BMW R100RT Classic 1995 - Lipsă scânteie când încarcă
Posted: 17 Aug 2019, 23:01
Am reuşit să-mi iau un vis: un boxer de la mama lui, anume BMW R100RT Classic - an de fabricaţie 1995. I-am făcut şi topic, în care încă-i scriu povestea.
Din păcate, se pare că am supărat ceva rânduieli karmice printre stele, că abia au trecut două zile de la înmatriculare şi am rămas cu motocicleta-n drum tocmai când mi-era lumea mai dragă. Deschid acest topic pentru a documenta peripeţiile prin care mă trece această problemă. Această primă postare este anacronică faţă de cele care urmează în josul paginii, care au fost mutate la rândul lor de pe topicul lui @luca.stere. Am făcut această mutare fiindcă îi parazitam pe nedrept acel topic.
Premisa:
După forumeală multă pe advrider (link către topicul meu de acolo), BMW Motorcycle Owners of America, site-ul faimosului Snowbum şi pe un grup de FB dedicat boxerelor clasice BMW, am mutat suspiciunea pe senzorul Hall.
Din păcate, se pare că am supărat ceva rânduieli karmice printre stele, că abia au trecut două zile de la înmatriculare şi am rămas cu motocicleta-n drum tocmai când mi-era lumea mai dragă. Deschid acest topic pentru a documenta peripeţiile prin care mă trece această problemă. Această primă postare este anacronică faţă de cele care urmează în josul paginii, care au fost mutate la rândul lor de pe topicul lui @luca.stere. Am făcut această mutare fiindcă îi parazitam pe nedrept acel topic.
Premisa:
- 139.000 km
- proprietarul anterior a fost o doamnă în etate (al doilea proprietar german şi ultimul înainte de mine); motocicleta n-a fost batjocorită, deşi am mai găsit şuruburi lipsă şi şaibe puse invers pe alocuri
- instalaţie electrică în stare foarte bună, aparent neumblată aiurea
- bobină de inducţie Bosch 0-221-500-203
- modul de aprindere electronică Telefunken 12-14.1 244 477, cu scris turcoaz şi emblema BMW
- "tulumbă" de aprindere cu avans centrifugal şi senzor Hall; o ureche ruptă şi lipită cândva cu o răşină care s-a fărâmat în mâna mea când am umblat acolo; vorbim mai târziu despre asta
- zi toridă de August
- motocicleta mergea strună când a rămas brusc fără scânteie pe la 60 km/h, la ieşirea dintr-o localitate
- am ştiut din prima că-i problemă electrică deoarece motorul a pierit brusc, pe ambii cilindri; o problemă de alimentare nu se manifestă niciodată aşa de abrupt
- rateu pe tobă când motorul a decelerat aproape complet, semnalând revenirea de scurtă durată a scânteii la turaţie mică. De reţinut acest amănunt!
- motocicleta putea fi repornită, dar pierea imediat; posibilă pierdere a scânteii sincronizată cu stingerea martorului de încărcare (amănunte într-o postare ulterioară)
După forumeală multă pe advrider (link către topicul meu de acolo), BMW Motorcycle Owners of America, site-ul faimosului Snowbum şi pe un grup de FB dedicat boxerelor clasice BMW, am mutat suspiciunea pe senzorul Hall.