Am avut ceva aventuri cu carburatoarele, pornirea, pompa de ulei. Le voi detalia pe fiecare in parte dar mai intai incepem cu carburatorul. In imaginile de mai jos se vede carburatorul original Bing model AJ2 26.
Componentele carburatorului, cu exceptia subarului care este foarte uzat piesele se prezentau destul de bine pentru vechimea lor:
Si la prima proba a carburatorului pe galerie s-au rupt bucatile care formau prinderea pe teava de admisie:
La o analiza atenta s-a observat ca toate cele patru bucati rupte erau deja fisurate cu ani in urma, mai bine de doua treimi din grosimea materalului era deja fisurat si oxidat cu ani in urma. Astfel ca s-a impus o reparatie care a fost realizata de un strungar dibaci pe care il cunostea proprietarul.
Strunjirea pentru realizarea unui filet interior:
Realizarea unei bucsi filetate:
La infiletare s-a folosit un anumit tip de Loctite:
Cele patru taieturi conform cu originalul pt a crea zona de strangere elastica:
Lucrarea terminata, dpdv tehnic este identica cu originalul, dupa cum se vede colierul de strangere original a fost pastrat:
De aici ajungem la o alta chestiune, undeva in vara am testat aprinderea electronica, tetasem deja scanteia si acum voiam sa vad pornirea motorului. La acel moment inca nu aveam carburatorul pregatit si am folosit o seringa pt a alimenta motorul, aceasta este si prima pornire:
https://youtu.be/3ITCFgGGhYY
Dupa aceasta proba promitatoare m-am concentrat la acel moment pe alte probleme astfel ca pornirea finala a motorului practic s-a realizat abia in luna decembrie. Pana atunci am incercat la un moment dat pornirea cu carburatorul Bing, fiind foarte uzat subarul nu voia sa porneasca deloc, nici macar cu carburatorul inundat. Am confirmat uzura subarului si prin pornirea motorului cu un carburator de IJ56 cu care a pornit la prima pedala, acest carburator a fost cumparat ca solutie de rezerva (carburatorul de IJ56 este copia acestui Bing) in cazul in care nu reuseam sa reparam Bingul.
Din nou m-am concentrat pe rezolvarea altor probleme in timp ce proprietarul a apelat la acelasi strungar pentru a bucsa subarul si a-l readuce cat mai aproape de cotele initiale. Acesta este subarul uzat:
Subarul reparat, langa el se vede si o piesa de aluminiu noua, acea piesa este socul carburatorului care lipsea si a fost refacuta dupa cea de la carburatorul de IJ56:
Dupa aceasta lucrare am putut incepe testele de pornire, cu subarul reparat motorul a inceput sa porneasca cu carburatorul Bing dar inca era departe de adevar mai ales ca-i marisem si nivelul pt a compensa lipsa de benzina. Astfel am inceput sa analizez din nou fiecare aspect in parte si recunosc ca imi scapase ceva prima data: surubul de reglaj nu inchidea total pe canalul de aer, am rezolvat problema introducand un oring in acel canal. Cuiul pontou a trebuit slefuit ca sa etanseze, operatie destul de dificila dar pana la urma am reusit. Plutitorul era foarte putin fisurat si a trebuit sa-l repar.
Dupa toate acestea motorul a pornit bine dar inca nu scapasem de probleme. Va urma!