Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Emblemele de pe rezervor:
Tratate cu Feruginol:
Filler:
Si mai departe e opera vopsitorului:
Abia astept sa le vad montate pe rezervor!
Tratate cu Feruginol:
Filler:
Si mai departe e opera vopsitorului:
Abia astept sa le vad montate pe rezervor!
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Am ramas dator cu niste poze despre ceea ce am mai lucrat inainte de concediu, din pacate lipsa de timp nu mi-a dat voie sa sortez imaginile si sa le postez. Dupa ce am testat etanseitatea rezervorului am facut cateva reparatii cu cositor si am lipit si cutia de scule pe care am luat-o de pe celalalt rezervor. Mai inatai am pregatit cu cositor suprafata de contact a cutiei:
Dupa ce am marcat pozitia cu un marker am asezat cutia:
Dupa aceea am cositorit:
Ceea ce vedeti cu maro nu este rugina, decapantul folosit se transforma in aceasta culoare dupa incalzire:
Am eliminat surplusul prin slefuire:
Am dat filete de 3mm pentru prinderea emblemelor, original erau niste nituri subtiri de bronz care se bateau direct in material, nu mi-a placut solutia:
Primul strat de filler:
Dupa diverse prelucrari, mici chituri, fonduri, slefuiri, samd am ajuns la ultimul filler, cel dinaintea vopsirii:
Dupa ce am marcat pozitia cu un marker am asezat cutia:
Dupa aceea am cositorit:
Ceea ce vedeti cu maro nu este rugina, decapantul folosit se transforma in aceasta culoare dupa incalzire:
Am eliminat surplusul prin slefuire:
Am dat filete de 3mm pentru prinderea emblemelor, original erau niste nituri subtiri de bronz care se bateau direct in material, nu mi-a placut solutia:
Primul strat de filler:
Dupa diverse prelucrari, mici chituri, fonduri, slefuiri, samd am ajuns la ultimul filler, cel dinaintea vopsirii:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Mai am niste lucruri facute inainte de concediu. Ceva electrica, fire noi, totul cositorit:
Probarea garniturilor de cauciuc, le-am comandat la Ural Zentrale si cand au venit mi s-au parut prea mici, din fericire s-au potrivit perfect:
Acesta este schimbatorul de faze al farului, este actionat prin cablu. Este original ( chiar si surubul de prindere) si in perfecta stare, a trebuit sa schomb doar firele:
Organizarea firelor, garniturile de cauciuc si schimbatorul de faze montate:
Contactul cu becurile montate, am gasit becuri de 12V care se potrivesc perfect:
Cheia de contact Hella, modelul original pt aceasta motocicleta, scumpa dupa spusele proprietarului... Designul art deco este magnific:
Primele probe electrice:
Farul montat:
Lampile spate, nu am inteles de ce sunt doua in conditiile in care aceasta motocicleta nu este prevazuta cu stop pe frana. Singura explicatie logica ar fi ca sunt redundante, adica daca se arde un bec pe spate mai ramane celalalt dar asa ceva nu era o chestie obisnuita in acei ani. Lampile sunt Bosch amandoua, una dintre ele am mai prezentat-o mai in urma:
Lampile au fost sablate, tratate cu Feruginol, cositorit unde a fost nevoie, asigurat zonele de contact tot cu puncte de cositor si vopsite:
Geamul pt iluminarea numarulkui de inmatriculare este original, nu stiu cum a scapat vremurilor pt ca acestea de regula dispar primele:
Lampile spate montate:
La ceas de seara:
Probarea garniturilor de cauciuc, le-am comandat la Ural Zentrale si cand au venit mi s-au parut prea mici, din fericire s-au potrivit perfect:
Acesta este schimbatorul de faze al farului, este actionat prin cablu. Este original ( chiar si surubul de prindere) si in perfecta stare, a trebuit sa schomb doar firele:
Organizarea firelor, garniturile de cauciuc si schimbatorul de faze montate:
Contactul cu becurile montate, am gasit becuri de 12V care se potrivesc perfect:
Cheia de contact Hella, modelul original pt aceasta motocicleta, scumpa dupa spusele proprietarului... Designul art deco este magnific:
Primele probe electrice:
Farul montat:
Lampile spate, nu am inteles de ce sunt doua in conditiile in care aceasta motocicleta nu este prevazuta cu stop pe frana. Singura explicatie logica ar fi ca sunt redundante, adica daca se arde un bec pe spate mai ramane celalalt dar asa ceva nu era o chestie obisnuita in acei ani. Lampile sunt Bosch amandoua, una dintre ele am mai prezentat-o mai in urma:
Lampile au fost sablate, tratate cu Feruginol, cositorit unde a fost nevoie, asigurat zonele de contact tot cu puncte de cositor si vopsite:
Geamul pt iluminarea numarulkui de inmatriculare este original, nu stiu cum a scapat vremurilor pt ca acestea de regula dispar primele:
Lampile spate montate:
La ceas de seara:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Lampile spate aprinse, au o lumna difuza, de vechi:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Saua motocicletei, piesele care o compun au mai fost prezentate dar acum aratam montajul:
Cateva cuvinte despre sa si aici ma refer la guma Pagusa. Este incredibil de confortabila, chiar voiam sa cumpar una pentru M72-ul meu dar am zis sa mai astept pt ca mai am pana ajung sa am nevoie de sa. Dupa ce am testat-o si a intrecut toate asteptarile nu mai am nici o indoiala ca pe M72 voi punea sa Pagusa. Pe nici o ruseasca nu am stat asa de bine cum stau pe Pagusa.
Cateva cuvinte despre sa si aici ma refer la guma Pagusa. Este incredibil de confortabila, chiar voiam sa cumpar una pentru M72-ul meu dar am zis sa mai astept pt ca mai am pana ajung sa am nevoie de sa. Dupa ce am testat-o si a intrecut toate asteptarile nu mai am nici o indoiala ca pe M72 voi punea sa Pagusa. Pe nici o ruseasca nu am stat asa de bine cum stau pe Pagusa.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Claxonul Noris model HN6V, a fost prezentat mai in urma in starea in care a fost cumparat. Dupa sablare si curatare la interior l-am vopsit negru, culoarea originala:
Vopsirea la interior a fost un pic dificila pt ca nu am putut sa demontez unele elemente ale claxonului acestea fiind ambutisate:
Sigla originala Noris pe care este scris marca si modelul: Noris Zund-Licht AG, Nurnberg, Typ - HN6V.
Pozitia lui pe motocicleta:
Vopsirea la interior a fost un pic dificila pt ca nu am putut sa demontez unele elemente ale claxonului acestea fiind ambutisate:
Sigla originala Noris pe care este scris marca si modelul: Noris Zund-Licht AG, Nurnberg, Typ - HN6V.
Pozitia lui pe motocicleta:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Acesta este blocul de comenzi pt claxon si schimbatorul de faza lunga care este actionat prin cablu. Am avut norocul sa fie complet si functional, a trebuit doar curatat si vopsit.
Cele trei poze de mai jos sunt facute cu blitz, practic le-a anulat culoarea. Piese blocului de comenzi vopsite:
Comanda de soc vopsita:
Mansoane noi:
Comanda de acceleratie:
Si montajele:
Butonul claxonului este din alama:
Aveam niste dileme legate de comenzile de ghidon, am fi vrut sa le zincam aceasta fiind in principiu cea mai buna solutie. Am ales pana la urma sa vopsim... si nu-mi pare rau chiar daca aceasta solutie nu rezista in timp asa cum rezista zincul. Vopsirea comenzilor a accentuat enorm imaginea retro a motocicletei, nu stim cum erau din fabrica cele militare dar arata asa de bine incat am putea crede ca le vopseau.
Cu aceasta ocazie am montat definitiv si comutatorul de faza lunga caruia a trebuit sa-i facem o piesa din teflon care sa izoleze cablul fata de lamela comutatorului care are curent pe ea (plus) in timp ce cablul are minusul.
Cele trei poze de mai jos sunt facute cu blitz, practic le-a anulat culoarea. Piese blocului de comenzi vopsite:
Comanda de soc vopsita:
Mansoane noi:
Comanda de acceleratie:
Si montajele:
Butonul claxonului este din alama:
Aveam niste dileme legate de comenzile de ghidon, am fi vrut sa le zincam aceasta fiind in principiu cea mai buna solutie. Am ales pana la urma sa vopsim... si nu-mi pare rau chiar daca aceasta solutie nu rezista in timp asa cum rezista zincul. Vopsirea comenzilor a accentuat enorm imaginea retro a motocicletei, nu stim cum erau din fabrica cele militare dar arata asa de bine incat am putea crede ca le vopseau.
Cu aceasta ocazie am montat definitiv si comutatorul de faza lunga caruia a trebuit sa-i facem o piesa din teflon care sa izoleze cablul fata de lamela comutatorului care are curent pe ea (plus) in timp ce cablul are minusul.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Suportul portbagaj, nu este de seria 1 ci de seria 2 si a trebuit sa-i fac prinderile din spate conform cu originalul, adica din teava presata la capete:
Tratament cu Feruginol:
Vopsit in filler:
Vopsit:
Si montat:
Tratament cu Feruginol:
Vopsit in filler:
Vopsit:
Si montat:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Pana la urma am reusit sa gasim vitezometrul original, marca Veigel. Acest tip de vitezometru cu iesire in diagonala pentru cablul de kilometraj este foarte rar si se pare ca s-a montat doar pe modelele militare pt ca apare in lista de accesorii pentru Wehrmacht pe care am postat-o la inceputul topicului:
Aici se vede foarte clar iesirea pt cablul de kilometraj care este la 45 de grade fata de gaurile de prindere in timp ce Veigel-ul pt BMW R71 de exemplu care este identic ca forma si mecanism are iesirea verticala pozitionata la 90 de grade fata de gaurile de prindere:
Vitezometrul este functional, are toate piesele mecanismului intregi si fara uzura. Singura problema gasita pe care fostii proprietari nu au binevoit sa o rezolve a fost faptul ca o piesa din interior, un fel de tambur/cilindru era sarita si freca in anumite momente pe piesa pe care actioneaza acul de kilometraj.
Si partea cu mecanismul:
Acele rotite mici din plastic pe care le vedeti exista si la kilometrajele rusesti dar sunt din antimoniu, calitatea pieselor din plastic (tamburii cu numere) si celelalte piese din metal sunt net superioare calitativ fata de vitezometrele rusesti care sunt copie in proportie de peste 90%. Nu am putut sa demontez axul cu magnet dar pt ca l-am gasit gresat am zis ca nu are rost sa insist si sa risc sa stric ceva.
Aici se vede foarte clar iesirea pt cablul de kilometraj care este la 45 de grade fata de gaurile de prindere in timp ce Veigel-ul pt BMW R71 de exemplu care este identic ca forma si mecanism are iesirea verticala pozitionata la 90 de grade fata de gaurile de prindere:
Vitezometrul este functional, are toate piesele mecanismului intregi si fara uzura. Singura problema gasita pe care fostii proprietari nu au binevoit sa o rezolve a fost faptul ca o piesa din interior, un fel de tambur/cilindru era sarita si freca in anumite momente pe piesa pe care actioneaza acul de kilometraj.
Si partea cu mecanismul:
Acele rotite mici din plastic pe care le vedeti exista si la kilometrajele rusesti dar sunt din antimoniu, calitatea pieselor din plastic (tamburii cu numere) si celelalte piese din metal sunt net superioare calitativ fata de vitezometrele rusesti care sunt copie in proportie de peste 90%. Nu am putut sa demontez axul cu magnet dar pt ca l-am gasit gresat am zis ca nu are rost sa insist si sa risc sa stric ceva.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Coturile de esapament sablate:
Restul esapamentului a fost sablat si vopsit, ceea ce vedeti cu maro nu este rugina ci materialul si-a schimbat culoarea din cauza substantelor din esapament, nu stiu ce reactie s-a produs acolo:
Capacele fishtail au suportat si niste reparatii cu cositor:
Probarea esapamentului:
Cricul spate care e si suport de aripa spate. Urmele de uzura au rams din dorinta proprietarului:
Cricul spate montat:
Restul esapamentului a fost sablat si vopsit, ceea ce vedeti cu maro nu este rugina ci materialul si-a schimbat culoarea din cauza substantelor din esapament, nu stiu ce reactie s-a produs acolo:
Capacele fishtail au suportat si niste reparatii cu cositor:
Probarea esapamentului:
Cricul spate care e si suport de aripa spate. Urmele de uzura au rams din dorinta proprietarului:
Cricul spate montat:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Sistemul de franare format din pedala care a fost sablata si vopsita:
Tija de franare este facuta de mine din bara de otel si am copiat imaginile din brosura, tija veche nu era originala si nici nu mai respecta traseul corect care trebuia sa ocoleasca scarita spate.
Tija de franare este facuta de mine din bara de otel si am copiat imaginile din brosura, tija veche nu era originala si nici nu mai respecta traseul corect care trebuia sa ocoleasca scarita spate.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Capacul lateral al motorului si capacul filtrului de aer, ambele erau lipsa si au fost cumprarate de pe ebay, bine ca se mai gasesc ocazional. Dupa ce am facut prezonul de prindere al capacului am testat montarea:
Capacul filtrului de aer l-am sablat, dupa sablare mi-am dat seama ca vopsitoria aplicata anterior (pregatire, chit, vopsire) era de calitate foarte buna si ca nu am facut decat sa le dau jos pt a aplica altele pt ca acest capac avea mici deformari:
Astfel ca nu am mai sablat capacul motorului si doar am curatat si refacut etansarea cu cositor a traseului de admisie spre carburator:
Capacele imbracate in filler:
Capacele vopsite:
Capacul filtrului de aer l-am sablat, dupa sablare mi-am dat seama ca vopsitoria aplicata anterior (pregatire, chit, vopsire) era de calitate foarte buna si ca nu am facut decat sa le dau jos pt a aplica altele pt ca acest capac avea mici deformari:
Astfel ca nu am mai sablat capacul motorului si doar am curatat si refacut etansarea cu cositor a traseului de admisie spre carburator:
Capacele imbracate in filler:
Capacele vopsite:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Capacele pe interior:
O proba in care am montat si capacul transmisiei si scaritele:
O proba in care am montat si capacul transmisiei si scaritele:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
O veste buna, am gasit portbagaj spate de TWN BD250 original pentru modelul nostru, cel pe care il montasem era pentru a doua serie de TWN BD250 care s-a fabricat din 1941 daca imi aduc bine aminte. Portbagajul din imagine este intr-o stare foarte foarte buna:
Portbagajul sablat:
Portbagajul imbracat in filler:
Portbagajul sablat:
Portbagajul imbracat in filler:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Scutul motorului, este o piesa specifica numai modelelor militare, apare si in lista de accesorii pentru Wehrmacht. Din ce am inteles de la proprietarul motocicletei este o piesa foarte rara si ravnita chiar si de nemti. Culoarea gri inchis provine de la tratamentul cu Feruginol:
Scutul vopsit:
Scarite pasager, sunt originale si au pe ele inscriptia GEFRAG DRGM, probabil un producator al acelor timpuri:
Le-am demontat:
Sablate:
Tratate cu Feruginol:
Scutul vopsit:
Scarite pasager, sunt originale si au pe ele inscriptia GEFRAG DRGM, probabil un producator al acelor timpuri:
Le-am demontat:
Sablate:
Tratate cu Feruginol:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Coturile de esapament vopsite cu vopsea termica:
Colierele de esapament tratate cu feruginol si vopsea termica:
Elementele sistemului de franare: pedala, tija, ax cu piulita, gresor.
Gresorul este original si este singurul care nu are filet ci se preseaza intr-o gaura din pedala care corespunde in zona axului de la pedala de frana. Banuiesc ca au apelat la aceasta solutie pt ca pedala pare a fi dintr-un otel destul de dur iar filetarea ar fi fost ceva mai dificila:
Axul de angrenare al schimbatorului de mana:
Maneta schimbatorului la mana:
Colierele de esapament tratate cu feruginol si vopsea termica:
Elementele sistemului de franare: pedala, tija, ax cu piulita, gresor.
Gresorul este original si este singurul care nu are filet ci se preseaza intr-o gaura din pedala care corespunde in zona axului de la pedala de frana. Banuiesc ca au apelat la aceasta solutie pt ca pedala pare a fi dintr-un otel destul de dur iar filetarea ar fi fost ceva mai dificila:
Axul de angrenare al schimbatorului de mana:
Maneta schimbatorului la mana:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Suporturile laterale pentru cutiile de munitie/scule, accesoriu prezent numai pe varianta militara:
Si acum piesele montate:
Si acum piesele montate:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Aminteam mai sus ca am gasit portbagajul original pe care l-am sablat si in cele din urma l-am vopsit si montat pe mototcicleta:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Bridele de prindere ale bateriei, acestea sunt facute dintr-o banda de tabla dublata. Brida dublata avea tabla corodata de acid in doua locuri si a trebuie sa lipesc cu cositor bucata lipsa. Totodata am lipit tablele intre ele pt o mai buna rezistenta:
Tratament cu Feruginol:
Vopsite in filler:
Bridele vopsite:
Tratament cu Feruginol:
Vopsite in filler:
Bridele vopsite: