Sudura pe motocicletă
-
Topic author - Administrator
- Posts: 508
- Joined: 26 Jan 2013, 20:16
- Location: Bucureşti
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 3 times
- Zodiac:
- Age: 34
- Contact:
Sudura pe motocicletă
Aproape am isprăvit lucrul la Niprul meu. Alaltăieri mă luptam cu taică-meu întru sudarea pe cadru a prinderii pentru cricul lateral.
Instalaţia electrică a motocicletei include, pe lângă acele câteva relee de putere electro-mecanice, o aprindere electronică GoTronic. Foloseşte încă (mai bine zis de-abia, având în vedere că am avut până de curând păcătosul avans manual) sistemul de avans centrifugal şi un alternator de Tico, cel din urmă fiind adaptat de Nea' Victor din Valu lui Traian.
Neştiind prea bine cum stau lucrurile, am decuplat toate firele aprinderii electronice şi am scos cu totul alternatorul de pe motocicletă (ştiind că are în el puntea de diode şi releul regulator). Mă poate lămuri cineva cum stă treaba cu sudura pe cadrul unei motociclete? Este indicată / necesară decuplarea sau înlăturarea anumitor piese electrice / electro-mecanice / electronice din instalaţie înainte de a suda electric pe cadru, pentru a preveni distrugerea lor? Dacă da, care sunt acelea?
Instalaţia electrică a motocicletei include, pe lângă acele câteva relee de putere electro-mecanice, o aprindere electronică GoTronic. Foloseşte încă (mai bine zis de-abia, având în vedere că am avut până de curând păcătosul avans manual) sistemul de avans centrifugal şi un alternator de Tico, cel din urmă fiind adaptat de Nea' Victor din Valu lui Traian.
Neştiind prea bine cum stau lucrurile, am decuplat toate firele aprinderii electronice şi am scos cu totul alternatorul de pe motocicletă (ştiind că are în el puntea de diode şi releul regulator). Mă poate lămuri cineva cum stă treaba cu sudura pe cadrul unei motociclete? Este indicată / necesară decuplarea sau înlăturarea anumitor piese electrice / electro-mecanice / electronice din instalaţie înainte de a suda electric pe cadru, pentru a preveni distrugerea lor? Dacă da, care sunt acelea?
-
- In Memoriam
- Posts: 199
- Joined: 30 Jan 2013, 17:35
- Location: Bîlteni
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 16 times
- Zodiac:
- Age: 62
Sudura pe motocicletă
Nu, nu se indeparteaza nimic! Am sudat pe CZ, pe Jawa, chiar si pe BMW...si nu a crapat nimic! Uneori am sudat si avind contactul pus (uitat,deh)! :lol:
Cin' se ia cu mine bine,
Ii dau haina de pe mine...
Atentie marita! Oltean pur!
Ii dau haina de pe mine...
Atentie marita! Oltean pur!
-
Topic author - Administrator
- Posts: 508
- Joined: 26 Jan 2013, 20:16
- Location: Bucureşti
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 3 times
- Zodiac:
- Age: 34
- Contact:
Sudura pe motocicletă
Mulţumesc! Îmi vine totuşi să cred că de frică nu s-au ars la mata! Altfel le băteai cu parul şi mai şi asmuţeai diavolul ăla de câine pe dânsele!
-
- LVL 7,5
- Posts: 67
- Joined: 02 Feb 2013, 18:54
-
- In Memoriam
- Posts: 199
- Joined: 30 Jan 2013, 17:35
- Location: Bîlteni
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 16 times
- Zodiac:
- Age: 62
Sudura pe motocicletă
Cindva mi s-a rupt pe drum cadrul la CZ, exact intre rezervor si suportul din fata de prindere al motorului si am sudat cadrul pe loc, la marginea drumului, unde un localnic isi suda gardul...si atunci de frica am dat si io borna "+" de la baterie jos, iar omul a inceput sa rida! M-a intrebat daca mi-e frica sa nu-mi fure curentul...si de-atunci am exersat fara sa mai desfac bornele sau alte accesorii electrice...si mai de frica, mai cu noroc, nu s-a intimplat nimic. Merita incercat, cel putin cistigi o experienta! :woohoo:AdrianS » 30 Apr 2013, 07:29 wrote:Mulţumesc! Îmi vine totuşi să cred că de frică nu s-au ars la mata! Altfel le băteai cu parul şi mai şi asmuţeai diavolul ăla de câine pe dânsele!
Cin' se ia cu mine bine,
Ii dau haina de pe mine...
Atentie marita! Oltean pur!
Ii dau haina de pe mine...
Atentie marita! Oltean pur!
Sudura pe motocicletă
In mod sigur DA! Una din bornele bateriei este suficent. Aceste este un circuit inchis permanent care foloseste masa sasiului!...Mă poate lămuri cineva cum stă treaba cu sudura pe cadrul unei motociclete? Este indicată / necesară decuplarea sau înlăturarea anumitor piese electrice / electro-mecanice / electronice din instalaţie înainte de a suda electric pe cadru, pentru a preveni distrugerea lor? Dacă da, care sunt acelea?
In doua cazuri mi s-a intamplat sa vad ca in urma unei suduri a crapat puntea alternatorului(e vorba de auto). Nu s-au scos bornele pentru a nu se pierde codul radio. Nu stiu ce sa intamplat, probabil o masa defectusa...!!!!????
Cert este faptul ca la auto, mai nou si la moto sunt calculatoare ce raman alimentate si dupa taierea contactului(confort, antidemaraj, alarme, etc). Deconectarea bateriei este obligatorie! deschide singurul circuit ramas inchis dupa taierea contactului.
Ca la @ivan_pedala nu sa intamplat nimic in doua-trei situatii nu este o regula...
Tu faci ce vrei, un alternator nu-i bai, dar un calculator... un surub, o borna si nu-ti asumi nici un risc.
Acum 5 ani un mecanic, a lovit cu ciocanul o podea la un Volvo S60 intrat la reparatii.... au trosnit 2 airbaguri cu toate ca auto avea contactul taiat... l-au costat salariul pe doua luni. Ironia este ca prostia asta a mai facut-o de zeci de ori pe alte masini... si nu sa intamplat nimic.
Sudura pe motocicletă
Am sudat pe cadrul meu si nu a avut nimic instalatie , CDI sau alte nimicuri , totusi am scos bateria inainte asa , de fite.
Sudura pe motocicletă
Si eu am sudat esapamentul la masina mea fara sa scot bateria(din lene), dar m-am asigurat ca(,)clestele de masa este fixat exact langa locul sudurii. Apoi sudura a fost cu argon, unde curentii sunt de zeci de ori mai mici decat la sudura cu electrod.LIL DEBUL » 01 May 2013, 09:52 wrote:Am sudat pe cadrul meu si nu a avut nimic instalatie , CDI sau alte nimicuri , totusi am scos bateria inainte asa , de fite.
In fond fiecare face ce vrea, eu am raspuns la o intrebare(probabil ultima data cand o mai fac)...
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Sudura pe motocicletă
Se pare ca acesta este secretul, ca masa sa fie aproape de locul sudurii sau pe aceeasi piesa ca sa nu-si "traga" curentul prin piesele electronice, asta mi-a spus un electronist. Totusi din precautie scot borna si cateodata mufele de la diversele piese elctronice, am vazut ca exista si o protectie pentru baterie pt a nu mai demonta bateria sau borna.Si eu am sudat esapamentul la masina mea fara sa scot bateria(din lene), dar m-am asigurat ca(,)clestele de masa este fixat exact langa locul sudurii.
Repar, deci exist!
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Sudura pe motocicletă
Nu stiu, ca nu m-am interesat. Poate cristi57 sa aiba o idee despre ce ar putea fi in acea cutie. Oricum la babaciunile noastre e mai simplu sa scoatem bornele.AdrianS » 01 Jun 2013, 23:36 wrote:Ce-are jucăria în cutiuţa albastră? Vreun condensator?
Repar, deci exist!
Sudura pe motocicletă
Admin edit..... wă copchile, cu politeţuri fîsîite d-astea v-aţi pierdut ţara :!:
-
Topic author - Administrator
- Posts: 508
- Joined: 26 Jan 2013, 20:16
- Location: Bucureşti
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 3 times
- Zodiac:
- Age: 34
- Contact:
Sudura pe motocicletă
Evident, n-aş da banii pe aşa ceva. Eram doar curios să-i înţeleg principiul de funcţionare.
Sudura pe motocicletă
Pe viitor
Daca deconectezi o borna e suficient. Asta o faci pentru a nu distruge bateria daca clestele de masa al aparatului de sudura nu face contact suficient de bine cu piesa sudata.
Orice aparat de sudura genereaza un camp electro-magnetic , aparatele Tig in special genereaza cel mai puternic camp, de aici au pornit miturile cu cdi-uri (ecu) arse.
Campul em iti poate arde foarte usor si circuitele din telefonul mobil .
De retinut .. clestele de masa trebuie sa faca contact cat mai bun cu piesa sudata(metal curat !!!), contactul este mai important decat distanta (mai ales la motociclete)
Daca deconectezi o borna e suficient. Asta o faci pentru a nu distruge bateria daca clestele de masa al aparatului de sudura nu face contact suficient de bine cu piesa sudata.
Orice aparat de sudura genereaza un camp electro-magnetic , aparatele Tig in special genereaza cel mai puternic camp, de aici au pornit miturile cu cdi-uri (ecu) arse.
Campul em iti poate arde foarte usor si circuitele din telefonul mobil .
De retinut .. clestele de masa trebuie sa faca contact cat mai bun cu piesa sudata(metal curat !!!), contactul este mai important decat distanta (mai ales la motociclete)
Sudura pe motocicletă
Una peste alta , ca sa fii sigur si daca esti paranoic , deconectezi bateria de tot , scoti CDI , scoti diverse relee si sudezi pina lesini.
Ce o fi frate asa de complicat ???
Ce o fi frate asa de complicat ???