Page 14 of 18

Re: Restaurare M72

Posted: 01 Dec 2013, 23:47
by luca.stere
Lolo_ID » 01 Dec 2013, 21:45 wrote:Deasupra lunii si a anului de fabricatie este STAS-ul, ultimile 2 cifre indicand anul STAS-ului, nicidecum anul fabricatiei
Ai idee de ce mobra e?

Re: Restaurare M72

Posted: 02 Dec 2013, 00:05
by Lolo_ID
Claxonul de fata s-a montat pe diferite motociclete, scutere, masini rusesti dar nu pe M72. Acelasi model s-a fabricat si pe 12 V. Este un claxon, sa zicem, "universal". Daca nu ti la originalitate, foloseste-l.

Re: Restaurare M72

Posted: 02 Dec 2013, 20:18
by luca.stere

Re: Restaurare M72

Posted: 02 Dec 2013, 20:58
by luca.stere
Am tot vrut sa arat cum am facut instalatia electrica:

Capat de fir cositorit:
20131202_095303.jpg
Cositorirea se poate face cu ciocanul de lipit sau cu un creuzet (preferatul meu):
20131202_095507.jpg
Dupa care se pune papucul (mama, tata, rotund) si se cositoresc impreuna, astfel firul nu se va smulge niciodata si nici nu va oxida:
20131202_095449.jpg
Dupa care ii punem o izolatie pentru a nu face atingere cu alti conectori, si arata si bine:
20131202_095906.jpg
Toata instalatia a fost facuta in acest fel, unde nu se pun papuci am cositorit capetele firelor.

Re: Restaurare M72

Posted: 02 Dec 2013, 21:29
by luca.stere
Dupa cum ati vazut in filmul de mai sus am montat si protectiile pentru genunchi de pe rezervor, eu le consider de fapt niste ornamente: http://www.oldtimergarage.eu/catalog/pr ... ts_id=1380
protectii-genunchi-ural-m72-montate.jpg

Re: Restaurare M72

Posted: 04 Dec 2013, 21:55
by luca.stere
Mi-au venit celelalte doua cauciucuri marca Petrosina de la Gaspar, acum pot sa termin rotile pentru atas si roata de rezerva.
cauciucuri-petrosina-ural-m72.jpg
Distanta dintre tambur si platoul sabotilor:
20131202_175949.jpg
Picatele albe sunt de fapt mici pete de noroi facute dupa ce m-am plimbat un pic cu ea :D .
20131202_190314.jpg

Re: Restaurare M72

Posted: 07 Dec 2013, 21:22
by luca.stere
Mici progrese astazi, am mai facut un suport pentru vopsit spite si am dublat numarul de gauri pentru a incapea 20 de spite pe suport. Astfel, dupa ce am curatat cromul de pe ele cu smirghel cu apa le-am vopsit pe toate odata.
spite-suport-dublu.jpg
spite-janta-atas-ural-m72.jpg
Maine voi spita si roata asta dupa care va urma roata de rezerva.

Re: Restaurare M72

Posted: 09 Dec 2013, 22:36
by luca.stere
Ieri m-am apucat de spitat roata pentru atas, din pacate am uitat sa cumpar rulmentii pentru roata si nu am putut sa o prind in furca:
20131208_135553[1].jpg
Mi-am adus aminte ca nu am pus poze cu sistemul de aprindere original:
20131207_165547[1].jpg

Re: Restaurare M72

Posted: 10 Dec 2013, 18:54
by luca.stere
Rulmentii pentru celelalte doua roti, marca Koyo:
rulmenti-ural-m72-6204-koyo.jpg

Re: Restaurare M72

Posted: 11 Dec 2013, 12:50
by luca.stere
In afara de roti pentru atas mai am de facut de gratarul din lemn pentru atas si scaunul. Daca gratarul este relativ usor de facut cu scaunul e un pic mai complicat in sensul ca originalul este pe arcuri si trebuie sa gasesc niste arcuri ca sa-l fac. Pana la urma cred ca o sa ma inspir de la scaunele auto.
001.544.JPG

Re: Restaurare M72

Posted: 22 Dec 2013, 08:50
by cosminx11
Salut.De asta ce zici http://www.pro-bike.ro/forums/classifie ... -vand-m72/, merita ? Sunt interesat,dar o parere in plus nu strica m-ai ales din partea cuiva care a restaurat asa ceva si este de admirat.

Re: Restaurare M72

Posted: 22 Dec 2013, 12:13
by luca.stere
luca.stere » 22 Dec 2013, 10:05 wrote:
cosminx11 » 22 Dec 2013, 06:50 wrote:Salut.De asta ce zici http://www.pro-bike.ro/forums/classifie ... -vand-m72/, merita ? Sunt interesat,dar o parere in plus nu strica m-ai ales din partea cuiva care a restaurat asa ceva si este de admirat.
Salut, mobra merita suma respectiva, trebuie doar sa fii atent la serii si acte sa fie in regula. Eu la mobra mea am depasit cu mult suma respectiva iar la cea din anunt chiar daca vei mai face niste reparatii tot e bine. Gandeste-te in primul rand ca M72-uri complete si cu acte noi ca cel din imagine se gasesc greu spre deloc. Daca ai banii nu ezita si ia-o.

PS: Nu revin pe forum, doar raspund la intrebarea omului.

Re: Restaurare M72

Posted: 29 Dec 2013, 12:21
by cosminx11
Multumesc .

Re: Restaurare M72

Posted: 09 Jan 2014, 12:38
by kraz-trial
cum s-ar preta o astfel de aprindere (cu cdi - vad..) pe un m 72 respectiv k 750? (si pe celelalte boxere rusesti cu bloc `pe 6)

o fi atat de `profi pe cat pare?

@owene,@ cristi,& @others - ne ajutati si pe noi?

Multumim! :cheers:

Re: Restaurare M72

Posted: 09 Jan 2014, 13:01
by owene
Sculele de la powerdynamo sunt scumpe, dar foarte bune. Nu am, dar de la mai multi oameni care le au, am auzit doar de bine.
Daca scrie la ei ca merge la o motocicleta, merge. La o clona ar trebui sa mearga la fel.

Re: Restaurare M72

Posted: 09 Jan 2014, 13:39
by kraz-trial
owene » 09 Ian 2014, 11:01 wrote:Sculele de la powerdynamo sunt scumpe, dar foarte bune. Nu am, dar de la mai multi oameni care le au, am auzit doar de bine.
Daca scrie la ei ca merge la o motocicleta, merge. La o clona ar trebui sa mearga la fel.


:decayed:

pai vad in poze pe undeva si o aprindere ruseasca,aia de care se mai plang unii,si altii nu (prea..) m-ar interesa diferenta dintre ele (care este ,si nu ma refer la pret)
sunt convins ca merge,insa ai tu stilul tau pedagogic de a amanunti,si de a pune accent pe detalii,si mno..(chiar daca eu nu voi intelege tot,raspunsul ala-l dorim :rolleyes: m )
banuiesc ca are si avans calculat in cdi-ul ala.. (unul pare a fi convertor 6 -12? )

:cheers:

Re: Restaurare M72

Posted: 09 Jan 2014, 14:05
by owene
Apoi nu vreau sa vorbeasca gura mea fara mine :-)

Ce am vazut eu: pentru Simson Sport se scoate magnetoul lui si se indeasa la mare fix chestia de la POwerdynamo(VAPE) si aia contine si generatorul cam ca la japoneze, si aprinderea.

La MZ TS 125 la fel, se baga pe con si contine generatorul lui ca la japoneze, plus aprinderea. Regulatorul de incarcare nu stiu.

AdrianS are la Jawa si am vazut ca nu conteaza cat de mort e acumulatorul, ca porneste si merge.

Re: Restaurare M72

Posted: 09 Jan 2014, 15:49
by AdrianS
Poate funcţiona şi fără baterie chiar, deşi-i drept că trebuie legat un condensator în locul ei. Într-adevăr, intră la marele fix, funcţionează la marele fix, ai pornire, ralanti, repriză, nu se mai bâlbâie la turaţii mari şi aşa mai departe. Ah, da, mai ales: ai încărcare! :P

Pozele de mai jos sunt relevante pentru Jawa, MZ, Simson - nu pentru boxerele sovietice. Dar măcar îţi poţi da oarecum seama de calitatea pieselor din kit:

Re: Restaurare M72

Posted: 09 Jan 2014, 16:49
by ursu gunoier
KpA3_trial » 09 Ian 2014, 10:38 wrote:cum s-ar preta o astfel de aprindere (cu cdi - vad..) pe un m 72 respectiv k 750? (si pe celelalte boxere rusesti cu bloc `pe 6)

o fi atat de `profi pe cat pare?

@owene,@ cristi,& @others - ne ajutati si pe noi?

Multumim! :cheers:

Nu as pune asa ceva pe o motocicleta veche sau de epoca pentru ca ele sunt mobre simple si asa trebuie sa ramana. Cu o platina noua si eventual un gotronic mergi ani de zile fara probleme. in plus, dupa parerea mea, tot ce este pe CDI ofera un confort sporit dupa cateva mii de ture in sus, ori, la M72 nu e cazul...

Am Simsonul pe CDI, merge fara probleme insa cel mai mult ma bucura incarcarea.

Poate pe OHV sa se simta ceva in plus, insa, pana una alta se simte la buzunar...

Re: Restaurare M72

Posted: 09 Jan 2014, 17:54
by kraz-trial
multumesc,
vad ca si tu ai bobina cu 2 fise,dc?
intrteb asta pentru ca am vazut in diagrama producatorului varianta cu 2 bobine simple in cazul boxerelor,si cu 2 bobine duble?
nu sunt un mare fan al electericii,dar aici is in ceata totala,a picat ca o chiciura :'(

si observ ca sunt cateva modele diferite,in fond ce difera?
avansul manual banuiesc ca-i sarit din schema,atunci pentru ce mai are parghie de actionare?
bmw r71
Dnepr earlier versions bloc de k 750
Dnepr later versions si asta la fel
Molotov M72 si pare k 750 tata ziua,in nici un caz de m,da mno..
kit aprindere m 72 (foto) deci unu-i cdi si celalalt convertor 12 v? (aici apar 2 bobine simple)
grafica cu 2 bobine simple
o bobina,doua bobine.. vad explicatia,dar de ce si asa si asa..

pare fain,batea-m-ar `gandu,da mi-s incuiat de tot acum.

nenea de la metrickustom si-a facut singur aprindere programabila pentru k 750,si zice ca oricine-si poate face una,pe el l-a costat aprox 370 euro.
aprindere artizanala - metrickustom
mai multe informatii despre aprinderea semnata metrickustom
(sunt prezentate aici pe etape,modificarile si imbunatatirtile aduse motoretei pentru a atinge aceste performante)
60-70 km/h cu a 2-a (k 750 metrickustom)
repriza acceleratie (acelasi k 750)

so.. domnilor electronisti - care-i mai buna? voi ce-ati alege si de ce?

Va multumesc! :cheers: