pe care am reusit sa mai gasim vopsea originala am ajuns la concluzia ca aceasta este culoarea originala a motocicletei.
Codul de culoare este RAL7043 si este culoarea originala din fabrica. Am fost la un pas sa alegem alta culoare (stahlblau) dar dupa analizarea unor piese pe care am reusit sa mai gasim vopsea originala am ajuns la concluzia ca aceasta este culoarea originala a motocicletei.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Tamburul de frana spate, are pe el si pinionul spate de transmisie. Dupa cum se vede este in stare impecabila dpdv tehnic dar si estetic:
Tamburul vopsit:
Am dat si un "praf" la interior pt protectie impotriva oxidarii:
Tamburul vopsit:
Am dat si un "praf" la interior pt protectie impotriva oxidarii:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Rulment roata spate SKF, Fabrique en Allemagne... este in perfecta stare si nu-l voi schimba, l-am spalat si i-am pus vaselina noua:
Elemente ale ansamblului spate, tubul filetat este fuzeta de fixare a rulmentului si implicit a tamburului, saibe distantier si etansare:
Rulmentul si una dintre garnitura de mai sus montata:
Fuzeta si piulita de blocare a rulmentului montate:
Distantier:
Elemente ale ansamblului spate, tubul filetat este fuzeta de fixare a rulmentului si implicit a tamburului, saibe distantier si etansare:
Rulmentul si una dintre garnitura de mai sus montata:
Fuzeta si piulita de blocare a rulmentului montate:
Distantier:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Sabotii de frana sunt ca noi, sunt din aluminiu si erau fabricati de Nural, o firma care exista si astazi si care fabrica pistoane pentru motoare auto, chiar la masina mea am montat acum doi ani un piston Nural. Nu stiu daca ferodoul de pe saboti era montat tot de Nural...
Sabotii montati:
Am facut si o proba de franare, fiind elemente in stare foarte buna franarea este foarte ferma. Pt mine e clar ca aceasta mobra avea foarte putini km inainte sa fie trasa pe dreapta pt ca elementele care se uzeaza in mod specific odata cu numarul de km nu sunt uzate. De exemplu cama de actionare a sabotilor lucreaza direct pe aluminiul carcasei din imaginea de mai jos, nu are o bucsa din fonta sau din bronz pe care sa lucreze si sa apara mai greu uzuri. In acest caz cota in aluminiu pe care lucreaza cama de franare este in stare perfecta:
Capacul transmisiei pe lant:
Suruburile originale zincate:
Asa arata ansamblul spate:
Asa intra roata pe tambur:
Intinzatoarele lantului zincate, originale si acestea:
Sabotii montati:
Am facut si o proba de franare, fiind elemente in stare foarte buna franarea este foarte ferma. Pt mine e clar ca aceasta mobra avea foarte putini km inainte sa fie trasa pe dreapta pt ca elementele care se uzeaza in mod specific odata cu numarul de km nu sunt uzate. De exemplu cama de actionare a sabotilor lucreaza direct pe aluminiul carcasei din imaginea de mai jos, nu are o bucsa din fonta sau din bronz pe care sa lucreze si sa apara mai greu uzuri. In acest caz cota in aluminiu pe care lucreaza cama de franare este in stare perfecta:
Capacul transmisiei pe lant:
Suruburile originale zincate:
Asa arata ansamblul spate:
Asa intra roata pe tambur:
Intinzatoarele lantului zincate, originale si acestea:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Cateva elemente ale cadrului din partea inferioara, aceste placi fac legatura intyre partea frontala a cadrului si sunt totodata suport de motor si alte accesorii (coturi esapament, scarite, suport baterie). Dupa ce le-am curatat le-am tratat cu Feruginol si le-am vopsit:
https://images.flowers.ro/IPuploads/mon ... f3999f.jpg
Pe aceste placi am gasit cea mai mare suprafata de vopsea originala, asta deoarece motocicleta a fost vopsita candva aproape integral iar aceste nefiind demontate nu le-au putut curata de vopseaua veche.
Aceasta nuanta de vopsea am gasit-o intr-o masura mai mica sau mai mare pe toate piesele. Practic aceasta motocicleta a mai fost vopsita o singura data in afara de vopsirea originala din fabrica iar acest lucru s-a produs in mod cert dupa incheierea razboiului pt ca elemetele care atestau ca acest vehicul a apartinut armatei germane au fost acoperite cu vopsea pt a nu crea probleme de ordin ideologic care se puteau lasa cu arestari, deportari in Baragan, samd.
https://images.flowers.ro/IPuploads/mon ... f3999f.jpg
Pe aceste placi am gasit cea mai mare suprafata de vopsea originala, asta deoarece motocicleta a fost vopsita candva aproape integral iar aceste nefiind demontate nu le-au putut curata de vopseaua veche.
Aceasta nuanta de vopsea am gasit-o intr-o masura mai mica sau mai mare pe toate piesele. Practic aceasta motocicleta a mai fost vopsita o singura data in afara de vopsirea originala din fabrica iar acest lucru s-a produs in mod cert dupa incheierea razboiului pt ca elemetele care atestau ca acest vehicul a apartinut armatei germane au fost acoperite cu vopsea pt a nu crea probleme de ordin ideologic care se puteau lasa cu arestari, deportari in Baragan, samd.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Cateva elemente ale cadrului din partea inferioara, aceste placi fac legatura intyre partea frontala a cadrului si sunt totodata suport de motor si alte accesorii (coturi esapament, scarite, suport baterie). Dupa ce le-am curatat le-am tratat cu Feruginol si le-am vopsit:
Pe aceste placi am gasit cea mai mare suprafata de vopsea originala, asta deoarece motocicleta a fost vopsita candva aproape integral iar aceste nefiind demontate nu le-au putut curata de vopseaua veche.
Aceasta nuanta de vopsea am gasit-o intr-o masura mai mica sau mai mare pe toate piesele. Practic aceasta motocicleta a mai fost vopsita o singura data in afara de vopsirea originala din fabrica iar acest lucru s-a produs in mod cert dupa incheierea razboiului pt ca elemetele care atestau ca acest vehicul a apartinut armatei germane au fost acoperite cu vopsea pt a nu crea probleme de ordin ideologic care se puteau lasa cu arestari, deportari in Baragan, samd.
Added in 2 hours 5 minutes 29 seconds:
Am inceput lucrul la roti, mai intai roata spate. Roata spate are 40 de spite de 3.5mm grosime si doua dimensiuni apropiate: 20 de spite cu 206mm lungine si 20 de spite cu 208mm lungime. Din masuratorile mele a reiesit ca diferenta dintre ele este de minim 3mm dar poate s-au mai lungit cu timpul.
Pe aceste placi am gasit cea mai mare suprafata de vopsea originala, asta deoarece motocicleta a fost vopsita candva aproape integral iar aceste nefiind demontate nu le-au putut curata de vopseaua veche.
Aceasta nuanta de vopsea am gasit-o intr-o masura mai mica sau mai mare pe toate piesele. Practic aceasta motocicleta a mai fost vopsita o singura data in afara de vopsirea originala din fabrica iar acest lucru s-a produs in mod cert dupa incheierea razboiului pt ca elemetele care atestau ca acest vehicul a apartinut armatei germane au fost acoperite cu vopsea pt a nu crea probleme de ordin ideologic care se puteau lasa cu arestari, deportari in Baragan, samd.
Added in 2 hours 5 minutes 29 seconds:
Am inceput lucrul la roti, mai intai roata spate. Roata spate are 40 de spite de 3.5mm grosime si doua dimensiuni apropiate: 20 de spite cu 206mm lungine si 20 de spite cu 208mm lungime. Din masuratorile mele a reiesit ca diferenta dintre ele este de minim 3mm dar poate s-au mai lungit cu timpul.