Povestea e simplă. Cum să faci prostii din cauze de... cafea. Adică te întîlneşti cu băiet la cafea la vulcanizare, "mişto motorul, am şi eu" şi de aici... uşor de imaginat ce urmează.
Aşa că se pune Virgil în temă, se ia Virgil cu ataşul lui veşnic şi nedespărţibil oriunde, şi plin cu scule necesare, şi se căşună pe magazia băietului.
Se descoperă o minune de ămtău 11 modificat la aspect, cu k68 din care unul înţepenit. Se deblochează carburator, se pune benzină, baterie, se amorsează şi după 6 ani de stat... porneşte shirar na ciorti de zamac!.. altfel cum...
Bun... ca răsplată pentru aceasta, ia primeşte un alt ămtău complet, dar bucăţi.... desfăcut în coştereaţă.
Se recuperează tot ce era recuperabil, ca în bancul cu "să borăşti cu dinţii strînşi să nu iasă bucăţile mari", se încarcă în papuckup, se poartă oriunde vreo lună de zile cu zdrăngănitul aferent şi scuturarea de găinaţ de rigoare.. care putheeee.... pînă cînd înarmat cu turbojet nou se căşună pe fiecare bucăţică. Bine, între timp construind şi o umbră de garaj transparent în care se poate lucra ca-n sînul lui Avraam, avînd lumină de jur-împrejur peste tot.
Aşa... spălată curată, acum parcă arată altfel, mai promiţător.
Motorul a fost destul de virgin. Chiar dacă l-am desfăcut pe toate părţile şi l-am jetuit bine, apoi cu cocktail motorină-benzină l-am dezglodat... nu fusese desfăcut niciodată, arborele cu bielele lui prezentîndu-se în condiţie foarte bună. Inclusiv ambreiajul, inclusiv pinioanele din faţă, unde cotrobăind prin ladă.. am găsit un filtru de ulei, deşi folosit, dar desfăcut şi curăţat. Bineînţeles că la acel magnus capacus a primit şi o garnitură nouă.
Acelaşi motor a primit un set motor mai vechi de-l aveam de pe un motor ce i-a pocnit arborele (canemvalul, cum i se zice în grai de la mama lor). Chiar cu segmenţi noi, rulaţi cam 100 kilometri.
După ce am căutat soluţii de etanşare a pierderilor de ulei pe la prezoanele chiulaselor, acelaşi Virgil m-a scos iar la lumină cu ceva funie de azbest. Urmează să fac o spirală pe după şi să pun şaibe de cupru în locul celor originale de aluminiu. S-ar cam găsi şi de alea, dar după piese după jumătatea lui ianuarie mă mai duc de-acu.
După ce văd motorul strîns, ormează lego-ul cadru-furci-telescoape... şi am o surpriză pt motocicleta asta, pentru că a început să-mi placă cu disc pe faţă. Am ceva ce stă aruncată degeaba....
Oare o ieşi motocicletă?
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Oare o ieşi motocicletă?
M-ul meu arata mai rau decat "adunatura" ta de fiare. Trebuie sa iasa ceva, vointa si bani sa fie.
Cu roata aia verde ce intentii ai? Sper ca nu deranjeaza intrebarea.
Cu roata aia verde ce intentii ai? Sper ca nu deranjeaza intrebarea.
-
Topic author
Re: Oare o ieşi motocicletă?
Roţile alea verzi chiar azi au ajuns la VIrgil, dar dacă-ţi trebe una din ele... vedem cum facem. Numai transportul e al tău şi trimit NUMAI cu Fan Curier.
Chef de lucru e. Pentru că satisfacţiile unui boxer sunt clari peste ale clasei de 350. Şi o s-o fac io şi pe asta...
Chef de lucru e. Pentru că satisfacţiile unui boxer sunt clari peste ale clasei de 350. Şi o s-o fac io şi pe asta...
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Oare o ieşi motocicletă?
Ok, o sa discutam.Paul » 07 Dec 2013, 21:31 wrote:Roţile alea verzi chiar azi au ajuns la VIrgil, dar dacă-ţi trebe una din ele... vedem cum facem. Numai transportul e al tău şi trimit NUMAI cu Fan Curier.
-
Topic author
Re: Oare o ieşi motocicletă?
mda, şi a ieşit şi motorul...
Nu aşa impecabil cum l-am vrut eu - trebuie înlocuite garniturile (pălăriile) tunelurilor tijelor pe dreapta.
În rest, trebe de pus pe motor. Aşteptări am, are segmenţi noi, ce dreacu'....
http://www.youtube.com/watch?v=Z5pMFEtCBQU" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu aşa impecabil cum l-am vrut eu - trebuie înlocuite garniturile (pălăriile) tunelurilor tijelor pe dreapta.
În rest, trebe de pus pe motor. Aşteptări am, are segmenţi noi, ce dreacu'....
http://www.youtube.com/watch?v=Z5pMFEtCBQU" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Topic author
Re: Oare o ieşi motocicletă?
A, şi cîteva poze de la montaj:
Setul motor - se văd segmenţii şi starea bună a cilindrilor
Simeringuri în spatele şaibelor de cupru, la prezoanele chiulaselor
Setul motor - se văd segmenţii şi starea bună a cilindrilor
Simeringuri în spatele şaibelor de cupru, la prezoanele chiulaselor
-
Topic author
Re: Oare o ieşi motocicletă?
Noi jucării. În fine, vechi, adica folosite, dar tare sunt curios ce diferenţă fac!
La primă vedere se prezintă complete şi în stare foarte bună. M-am gândit că dispare protecţia ovală care etanşează probabil la carcasa originală. Fişele vin schimbate, cu nevoia de a cam strica blocările originale în bobină. Iar în partea de lulea ce vine pe bujie, e foarte uşor de operat, iar luleaua însăşi e foarte deşteaptă.
Terminalii bobinei sunt uşor de mufat la montaj.
Lucru japonez. Nu se compară.
La primă vedere se prezintă complete şi în stare foarte bună. M-am gândit că dispare protecţia ovală care etanşează probabil la carcasa originală. Fişele vin schimbate, cu nevoia de a cam strica blocările originale în bobină. Iar în partea de lulea ce vine pe bujie, e foarte uşor de operat, iar luleaua însăşi e foarte deşteaptă.
Terminalii bobinei sunt uşor de mufat la montaj.
Lucru japonez. Nu se compară.
-
- Administrator
- Posts: 508
- Joined: 26 Jan 2013, 20:16
- Location: Bucureşti
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 3 times
- Zodiac:
- Age: 34
- Contact:
Re: Oare o ieşi motocicletă?
Eu am avut rezultate grozave cu bobinele astea. Succes!
viewtopic.php?f=30&t=239" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=30&t=239" onclick="window.open(this.href);return false;