Motocicleta mea - Ural M72 Solo
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 46
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Am terminat lucrul cu aripa fata, am cositorit gaurile originale care nu-mi erau de folos, am finalizat forma suportilor de aripa si am dat aripa cu Feruginol:
Dupa ce am montat aripa am dat gaurile pentru suportul de numar:
Suportii de prindere ai numarului fata ii aveam de ceva timp (vreo trei ani) si nu am apucat sa-i probez. Au fost facuti din inox iar asta mi-a creat probleme, o data pentru ca strungarul nu a dat corect o gaura fiind inclinata si totodata fiind din inox este prea dur si nu strange numarul. Astfel ca a trebuit sa tai o laterala pentru a putea strange numarul cu un surub dar va trebui sa le reduc si inaltimea, deci mai am de lucru:
Dupa ce am montat aripa am dat gaurile pentru suportul de numar:
Suportii de prindere ai numarului fata ii aveam de ceva timp (vreo trei ani) si nu am apucat sa-i probez. Au fost facuti din inox iar asta mi-a creat probleme, o data pentru ca strungarul nu a dat corect o gaura fiind inclinata si totodata fiind din inox este prea dur si nu strange numarul. Astfel ca a trebuit sa tai o laterala pentru a putea strange numarul cu un surub dar va trebui sa le reduc si inaltimea, deci mai am de lucru:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 46
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
La rezervor am avut un pic de lucru in zona suprafetelor unde se monteaza ornamentele laterale din cauciuc (knee pads), este o problema specifica rezervoarelor vechi cu astfel de ornamente care retin praf care la randul lui retine apa si astfel zona respectiva corodeaza. Cand am preluat eu rezervorul nu prezenta acele ornamente dar proprietarul anterior nu a reparat suprafata respectiva deoarece nu curgea. Astfel ca a trebuit sa extrag suruburile rupte, sa dau alte filete si sa repar toata zona cu cositor pe ambele fete ale rezervorului:
A trebuit sa elimin si o tabla alamita in lacasul prin care trece suportul de sa:
Cositorirea a mers mai greu fata de ce m-am lovit la alte rezervoare dar pana la urma am reusit, o sa va faceti o idee in clipul de mai jos:
[bbvideo]https://youtu.be/n5ahsdleghU[/bbvideo]
Iar acesta este rezultatul:
Dupa ce am terminat partea de cositorire am aplicat din nou un strat de Feruginol iar acum rezervorul este gata de vopsire. La aceasta motocicleta nu voi aplica pe table chit si filler ci doar Feruginol si direct vopsea (nu explic acum de ce).
Rezervorul este intr-o stare foarte buna, nu prezinta nici o indoitura iar coroziuni au existat doar in locurile specifice. Fiind un rezervor original de M72 este un mister pentru mine cum s-a putut pastra intr-o stare atat de buna la exterior dar si in interior...
A trebuit sa elimin si o tabla alamita in lacasul prin care trece suportul de sa:
Cositorirea a mers mai greu fata de ce m-am lovit la alte rezervoare dar pana la urma am reusit, o sa va faceti o idee in clipul de mai jos:
[bbvideo]https://youtu.be/n5ahsdleghU[/bbvideo]
Iar acesta este rezultatul:
Dupa ce am terminat partea de cositorire am aplicat din nou un strat de Feruginol iar acum rezervorul este gata de vopsire. La aceasta motocicleta nu voi aplica pe table chit si filler ci doar Feruginol si direct vopsea (nu explic acum de ce).
Rezervorul este intr-o stare foarte buna, nu prezinta nici o indoitura iar coroziuni au existat doar in locurile specifice. Fiind un rezervor original de M72 este un mister pentru mine cum s-a putut pastra intr-o stare atat de buna la exterior dar si in interior...
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 46
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Am cumparat de la Ural-Zentrale placile suport si ornamentele de cauciuc ale rezervorului. A trebuit sa dau alte gauri pentru ca se pare ca CJ750 (varianta chinezeasca de M72) are alte dimensiuni la prinderea placilor pe rezervor:
Am probat si rezervorul pentru eventuale pierderi de benzina, din fericire nu pierde benzina si cu ocazia aceasta am terminat lucrul la rezervor.
Am mai facut o rectificare mica la suportul cotului de esapament pe dreapta dupa care le-am dat un nou strat de Feruginol:
La fel am procedat si cu aripa spate care desi era nou avea un strat superficial de rugina in anumite locuri pe interior din cauza depozitarii. Am curatat bine cu smirghel si am aplicat doua straturi de Feruginol la interval de doua ore:
Am probat si rezervorul pentru eventuale pierderi de benzina, din fericire nu pierde benzina si cu ocazia aceasta am terminat lucrul la rezervor.
Am mai facut o rectificare mica la suportul cotului de esapament pe dreapta dupa care le-am dat un nou strat de Feruginol:
La fel am procedat si cu aripa spate care desi era nou avea un strat superficial de rugina in anumite locuri pe interior din cauza depozitarii. Am curatat bine cu smirghel si am aplicat doua straturi de Feruginol la interval de doua ore:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 46
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Intram in linie dreapta si cu cutia de viteze, am inceput deja lucrul la ea de 2-3 saptamani dar nu am avut timp sa o termin, poate in urmatoarele zile reusesc acest lucru. Mai jos, carterul cutiei de viteze:
Rulment nou marca URB model NJ206, este rulmentul care vine pe axul primar in spate unde este si sistemul de actionare al ambreiajului:
L-am presat in palier:
Dupa care am presat palierul in lacasul lui din cutia de viteze, palierul a fost scos din cutie pentru a fi rectificat si bucsat la interior unde lucreaza rulmentul de ambreiaj (voi explica si acest lucru):
Pentru axul secundar a trebuit sa refac penele, cele vechi erau uzate dar am avut norocul sa am doua pene aproape noi pe care a trebuit sa le prelucrez un pic cu pila ca sa le fac sa intre in lacas, astfel le-am putut face sa nu aiba joc si sa intre fest:
Am scos de pe axul primar rulmentul, odata cu scoaterea rulmentului iese si bucsa pe care etanseaza simeringul si am constatat ca nu prezinta uzura specifica:
Asamblarea pinioanelor, rulmenti noi:
Rulment nou marca URB model NJ206, este rulmentul care vine pe axul primar in spate unde este si sistemul de actionare al ambreiajului:
L-am presat in palier:
Dupa care am presat palierul in lacasul lui din cutia de viteze, palierul a fost scos din cutie pentru a fi rectificat si bucsat la interior unde lucreaza rulmentul de ambreiaj (voi explica si acest lucru):
Pentru axul secundar a trebuit sa refac penele, cele vechi erau uzate dar am avut norocul sa am doua pene aproape noi pe care a trebuit sa le prelucrez un pic cu pila ca sa le fac sa intre in lacas, astfel le-am putut face sa nu aiba joc si sa intre fest:
Am scos de pe axul primar rulmentul, odata cu scoaterea rulmentului iese si bucsa pe care etanseaza simeringul si am constatat ca nu prezinta uzura specifica:
Asamblarea pinioanelor, rulmenti noi:
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
undeva acolo la bucsa pe care etanseaza simeringul de la axul primar trebuie sa fie un "O" ring subtirel...in lipsa poate ajuge ulei pe discuri!
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
...si capacul prin care iese axul schimbatorului , de regula este futut...Etansarea originala este cu pasla....merge si acolo bucsat si un "o"ring mic...se transforma intr-o cutie cu fix patru viteze....
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 46
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
L-am pus, inca nu am pus restul de poze dar cutia este gata.
Last edited by luca.stere on 04 Jun 2020, 10:22, edited 1 time in total.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 46
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 46
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Finalizarea cutiei de viteze, mai jos lustruirea bucsei pe care etanseaza simeringul de priza:
Dupa cum se vede mi-am cumparat un strung mic chinezesc, desi experienta mea este foarte limitata in ceea ce priveste utilizarea unui strung pana acum s-a dovedit foarte util. Mai jos rulmentul de priza si bucsa montata care trebuie etansata fata de restul cutiei cu un oring subtirel sau daca nu exista se poate folosi silicon:
Furcile selectoare:
Cutia de viteze de M72 are o timonerie care este la exterior si care este astfel expusa umiditatii si prafului, daca nu este intretinuta corect (curatare si gresare periodica) se uzeaza repede. Nu am gasit nici o cutie de M72 care sa aiba timoneria buna, toate erau uzate si au trebuit reparate cu ajutorul strungarilor. La fel am procedat si acum cu diferenta ca aceasta a fost reparata de mine cu ajutorul strungului mentionat mai sus. A fost destul de dificil din cauza lipsei de experienta dar am reusit pana la urma. Scuzati engleza mea ruginita si nefolosita de mult timp dar clipul nu este editat si este facut fara repetitii, nu cum fac actorii aia de Hollywood :
[bbvideo]https://youtu.be/Zyg2GjkK1hQ[/bbvideo]
Si niste poze extrase din aceleasi operatiuni:
Pedala de schimbator vopsita:
Alta operatiune sensibila dar care nu a fost facuta de mine desi ideea imi apartine a fost bucsarea lagarului de aluminiu in care lucreaza rulmentul de ambreiaj si unde se produc uzuri severe ce au ca rezultat pierderi de ulei, actionare greoaie a ambreiajului si uzura prematura a rulmentului de ambreiaj din cauza inclinarii. Am dus lagarul de aluminiu la un strungar care a bucsat lagarul cu o bucsa din otel si am modificat si rulmentul de ambreiaj, practic l-am inlocuit cu un rulment modern care are camasi din otel cimentat, muuuult mai rezistent fata de mizeria ucraineana de cooperativa care se gaseste acum pe piata si care nu rezista nici 3000km.
[bbvideo]https://youtu.be/3UvTNFTQWL4[/bbvideo]
Astfel problema rulmentului de ambreiaj este rezolvata iar daca voi avea grija sa gresez rulmentul nu va mai trebui sa-l schimb niciodata si nu vor mai exista nici pierderi de ulei.
Dupa cum se vede mi-am cumparat un strung mic chinezesc, desi experienta mea este foarte limitata in ceea ce priveste utilizarea unui strung pana acum s-a dovedit foarte util. Mai jos rulmentul de priza si bucsa montata care trebuie etansata fata de restul cutiei cu un oring subtirel sau daca nu exista se poate folosi silicon:
Furcile selectoare:
Cutia de viteze de M72 are o timonerie care este la exterior si care este astfel expusa umiditatii si prafului, daca nu este intretinuta corect (curatare si gresare periodica) se uzeaza repede. Nu am gasit nici o cutie de M72 care sa aiba timoneria buna, toate erau uzate si au trebuit reparate cu ajutorul strungarilor. La fel am procedat si acum cu diferenta ca aceasta a fost reparata de mine cu ajutorul strungului mentionat mai sus. A fost destul de dificil din cauza lipsei de experienta dar am reusit pana la urma. Scuzati engleza mea ruginita si nefolosita de mult timp dar clipul nu este editat si este facut fara repetitii, nu cum fac actorii aia de Hollywood :
[bbvideo]https://youtu.be/Zyg2GjkK1hQ[/bbvideo]
Si niste poze extrase din aceleasi operatiuni:
Pedala de schimbator vopsita:
Alta operatiune sensibila dar care nu a fost facuta de mine desi ideea imi apartine a fost bucsarea lagarului de aluminiu in care lucreaza rulmentul de ambreiaj si unde se produc uzuri severe ce au ca rezultat pierderi de ulei, actionare greoaie a ambreiajului si uzura prematura a rulmentului de ambreiaj din cauza inclinarii. Am dus lagarul de aluminiu la un strungar care a bucsat lagarul cu o bucsa din otel si am modificat si rulmentul de ambreiaj, practic l-am inlocuit cu un rulment modern care are camasi din otel cimentat, muuuult mai rezistent fata de mizeria ucraineana de cooperativa care se gaseste acum pe piata si care nu rezista nici 3000km.
[bbvideo]https://youtu.be/3UvTNFTQWL4[/bbvideo]
Astfel problema rulmentului de ambreiaj este rezolvata iar daca voi avea grija sa gresez rulmentul nu va mai trebui sa-l schimb niciodata si nu vor mai exista nici pierderi de ulei.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 46
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 46
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
A doua roata:
Diferenta intr o roata cu anvelope 3.5 si una cu 3.75:
Si rezultatul pe care eu il asteptam de mult timp:
Sunt foarte multumit de rezultat, cand am pus rotile stateam in garaj si nu ma saturam de privit.
Diferenta intr o roata cu anvelope 3.5 si una cu 3.75:
Si rezultatul pe care eu il asteptam de mult timp:
Sunt foarte multumit de rezultat, cand am pus rotile stateam in garaj si nu ma saturam de privit.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 46
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Mici progrese, am cumparat tuburile de admisie pentru carburatoare de la Ural Zentrale, am modificat tija de ambreiaj pentru simering din pasla care e mai bun fata de cel de cauciuc, am facut un prezon pt capacul din fata desi o sa-l schimb cu unul original sau o sa fac unul ca cel original, am montat si reglat aprinderea cu platina si Gotronic 6V:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 46
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Merci!
Un mic progres, adaptarea talerului de franare care este de M72 civil pentru tambur de Dnepr. Adaptarea a constat de fapt in strunjirea talerului la exterior pentru a intra in canalul de protectie fata de impuritati al tamburului de Dnepr:
Urmeaza proba pe motocicleta.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 46
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Piesele de mai jos ar fi cam ultimele piese de care am nevoie pt a termina motocicleta, ma refer in sensul in care nu le aveam deloc dar si acestea au fost cumparate mai mult de proba pt ca sunt copiile chinezesti si nu stiam cum se prezinta.
1. Suportul superior de arc pt suspensia spate, aveam doua dar unul era sub cota si nu se fixa bine in cadru. Are mici imperfectiuni dar arata mult mai bine fata de cel care imi facea mie probleme, probabil voi fi nevoit sa lustruiesc suprafata unde se infileteaza arcul.
2. Bucsile axelor spate sunt din otel desi in imaginile de pe site-ul Ural Zentrale apareau ca fiind din alama. In principiu nu ar fi o problema dar la prima vedere am dubii ca se vor potrivi in lacasul carcaselor rusesti de M72 la care am bucsile uzate dar care totusi par mai groase in material.
3. Paharele de protectie si totodata ornamente ale suspensiei spate, calitate buna si par vopsite electrostatic.
1. Suportul superior de arc pt suspensia spate, aveam doua dar unul era sub cota si nu se fixa bine in cadru. Are mici imperfectiuni dar arata mult mai bine fata de cel care imi facea mie probleme, probabil voi fi nevoit sa lustruiesc suprafata unde se infileteaza arcul.
2. Bucsile axelor spate sunt din otel desi in imaginile de pe site-ul Ural Zentrale apareau ca fiind din alama. In principiu nu ar fi o problema dar la prima vedere am dubii ca se vor potrivi in lacasul carcaselor rusesti de M72 la care am bucsile uzate dar care totusi par mai groase in material.
3. Paharele de protectie si totodata ornamente ale suspensiei spate, calitate buna si par vopsite electrostatic.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 46
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Frana fata, un pas inainte si doi inapoi... am pus sabotii de frana si depaseau diametrul in partea de jos unde se sprijina si a trebuit sa-i rectific in acea zona.
Cablul de ambreiaj si suportul cablului de ambreiaj, aici am preferat sa fac eu si cablul si suportul. Cablul de ambreiaj l-am croit dintr-un cablu de frana de scuter care e mai gros si mai rezistent iar suportul am vrut sa-l fac eu pt ca la cel original nu-mi place designul, are elasticitate. Suportul facut de mine este mai rigid si tine cablul pe linia corecta cu levieriul de ambreiaj al cutiei de viteze:
Am lucrat si la frana spate care a suportat si ea niste imbunatatiri, mai jos un rezumat video despre toate aceste lucrari:
[bbvideo]https://youtu.be/9Q2qzJh9tRs[/bbvideo]
[bbvideo]https://youtu.be/8wIrODs7rDo[/bbvideo]
[bbvideo]https://youtu.be/gT8FyMyK5_4[/bbvideo]
Cablul de ambreiaj si suportul cablului de ambreiaj, aici am preferat sa fac eu si cablul si suportul. Cablul de ambreiaj l-am croit dintr-un cablu de frana de scuter care e mai gros si mai rezistent iar suportul am vrut sa-l fac eu pt ca la cel original nu-mi place designul, are elasticitate. Suportul facut de mine este mai rigid si tine cablul pe linia corecta cu levieriul de ambreiaj al cutiei de viteze:
Am lucrat si la frana spate care a suportat si ea niste imbunatatiri, mai jos un rezumat video despre toate aceste lucrari:
[bbvideo]https://youtu.be/9Q2qzJh9tRs[/bbvideo]
[bbvideo]https://youtu.be/8wIrODs7rDo[/bbvideo]
[bbvideo]https://youtu.be/gT8FyMyK5_4[/bbvideo]
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 46
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 46
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 46
Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo
Nu am povestit ce am patit cu carburatoarele acestea fiind copii chinezesti ale carburatoarelor K37. Stiam de la prima pornire a motorului ca acestea curg, nu prea aveau relanti, etc. Desi nu intentionez sa las aceste carburatoare pe motor totusi am vrut sa le pun la punct deoarece vor fi totusi montate la un moment pe un alt proiect unde acestea vor avea rolul sa para "originale".
Carburatoarele au finisari destul de bune dar vin cu multe bube: materialul este slab, pot prezenta defecte de fabricatie din care unele pot fi reparabile, stuturile de benzina nu sunt la pozitia corecta si nici nu asigura etansarea aceste chiar miscandu-se in locas, jiglerul principal de benzina este prea mic desi difuzorul este mai mare decat la rusescul K37, butonul de inundare nu este reglat corect.
Ideea e ca am pierdut vreo doua zile ca sa le pun la punct si sa mearga acceptabil si m-a ajutat enorm faptul ca aveam carburator K37 original unde am putut verifica niste treburi, altfeal pierdeam mult mai mult timp pentru a le pune la punct si inca nu am terminat cu ele (voi explica de ce). Mai jos filmul despre aceste carburatoare, este in engleza dar veti intelege:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=EdDGWtQT100[/bbvideo]
Bun, daca va uitati cu atentie, in video cand pornesc motorul se aud niste pocnituri pe esapament si veti sesiza chiar faptul ca motorul se tureaza foarte repede si are si sunet ca de motor cu supape in cap. Acest lucru se datoreaza axului cu came care desi este nou nu are canalul de pana in pozitia corecta si astfel axul cu came era prea avansat. Mai jos video cu verificarea axului cu came si montarea lui in pozitia corecta prin metoda "center lobe" care era folosita cu multi ani in urma ca metoda standard de punere la punct a axelor cu came:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=QwU-Y_M7HQE&t=1s[/bbvideo]
Reglarea avansului de aprindere:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=T-zDFvt6HfM&t=127s[/bbvideo]
Spuneam de carburatoare, abia acum dupa ce voi porni din nou motorul cu axul cu came montat in pozitia corecta voi putea temina cu adevarat punerea la punct a carburatoarelor. Sunt convins ca deja sunt aproape de adevar deoarece cand am lucrat ultima oara la ele deja facusem progrese clare dar problema axului cu came nu ma lasa sa ajung la rezultatul dorit de mine si din acest motiv cand am avut timp am desfacut din nou motorul pentru a verifica punerea la punct a distributiei gasind aceasta problema a canalului de pana pentru pinionul axului cu came.
Carburatoarele au finisari destul de bune dar vin cu multe bube: materialul este slab, pot prezenta defecte de fabricatie din care unele pot fi reparabile, stuturile de benzina nu sunt la pozitia corecta si nici nu asigura etansarea aceste chiar miscandu-se in locas, jiglerul principal de benzina este prea mic desi difuzorul este mai mare decat la rusescul K37, butonul de inundare nu este reglat corect.
Ideea e ca am pierdut vreo doua zile ca sa le pun la punct si sa mearga acceptabil si m-a ajutat enorm faptul ca aveam carburator K37 original unde am putut verifica niste treburi, altfeal pierdeam mult mai mult timp pentru a le pune la punct si inca nu am terminat cu ele (voi explica de ce). Mai jos filmul despre aceste carburatoare, este in engleza dar veti intelege:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=EdDGWtQT100[/bbvideo]
Bun, daca va uitati cu atentie, in video cand pornesc motorul se aud niste pocnituri pe esapament si veti sesiza chiar faptul ca motorul se tureaza foarte repede si are si sunet ca de motor cu supape in cap. Acest lucru se datoreaza axului cu came care desi este nou nu are canalul de pana in pozitia corecta si astfel axul cu came era prea avansat. Mai jos video cu verificarea axului cu came si montarea lui in pozitia corecta prin metoda "center lobe" care era folosita cu multi ani in urma ca metoda standard de punere la punct a axelor cu came:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=QwU-Y_M7HQE&t=1s[/bbvideo]
Reglarea avansului de aprindere:
[bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=T-zDFvt6HfM&t=127s[/bbvideo]
Spuneam de carburatoare, abia acum dupa ce voi porni din nou motorul cu axul cu came montat in pozitia corecta voi putea temina cu adevarat punerea la punct a carburatoarelor. Sunt convins ca deja sunt aproape de adevar deoarece cand am lucrat ultima oara la ele deja facusem progrese clare dar problema axului cu came nu ma lasa sa ajung la rezultatul dorit de mine si din acest motiv cand am avut timp am desfacut din nou motorul pentru a verifica punerea la punct a distributiei gasind aceasta problema a canalului de pana pentru pinionul axului cu came.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 46