Mi-a aterizat in garaj un motor blocat de Ural 650 M67, adica modelul cu alternator 12V. Ce mi-a placut la el in afara de faptul ca voiam un motor de Ural pe 12V a fost faptul ca era nedesfacut si complet iar daca ai noroc poti avea multe piese bune.
In general rusoaicele cand sunt blocate problema vine de la faptul ca proprietarii lor le tin in ploaie iar apa intra in motor curgand pe cablurile de acceleratie in carburator si de acolo in motor. La fel s-a intamplat si cu acest motor in care am gasit cam jumatate de litru de apa si care a facut ceva stricaciuni.
Mare noroc nu am avut dar partea buna este ca am toate piesele necesare si voi putea reconditiona acest motor. In afara de asta motorul nu a mai fost desfacut niciodata si astfel nu a fost ciobanit de nimeni, am toate cotele si filetele in stare perfecta.
Motor Ural 650 M67 - Operatiunea Mortul Zilei
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1328
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 16 times
- Zodiac:
- Age: 47
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1328
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 16 times
- Zodiac:
- Age: 47
Re: Motor Ural 650 M67 - Operatiunea Mortul Zilei
Prima spalare a motorului:
Dupa verificari si probe voi mai spala o data carterul, mai ales la interior.
Dupa verificari si probe voi mai spala o data carterul, mai ales la interior.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1328
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 16 times
- Zodiac:
- Age: 47
Re: Motor Ural 650 M67 - Operatiunea Mortul Zilei
Dupa cum se vede progresez foarte lent, lipsa de timp este un factor nemilos. Am imperecheat volantul cu ambielajul, asamblarea lor se face pe con iar la boxerele rusesti de regula nu sunt bine definite si au joc. Din cauza acestui joc se intampla relativ des sa se slabeasca volantul chiar daca e strans bine iar acest lucru duce la dustrugerea lacasului de pana in volant si in ambielaj.
Aici se vede cum dupa pasuire conul ambielajului este slefuit in proportie de 100%, la prima slefuire conurile se atingeau in proportie de cca 60% si in mod inegal.
Aici se vede cum dupa pasuire conul ambielajului este slefuit in proportie de 100%, la prima slefuire conurile se atingeau in proportie de cca 60% si in mod inegal.
-
- Moderator general
- Posts: 118
- Joined: 15 Apr 2015, 17:10
- Location: ZCH
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 20 times
- Zodiac:
- Age: 55
- Contact:
Re: Motor Ural 650 M67 - Operatiunea Mortul Zilei
Iti trebuie si multa rabdare,pe langa cunostinte si experienta.
Ne incleștăm cu disperare,
Intr-o supremă confruntare
In fiecare zi:viață sau moarte...
Intr-o supremă confruntare
In fiecare zi:viață sau moarte...
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1328
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 16 times
- Zodiac:
- Age: 47
Re: Motor Ural 650 M67 - Operatiunea Mortul Zilei
Rabdare inca mai am desi s-ar putea sa o confund cu pasiunea, timpul e problema principala pt ca ani de zile am amanat multe chestii care acum m-au ajuns din urma si nu mai pot amana nimic. Am mai avut si ceva probleme de sanatate care m-au obligat sa incetinesc ritmul chiar daca acum mi-am revenit complet.Kristian K wrote: ↑20 Jul 2025, 17:18 Iti trebuie si multa rabdare,pe langa cunostinte si experienta.
-
- Moderator general
- Posts: 118
- Joined: 15 Apr 2015, 17:10
- Location: ZCH
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 20 times
- Zodiac:
- Age: 55
- Contact:
Re: Motor Ural 650 M67 - Operatiunea Mortul Zilei
Cand e vorba de sanatate,TOTUL trece in plan secund.
Ne incleștăm cu disperare,
Intr-o supremă confruntare
In fiecare zi:viață sau moarte...
Intr-o supremă confruntare
In fiecare zi:viață sau moarte...
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1328
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 16 times
- Zodiac:
- Age: 47
Re: Motor Ural 650 M67 - Operatiunea Mortul Zilei
Mici progrese, pregatesc montarea ambielajului in carter dar aceasta pregatire este una minutioasa si ia mult mai mult timp fata de asamblarea propriu-zisa. Trebuie verificate atent toate piesele: ambielaj, tavitele de centrifugare a uleiului, palierii in care intra rulmentii ambielajului.
Rulmentii sunt SKF 6207 C3 cu bile si URB NJ207 cu role. In mod normal sunt necesari doi rulmenti 6207 C3 dar rulmentul cu role NJ207 cu role va fi montat in spatele ambielajului unde vine volanta. Avantajul este ca rulmentul cu role este mai rezistent si totodata ajuta mult la montarea palierului spate deoarece camasa interioara se monteaza pe arbore si intra prin alunecare pe bile. Astfel te "chinui" sa presezi palierul spate doar in carter, nu si pe rulment. Sistemul cu rulment cu role in spate il are si Dnepr650 dar de fapt treaba este inspirata de la motoarele de BMW care s-au facut in anii '50.
Rulmentii sunt SKF 6207 C3 cu bile si URB NJ207 cu role. In mod normal sunt necesari doi rulmenti 6207 C3 dar rulmentul cu role NJ207 cu role va fi montat in spatele ambielajului unde vine volanta. Avantajul este ca rulmentul cu role este mai rezistent si totodata ajuta mult la montarea palierului spate deoarece camasa interioara se monteaza pe arbore si intra prin alunecare pe bile. Astfel te "chinui" sa presezi palierul spate doar in carter, nu si pe rulment. Sistemul cu rulment cu role in spate il are si Dnepr650 dar de fapt treaba este inspirata de la motoarele de BMW care s-au facut in anii '50.