Motor Ural 650 M67 - Operatiunea Mortul Zilei

Te supără vreun piston? Vreo roată? Vreo bujie? Doar n-or fi de capul lor! Postează aici şi ceata-ţi va sări în ajutor! Sau în cap...
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1328
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 16 times
Zodiac:
Age: 47

Motor Ural 650 M67 - Operatiunea Mortul Zilei

#1

Unread post by luca.stere »

Mi-a aterizat in garaj un motor blocat de Ural 650 M67, adica modelul cu alternator 12V. Ce mi-a placut la el in afara de faptul ca voiam un motor de Ural pe 12V a fost faptul ca era nedesfacut si complet iar daca ai noroc poti avea multe piese bune.
20250107_144521.jpg
20250107_144514.jpg
20250107_144508.jpg
20250107_144501.jpg
In general rusoaicele cand sunt blocate problema vine de la faptul ca proprietarii lor le tin in ploaie iar apa intra in motor curgand pe cablurile de acceleratie in carburator si de acolo in motor. La fel s-a intamplat si cu acest motor in care am gasit cam jumatate de litru de apa si care a facut ceva stricaciuni.
20250107_151638.jpg
20250107_145807.jpg
20250111_123514.jpg
20250111_123508.jpg
20250111_124531.jpg
20250112_161451.jpg
Mare noroc nu am avut dar partea buna este ca am toate piesele necesare si voi putea reconditiona acest motor. In afara de asta motorul nu a mai fost desfacut niciodata si astfel nu a fost ciobanit de nimeni, am toate cotele si filetele in stare perfecta.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1328
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 16 times
Zodiac:
Age: 47

Re: Motor Ural 650 M67 - Operatiunea Mortul Zilei

#2

Unread post by luca.stere »

Prima spalare a motorului:
20250209_164210.jpg
20250209_164214.jpg
20250209_164220.jpg
20250209_164230.jpg
20250209_164235.jpg
Dupa verificari si probe voi mai spala o data carterul, mai ales la interior.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1328
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 16 times
Zodiac:
Age: 47

Re: Motor Ural 650 M67 - Operatiunea Mortul Zilei

#3

Unread post by luca.stere »

Dupa cum se vede progresez foarte lent, lipsa de timp este un factor nemilos. Am imperecheat volantul cu ambielajul, asamblarea lor se face pe con iar la boxerele rusesti de regula nu sunt bine definite si au joc. Din cauza acestui joc se intampla relativ des sa se slabeasca volantul chiar daca e strans bine iar acest lucru duce la dustrugerea lacasului de pana in volant si in ambielaj.

Aici se vede cum dupa pasuire conul ambielajului este slefuit in proportie de 100%, la prima slefuire conurile se atingeau in proportie de cca 60% si in mod inegal.
ural m67.jpg
User avatar

Kristian
Moderator general
Moderator general
Posts: 118
Joined: 15 Apr 2015, 17:10
Location: ZCH
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times
Zodiac:
Age: 55
Contact:

Re: Motor Ural 650 M67 - Operatiunea Mortul Zilei

#4

Unread post by Kristian »

Iti trebuie si multa rabdare,pe langa cunostinte si experienta.
Ne incleștăm cu disperare,
Intr-o supremă confruntare
In fiecare zi:viață sau moarte...
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1328
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 16 times
Zodiac:
Age: 47

Re: Motor Ural 650 M67 - Operatiunea Mortul Zilei

#5

Unread post by luca.stere »

Kristian K wrote: 20 Jul 2025, 17:18 Iti trebuie si multa rabdare,pe langa cunostinte si experienta.
Rabdare inca mai am desi s-ar putea sa o confund cu pasiunea, timpul e problema principala pt ca ani de zile am amanat multe chestii care acum m-au ajuns din urma si nu mai pot amana nimic. Am mai avut si ceva probleme de sanatate care m-au obligat sa incetinesc ritmul chiar daca acum mi-am revenit complet.
User avatar

Kristian
Moderator general
Moderator general
Posts: 118
Joined: 15 Apr 2015, 17:10
Location: ZCH
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times
Zodiac:
Age: 55
Contact:

Re: Motor Ural 650 M67 - Operatiunea Mortul Zilei

#6

Unread post by Kristian »

Cand e vorba de sanatate,TOTUL trece in plan secund.
Ne incleștăm cu disperare,
Intr-o supremă confruntare
In fiecare zi:viață sau moarte...
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1328
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 16 times
Zodiac:
Age: 47

Re: Motor Ural 650 M67 - Operatiunea Mortul Zilei

#7

Unread post by luca.stere »

Mici progrese, pregatesc montarea ambielajului in carter dar aceasta pregatire este una minutioasa si ia mult mai mult timp fata de asamblarea propriu-zisa. Trebuie verificate atent toate piesele: ambielaj, tavitele de centrifugare a uleiului, palierii in care intra rulmentii ambielajului.
1.jpg
1.jpg (25.67 KiB) Viewed 2993 times
1.jpg
1.jpg (25.67 KiB) Viewed 2993 times
Rulmentii sunt SKF 6207 C3 cu bile si URB NJ207 cu role. In mod normal sunt necesari doi rulmenti 6207 C3 dar rulmentul cu role NJ207 cu role va fi montat in spatele ambielajului unde vine volanta. Avantajul este ca rulmentul cu role este mai rezistent si totodata ajuta mult la montarea palierului spate deoarece camasa interioara se monteaza pe arbore si intra prin alunecare pe bile. Astfel te "chinui" sa presezi palierul spate doar in carter, nu si pe rulment. Sistemul cu rulment cu role in spate il are si Dnepr650 dar de fapt treaba este inspirata de la motoarele de BMW care s-au facut in anii '50.
2.jpg
3.jpg
4.jpg
Post Reply