Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Si mai bag o cutie de M72 la reparat pentru un amic:
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Diverse instantanee:
Piesele spalate si rulmentii noi:
Urmeaza sa iau simeringurile si trebuie sa fac fac niste lucrari de strungarie la timoneria schimbatorului.
Piesele spalate si rulmentii noi:
Urmeaza sa iau simeringurile si trebuie sa fac fac niste lucrari de strungarie la timoneria schimbatorului.
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Cutia este aproape gata, problema ei era ca nu mai schimba corect treptele, mai ales de la mare la mic. Am gasit o furca uzata, joc in carcasa la levierul schimbator si pintenul de pedala de pornire uzat. Furca am incarcat-o cu sudura si am rectificat-o iar pintenul l-am planat pana a disparut uzura. A mai ramas de bucsat levierul schimbator pt care trebuie sa ajung la strungar. Daca tot am desfacut-o am schimbat rulmentii si simeringurile:
La cutie a mai umblat cineva incercand sa regleze schimbarea treptelor, problema e ca fara piesa din imaginea de mai sus este imposibil sa reglezi corect schimbatorul, ca sa nu mai zic ca levierul schimbator avea joc destul de mare. Rulmentii i-am schimbat din start pt ca nu sunt deloc scumpi (31 lei) si aveau vibratie la rotatie, probabil au fost afectati de apa din ulei (in prima poza se vede uleiul maro deschis, e de la apa). Ei ar mai fi mers destul dar daca tot am desfacut-o iar rulmentii sunt ieftini era pacat sa nu-i schimb.
Daca nu ma insel Cicloburu acuza cam aceleasi probleme la cutia lui de M63, deci acum stie ce-l asteapta .
La cutie a mai umblat cineva incercand sa regleze schimbarea treptelor, problema e ca fara piesa din imaginea de mai sus este imposibil sa reglezi corect schimbatorul, ca sa nu mai zic ca levierul schimbator avea joc destul de mare. Rulmentii i-am schimbat din start pt ca nu sunt deloc scumpi (31 lei) si aveau vibratie la rotatie, probabil au fost afectati de apa din ulei (in prima poza se vede uleiul maro deschis, e de la apa). Ei ar mai fi mers destul dar daca tot am desfacut-o iar rulmentii sunt ieftini era pacat sa nu-i schimb.
Daca nu ma insel Cicloburu acuza cam aceleasi probleme la cutia lui de M63, deci acum stie ce-l asteapta .
-
Topic author - LVL 7,5
- Posts: 64
- Joined: 18 Mar 2013, 18:02
- Location: Mogosoaia Ilfov
-
- LVL 10,8
- Posts: 197
- Joined: 28 Jan 2013, 12:09
- Location: București
- Been thanked: 1 time
- Zodiac:
- Age: 51
- Contact:
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Da, sînt convins că e cel puțin la fel și la mine, dacă nu mai rău!
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Am uitat sa fac poze la flansa cardanului si la pinionul vitezometrului. Pinioanele vitezometrului sunt distruse iar flansa cardanului cardanului este uzata in zona de lucru a simeringului. Din pacate nu am gasit printre fiarele mele, sa vedem cum voi rezolva...
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Nu o fi dracul chiar asa de negru, poate facem o constatare candva, sau macar un reglaj. Pentru reglajul levierului schimbator nici macar nu trebuie data cutia jos.cicloburu » 11 Mai 2014, 18:07 wrote:Da, sînt convins că e cel puțin la fel și la mine, dacă nu mai rău!
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Cutia e gata, strungarul a rectificat axul levierului schimbator si a facut o bucsa de bronz in suport, acum nu mai are joc. Ca sa intelegeti cat de important este sa nu ai jocuri in timoneria schimbatorului a trebuit sa reglez din nou cursa schimbatorului. Prima oara reglasem cursa folosind timoneria uzata pentru a proba cutia, dupa ce am montat timoneria rectificata a trebuit sa reglez din nou cursa schimbatorului:
Cu asta am terminat, acum va intra la verificat si reparat cutia de la M63-ul meu.
Cu asta am terminat, acum va intra la verificat si reparat cutia de la M63-ul meu.
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Uitasem sa pun pozele cu simeringul de la schimbator, marca Corteco. Dupa cum se vede in imaginea de mai jos simeringul vechi este original (cu pasla), cine stie cati ani are. Simeringul gasit de mine este cu 2mm mai lat ( la nevoie se poate poliza camasa exterioara) dar a avut spatiu destul astfel incat levierul sa nu atinga in simering iar partea care etanseaza calca spre partea interioara, deci etanseaza perfect:
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
O cutie de Nipra, probleme la pinionul de la treapta a 3-a si rulmenti uzati:
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Am mai centrat pentru cineva niste roti de Ural:
A se inmulti cu 4.
A se inmulti cu 4.
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
N-am mai reparat nimic la mobra mea (teoretic nu detin deocamadata o mobra personala) dar am facut un banc de pornit motoare boxer rusesti ( Dnepr, Ural, M72, K750) si boxere BMW mai vechi:
Bancul imi va fi foarte util pt ca nu voi mai fi nevoit sa pornesc motoarele reparate direct pe mobra. Astfel le pot porni si proba fara sa mai fiu nevoit sa urc motorul pe mobra si pe urma sa remediez invartindu-ma pe langa mobra.
Bancul imi va fi foarte util pt ca nu voi mai fi nevoit sa pornesc motoarele reparate direct pe mobra. Astfel le pot porni si proba fara sa mai fiu nevoit sa urc motorul pe mobra si pe urma sa remediez invartindu-ma pe langa mobra.
-
- LVL 10,8
- Posts: 197
- Joined: 28 Jan 2013, 12:09
- Location: București
- Been thanked: 1 time
- Zodiac:
- Age: 51
- Contact:
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Aș fi făcut baza puțin mai mare. Sau va fi prins undeva pe podea? Mi se pare foarte util.
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Nu i-am facut baza mai mare pt ca vreau sa fie cat mai compact, in afara de asta eu m-am inspirat de la cineva care a postat un film pe youtube si am vazut ca bancul se comporta foarte bine, al lui era chiar mai firav. O sa-i pun doua roti si un maner ca sa pot deplasa usor un motor montat pe banc. In video se poate vedea ca bancul nu se misca desi motorul inca nu este reglat fiind la prima pornire:cicloburu wrote:Aș fi făcut baza puțin mai mare. Sau va fi prins undeva pe podea? Mi se pare foarte util.
https://www.youtube.com/watch?v=OOOZqeT ... e=youtu.be
Da, este foarte util, ai acces foarte facil peste tot.cicloburu wrote:Mi se pare foarte util.
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Astazi i-am adaugat si rotile:
Urmeaza sa-i fac manerul si rezervorul.
Urmeaza sa-i fac manerul si rezervorul.
-
- LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Mare lucru n-am mai facut dar am avut grija sa-mi procur doua bolturi pentru a repara un ambielaj (mai am un ambielaj de M72). Bolturile le-am cumparat cu placere (mai bine zis le-am facut la comanda) avand in vedere faptul ca sunt facute in Romania iar calitativ sunt superioare celor produse de Ural/Rusia/Ucraina/samd. In afara de asta bolturile sunt facute "pe plus", adica la presare vor avea o strangere foarte buna.
-
Topic author - LVL 7,5
- Posts: 64
- Joined: 18 Mar 2013, 18:02
- Location: Mogosoaia Ilfov
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Totusi. ar fi bine ca tovarasul Corleone sa intre mai in detaliu in legatura cu aceste ambielaje si sa ne povesteasca si noua, celor nestiutori, cum sta treaba cu acesti arbori, care ar fi preponderent defectele lor, cum vede dansul rezolvarea acestor defecte, daca a intalnit ambielaje noi insa descentrate din fabrica, etc.
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Cine stie ce inseamna "cota de presare" la ambielaj nu are nevoie de mai multe detalii......totusi.....sunt destui care nu stiu de ce trebuie sa refaci ambielajul la M72 ( si nu numai modelul asta - rusesti/nemtesti ) foarte des asa ca......