BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

Te supără vreun piston? Vreo roată? Vreo bujie? Doar n-or fi de capul lor! Postează aici şi ceata-ţi va sări în ajutor! Sau în cap...
Avatar utilizator

ivan pedala
Şurub M8
Şurub M8
Mesaje: 126
Membru din: 30 Ian 2013, 17:35
Vehicule deţinute: CZ 175 Sport, CZ 250 Sport, CZ 350 Sport, Jawa 350 Ogar, Jawa 350 TS, BMW F 650, BMW 320 D
Localitate: Bilteni
I-a fost mulţumit: 3 ori
Zodiac:
Vârsta: 58

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#41

Mesaj necitit de ivan pedala » 13 Sep 2019, 13:45

Sa ne tii la curent cu starea de fapt... adica sa stim pana la urma cine-i sefu'! =))

Avatar utilizator

owene
Şurub M10
Şurub M10
Mesaje: 291
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 58

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#42

Mesaj necitit de owene » 16 Sep 2019, 09:34

esti bun la engleza :-)

diodele le-ai masurat bine, dar aia 560 nu sunt ohmi, ci milivolti, fiindca ai selectat semnul de dioda pe multimetru si iti arata tensiunea de deschidere a jonctiunii, aprox 0.6V pt diodele cu siliciu. Dar puntea e buna.

La masurarea de alternator, trebuia sa masori la aceeasi turatie, tu ai aratat ca ajunge la 14V AC, whatever the turatie. Fiind deconectat, puteai sa turezi la turatia de mars cateva secunde, nu crapa nimic. Dar sa presupunem ca e ce trebuie.

citiri voltaj (a se nota că multimetrul meu nu citește foarte iute, precum ar fi trebuit ca să măsor exact momentul opririi motorului)

ieșire punte diode: 12,72V oprit, 12,70V contact pus, motorul moare la 12,64V
baterie: 12,72V oprit, 12,70V contact pus, motorul moare la 12,56V
+ bobină inducție (după contactul principal): 12,63V contact pus, deci o cădere de 0,07V față de citirile celelalte. Este îndeajuns de mare încât să mă îngrijoreze?

Caderile de tensiune sunt f. mici, pare bine.

Ce inseamna "motorul moare la 12,64V"? Explica mai pe larg. E cu releul, sau il lasi la relanti sa consume din baterie pana moare sau cum?

Daca nu ar fi ultima intrebare, as spune schimba releul (alternator ok, punte buna, bateria buna, mai ramane releul si firele, dar si firele par bune, deci ...)

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 497
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 1956, Dnepr MT-10.36 1979, Dacia Logan MCV2 2016, BMW R100RT 1995
Localitate: Bucureşti
A mulţumit: 12 ori
I-a fost mulţumit: 1 dată
Zodiac:
Vârsta: 30
Contact:

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#43

Mesaj necitit de AdrianS » 17 Sep 2019, 00:19

owene scrie:
16 Sep 2019, 09:34
esti bun la engleza :-)
Mulţam! :)
owene scrie:
16 Sep 2019, 09:34
diodele le-ai masurat bine, dar aia 560 nu sunt ohmi, ci milivolti, fiindca ai selectat semnul de dioda pe multimetru si iti arata tensiunea de deschidere a jonctiunii, aprox 0.6V pt diodele cu siliciu. Dar puntea e buna.
Prost să fiu, noroc să am...
owene scrie:
16 Sep 2019, 09:34
La masurarea de alternator, trebuia sa masori la aceeasi turatie, tu ai aratat ca ajunge la 14V AC, whatever the turatie. Fiind deconectat, puteai sa turezi la turatia de mars cateva secunde, nu crapa nimic. Dar sa presupunem ca e ce trebuie.
Ai dreptate, iar stilul "pe ciuci" al testului m-a deranjat şi pe mine. Însă condiţiile de lucru şi timpul scurt m-au obligat să improvizez urechistic. Deşi nu conving pe nimeni spunând asta, urechea mea a coincis cu voltajul produs. Dă-l încolo, aici stăm bine.
owene scrie:
16 Sep 2019, 09:34
Ce inseamna "motorul moare la 12,64V"? Explica mai pe larg. E cu releul, sau il lasi la relanti sa consume din baterie pana moare sau cum?
Cu multimetrul setat pe VDC, i-am legat borna + la ieşirea mare de curent a punţii redresoare, iar borna - la o masă oarecare. Înainte de a porni motorul, am dereglat intenţionat avansul la aprindere ca să scad turaţia de ralanti sub pragul de la care începe excitaţia rotorului. Apoi am pornit motocicleta şi am turat-o încet până la stingerea completă a martorului de încărcare. Stingerea completă a însemnat şi dispariţia scânteii, iar ultima şi cea mai înaltă citire de pe multimetru a fost 12,64 V. Pică deci bănuiala de tensiune excesivă.
owene scrie:
16 Sep 2019, 09:34
Daca nu ar fi ultima intrebare, as spune schimba releul (alternator ok, punte buna, bateria buna, mai ramane releul si firele, dar si firele par bune, deci ...)
Ei bine, am schimbat şi releul la scurtă vreme după aceea. Pentru 32 lei, am zis că nu mă doare investiţia. Din păcate, simptomele au fost aceleaşi. Nicio schimbare.

Apoi, karma a lovit din nou: de data asta şi-a amintit că l-am ajutat prin primăvară pe un posesor de BMW R65 să-şi ducă motocicleta la RAR. L-am rugat să-mi împrumute tulumba de aprindere de pe motocicleta respectivă şi... ghici ce! Problema a dispărut:
https://youtu.be/GS3L6X7fVHM
IMG_20190914_192309.jpg
Vedere sub capacul frontal al motorului de pe motocicleta donatoare.
IMG_20190914_192316.jpg
Tulumba funcţională.
IMG_20190914_193744.jpg
Tulumba mea este cea curată.
Cu alte cuvinte, senzorul meu este de vină. Voi desface din nou tulumba mea (care, pentru moment, tronează trist pe masa din sufragerie) ca să văd dac-am dezizolat întâmplător la montaj vreunul din cele trei fire ale senzorului. M-aş mira. Până una-alta, mi-am reluat vechiul nărav de atacat problema cu bani munciţi şi deja am comandat un senzor Siemens HKZ121E de pe AliExpress. Cică pe-ăsta sau pe HME301 le foloseşte lumea când trebuie înlocuiţi senzorii de pe boxerele astea. Originalul Honeywell 2AV54 nu se mai găseşte. Peste vreo lună-l voi primi şi vă dau de veste ce rezolv, fiindcă merg între timp cu tulumba domnului pomenit.

Vă rog pe voi să trageţi concluzii, că eu înţeleg problema cam pe sărite. Dacă era interferenţă electromagnetică, mintea mea gândeşte c-ar fi trebuit să nu mai pot sui voltajul alternatorului cu DF-ul ăla prin bec de 21W fără să apară simptomele şi, implicit, tăierea scânteii. În tot cazul, vă sunt recunoscător pentru ajutor!

Ca P.S., contragreutăţile avansului centrifugal de la tulumba primită cam rămân depărtate şi revin greu, lăsându-mă adesea cu un ralanti mare. Tot pe karmă dau vina, nicidecum pe jegul prin care a trecut biata piesă. :rolleyes: Bănuiesc arculeţe decalibrate sau borne ancrasate.

Avatar utilizator

owene
Şurub M10
Şurub M10
Mesaje: 291
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 58

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#44

Mesaj necitit de owene » 17 Sep 2019, 12:13

AdrianS scrie:
17 Sep 2019, 00:19
owene scrie:
16 Sep 2019, 09:34
Ce inseamna "motorul moare la 12,64V"? Explica mai pe larg. E cu releul, sau il lasi la relanti sa consume din baterie pana moare sau cum?
Cu multimetrul setat pe VDC, i-am legat borna + la ieşirea mare de curent a punţii redresoare, iar borna - la o masă oarecare. Înainte de a porni motorul, am dereglat intenţionat avansul la aprindere ca să scad turaţia de ralanti sub pragul de la care începe excitaţia rotorului. Apoi am pornit motocicleta şi am turat-o încet până la stingerea completă a martorului de încărcare. Stingerea completă a însemnat şi dispariţia scânteii, iar ultima şi cea mai înaltă citire de pe multimetru a fost 12,64 V. Pică deci bănuiala de tensiune excesivă.
owene scrie:
16 Sep 2019, 09:34
Daca nu ar fi ultima intrebare, as spune schimba releul (alternator ok, punte buna, bateria buna, mai ramane releul si firele, dar si firele par bune, deci ...)
Ei bine, am schimbat şi releul la scurtă vreme după aceea. Pentru 32 lei, am zis că nu mă doare investiţia. Din păcate, simptomele au fost aceleaşi. Nicio schimbare.
OMFG OMFG
Sa-mi trag palme deci zici ca se contrazice fizica cu stiinta.
Daca bagi excitatie prin rezistiv, merge si la 13.8V, deci nu influenteaza senzorul pe toata plaja
Daca bagi excitatie prin releu(releu bun, acum stim), la 12.6V se opreste. Si e ceva electronic care a murit dintr-o data. OMFG!

Poti incerca sa dai DF prin becul de 21W si sa legi Y-ul beculetului la cele 3 diode mici? Sa vezi ca se stinge si nu se opreste motorul, nu are nicio legatura cauzala. Dar de ce se stinge becul la 12.6V si nu la 14.2V??? Inseamna ca releul il stinge, si da DF maxim, mult peste cat limiteaza becul de 21W. Si atunci se magnetizeaza la maxim rotorul, asa cum ti-a taiat scanteia cand ai dat DF maxim fara bec.
OMFG asa patesti cand faci masuratorile in ordine inversa, ca asta ti-am cerut-o din prima, ca sa vedem scenariul cu supratensiunea daca sta in picioare. Din pacate e metoda clasica din service, schimbam pe banii clientului piese pana o nimerim pana la urma. Acum singur ai fost service si client.

Si totusi, senzorul original iti este bun, ca la rpm mic mergea, nu? Altceva ti-a cazut, nu era oare acolo un mic ecranaj care ti-a cazut?

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 497
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 1956, Dnepr MT-10.36 1979, Dacia Logan MCV2 2016, BMW R100RT 1995
Localitate: Bucureşti
A mulţumit: 12 ori
I-a fost mulţumit: 1 dată
Zodiac:
Vârsta: 30
Contact:

Re: BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă

#45

Mesaj necitit de AdrianS » 17 Sep 2019, 18:34

Nea', eu am atât m-am priceput să fac, zău. Departe de mine gândul de-a munci în ciudă sau la 'şto. Enfin, încerc să pricep ce spui de ecranaj. Risc să mai prăpădesc vreun senzor? Mă uit după ceva fizic? Când am desfăcut tulumba iniţial, n-am găsit nimic picat sau aparent prăpădit. Ce aveam eu corespundea cu ce am văzut prin pozele altora. Iar la remontaj nu mi-au rămas piese, din fericire...

Tulumba mea începe cu o mufă "tată" cu trei pini tip JPT (cică aşa-i spune), care - într-adevăr - parcă se mufează mai lăbărţat cu "mama" de pe instalaţie faţă de conectorul tulumbei primite. Voi verifica ce se întâmplă, poate e conexiune imperfectă între mufe. Apoi, mufa asta se continuă cu niţel cablu şi intră-n senzorul din tulumbă. Cum am spus, poate am atins izolaţia vreunuia din cele trei fire când le-am îndesat la montaj înapoi în tulumbă - şi asta voi verifica.

Scrie răspuns