Nipru - inceputul unei motociclete

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
User avatar

Topic author
schumydan
LVL 6
LVL 6
Posts: 46
Joined: 31 Jan 2013, 18:29
Been thanked: 1 time

Nipru - inceputul unei motociclete

#1

Unread post by schumydan »

De ceva vreme ma tot batea gandul la un nipru, dar cum pe praful asta nu te lipesti de nimic fara ceva lovele, m-am procopsit cu un nipru complet, dar vrac, la un pret bun, pretul bun fiind din cauza ca nu are acte, dar pe parcurs sper sa o rezolv
Motorul era functional. pornit doar de proba, dar cum fiecare are piticii lui, i-am dat chiulasele jos pentru verificari si necesita ghiduri inlocuite, scaune frezate si tot tacamul, de ele se va ocupa nea Victor, taticul lor
Am desfacut amortizoarele spate pentru reparatie si ca de obicei in loc de ulei hidraulic, "lucrau" cu o mazga interesanta formata din motorina, vaselina, apa si alte substante necunoscute :))
Deocamdata atat. revin cu poze si alte descoperiri
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

#2

Unread post by luca.stere »

Succes!

Si poze cat mai multe!
User avatar

Topic author
schumydan
LVL 6
LVL 6
Posts: 46
Joined: 31 Jan 2013, 18:29
Been thanked: 1 time

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

#3

Unread post by schumydan »

Azi am autopsiat cutia de viteze, mari uzuri nu are. trebuie curatata si pinioanele sterse
trebuie un rulment schimbat si semeringurile. ca de obicei fara ulei in ea doar ceva apa si mazga

o intrebare: unde naiba venea manetuta de la mers inapoi? ca pinionul ar fi dar nu am gasit actionarea furcii
Attachments
chiulasele curatate in asteptarea ghidurilor de lada cu semering pe coada
chiulasele curatate in asteptarea ghidurilor de lada cu semering pe coada
DSCN4204.JPG
mecanicul sef dandu-si acordul
mecanicul sef dandu-si acordul
DSCN4202.JPG
DSCN4201.JPG
DSCN4200.JPG
DSCN4198.JPG
DSCN4197.JPG
DSCN4196.JPG
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

#4

Unread post by luca.stere »

Aici ai axul care actioneaza marsarierul:
DSCN4200.JPG
In capatul din exterior vine maneta de actionare.
cutie-dnepr.jpg
User avatar

ursu gunoier
LVL 7,5
LVL 7,5
Posts: 64
Joined: 18 Mar 2013, 18:02
Location: Mogosoaia Ilfov

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

#5

Unread post by ursu gunoier »

Simeringurile de supapa nu sunt intodeauna un avantaj deoarece coada supapei are intodeauna nevoie de ungere si racire iar uleiul '' consumat '' pe acolo e in cantitate neglijabila.
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

#6

Unread post by owene »

Mult succes si multa putere de munca, sa-l faci bine ca sa te dai relaxat cu el. Sa-i dai benzina buna si uleiuri bune, motoarele tot timpul se hranesc: cu benzina, cu piese, cu timpul in care ar trebui tu sa te dai :-) Fa-l bine ca sa ia doar benzina si ulei :-)
User avatar

Topic author
schumydan
LVL 6
LVL 6
Posts: 46
Joined: 31 Jan 2013, 18:29
Been thanked: 1 time

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

#7

Unread post by schumydan »

nu ma grabesc cu lucrarile, in limita timpului si a bugetului, oricum vine frigul si se muta bibilitul in garaj,
am planeta care zbarnaie la prima pedala, ma duce unde am nevoie

ursule daca incepe sa joace hora supapa in ghid, mai ales aia de admisie nu prea mai devine neglijabila cantitatea de ulei papata, plus calamina aferenta si fumul dupa tine. atunci semeringurile sunt o treaba buna.
daca la auto tine fara sa se caleze nimic prin ghiduri de ce nu ar merge si la nipru?

@luca : am miscat cu o cheie de 17 piulita acolo si intradevar se misca actionarea furcii, ramane sa ii bricolez o manetuta, mersi pentru poza
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

#8

Unread post by luca.stere »

Discutia cu simeringurile este mai lunga si fiecare ar putea sa aduca argumente valabile pentru varianta lui. Daciile s-au facut la inceput fara simeringuri de supape si nu aveau consum de ulei, in anii '90 au inceput sa le faca cu simeringuri desi era acelasi motor si nu am vazut vreo schimbare semnificativa. Ideea e ca simeringurile de supape rau nu pot face dar nici la minuni nu trebuie sa ne asteptam.
User avatar

ursu gunoier
LVL 7,5
LVL 7,5
Posts: 64
Joined: 18 Mar 2013, 18:02
Location: Mogosoaia Ilfov

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

#9

Unread post by ursu gunoier »

... iar motoarele in linie de auto au chiuloasa montata intr o pozitie total diferita fata de boxere.
User avatar

Topic author
schumydan
LVL 6
LVL 6
Posts: 46
Joined: 31 Jan 2013, 18:29
Been thanked: 1 time

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

#10

Unread post by schumydan »

tocmai de aceea trebuie ceva etansare pentru ca balteste ceva ulei in capacele la chiulasa, racirea si ungerea cred ca se realizeaza prin uleiul care circula pe acolo.
oricum avantajul este ca daca dau semne de probleme supapele din cauza lor se pot jumuli repede de pe ghiduri

oricum mai difera si calitatea la ghiduri alea rusesti imi par ceva fier de gard gaurit si presat in chiulase
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

#11

Unread post by owene »

Era pe motociclism.ro o dizertatie a lui rocknroll nea Victor, in care explica ca ungerea cozii supapelor se face cu vapori de ulei, nu cu ulei lichid, iar prezenta uleiului lichid acolo mai mult strica, nici gand sa raceasca, mai degraba se deterioreaza uleiul. Nu stau sa caut, o sa gasesti si tu daca o sa cauti, erau tot felul de argumente de la mai multi, poate daca citesti te luminezi.
User avatar

Topic author
schumydan
LVL 6
LVL 6
Posts: 46
Joined: 31 Jan 2013, 18:29
Been thanked: 1 time

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

#12

Unread post by schumydan »

feri am idee cat de cat despre ce inseamna semering la supape. daca nu is multumit le pot da jos si aia e.
azi am terminat un amortizor spate, dupa curatare si incarcare cu ulei lucreaza in parametrii, fratioru lui din pacate nu prea vrea sa faca servici, trebuie sa vad daca se potrivesc matzele de la amortizoarele de planeta ca am cateva donatoare
Attachments
omniprezenta mazga din orice lucru rusesc
omniprezenta mazga din orice lucru rusesc
DSCN4209.JPG
User avatar

AdrianS
Administrator
Administrator
Posts: 508
Joined: 26 Jan 2013, 20:16
Location: Bucureşti
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times
Zodiac:
Age: 34
Contact:

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

#13

Unread post by AdrianS »

Schumy, poate-mi trimiţi şi mie cândva o poză mai acătării (sau măcar originalul din care ţi-ai făcut avatar) ca să te-ncadrez şi eu la avatar mai omeneşte, aşa. :)
owene » 03 Sep 2014, 18:07 wrote:Era pe motociclism.ro o dizertatie a lui rocknroll nea Victor, in care explica ca ungerea cozii supapelor se face cu vapori de ulei, nu cu ulei lichid, iar prezenta uleiului lichid acolo mai mult strica, nici gand sa raceasca, mai degraba se deterioreaza uleiul.
Ţinând minte că mi-ai povestit şi mie treaba asta la telefon, l-am sunat de curând pe Nea' Victor ca să-i cer părerea şi spunea că totuşi uleiul în chiulasă (aşa cum bănuiam şi eu) are rol de răcire. Acum două zile i-am trimis chiulasele să-ncerce să vâre ghiduri de Lada cu simeringuri în ele, vedem ce-o ieşi.

Acum vreo trei ore am vorbit și cu Drobu la telefon pe tema ghidurilor. Uns cu toate alifiile cum este, este şi el păţit cu uzura ghidurilor la Nipru. Propunea să facem în așa fel încât culbutorii să exercite cât mai puțină (spre deloc) forță - alta decât cea axială, de împingere a supapei înspre piston - la mijlocul cursei lor, astfel încât coada supapei să nu fie prea mult împinsă în pereţii ghidului, cauzând rapid uzura. Vor exista totuşi forţe radiale între coadă şi ghid din pricina unghiului de acţionare al culbutorului, dar măcar nu doar într-o parte şi deci nu atât de mult.

Aştept să văd ce-mi povesteşte şi Nea' Victor. Scuze, nu vreau să-ţi "răpesc" topicul! :)
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

#14

Unread post by luca.stere »

schumydan » 06 Sep 2014, 19:49 wrote:feri am idee cat de cat despre ce inseamna semering la supape. daca nu is multumit le pot da jos si aia e.
azi am terminat un amortizor spate, dupa curatare si incarcare cu ulei lucreaza in parametrii, fratioru lui din pacate nu prea vrea sa faca servici, trebuie sa vad daca se potrivesc matzele de la amortizoarele de planeta ca am cateva donatoare
In caz ca ai nevoie de amortizoare are Gaspar cu 70 lei bucata. Arata foarte bine dar nu stiu ce sa-ti spun despre calitate.

PS: Sfat/rugaminte, inainte sa incarci o poza schimba-i denumirea data de aparatul foto. De exemplu daca pozezi un amortizor poti sa denumesti imaginea Amortizor-spate-Dnepr. Astfel forumul va da mai bine in cautari iar cei care cauta ceva anume pot gasi mai usor imaginile sau subiectele dorite.
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

#15

Unread post by owene »

Am vazut dincolo ca l-ai dat. O concluzie, un nou inceput?
User avatar

Topic author
schumydan
LVL 6
LVL 6
Posts: 46
Joined: 31 Jan 2013, 18:29
Been thanked: 1 time

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

#16

Unread post by schumydan »

da, a picat un cb500 la 10 mil, are faru spart si o scarita rupta
proprietarul, un prieten bun s-a saturat de motociclism, nu este la prima cazatura si o da ca intre prieteni ca vrea sa faca scoala de b
de asta l-am dat, oricum daca il tineam nu aveam ce face cu 3 motociclete


topicul se poate inchide/sterge
User avatar

AdrianS
Administrator
Administrator
Posts: 508
Joined: 26 Jan 2013, 20:16
Location: Bucureşti
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times
Zodiac:
Age: 34
Contact:

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

#17

Unread post by AdrianS »

Dă-ne de veste dacă vei dori cândva redeschiderea subiectului.

:LOCK:

EDIT 16.02.2021: Topic redeschis la cererea iniţiatorului. Baftă! :)
User avatar

Topic author
schumydan
LVL 6
LVL 6
Posts: 46
Joined: 31 Jan 2013, 18:29
Been thanked: 1 time

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

#18

Unread post by schumydan »

După 6 ani frunzarind pozele din topic mi.am dat seama ca am acelasi cotoi si acum. :hihi:
Revenind la fiare...
Cu gândul la un nipru si tot căutând un chilipir a apărut la vanzare pe olx un nipru in stare decentă si la pret bun.
Ce m.a determinat la el sa il iau a fost vopseaua originală și faptul că nu părea muncit.
In bord are 20 și ceva de mii de km. Pe site la rar la ultimul tip avea 55 mii. Oricum km la comuniste sunt sa fie ceva acolo pe ceas.
Attachments
Cam asa arata in garaj.
Cam asa arata in garaj.
User avatar

Topic author
schumydan
LVL 6
LVL 6
Posts: 46
Joined: 31 Jan 2013, 18:29
Been thanked: 1 time

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

#19

Unread post by schumydan »

După ce am stabilit o zi in care am ajuns la om acasa am incercat sa pornim fierul. Băiatul care o avea era fara înclinații spre surubareala. Mi.a zis ca mai mult de 200 km nu a mers cu el din cauze care nu a vrut să mi le zică dar ulterior le.am descoperit la demontare.
De pornit a pornit relativ usor si repede după o curățare sumară a carburatoarele.
La prima vedere franele blocate cauciucul pe atas copt si ambreiajul blocat.
Am urcat.o sus si da.i bataie acasa
Attachments
received_750440509205744.jpeg
User avatar

Topic author
schumydan
LVL 6
LVL 6
Posts: 46
Joined: 31 Jan 2013, 18:29
Been thanked: 1 time

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

#20

Unread post by schumydan »

Acasa am dat cutia jos. Bineinteles jumi juma apa cu ulei si toti rulmentii coxati. Cauza ambreiajului blocat era tija mâncata si înțepenita bine in axul cutiei de viteze.
20201120_193440.jpg
Odată cu motocicleta am primit si multe piese de schimb majoritatea noi luate probabil de fostul proprietar.
Am găsit acolo o tija noua completa si s.a rezolvat problema.
A urmat pus senzor de la gotronic pe avansul centrifugal existent.
20201213_113848.jpg
Grupul l.am schimbat cu totul acolo fiind apa mai multă ca ulei si era cam terminat Tot in el.
20201210_165331.jpg
Post Reply