Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Aripa de spate, am dat cu zinc in zonele de contact a platnicelor dupa care am probat din nou piesele:
Nituirea:
Si o scurta proba pentru a vedea cum mai vin si celelalte elemente care se monteaza pe aripa de spate:
Lampa de pozitie este Hella sau Noris, inca nu am stabilit exact iar ochiul de pisica este Bosch, facut in fabrica de la Eisenach:
Nituirea:
Si o scurta proba pentru a vedea cum mai vin si celelalte elemente care se monteaza pe aripa de spate:
Lampa de pozitie este Hella sau Noris, inca nu am stabilit exact iar ochiul de pisica este Bosch, facut in fabrica de la Eisenach:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Pregatirea capacului de transimisiei secundare, acesta era in perfecta stare, trebuia doar spalat bine si probat:
I-am vopsit durca de ambreiaj:
Contactul de neutral:
Suruburile originale ale capacului:
I-am vopsit durca de ambreiaj:
Contactul de neutral:
Suruburile originale ale capacului:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Am montat suportii de far:
Sistemul de prindere:
Pregatirea oalei de far si a aripilor pentru vopsit. Dupa cum am aratat mai inainte acestea au fost date cu Feruginol dupa sablare, nu a trebuit decat sa indepartez surplus cu smirghel si le-am imbracat in filler:
Aripile fata si spate:
Sistemul de prindere:
Pregatirea oalei de far si a aripilor pentru vopsit. Dupa cum am aratat mai inainte acestea au fost date cu Feruginol dupa sablare, nu a trebuit decat sa indepartez surplus cu smirghel si le-am imbracat in filler:
Aripile fata si spate:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Elementele de ce compun saua, piesele cadrului si perna noua Pagusa:
Cadrul principal avea o fisura a unei suduri si am sudat-o:
Teava de gresare a bucsei pe care oscileaza saua inca avea vaselina in ea:
Bucsa este in stare foarte buna si este facuta dintr-un otel foarte dur, canalele sunt pentru gresare:
Cadrul principal avea o fisura a unei suduri si am sudat-o:
Teava de gresare a bucsei pe care oscileaza saua inca avea vaselina in ea:
Bucsa este in stare foarte buna si este facuta dintr-un otel foarte dur, canalele sunt pentru gresare:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Azi am lucrat la aprindere, am construit suportul pentru senzor si totodata pentru bobina de inductie. Am taiat o tabla pe dimensiunile dorite pentru acest si i-am facut prinderea pe inelul de prindere al statorului cu doua suruburi de 6mm:
Dupa aceea am pozitionat senzorul:
Dupa ce am finalizat pozitionarea senzorului am facut suportul pentru bobina de inductie, adica o platbanda indoita la 90 de grade si nituita pe placa de prindere cu un nit de otel de 4mm, pentru un plus de securitate si rigiditate am cositorit suprafetele iar la sfarsit le-am lipit intre ele:
Asa arata aprinderea si incarcarea, dupa ce pronesc motorul si fac probele necesare toate piesele vor fi vopsite:
Dupa aceea am pozitionat senzorul:
Dupa ce am finalizat pozitionarea senzorului am facut suportul pentru bobina de inductie, adica o platbanda indoita la 90 de grade si nituita pe placa de prindere cu un nit de otel de 4mm, pentru un plus de securitate si rigiditate am cositorit suprafetele iar la sfarsit le-am lipit intre ele:
Asa arata aprinderea si incarcarea, dupa ce pronesc motorul si fac probele necesare toate piesele vor fi vopsite:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Capacul transmisiei primare, avea niste vopsea pe el si a trebuit sa ma chinui sa-l curat fara sablare si fara sa-l zgarii cu perii de sarma. Dupa multiple spalari am reusit sa-l curat si sa-l aduc la aceeasi culaore cu carterul motorului:
Facem o garnitura noua:
Ornament nou:
Acesta se prinde cu trei nituri din aluminiu cu cap mare si miez de 1.5mm, a trebuit sa le fabric dintr-o sarma de aluminiu:
Facem o garnitura noua:
Ornament nou:
Acesta se prinde cu trei nituri din aluminiu cu cap mare si miez de 1.5mm, a trebuit sa le fabric dintr-o sarma de aluminiu:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Cu rezervorul de benzina am avut niste aventuri neplacute, desi motocicleta avea rezervorul original proprietarul a cumparat un alt rezervor deoarece celui original al motocicletei ii lipsea cutia de scule iar aceasta (impeuna cu alte accesorii) era definitorie pentru modelele militare. In imaginea de mai jos care a fost postata si la inceputul topicului este o prezentare a accesoriile care s-au montat doar pe motociclete produse pentru armata germana unde apare si rezervorul:
Acest rezervor are niste gauri de glont sau schija care a intrat prin partea din spate iar din cauza impactului s-a spart in mai multe bucati provocand mai multe gauri in diferite locuri. In prima poza de mai jos se vede gaura de intrare:
Gaurile de iesire ale fragmentelor:
Sistemul de prindere al placilor laterale pe care se monteaza genunchierele:
Demontarea emblemelor, pe aceste placi era pictata emblema TWN (un leu si scrisul Triumph). Ce vedeti in imagine nu este pamant sau rugina, pare sa fi avut un fel de carton anti vibratii care in timp s-a dezintegrat:
Problema majora a aparut dupa sablarea rezervorului desi la prima vedere parea in stare destul de buna pentru anii lui. In realitate acest rezervor a fost destul de afectat, faptul ca a fost gaurit de glont/schija certifica faptul ca din 1940-1945 nu a mai avut benzina in el si astfel acesta s-a degradat constant odata cu trecerea timpului. La sablare au aparut in jur de 15 gauri din care cateva in zone aproape imposibil de lucrat (sudat sau cositorit) si ne-am dat seama ca daca incepeam sa lucram la el ar fi aparut si alte probleme.
Astfel ca am fost nevoiti sa ne intoarcem la rezervorul original al motocicletei care la randul lui a avut cutia de scule dar care a fost data jos, probabil din motive estetice cutia fiind destul de mare. Rezervorul original este intr-o stare foarte buna si la interior si la exterior, voi reveni cu alte poze.
Acest rezervor are niste gauri de glont sau schija care a intrat prin partea din spate iar din cauza impactului s-a spart in mai multe bucati provocand mai multe gauri in diferite locuri. In prima poza de mai jos se vede gaura de intrare:
Gaurile de iesire ale fragmentelor:
Sistemul de prindere al placilor laterale pe care se monteaza genunchierele:
Demontarea emblemelor, pe aceste placi era pictata emblema TWN (un leu si scrisul Triumph). Ce vedeti in imagine nu este pamant sau rugina, pare sa fi avut un fel de carton anti vibratii care in timp s-a dezintegrat:
Problema majora a aparut dupa sablarea rezervorului desi la prima vedere parea in stare destul de buna pentru anii lui. In realitate acest rezervor a fost destul de afectat, faptul ca a fost gaurit de glont/schija certifica faptul ca din 1940-1945 nu a mai avut benzina in el si astfel acesta s-a degradat constant odata cu trecerea timpului. La sablare au aparut in jur de 15 gauri din care cateva in zone aproape imposibil de lucrat (sudat sau cositorit) si ne-am dat seama ca daca incepeam sa lucram la el ar fi aparut si alte probleme.
Astfel ca am fost nevoiti sa ne intoarcem la rezervorul original al motocicletei care la randul lui a avut cutia de scule dar care a fost data jos, probabil din motive estetice cutia fiind destul de mare. Rezervorul original este intr-o stare foarte buna si la interior si la exterior, voi reveni cu alte poze.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Si iata rezervorul original, este intr-o stare foarte buna, dupa sablare si tratare cu Feruginol l-am testat cu benzina si nu are nici o pierdere. Rezervorul prezinta niste lipituri cu cositor dar m-am uitat prin interior iar lipiturile au fost facute pt niste indoituri (lovituri) si nicidecum pt gauri cum am crezut initial. Dupa cum se vede acesta nu are cutia de scule aceasta fiind demontata din motive pe care nu avem de unde sa le stim, mai ales avand in vedere starea buna a rezervorului. Banuiesc totusi ca a fost data jos din ratiuni estetice:
Rugina din rezervor este superficiala, am eliminat-o cu Feruginol:
Sablarea:
Rezervorul dat cu Feruginol:
Rugina din rezervor este superficiala, am eliminat-o cu Feruginol:
Sablarea:
Rezervorul dat cu Feruginol:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Aceasta este cutia de scule dupa sablare:
Desi rugina a creat multe cratere nu a reusit sa faca decat doua gauri mici. Piesa deja a fost tratata cu Feruginol si am prins-o pe rezervor prin cositorire, in felul acesta asiguram si o sigilare a cutiei de scule care banuiesc ca inainte nu exista iar apa se putea infiltra daca mergeai pe ploaie. Oricum aceasta motocicleta nu cred ca va mai cunoaste ploaia vreodata.
Desi rugina a creat multe cratere nu a reusit sa faca decat doua gauri mici. Piesa deja a fost tratata cu Feruginol si am prins-o pe rezervor prin cositorire, in felul acesta asiguram si o sigilare a cutiei de scule care banuiesc ca inainte nu exista iar apa se putea infiltra daca mergeai pe ploaie. Oricum aceasta motocicleta nu cred ca va mai cunoaste ploaia vreodata.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Aripa fata vopsita:
Aripa spate:
Aripile montate:
PS: Nu-mi dau seama ce s-a intamplat dar nu mai am pozele cu semiaripa de spate dupa vopsire, cea care se prinde cu trei piulite fluture si care apare in poza cu aripile montate. O sa faca altele cand o demontez si o sa o adaug aici.
Aripa spate:
Aripile montate:
PS: Nu-mi dau seama ce s-a intamplat dar nu mai am pozele cu semiaripa de spate dupa vopsire, cea care se prinde cu trei piulite fluture si care apare in poza cu aripile montate. O sa faca altele cand o demontez si o sa o adaug aici.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Oala de far vopsita:
Am probat si martorii luminosi:
Am probat si martorii luminosi:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Am montat si lantul transmisiei secundare, mai trebuie sa-l ung dar asta mai poate astepta pana termin alte aspecte in zona transmisiei (firul pentru neutral, lungime cablu ambreiaj, samd). Lantul era plin de vaselina, se invechise si era semi uscata dar a pastrat lantul intact:
Garnituri pentru tubulatura lantului, au un sistem de etansare cu o buza care imbraca carterele, nu intra nici un fir de praf:
Garnituri pentru tubulatura lantului, au un sistem de etansare cu o buza care imbraca carterele, nu intra nici un fir de praf:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Contactul:
Cheie originala:
Firele:
Vitezometrul este o replica Veigel, pana cand proprietarul va reusi sa gaseasca un vitezometru original care este greu de gasit si foarte scump vom merge pe aceasta replica careia ii voi inlocui ornamentul cromat cu unul vopsit, am l-am montat doar de proba (si nerabdare):
Cheie originala:
Firele:
Vitezometrul este o replica Veigel, pana cand proprietarul va reusi sa gaseasca un vitezometru original care este greu de gasit si foarte scump vom merge pe aceasta replica careia ii voi inlocui ornamentul cromat cu unul vopsit, am l-am montat doar de proba (si nerabdare):
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Lantul de transmisie primara si kickstarterul. Lantul este in stare foarte buna, nu stiu daca este original dar are o inscriptie pe el:
Axul a fost rectificat, s-a introdus o bucsa subtire din otel care a fost rectificata la cota din carter:
Axul a fost rectificat, s-a introdus o bucsa subtire din otel care a fost rectificata la cota din carter:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Suportul pentru aripa fata vopsit, acesta are si rol de cric pentru a face reparatii la roata fata:
Daca va uitati in imaginea de mai jos veti vedea ca acest suport era stramb dar de asa natura incat parea ca avand forma corecta:
Nu mi-am dat seama de acest lucru pana nu am vazut undeva o imagine in care se arata ca acest suport este de fapt si cric pentru roata fata iar acolo am remarcat ca suportul este drept. Pe urma am observat acest lucru si in brosurile originale pe care desi le mai studiasem nu observasem acest detaliu:
Daca va uitati in imaginea de mai jos veti vedea ca acest suport era stramb dar de asa natura incat parea ca avand forma corecta:
Nu mi-am dat seama de acest lucru pana nu am vazut undeva o imagine in care se arata ca acest suport este de fapt si cric pentru roata fata iar acolo am remarcat ca suportul este drept. Pe urma am observat acest lucru si in brosurile originale pe care desi le mai studiasem nu observasem acest detaliu:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Am vopsit piesele de la aprindere/incarcare si le-am montat definitiv:
Mai am sa fac un suport pentru releul de incarcare care va fi montat intr-o zona discreta dar care sa-i asigure racirea iar CDI-ul va fi montat sub suportul de baterie, astfel aceste modificari nu vor fi vizibile din exterior.
Mai am sa fac un suport pentru releul de incarcare care va fi montat intr-o zona discreta dar care sa-i asigure racirea iar CDI-ul va fi montat sub suportul de baterie, astfel aceste modificari nu vor fi vizibile din exterior.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Elementele farului, oglinda de far si geamul cu inscriptia Noris sunt piese noi iar fasungul de bec de far este piesa folosita dar originala si in stare foarte buna. Toate piesele sunt conforme cu cele originale, geamul de far "cu anchior" s-a montat pe mai multe marci si modele si este o tema care a fost reluata si pe strutzo-camila de prototip nereusit al celor de la BMW, mult trambitatul BMW R18.
Acesta este ochelarul de far nou Hella, este varianta cromata iar aici am avut o discutie cu proprietarul caruia i-am recomandat sa pastreze cromul si sa vopsim peste el. Este un crom de calitate iar acesta va oferi o protectie mult mai buna in timp in comparatie cu vopseaua. Vom lua o hotarare dupa ce com face niste teste de aderenta pt ca aici este o intreaga discutie, peste crom nu se vopseste dar in acelasi timp am vazut piese cromate vopsite accidentale pe care vopseaua a rezistat cu anii si se curata greu:
Acesta este ochelarul de far nou Hella, este varianta cromata iar aici am avut o discutie cu proprietarul caruia i-am recomandat sa pastreze cromul si sa vopsim peste el. Este un crom de calitate iar acesta va oferi o protectie mult mai buna in timp in comparatie cu vopseaua. Vom lua o hotarare dupa ce com face niste teste de aderenta pt ca aici este o intreaga discutie, peste crom nu se vopseste dar in acelasi timp am vazut piese cromate vopsite accidentale pe care vopseaua a rezistat cu anii si se curata greu:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Releul de incarcare, acesta va fi montat intr-un loc discret pentru a nu fi vizibil si in acest sens i-am facut un suport de prindere:
Eliminarea mufei si adaptarea firelor nevoilor noastre:
Eliminarea mufei si adaptarea firelor nevoilor noastre:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Dupa cum am mentionat anterior am schimbat ochelarul de kilometraj care era cromat cu unul nceromat. Acesta provine de un M72 care la baza are tot kilometraj copiat dupa Veigel identic cu replica noastra:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)
Amortizorul de ghidon, rozeta de reglaj se prezenta in general in stare buna dar avea niste urme de lovituri pe ea. Am incercat sa scot acele urme prin selfuire dar din pacate nu am reusit, textura plasticului nu a permis acest lucru.