ursu gunoier » 09 Jan 2014, 19:53 wrote:Gandeste te ca ai montat pe mobra un cdi smecher , esti pe autostrada, vara, pe 50 de mii de grade si constati ca ai ramas fara scanteie, cum o depanezi?
Pe cand, cu platina, nu exista sa ramai!
Ca te lasa prin oras nu i nici o problema, o rezolvi cumva, insa la drum lung ii mai grav!
Apoi asa nu mai pleci nicaieri. Service-urile sunt pline nu? Nu cu comuniste, ci cu japoneze si cele auto cu marci renumite, asta inseamna ca tot omul se risca atunci cad baga o Grecia cu familia. Daca se duce o bobina de inductie? Ghinion. Eu am vazut cum si-au pleznit unii concediul la intrarea in Brasov, cand nu s-au putut hotara daca sa o ia prin oras(stanga) sau pe centura (dreapta) si in agitatia deciziei nu au mers nici stanga nici dreapta ci in V-ul din mijlocul drumului.
Am patit eu, care am Gotronic cu senzor, dar nu l-am luat nou, ci de pe un MZ pe care l-am dezmembrat. La vreo 10000km de la (trans-)montaj, la intoarcere din Serbia dar inainte de Sibiu, mi-a murit motorul ca mi-a cazut senzorul. Cazut fizic de la locul lui, atarna in fir. Incepea si ploaia asa ca m-am refugiat intr-un peco. Ce am avut si ce am facut
- Am plecat la drum cu 4 kituri Gotronic, 3 le-au comandat sarbii si unul nou-nout il tineam eu "sa am si eu". L-am vandut si pe al 4-lea la sarbi.
- aveam un platou cu platina si condensator, deci nu am fost chiar in fundu' gol, DAR fata de Gotronic AT012 fabricat din 2011 incoace care poate fi comandat de platina, modulul meu era AT011 pe care platina il nenorocea. Deci reparatia eleganta in care doar inlocuiesti senzorul cu platina si merge excelent, nu era valabila. Trebuia sa demontez si sa trec pe sistemul old-school, nu-mi convenea ca nu e scanteia asa buna, asa ca in loc de asta, am investigat cauza picarii senzorului: este realizat cu niste lipituri de fludor care oboseste de la temperatura si material si se sparge. Am scos letconul cu gaz, si am lipit cutiuta senzorului. I-am prostit pe baietii de la benzinarie ca e pe baterii, ca desi e pe oxidare catalitica si nu are flacara libera, explica-i asta lui Dorel.
In concluzie, niste "dotari" sunt bune, dar poate nu trebuie exagerat cu panica. Cea mai buna dotare e sa o cunosti si sa fii capabil sa repari/improvizezi. La drum lung rar pica ceva, tocmai fiindca motocicleta nu functioneaza in regim tranzitoriu asa cum e fortata in traficul unui oras. Asa ca eu consider ca la drum lung teama ca pica ceva nu e justificata. O pregatire buna inainte, niste drumuri de test, o mana de piese si scule utile si gata.
Dupa patanie, am comandat un kit Gotronic nou "sa am" - l-am dat deja unui prieten pentru un IJ
Am vorbit si cu d-l Olaru (Gotronic), am cazut de acord ca e un defect de concept al senzorului, dar pe de alta parte eram primul care a semnalat atare defect, nici eu nu l-am pus nou ci dezmembrat, si i-am mai pus 10000km asa ca o reproiectare pica.
Modulul AT012 e imbatabil, nu se strica decat daca il montezi aiurea, dar odata montat bine, nu are moarte, si accepta la comanda atat senzor cat si platina.
Piese am cu mine la fiecare drum, limita este cat incape intr-un topcase de o casca. Daca trebuie mai mult de atat, e degeaba. Pana acum, inafara de pana cu senzorul, am reparat tot pe altii.