Restaurare BMW R35 (1938)
-
Autorul subiectului - Şurub M12
- Mesaje: 1315
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- A mulţumit: 2 ori
- I-a fost mulţumit: 11 ori
- Zodiac:
- Vârsta: 44
Restaurare BMW R35 (1938)
Acum ca am terminat TWN-ul pot incepe restaurarea unui BMW R35 din 1938. Motocicleta era completa si functionala 100% dar cu uzuri mai mari sau mai mici si fiind inmatriculata am putut chiar sa o testez cativa kilometri inainte sa o demontez:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=zrgV7LhlmY0&t=15s[/bbvideo]
Acum motocicleta este demontata dar asa arata inainte de demontare:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=zrgV7LhlmY0&t=15s[/bbvideo]
Acum motocicleta este demontata dar asa arata inainte de demontare:
-
Autorul subiectului - Şurub M12
- Mesaje: 1315
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- A mulţumit: 2 ori
- I-a fost mulţumit: 11 ori
- Zodiac:
- Vârsta: 44
Re: Restaurare BMW R35 (1938)
Mai jos cateva imagini de la demontare, pe canalaul meu de youtube (luca.stere) gasiti si clipuri video:
Rezultatul demontarii:
Si cadrul:
Rezultatul demontarii:
Si cadrul:
Re: Restaurare BMW R35 (1938)
daca merge , 'de ce merge?' , daca nu merge , 'de ce nu merge?'
musai trebuie desfacuta !
...altfel clientul e nelinistit de faptul ca totusi merge.....
musai trebuie desfacuta !
...altfel clientul e nelinistit de faptul ca totusi merge.....
-
Autorul subiectului - Şurub M12
- Mesaje: 1315
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- A mulţumit: 2 ori
- I-a fost mulţumit: 11 ori
- Zodiac:
- Vârsta: 44
Re: Restaurare BMW R35 (1938)
Pai trebuia: joc in biela, bucsa de bolt facuta din alama juca in biela si avea uzura o zecime pe zona de lucru a boltului, pierdea ulei pe la volanta, bucsa (cuzinet) din fata de la arbore uzata, setul motor uzat, joc in piulita si rulmentul de la jug. Si ce voi mai gasi ca inca nu am desfacut chiar tot.
-
Autorul subiectului - Şurub M12
- Mesaje: 1315
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- A mulţumit: 2 ori
- I-a fost mulţumit: 11 ori
- Zodiac:
- Vârsta: 44
Re: Restaurare BMW R35 (1938)
Cadrul sablat si tratat cu Feruginol:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=dqa1nJHWG4Y&t=2s[/bbvideo]
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=dqa1nJHWG4Y&t=2s[/bbvideo]
-
Autorul subiectului - Şurub M12
- Mesaje: 1315
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- A mulţumit: 2 ori
- I-a fost mulţumit: 11 ori
- Zodiac:
- Vârsta: 44
Re: Restaurare BMW R35 (1938)
Pentru furca fata am inceput cu schimbarea rulmentilor de ghidon si refacerea piulitei de jug care era foarte uzata.
Clipul video: [bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=RBE4lGXBrTs&t=47s[/bbvideo]
La cadru am gasit o singura fisura foarte mica la una din prinderile motorului pe care am remediat-o rapid prin sudura, polizare si finisare:
Clipul video: [bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=RBE4lGXBrTs&t=47s[/bbvideo]
La cadru am gasit o singura fisura foarte mica la una din prinderile motorului pe care am remediat-o rapid prin sudura, polizare si finisare:
-
Autorul subiectului - Şurub M12
- Mesaje: 1315
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- A mulţumit: 2 ori
- I-a fost mulţumit: 11 ori
- Zodiac:
- Vârsta: 44
Re: Restaurare BMW R35 (1938)
Desi nu pare am lucrat la acest BMW, nu atat de mult pe cat mi-as fi dorit din cauza pandemiei care a dat peste cap multe socoteli iar mai jos puteti vedea link-urile de pe youtube unde am postat clipurile cu diversele operatii facute pana acum.
Demontarea motorului:
https://www.youtube.com/watch?v=xMeC6SuiTus&t=13s
https://www.youtube.com/watch?v=HlH5axRmBoI&t=3s
https://www.youtube.com/watch?v=veF1jxux_tc
Intre timp am renuntat la folosirea blocului motor care era pe motocicleta si a fost cumparat un bloc motor tot din 1938 care astfel se imperecheaza cu cadrul care este tot din 1938. Problema e ca aceste bloc a venit cu niste probleme specifice pentru vechimea lui si chiar a exploatarii defectuoase din trecut. Astfel gaurile pentru prezoanele din fata care fixeaza blocul motor erau stricate si ovalizate, o gaura laterala in care se fixeaza capacul lateral pentru cutia de scule era sparta, filet stricat la prezonul de prindere al dinamului.
Video pe youtube despre blocul motor inainte de reconditionare:
https://www.youtube.com/watch?v=N-pAkNDKVn0
Demontarea motorului:
https://www.youtube.com/watch?v=xMeC6SuiTus&t=13s
https://www.youtube.com/watch?v=HlH5axRmBoI&t=3s
https://www.youtube.com/watch?v=veF1jxux_tc
Intre timp am renuntat la folosirea blocului motor care era pe motocicleta si a fost cumparat un bloc motor tot din 1938 care astfel se imperecheaza cu cadrul care este tot din 1938. Problema e ca aceste bloc a venit cu niste probleme specifice pentru vechimea lui si chiar a exploatarii defectuoase din trecut. Astfel gaurile pentru prezoanele din fata care fixeaza blocul motor erau stricate si ovalizate, o gaura laterala in care se fixeaza capacul lateral pentru cutia de scule era sparta, filet stricat la prezonul de prindere al dinamului.
Video pe youtube despre blocul motor inainte de reconditionare:
https://www.youtube.com/watch?v=N-pAkNDKVn0
-
Autorul subiectului - Şurub M12
- Mesaje: 1315
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- A mulţumit: 2 ori
- I-a fost mulţumit: 11 ori
- Zodiac:
- Vârsta: 44
Re: Restaurare BMW R35 (1938)
Prezoanele de la suportul de prindere fata si filetul lateral de la cutia de scule refacute:
Filetul lateral care era practic lipsa pt ca era sparta o bucata din bloc, s-a umplut spatiu cu sudura si am pilit usor pana am reusit sa ajung la fata blocului. Dupa aceea am pus capacul, am dat semn, am dat gaura si am filetat:
Video pe youtube: [bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=yWwZMu5vHQQ[/bbvideo]
Filetul lateral care era practic lipsa pt ca era sparta o bucata din bloc, s-a umplut spatiu cu sudura si am pilit usor pana am reusit sa ajung la fata blocului. Dupa aceea am pus capacul, am dat semn, am dat gaura si am filetat:
Video pe youtube: [bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=yWwZMu5vHQQ[/bbvideo]
-
Autorul subiectului - Şurub M12
- Mesaje: 1315
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- A mulţumit: 2 ori
- I-a fost mulţumit: 11 ori
- Zodiac:
- Vârsta: 44
Re: Restaurare BMW R35 (1938)
Ambielajul prezenta o uzura specifica acestor motoare vechi: joc in biela, bucsa bolt uzata, fus fata si bucsa cuzinet uzata.
Repararea lui a necesitat rectificarea bielei la interior, rectificarea fusului din arbore unde calca rolele bielei, rectificarea fusului fata de la arbore plus crearea altei bucsi cuzinet pentru fusul din fata al arborelui.
Am facut bucsa noua pentru priza cutiei de viteze:
Rulment nou SLF 6207C3:
Nu mai am sau nu am poze cu fusul fata rectificat si bucsa noua, totusi ele pot fi vazute in clipul de mai jos:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=biHipJpkPM8[/bbvideo]
Repararea lui a necesitat rectificarea bielei la interior, rectificarea fusului din arbore unde calca rolele bielei, rectificarea fusului fata de la arbore plus crearea altei bucsi cuzinet pentru fusul din fata al arborelui.
Am facut bucsa noua pentru priza cutiei de viteze:
Rulment nou SLF 6207C3:
Nu mai am sau nu am poze cu fusul fata rectificat si bucsa noua, totusi ele pot fi vazute in clipul de mai jos:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=biHipJpkPM8[/bbvideo]
-
Autorul subiectului - Şurub M12
- Mesaje: 1315
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- A mulţumit: 2 ori
- I-a fost mulţumit: 11 ori
- Zodiac:
- Vârsta: 44
Re: Restaurare BMW R35 (1938)
Pentru ansamblul cilindru/piston am optat pentru alezarea cilindrului la cota de 75mm si folosirea unui piston de VW. Pistonul este mai greu decat cel original dar greutatea mare a volantului motor va compensa posibilele vibratii suplimentare.
Cilindrul alezat:
Vopsit:
Pistonul:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=f3UZ-iOioiA[/bbvideo]
In video puteti vedea video despre piston si cilindru.
Cilindrul alezat:
Vopsit:
Pistonul:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=f3UZ-iOioiA[/bbvideo]
In video puteti vedea video despre piston si cilindru.
-
Autorul subiectului - Şurub M12
- Mesaje: 1315
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- A mulţumit: 2 ori
- I-a fost mulţumit: 11 ori
- Zodiac:
- Vârsta: 44
Re: Restaurare BMW R35 (1938)
Palierul spate in care intra rulmentul ambielajului avea o ureche rupta, a trebuit incarcata zona cu sudura de aluminiu, rectificat si gaurit:
Dupa rectificare si curatare:
Simeringul de pasla montat si rulmentul spate SKF 6207:
Dupa rectificare si curatare:
Simeringul de pasla montat si rulmentul spate SKF 6207:
-
Autorul subiectului - Şurub M12
- Mesaje: 1315
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- A mulţumit: 2 ori
- I-a fost mulţumit: 11 ori
- Zodiac:
- Vârsta: 44
Re: Restaurare BMW R35 (1938)
Axul cu came prezinta uzuri specifice vechimii lui dar din fericire a fost recuperabil si a fost rectificat in zona bucsilor. Totodata au fost facute facute bucsi noi:
Bucsile si axul rectificat:
Bucsile si axul rectificat:
-
Autorul subiectului - Şurub M12
- Mesaje: 1315
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- A mulţumit: 2 ori
- I-a fost mulţumit: 11 ori
- Zodiac:
- Vârsta: 44
Re: Restaurare BMW R35 (1938)
Pinionul axului cu came rectificat in zona fetelor de frictiune pentru jocul axial:
-
Autorul subiectului - Şurub M12
- Mesaje: 1315
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- A mulţumit: 2 ori
- I-a fost mulţumit: 11 ori
- Zodiac:
- Vârsta: 44
Re: Restaurare BMW R35 (1938)
Bucsile montate in carter, acestea au o orientare anume care corespunde cu canalele de ungere iar partea de bucsa care este in afara carterului are rol de cuzinet pentru jocul axial:
Un clip video despre axul cu came si bucsi:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=9y7BhI3G-Ts&t=3s[/bbvideo]
Un clip video despre axul cu came si bucsi:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=9y7BhI3G-Ts&t=3s[/bbvideo]
-
Autorul subiectului - Şurub M12
- Mesaje: 1315
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- A mulţumit: 2 ori
- I-a fost mulţumit: 11 ori
- Zodiac:
- Vârsta: 44
Re: Restaurare BMW R35 (1938)
Sita anti vant montata, aceasta sita este foarte importanta deoarece sparge curentul de aer creat de miscarea pistonului si nu lasa sa loveasca uleiul din baie. Curentul de aer poate fi suficient de puternic incat sa modifice nivelul de ulei in baie.
Garnitura capacului palier:
Ambielajul montat:
Clipul pe youtube cu montarea ambielajului:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=XyUuW5jzkLk[/bbvideo]
Pregatirea pompei de ulei:
Garnitura capacului palier:
Ambielajul montat:
Clipul pe youtube cu montarea ambielajului:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=XyUuW5jzkLk[/bbvideo]
Pregatirea pompei de ulei:
-
Autorul subiectului - Şurub M12
- Mesaje: 1315
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- A mulţumit: 2 ori
- I-a fost mulţumit: 11 ori
- Zodiac:
- Vârsta: 44
Re: Restaurare BMW R35 (1938)
Pentru pompa de ulei a fost necesara bucsarea corpului pompei cu busci de bronz deoarece corpul prezenta uzuri specifice pentru un motor asa de vechi. De asemenea a fost necesara rectificarea axelor pinioanelor de ulei eliminand astfel orice joc intre axe si corpul pompei. Capacul de otel a fost si el planat deoarece prezenta uzura in zona de lucru a pinioanelor si astfel am eliminat aproape toate uzurile pompei de ulei si am readus astfel pompa la capacitatea de lucru proiectata din fabrica.
Mai jos video cu asamblarea pompei de ulei:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=2luVZSKaYnQ[/bbvideo]
Si un clip cu testarea pompei de ulei la banc:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=LGOVZcyx5xY[/bbvideo]
Corpul pompei este marcat din turnare:
Mai jos video cu asamblarea pompei de ulei:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=2luVZSKaYnQ[/bbvideo]
Si un clip cu testarea pompei de ulei la banc:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=LGOVZcyx5xY[/bbvideo]
Corpul pompei este marcat din turnare:
-
Autorul subiectului - Şurub M12
- Mesaje: 1315
- Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
- Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
- Localitate: Mogosoaia
- A mulţumit: 2 ori
- I-a fost mulţumit: 11 ori
- Zodiac:
- Vârsta: 44
Re: Restaurare BMW R35 (1938)
Baia de ulei a fost curatata, indreptata si vopsita iar pentru montaj am folosit garnitura si suruburi noi:
Mai jos video cu montajul pompei si al baii de ulei:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=72DN8WVwLjY&t=466s[/bbvideo]
Mai jos video cu montajul pompei si al baii de ulei:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=72DN8WVwLjY&t=466s[/bbvideo]