BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

Te supără vreun piston? Vreo roată? Vreo bujie? Doar n-or fi de capul lor! Postează aici şi ceata-ţi va sări în ajutor! Sau în cap...
Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 497
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 1956, Dnepr MT-10.36 1979, Dacia Logan MCV2 2016, BMW R100RT 1995
Localitate: Bucureşti
A mulţumit: 12 ori
I-a fost mulţumit: 1 dată
Zodiac:
Vârsta: 30
Contact:

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#21

Mesaj necitit de AdrianS » 07 Sep 2019, 22:52

Bun. Am decuplat astăzi releul regulator și - surpriză - motocicleta merge bine-mersi fără circuitul de încărcare!

https://youtu.be/uYW-709jrT0

@luca.stere, știm și un cod echivalent pentru puntea redresoare?

@owene, now what?

Avatar utilizator

luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1196
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#22

Mesaj necitit de luca.stere » 08 Sep 2019, 08:28

AdrianS scrie:
07 Sep 2019, 22:52
știm și un cod echivalent pentru puntea redresoare?
Cu puntea redresoare nu e asa de simplu, teoretic poti pune orice punte (ex: Dacia 1300 care e compacta) dar la sistemul tau de incarcare are doua randuri de diode: diodele mari care redreseaza curentul produs si diodele mici care fac circuitul pt becul martor de incarcare, bec care la randul lui face parte din circuitul de excitatie la pornire (cauta pe google idiot light), fara bec nu-ti incarca.

Acum buba e alta, nu e normal ca atunci cand alternatorul produce curent, respectiv magnetism sa-ti influenteze aprinderea. Logica imi spune ca tie iti incarca prea mult (ai masurat incarcarea?) si atunci campul magnetic depaseste specificatiile producatorului.

Ar mai fi interesant si simplu de incercat devierea campului magnetic cu o tabla de fier pe care sa o pui ca o protectie intre delco si alternator, vezi explicatiile in link-ul de mai sus.

Avatar utilizator

luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1196
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#23

Mesaj necitit de luca.stere » 08 Sep 2019, 08:29

Mai ia in calcul si ce spune owene, poate buba e si in alta parte si cand alternatorul produce curent se inampla ceva.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 497
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 1956, Dnepr MT-10.36 1979, Dacia Logan MCV2 2016, BMW R100RT 1995
Localitate: Bucureşti
A mulţumit: 12 ori
I-a fost mulţumit: 1 dată
Zodiac:
Vârsta: 30
Contact:

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#24

Mesaj necitit de AdrianS » 08 Sep 2019, 11:50

luca.stere scrie:
08 Sep 2019, 08:29
Mai ia in calcul si ce spune owene, poate buba e si in alta parte si cand alternatorul produce curent se inampla ceva.
La asta mă gândesc, dar momentan nu am descoperit ce ar putea fi. Weekend-ul trecut am tras de fire și conectori, curățând ce am apucat. Instalația arată bine. :S

Avatar utilizator

ivan pedala
Şurub M8
Şurub M8
Mesaje: 126
Membru din: 30 Ian 2013, 17:35
Vehicule deţinute: CZ 175 Sport, CZ 250 Sport, CZ 350 Sport, Jawa 350 Ogar, Jawa 350 TS, BMW F 650, BMW 320 D
Localitate: Bilteni
I-a fost mulţumit: 3 ori
Zodiac:
Vârsta: 58

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#25

Mesaj necitit de ivan pedala » 08 Sep 2019, 14:24

Sfat: incearca sa masori tensiunea de incarcare dupa ce se incalzeste releul de tensiune (adica dupa ce dai putin furaj la cai). Posibil ca releul sa fie obosit, iar tensiunea pe care o elibereaza dupa un anumit timp sa fie insuficienta functionarii motorului in parametri. Spune asta Stan Patitu'!Spor!
Daca poti inlocui releul cu unul bun, fara sa rupi buzunarele, ar fi perfect! Sigur vei gasi relee compatibile! :cheers:

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 497
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 1956, Dnepr MT-10.36 1979, Dacia Logan MCV2 2016, BMW R100RT 1995
Localitate: Bucureşti
A mulţumit: 12 ori
I-a fost mulţumit: 1 dată
Zodiac:
Vârsta: 30
Contact:

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#26

Mesaj necitit de AdrianS » 08 Sep 2019, 23:17

ivan pedala scrie:
08 Sep 2019, 14:24
Sfat: incearca sa masori tensiunea de incarcare dupa ce se incalzeste releul de tensiune (adica dupa ce dai putin furaj la cai). Posibil ca releul sa fie obosit, iar tensiunea pe care o elibereaza dupa un anumit timp sa fie insuficienta functionarii motorului in parametri.
Nene, tocmai am coborât şi am deconectat releul regulator, apoi am şuntat între ele bornele DF şi D+ ale conectorului său. Practic, am pus excitaţia pe direct, fără să mai treacă prin regulator. Am zis să văd dacă releul e de vină sau nu. Motocicleta a pornit, becul s-a stins, iar în acel moment a murit scânteia. Se comportă la fel ca înainte, vasăzică-mi taie scânteia când alternatorul începe să încarce.

Deci nu-i releul... :W

Avatar utilizator

ivan pedala
Şurub M8
Şurub M8
Mesaje: 126
Membru din: 30 Ian 2013, 17:35
Vehicule deţinute: CZ 175 Sport, CZ 250 Sport, CZ 350 Sport, Jawa 350 Ogar, Jawa 350 TS, BMW F 650, BMW 320 D
Localitate: Bilteni
I-a fost mulţumit: 3 ori
Zodiac:
Vârsta: 58

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#27

Mesaj necitit de ivan pedala » 09 Sep 2019, 06:29

Nasol, in cazul asta metoda prin care poti depista hiba nu mai este cea babeasca! Cred ca doar un posesor al marcii, care s-a confruntat cu astfel de probleme, te-ar putea indruma corect, fara sa mai pierzi timp si sa faci experiente nu tocmai ortodoxe! Tine-ne la curent cu evolutia...si spor la depistarea urgenta a "nimicului" care te sacaie!

Avatar utilizator

ivan pedala
Şurub M8
Şurub M8
Mesaje: 126
Membru din: 30 Ian 2013, 17:35
Vehicule deţinute: CZ 175 Sport, CZ 250 Sport, CZ 350 Sport, Jawa 350 Ogar, Jawa 350 TS, BMW F 650, BMW 320 D
Localitate: Bilteni
I-a fost mulţumit: 3 ori
Zodiac:
Vârsta: 58

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#28

Mesaj necitit de ivan pedala » 09 Sep 2019, 08:07

Mi-a incoltit inca o idee...buna, rea...'om vedea!
Scoate din lulele rezistentele si inlocuieste-le (temporar) cu un fir gros de aluminiu. Asta in caz ca au asa ceva...daca n-au, uita sfatu'!

Avatar utilizator

owene
Şurub M10
Şurub M10
Mesaje: 291
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 58

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#29

Mesaj necitit de owene » 09 Sep 2019, 11:00

pe ce motiv? Fara R de deparazitare se anuleaza si protectia oferita de ele propriei electronici, scrie in manual la modulul de aprindere sa se foloseasca doar cu acele R. Acum fiecare cum vrea, nu-i motorul meu.

Avatar utilizator

owene
Şurub M10
Şurub M10
Mesaje: 291
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 58

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#30

Mesaj necitit de owene » 09 Sep 2019, 11:21

AdrianS scrie:
08 Sep 2019, 23:17
ivan pedala scrie:
08 Sep 2019, 14:24
Sfat: incearca sa masori tensiunea de incarcare dupa ce se incalzeste releul de tensiune (adica dupa ce dai putin furaj la cai). Posibil ca releul sa fie obosit, iar tensiunea pe care o elibereaza dupa un anumit timp sa fie insuficienta functionarii motorului in parametri.
Nene, tocmai am coborât şi am deconectat releul regulator, apoi am şuntat între ele bornele DF şi D+ ale conectorului său. Practic, am pus excitaţia pe direct, fără să mai treacă prin regulator. Am zis să văd dacă releul e de vină sau nu. Motocicleta a pornit, becul s-a stins, iar în acel moment a murit scânteia. Se comportă la fel ca înainte, vasăzică-mi taie scânteia când alternatorul începe să încarce.

Deci nu-i releul... :W
Au contraire, parca din simptomul asta ma gandesc ca tocmai releul e, sau ceva pe acolo.
Revin si eu dupa Ivan cu acelasi sfat sa masori tensiunea pe circuit(nu pe baterie)
Sa ma explic, desi incep cu niste presupuneri, dar treaba ta e sa masori

Presupunerea mea este ca modulul de aprindere are in el o protectie de supratensiune, sa zicem ca daca ai 17V pe instalatie, in loc sa iti arzi becuri si electronice, se prinde el si taie scanteia, opreste motorul. Cam atunci ar exista interdependenta asta "porneste incarcarea, pica aprinderea".

Din circuitul de incarcare cam orice e bulit (punte, rotor, stator...) tensiunea scade, nu creste. Creste in 2 cazuri: a) releul din varii motive da drumul la DF mare pe rotor, rezulta tensiune mare. b)bateria nu e bine/deloc conectata la circuitul de incarcare.

Sa exploram cazul a) a1)regulatorul nu e defect, dar ia decizii pe baza unor informatii gresite - de ex: are fir care merge la baterie(voltmetrul lui) si ala nu mai masoara 12V ca poate se atinge de masa, atunci regulatorul da DF maxim => tensiune mare, samd. a2) regulatorul nu e defect dar nu are masa buna ca s-a oxidat: in functie de ce masoara fata de o masa inexistenta, poate lua decizia sa dea DF mare. astea le masori, le cureti, vezi si tu. a3) regulatorul e defect, n-ai ce face, schimbi. Dar dupa ce ai explorat posibilitatile. Mai poti face un test: nu legi DF pe direct cum ai facut, ca tot DF maxim dai, ci dai DF excitatie printr-un bec de 5W(excitatie mica) sau 21W(excitatie medie-buna) Daca cu bec de 5W incarca f. prost dar incarca, cu 21W incarca dar trebuie sa vezi de turatie sa nu sara de 12V, atunci e releul.

Sa exploram cazul b) toate piesele sunt bune, dar sa zicem ca firul care incarca bateria e printr-o siguranta oxidata care face contact ohmic. Atunci avand cadere de tensiune, poti avea baterie care nu se incarca dintr-un circuit care ar putea s-o incarce. In functie de unde isi ia regulatorul tensiunea de control, e asa a) o ia dupa punte, adica de pe instalatia generala => ai 12V dar nu incarca. B) o ia de pe baterie care nu incarca, regulatorul deschide robinetul la DF, tensiunea sare pe instalatie dar avand contact imperfect, nu incarca. ca efect secundar, triggereaza protectia la supratensiune a aprinderii.
tinand cont ca bateria ar trebui sa linisteasca varfuri si alte tensiuni mai mari, sa fiarba, inclin sa cred ca nu e pusa in situatia sa isi faca treaba asta.


Tine cont ca eu aici ti-am turnat scenarii, bazate un pic pe simptomul tau. Ia scenariile, masoara si curata mai intai, inainte sa schimbi. Cu atentie si cu voltmetrul. Daca ai avea si voltmetru care tine minte valoarea MAX, ar fi perfect, stii pana unde a sarit inainte sa taie scanteia.

PS: partea buna e ca e buna aprinderea, ca incarcarea nu e asa intangibila, ca piese.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 497
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 1956, Dnepr MT-10.36 1979, Dacia Logan MCV2 2016, BMW R100RT 1995
Localitate: Bucureşti
A mulţumit: 12 ori
I-a fost mulţumit: 1 dată
Zodiac:
Vârsta: 30
Contact:

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#31

Mesaj necitit de AdrianS » 10 Sep 2019, 17:37

Buuun. După ce v-am citit sfaturile de șapte ori, azi am mai șurubărit un pic și am aflat următoarele:

Pentru început, bateria are cam 12,72V.

Am deconectat de la alternator firul de excitație (DF) și am pus în locul său un fir tras direct de la baterie, cu un bec 12V/21W înseriat pe dânsul. Am pornit motocicleta, am putut-o tura, iar voltajul în instalație a crescut încet. Multimetrul pe care l-am avut la îndemână este cam tâmpițel și m-a chinuit, dar am reușit să citesc cu el 13,3V la ploții bateriei până am decis să opresc motorul care este, totuși, răcit pe aer.

Cuplând la loc DF-ul din instalație, revenim la vechile simptome: scânteia dispare când se stinge martorul de încărcare.

Putem trage vreo concluzie din asta?

Avatar utilizator

ivan pedala
Şurub M8
Şurub M8
Mesaje: 126
Membru din: 30 Ian 2013, 17:35
Vehicule deţinute: CZ 175 Sport, CZ 250 Sport, CZ 350 Sport, Jawa 350 Ogar, Jawa 350 TS, BMW F 650, BMW 320 D
Localitate: Bilteni
I-a fost mulţumit: 3 ori
Zodiac:
Vârsta: 58

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#32

Mesaj necitit de ivan pedala » 10 Sep 2019, 18:24

:thumbsup: Releul fwtat!

Avatar utilizator

owene
Şurub M10
Şurub M10
Mesaje: 291
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 58

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#33

Mesaj necitit de owene » 10 Sep 2019, 19:02

Stii cum trageau bateriile navale dupa o alta nava? un foc peste ea, una mai aproape, o triangulau si apoi ii dadeau in cap. Asta facem si noi, de aia nu m-as hazarda sa zic: releul! Ca mai sunt niste sanse sa fie altceva, dar in jurul lui, si sa arunci cu banii.

daca faceai si restul masuratorilor, ce bine era. Puteam sa zic daca e releul dus sau numai nu are masa. Ia fa tu si restul lucrurilor,

Daca as fi eu acolo as face asa:
- imprumut totusi un multimetru functional. N-ai scula, nu faci treaba.
- as masura tensiunea imediat dupa diode si apoi pe + baterie. Trebuie sa fie la fel. Daca nu-i la fel, nu-i bine.
- m-as uita la tensiunea pe care am masurat-o dupa baterie. Cat e? Aia de la baterie spune ca ai o baterie buna. Faptul ca ai ajuns lent la 13V ma baga in banuieli. Cu excitatia direct prin bec de 21W tensiunea nu creste lent. Tu ti-ai pus problema racirii motorului deci a crescut cam prea prea lent. Daca bateria era descarcata tare, mai credeam, dar 12.7V pe baterie e descarcata fix cat a tras demarorul odata, cu bec sare la 15V in 15s - max 30 secunde.
- as masura diodele, una cate una. crescand tensiunea lent, ma gandesc ca ori e contact imperfect intre D+ diode si Baterie +, ORI poate daca o fi dusa vreo dioda din punte, D+ e mai scazut decat normalul. Si atunci fac si eu pe paranoicul: daca releul e bun, simte tensiunea scazuta si da un DF prea mare sa compenseze, si asta magnetizeaza, aiureste senzorul? Desi conform primului meu scenariu ala cu protectia la supratensiune daca ai supratensiune atunci un releu bun nu mai da DF ci il scade - dar scenariul asta trebuia sa mi-l confirmi/infirmi cu o masuratoare de tensiune _pe circuit_. Oricum o iau, diodele se pot masura usor cu multimetrul, masuratul e moca, eu as face treaba asta.
- as masura continuitate intre masa releului si masa motocicletei. Sa ma asigur ca nu are masa flotanta.

Acum sa ma leg si de partea cu becul sa rationez informatia "cand se stinge becul"( Igor Cobileanski: Cand s-a luat lumina: https://youtu.be/Xijpl2izXa8). Becul ala e legat intre + dupa contact, si releu. Pui contactul, prin bec curge curentul de excitatie initiala, f. mic, ai vazut ce putina excitatie ai cu becul de 10W, ala e de 4W de obicei. Dar e suficient ca sa amorseze alternatorul care produce un pic, releul ii creste excitatia si tot asa, pana alternatorul produce tensiunea nominala. Atunci cele 3 diodute produc 12.7V cat ai si pe baterie, becul fiind legat intre doua puncte cu aceeasi tensiune, are 12.7-12.7=0V pe el si se stinge. Asta e bine stiut. La o incarcare buna, releul isi ia excitatia din puntea mica de 3 diode, si isi vede de treaba linistit. Ce se intampla daca releul e idiot si diodele produc 17V de exemplu? pai beculetul ar trebui sa se aprinda din nou, ca are 17V -12V = 5V pe el, doar ca curentul din el curge acum invers, SPRE contact, unde ai 12.7V ca e cat are bateria. Ori nu ai observat asta, ca scanteia pica instant, ori nu face. De ce?

Esti pe vapor, ai tras o salva, ai dat-o peste deci stii ca vaporul advers este intre punctul ala si tine. Trebuie sa mai tragi 2-3 focuri de masurare altfel nu ai de unde, degeaba ma pui sa fac scenarii. Ai vazut ca am imaginatie bogata :-)) Dar fara masuratori, doar indrug povesti aici.

Poate la final va fi releul si Ivan o sa spuna "v-am zis eu din prima" dar macar stii ca prin masuratori ai redus posibilitatea sa fie altceva. Posibilitatile alea acum nu sunt fix zero, si daca dai banii pe un releu in loc sa cureti niste oxid, sau mai rau, ceva a bulit releul, il pui pe cel nou si il bulesti si pe ala? Ai fi vrut sa faci niste masuratori moca?

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 497
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 1956, Dnepr MT-10.36 1979, Dacia Logan MCV2 2016, BMW R100RT 1995
Localitate: Bucureşti
A mulţumit: 12 ori
I-a fost mulţumit: 1 dată
Zodiac:
Vârsta: 30
Contact:

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#34

Mesaj necitit de AdrianS » 10 Sep 2019, 20:34

ivan pedala scrie:
10 Sep 2019, 18:24
:thumbsup: Releul fwtat!
Să te văd cum jubilezi dacă se adevereşte! :P
owene scrie:
10 Sep 2019, 19:02
- imprumut totusi un multimetru functional. N-ai scula, nu faci treaba.
N-am ştiut că face fiţe ăsta, altfel mă pregăteam din timp. Will do, fireşte.
owene scrie:
10 Sep 2019, 19:02
daca faceai si restul masuratorilor, ce bine era. Puteam sa zic daca e releul dus sau numai nu are masa. Ia fa tu si restul lucrurilor,
[...]
Desi conform primului meu scenariu ala cu protectia la supratensiune daca ai supratensiune atunci un releu bun nu mai da DF ci il scade - dar scenariul asta trebuia sa mi-l confirmi/infirmi cu o masuratoare de tensiune _pe circuit_.
Deci unde să măsor? Ia-mă ca pe proşti, că m-am tâmpit de când n-am mai umblat.
owene scrie:
10 Sep 2019, 19:02
- as masura tensiunea imediat dupa diode si apoi pe + baterie. Trebuie sa fie la fel. Daca nu-i la fel, nu-i bine.
[...]
- as masura diodele, una cate una. crescand tensiunea lent, ma gandesc ca ori e contact imperfect intre D+ diode si Baterie +, ORI poate daca o fi dusa vreo dioda din punte, D+ e mai scazut decat normalul.
[...]
Oricum o iau, diodele se pot masura usor cu multimetrul, masuratul e moca, eu as face treaba asta.
Mâine asta fac. Trag de puntea redresoare şi iau diodele mari la verificat.
owene scrie:
10 Sep 2019, 19:02
- m-as uita la tensiunea pe care am masurat-o dupa baterie. Cat e? Aia de la baterie spune ca ai o baterie buna. Faptul ca ai ajuns lent la 13V ma baga in banuieli.
Cu ocazia asta am adus bateria-n casă şi-am pus-o pe Optimate ca să ştiu că mâine o pun cât mai "odihnită" la treabă. :) Da, şi mie mi s-a părut ciudat lentoarea cu care-au crescut volţii. Am o vagă bănuială că aparatul de măsură era zbanghiu. Dar un multimetru bun mă va lămuri ce se întâmplă, că ăsta funcţiona mai degrabă ca un cronometru, nu voltmetru...
owene scrie:
10 Sep 2019, 19:02
- as masura continuitate intre masa releului si masa motocicletei. Sa ma asigur ca nu are masa flotanta.
Bun, voi săpa prin fire ca să văd ce şi cum.

Mulţam fain pentru sfaturi şi scenarii, @owenene! :) Încep să văd luminiţa...

Mi-ar prinde bine şi nişte sfaturi în legătură cu puntea redresoare, în cazul în care că asta se va dovedi sinucisă. Originalul şi copiile aftermarket sunt scumpuţe.

Avatar utilizator

owene
Şurub M10
Şurub M10
Mesaje: 291
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 58

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#35

Mesaj necitit de owene » 11 Sep 2019, 09:04

diodele mari se pot scoate de acolo si se pot inlocui individual. Dar intai masoara-le! + -|>|- - conduce + -|<|- nu conduce. Alea moarte in 1% din cazuri nu conduc in nicio directie si in 99% din cazuri conduc in ambele directii. Masuratoarea o faci cu firele scoase din punte, altfel inchizi circuitul prin stator si ti se pare ca conduce.

Cu masa regulatorului, vezi ca nu e fir, de obicei e platforma din spate cu care e prins direct pe cadru. In locul ala ascuns poate oxida si nu vezi pana nu-l desfaci. Ii dai 2 cu peria de sarma/smirghel/racai cu cutitul si pui la loc, masori continuuitate. Daca nu e asa, e fir :-) Dar si la Dacie masa sunt urechile alea unde il prinzi in suruburi

Cu un multimetru bun pus pe V _alternativ_, cu DF tras prin bec de 21W as masura si tensiunea generata de alternator: scoti firele dintre el si punte, tii turatia constanta si masori tensiunea celor 3 fire ABC doua cate doua: AB, BC si AC Trebuie sa fie aprox egale tensiunile si orientativ pe la 13V sau mai mult un pic. La japoneze sunt pe la 30V dar asta e alternator cu excitatie, scoate cat ii comanzi.

Asta e, am eu un fetis cu masuratul, noi astia cu MZ-urile asa suntem, nu mai gasim piese originale si avem o panica sa nu aruncam cumva piese bune :-))

Avatar utilizator

owene
Şurub M10
Şurub M10
Mesaje: 291
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 58

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#36

Mesaj necitit de owene » 11 Sep 2019, 09:15

"rateu pe tobă când motorul a decelerat aproape complet, semnalând revenirea de scurtă durată a scânteii la turaţie mică. De reţinut acest amănunt!"

simptomul asta e inca valabil, ma gandesc cum se potriveste in schema noastra. becul de incarcare nu comanda nimic, ala e un efect :-)
Turatie mica = ok
Turatie mare = nok

Statistica spune ca nu mor 2 piese deodata, decat daca una o omoara pe alta

Daca avem un regulator idiot sau prost informat care in consecinta comanda un DF mare:
la turatie mare, tensiunea sare mult
la turatie mica, tensiunea ramane scazuta, poate suficient cat sa nu taie aprinderea.

Daca puntea e moarta, tensiunea e scazuta in ambele turatii

Daca alternatorul are o faza moarta, poti tura linistit ca nu sare tensiunea.

Ar ramane regulatorul care e mort, sau nu e mort dar masoara prostii si in consecinta comanda DF prost.

Masori de 10 ori si tai odata :-)

Spor!

Avatar utilizator

owene
Şurub M10
Şurub M10
Mesaje: 291
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 58

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#37

Mesaj necitit de owene » 11 Sep 2019, 10:27

AdrianS scrie:
10 Sep 2019, 20:34
Desi conform primului meu scenariu ala cu protectia la supratensiune daca ai supratensiune atunci un releu bun nu mai da DF ci il scade - dar scenariul asta trebuia sa mi-l confirmi/infirmi cu o masuratoare de tensiune _pe circuit_.
Deci unde să măsor? Ia-mă ca pe proşti, că m-am tâmpit de când n-am mai umblat.
Cand spui sa masori pe circuit, ma refer ca poti masura oriunde ai un +12V - dupa contactul de cheie sau dupa puntea de diode sau 12V pe bobina de inductie sau pe borna unui bec dar nu pe baterie. Fiindca exista suspiciunea ca e ceva intre.

Asa e cu chirurgia la distanta :-)

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 497
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 1956, Dnepr MT-10.36 1979, Dacia Logan MCV2 2016, BMW R100RT 1995
Localitate: Bucureşti
A mulţumit: 12 ori
I-a fost mulţumit: 1 dată
Zodiac:
Vârsta: 30
Contact:

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#38

Mesaj necitit de AdrianS » 12 Sep 2019, 15:05

Bun. Postez în timp real, ca să documentez pe măsură ce verific. Voi actualiza această postare de câteva ori astăzi.
  1. verificat puntea de diode și este în regulă. Am între 509 și 533 Ohmi pe fiecare diodă și niciuna nu este străpunsă, firește:
    https://youtu.be/ET9s_qKuzTA
  2. verificat (cu multimetrul setat pe VAC) cât scoate alternatorul între fiecare pereche din cele trei borne ale sale. Valorile sunt bune, ajung imediat după pornire în zona de 13 volți:
    https://youtu.be/pKc0Wco8Wjk
  3. citiri voltaj (a se nota că multimetrul meu nu citește foarte iute, precum ar fi trebuit ca să măsor exact momentul opririi motorului)
    • ieșire punte diode: 12,72V oprit, 12,70V contact pus, motorul moare la 12,64V
    • baterie: 12,72V oprit, 12,70V contact pus, motorul moare la 12,56V
    • + bobină inducție (după contactul principal): 12,63V contact pus, deci o cădere de 0,07V față de citirile celelalte. Este îndeajuns de mare încât să mă îngrijoreze?
  4. tocmai am găsit un fir cu izolația roasă. Nu știu ce rol are, dar împreună cu cel albastru intră într-un izolator comun cu cablul firelor care se duc la regulator. Investighez acum. Ca idee, cele două fire (negru și albastru) intră într-un conector chiar în stânga imaginii. Dacă decuplez conectorul, se pare că deconectez demarorul (apăs butonul de pornire și aud doar releul de putere, dar atât).
    IMG_20190912_180118.jpg
  5. firul albastru din poza anterioară intră în puntea redresoare:
    IMG_20190912_180658.jpg
  6. firul negru duce la comanda bendixului. Sunt pe o pistă greșită, dar voi izola și firul ăla unde a fost ros.
    IMG_20190912_181609.jpg
  7. am reparat firul, cam overkill:
    IMG_20190912_183704.jpg
  8. cu multimetrul în minţile lui de data asta, am refăcut testul de acum două zile: am decuplat regulatorul, am tras DF de la baterie printr-un bec de 21W şi am pornit motocicleta. Voltajul a crescut tot lent (@owene, ce zici de asta?), dar se duce până spre vreo 13,8V iar motocicleta încă funcţionează. Cu ocazia asta am aflat că senzorul Hall nu are probleme cu câmpul electromagnetic al alternatorului, aşa cum mă temeam:
    https://youtu.be/DRI2m0DxmSI
Gata pe ziua de azi. Ce părere aveţi? Simt că-s aproape, and yet so far away...

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 497
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 1956, Dnepr MT-10.36 1979, Dacia Logan MCV2 2016, BMW R100RT 1995
Localitate: Bucureşti
A mulţumit: 12 ori
I-a fost mulţumit: 1 dată
Zodiac:
Vârsta: 30
Contact:

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#39

Mesaj necitit de AdrianS » 12 Sep 2019, 22:27

AdrianS scrie:
12 Sep 2019, 15:05
[...] tocmai am găsit un fir cu izolația roasă. Nu știu ce rol are, dar împreună cu cel albastru intră într-un izolator comun cu cablul firelor care se duc la regulator. Investighez acum. Ca idee, cele două fire (negru și albastru) intră într-un conector chiar în stânga imaginii. Dacă decuplez conectorul, se pare că deconectez demarorul (apăs butonul de pornire și aud doar releul de putere, dar atât). [...]
Când ai schema electrică în faţă (chiar şi cu nişte mici diferenţe), lucrurile devin imediat mai clare. Firul albastru duce la martorul de încărcare, care are conectorul nr. 4 în bord.
R100RS-RT Wiring Diagram - public.jpg
R100RS-RT Wiring Diagram - public.pdf
(150.17 KiB) Încă nu a fost descărcat
R100RS-RT Wiring Diagram - public.pdf
(150.17 KiB) Încă nu a fost descărcat
Am apucat cu fundul toată treaba asta. Ce-nseamnă frustarea!...

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 497
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 1956, Dnepr MT-10.36 1979, Dacia Logan MCV2 2016, BMW R100RT 1995
Localitate: Bucureşti
A mulţumit: 12 ori
I-a fost mulţumit: 1 dată
Zodiac:
Vârsta: 30
Contact:

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#40

Mesaj necitit de AdrianS » 12 Sep 2019, 23:45

luca.stere scrie:
08 Sep 2019, 08:28
AdrianS scrie:
07 Sep 2019, 22:52
știm și un cod echivalent pentru puntea redresoare?
Cu puntea redresoare nu e asa de simplu, teoretic poti pune orice punte (ex: Dacia 1300 care e compacta) dar la sistemul tau de incarcare are doua randuri de diode: diodele mari care redreseaza curentul produs si diodele mici care fac circuitul pt becul martor de incarcare, bec care la randul lui face parte din circuitul de excitatie la pornire (cauta pe google idiot light), fara bec nu-ti incarca.
Omule, scuză-mă. Am reuşit să ratez întregul tău comentariu, fiindcă fusese inclus într-o casetă de citat. I-am dat înainte cu întrebările.

Gata, m-am prins ce zici despre circuitele punţii. În urmă cu mai mulţi ani mi-a explicat @Cristi 57 (să-i fie lui bine unde-o fi acum) cum să adaptez pe Nipru şi Izh o punte universală căreia să-i adaug diode pentru circuitul martorului de încărcare, ceea ce am şi făcut. Se vede treaba că eram foarte hotărât, fiin'c-am făcut rost de diode, am proiectat pe calculator schemă electrică şi tot tacâmul. În fine.
luca.stere scrie:
08 Sep 2019, 08:28
Acum buba e alta, nu e normal ca atunci cand alternatorul produce curent, respectiv magnetism sa-ti influenteze aprinderea. Logica imi spune ca tie iti incarca prea mult (ai masurat incarcarea?) si atunci campul magnetic depaseste specificatiile producatorului.

Ar mai fi interesant si simplu de incercat devierea campului magnetic cu o tabla de fier pe care sa o pui ca o protectie intre delco si alternator, vezi explicatiile in link-ul de mai sus.
Mă duc mâine cu o bucată de tablă şi-i arăt cine-i şeful...

Scrie răspuns